Vizitator asu99 Postat August 5, 2010 Partajează Postat August 5, 2010 Salut! Am citit destul pe tema asta, dar n-am reusit sa-i dau de cap problemei. E vorba de Dacia 1310.Concluzia: Se incalzeste bobina de nu poti sa pui mina pe ea. Dupa un anumit timp, masina nu mai pleaca (se opreste la semafor, de exemplu, sau in trafic aglomerat)Incercari in ultima saptamina: Schimbat bobina (3 buc), capac delcou (2), fisa bobina-capac delcou, delcou, set bujii, platina, condensator, releu incarcare.Cam de 2 ani mi se intimpla chestia asta, dar de 3 luni e deranjant. In ultima jumatate de an am schimbat ce am scris mai sus inmultit cu 2(daca nu mai mult)! Mai am putin si schimb masina :cry: Poate sa aiba vreo legatura cu faptul ca am filtrul de benzina plin? L-am schimbat o data si e la fel. Zilele urmatoare vreau sa schimb si pompa de benzina, dar asta e alt subiect :sstMultumesc pentru eventualele raspunsuri sau sugestii. Link spre comentariu
madkat Postat August 6, 2010 Partajează Postat August 6, 2010 alternatorul ce tensiune da? masurat la iesirea lui. Trebuie sa nu depaseasca 14.5V. Nu este o garantie ca releul nou este ok - imi aduc aminte, acum vreo 10 ani, am schimbat 3 relee de incarcare pana am gasit unul care sa dea tensiunea cat de cat corecta.platinile sunt 100% ok reglate? scanteia nu e mai "lunga"decat trebuie (cu toate ca asta ar trebui sa se simta in mersul motorului). Link spre comentariu
ChRS Postat August 6, 2010 Partajează Postat August 6, 2010 Cu un voltmetru, ohmetru, lere de interstitie si cateva surubelniti poti rezolva problema. Nu trebuie sa te duci la un service ca sa-ti faca masina. Aici ai tot ce tine de partea electrica la dacie. Ce ti-as mai sugera? Daca poti, deconecteaza cat mai multi consumatori. Exista posibilitatea ca undeva sa-ti faca scurt si sa-ti dea peste cap partea electrica la masina. Verifica tensiunile de pe alternator si ce mai scrie in cartea tehnica care am pus-o mai sus. Link spre comentariu
remus68 Postat August 6, 2010 Partajează Postat August 6, 2010 Masoara si posteaza ce tensiune ai pe acumulator cu motorul pornit (relanti/turat cu farurile stinse si cu farurile aprinse). De la borna de minus a alternatorului (D- de la puntea redresoare) ai un fir cu sectiunea de minim 6mm patrati legat la caroserie? Link spre comentariu
Vizitator Postat August 7, 2010 Partajează Postat August 7, 2010 Si tensiunea de incarcare este oarecum vinovata,dar cel mai important e faptul ca bobinele de inductie se impart in doua mari categorii:pentru aprindere electronica care prezinta o rezistenta de 0,2~0,6 ohmi si cele pentru aprindere clasica(cu platina si condensator)care prezinta o rezistenta de 3~6 ohmi.Daca bobina folosita pe masina(care este clasica) este ptr. aprindere electronica atunci curentul pe care il rupe platina devine foarte mare si platina cedeaza destul de repede.Mai exista o varianta veche care avea montata pe bobina de inductie si o rezistenta serie ptr. limitarea curentului.Parerea mea este ca aici trebuie sa va axati cu verificarea instalatiei de aprindere. Link spre comentariu
Vizitator asu99 Postat August 7, 2010 Partajează Postat August 7, 2010 Rezistenta de pe bobina este de 3-4 ohmi (Inainte sa postez pe forum aveam 13 ohmi. Imi apareau 9 ohmi de nu stiu unde. Desfacut si refacut cabluri electrice, curatat papucul de marsarier de pe cutie si disparut cei 9 ohmi).Tensiunea am masurat-o doar pe bornele de la baterie si este intre 13,9 si 14,9V (cu vechiul releu imi ajungea si la 18V !!!)Nu cred sa fie din platina, pentru ca masina porneste la sfert.Referitor la Daca poti, deconecteaza cat mai multi consumatori. Exista posibilitatea ca undeva sa-ti faca scurt si sa-ti dea peste cap partea electrica la masina. cred ca o sa-mi ia vreo 2 zile. Pentru ca bobina se incalzeste dupa ce merge motorul in gol cam 10-15 minute. Iti dai seama ce-ar insemna sa fac asta! In ultima instanta o sa incerc si asta (pot sa spun ca daca scot prima siguranta cu bordul, marsarier si ventilator nu se intimpla nimic bun).Va multumesc pentru raspunsuri!O sa mai fac si eu ceva sapaturi astazi si revin daca gasesc ceva noutati. Link spre comentariu
miron1947 Postat August 7, 2010 Partajează Postat August 7, 2010 (cu vechiul releu imi ajungea si la 18V !!!)Posibil sa se fi strapuns(la 18V si tensiunea din secundar este mai mare) intre spire si sa fie in scurt cateva spire, incercati si cu alta bobina si vedeti daca fenomenul persita. Link spre comentariu
Vizitator asu99 Postat August 7, 2010 Partajează Postat August 7, 2010 (cu vechiul releu imi ajungea si la 18V !!!)Posibil sa se fi strapuns(la 18V si tensiunea din secundar este mai mare) intre spire si sa fie in scurt cateva spire, incercati si cu alta bobina si vedeti daca fenomenul persita.Bineinteles ca am schimbat bobina. Din 3 pe care le roteam, mai am doar una "buna". Link spre comentariu
miron1947 Postat August 7, 2010 Partajează Postat August 7, 2010 doar una "buna".Adica aceasta nu se incalzeste? Celelalte doua ce defect au? Link spre comentariu
Vizitator asu99 Postat August 7, 2010 Partajează Postat August 7, 2010 doar una "buna".Adica aceasta nu se incalzeste? Celelalte doua ce defect au?Ba da, se incalzeste si asta. O sa mai iau una astazi, dar nu asa rezolv problema.Din ce am gasit pe forumuri (si caut de o saptamana) am inteles ca supraincalzirea poate fi data de un scurt in secundarul bobinei. Dar, in secundar, am doar fisa ce trimite scanteia catre delcou si masa (si fisa aceasta am inlocuit-o). Mai sunt si alte cauze care sa dea supraincalzire? Sa nu ma trimiteti la service, caci am fost in 2 locuri si nu i-au dat de cap. Link spre comentariu
miron1947 Postat August 7, 2010 Partajează Postat August 7, 2010 un scurt in secundarul bobinei. Dar, in secundar, am doar fisa ce trimite scanteia catre delcou si masa (si fisa aceasta am inlocuit-o).Pai eu tot la secundar m-am referit, iar scurtcircuitul este intern(in bobina), intre spire, datorat unei strapungeri a izolatiei, in urma functionarii cu tensiune mai mare decat suporta(cca. 33%). Link spre comentariu
Vizitator asu99 Postat August 7, 2010 Partajează Postat August 7, 2010 Este foarte posibil sa le fi stricat pe toate (prima s-a "belit" probabil din cauza supratensiunii, la a doua am stricat un filet) pentru ca le-am tot rotit, incercand sa gasesc cauza/cauzele.O sa iau o alta bobina astazi si revin cu amanunte. Link spre comentariu
Poje74 Postat August 7, 2010 Partajează Postat August 7, 2010 Eu zic ca supraincalzirea bobinelor tale este un efect si nu o cauza ! Cauza este mai mult ca sigur supraalimentarea de la alternator (releu defect) . Efectul este ca ti-a stricat o bobina,apoi si pe celelalte pe care tu le-ai inlocuit DAR nu eliminai cauza. Ia o bobina noua ;vezi de ce SRL iei !! Verifica sa ai masa buna intre motor si caroserie. Link spre comentariu
madkat Postat August 9, 2010 Partajează Postat August 9, 2010 verifica tensiunea pe borne si cu masina accelerata - nu doar la ralanti. Daca releul iti baga 14.9 la ralanti (oricum e f mult) - s-ar putea in accelerare sa fi emai mult Link spre comentariu
Vizitator asu99 Postat August 10, 2010 Partajează Postat August 10, 2010 Inca n-am reusit sa schimb bobina, din lipsa de timp, dar voiam sa spun ca bobina se incalzeste si la relanti, deci fara sa plec de pe loc. Iar tensiunea de pe baterie este normala, prin comparatie cu alta masina.In primul meu post, am spus ca am filtrul de benzina plin ochi. De doua zile se comporta normal, adica e undeva la jumate (pompa de benzina o am in masina, inca). Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum