Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

trecere motor 380-220


Vizitator paulik92

Postări Recomandate

domnule dar motorul pe care il am are scoase din el doar patru fire scoase cum stiu ce condesatori sai pun ca nu mai are nicio placuta de indentificare

Pana la urma motorul este monofazat sau trifazat.  :scarpin

1.Daca motorul este trifazat, al 4-lea fir este de impamantare.

2.Daca motorul este monofazat (ceea ce ma indoiesc ca la >3 Kw sa fie monofazat), atunci 2 fire sunt de la bobina principala, si doua de la bobinsajul auxiliar (sau de pornire).

 Eu totusi sunt sigur ca e un motor trifazic, si condensatorul se leaga cum a aratat si un coleg in posturile de mai sus :laughing3: . Al patrulea fir ,cel de impamantare e simplu de gasit, ori e vizibil  legat la carcasa motorului, ori iei un multimetru, il setezi pe continuitate, si cauti firul care da la masa (carcasa motorului).

Iti recomand, inainte sa legi condensatorul, sa-i alegi triunghiul.

3.Motorul este trifazat, dar legatura "stea" e facuta inauntrul lui (pe coroana cu legaturi).Atunci se complica un pic treaba, iti recomand un bobinator sa iti desfaca motorul, si sa iti scoata si celelalte 3 fire, care iti permit alegerea triunghiului. Totusi nu iti recomand sa te apuci singur de operatiunea asta, poti risca sa inversezi fire si sa incurci intrari si iesiri, si nu ii mai dai de cap decat ducandu-l la un bobinator de meserie (cine cunoaste stie despre ce vorbesc).

4. Daca bugetul iti permite, uita de ideea condensatorilor si investeste intr-un invertor de frecventa care se alimenteaza monofazic si iti conduce trifazat, ai mai multe facilitati, pe langa controlul turatiei, poti controla si sensul, protectii, etc...

5.Daca tot nu te descurci intra aici:

http://www.elforum.info/topic/105162-bobinaj-profesional/ :da

Link spre comentariu

domnule acest motor are scoase 4 fire din el doua dela o bobina si doua de la alta bobina intrabares este fe ce se incalzestela moara de cereale am pus doi condesatori de 20uf si mai am un motor cu 6 fire scoase din el dar are o viteza de numai1400rpm cecondesator ar trebui

Link spre comentariu

am un motor trifazat si are scoase 6fire are o turatie de 1400 rpm este legat in stea mar interesa cum trebuie legat la monofazat il las in stea sau il leg in triunghi asta este prima intrebare a doua este am si un motor care a fost de 380 v si afost rwbobinat in monofazat si are scoase 4fire doua la bobina principala si doua la bobina ajutatoare am lega doi condeaatori de20uf dar seincalzeste ceartrebui sa facin cazul acestor pribleme

Link spre comentariu

1.Ca sa folositi motorul trifazat in regim monofazic, recomand alegerea triunghiului.Conectarea condensatorului se va face cum a postat un coleg cateva posturi inainte, dati pe linkul acela si apare in clar si pozitiile puntilor pe placa de borne. Daca aveti doar firele scoase, fara sa fie pe placa de borne, va fi un pic mai greu. In primul rand ar trebui sa fie separate intrarile de iesiri, probabil sunt separate cu ajutorul unui tub, sau scoase separat pe cele doua fante care fac legatura cu bobinajul, ele trebuiesc sa fie 3 cu 3, 3 fire sunt intrari, 3 sunt iesiri.Daca nu aveti placa de borne recomand sa faceti una, dintr-o bucata mai groasa de textolit, cum sunt cele de la transformatorii de sudura. Daca doriti va fac eu una.Dupa care alegeti firele cu ajutorul unui multimetru oarecare setat pe continuitate, si le prindeti pe borne in felul urmator (atentie, liniile din desen semnifica, continuitate intre fire):

Posted Image

 

Dupa ce ai ales firele pe borne, faci punti cu ceva cablu (bara), curatat de email sau orice alt material izolator, sau chiar puntile placii de borne daca ai, in felul urmator:

Posted Image

 

Condensatorul il legi intre oricare 2 punti, iar cablul de alimentare cu o borna pe care se afla un fir de la condensator, si pe borna liber ramasa.

 

2.La motorul monofazat nu ai legat corect condensatorul. Trebuie sa faci conexiune comuna intre un fir de la principala cu un fir de la secundara.

Posted Image

 

 Ca sa schimbi sensul, la trifazat schimbi doua faze intre ele, si la monofazat inversezi firele auxiliarei. Sper ca intelegi din poze si imi cer scuze de claritate.

Editat de daniel_88
Link spre comentariu

Offf, o diferenta foarte mare, la legatura in stea avem cadere mai mica de tensiune pe bobine, pe cand in triunghi caderea de tensiune se dubleaza, apropiindu-se de lucrul in 380V, de aceea pe placute apare 220/380 triunghi/stea. 

Link spre comentariu

La legatura in stea tensiunea pe faza este tensiunea de linie impartita la radical din 3 , pe cand la legatura in triunghi tensiunea de faza este egala cu cea de linie...din acest motiv puterea este mai mare la legatura in triunghi...colegul Florin revine mereu cu aceleasi intrebari...i s-au mai explicat aceste lucruri si in alte topice deschise de el...

Link spre comentariu

mia dat azi cineva un motor de 380v si 2 ,2kw si 1385rpm am pys condesatori in valoare de 79uf dar nu pleaca bazaie si sta pe legatura e in stea in triunghi nimic doar face flama cindeda

Link spre comentariu

Esti sigur ca, condensatorii sunt buni? Ultima parte a mesajului, cu flama, nu am inteles-o. Poate ca nici motorul nu e bun, poate are ceva spire in scurt...De curiozitate poti pune o schema in care sa ne arati cum ai montat condensatorii si cablul de alimentare? Un 80 uF parerea mea e ca e suficient ca sa porneasca, in gol cel putin, probabil ca ai incercat sa-l pornesti in sarcina. Daca acea capacitate e obtinuta prin cuplarea mai multor condensatori in paralel, posibil ca unul din condensatori sa fie in scurt. Flama poate proveni de la contact imperfect.

Editat de daniel_88
Link spre comentariu

domnilor am o intrebare cand montez condesatori la motoare cum masor tensiunea pe faza unde e condesatoru montat ca am inteles ca tensiunea trebuie sa fie apropiata de cea a retelei si nu stiu cum sa masor ma poate ajuta cineva

Link spre comentariu

cand se monteaza condesatori la un motor electric care a fost pe trifazat si vrem sal pornim in monofazat pe infasurarea pe care este montat condesatori trebuie sa avem o tensiune apripiata dw cea a retei asa mia explicat cineva este bine? ca am pus la un motor care are patru iesire a fost la380v si a fost rebobinat a scos din el 4fire am pus condesa tori dar pe infasurarea unde am condesatori am obtinut o tensiune de 138v pe cand la cealalta infasurare am 225v mai trebuie sa mai adaug condesatori sa am o tensiune aproape de 225v

Link spre comentariu

Mai omule, eu cred ca nu faci diferenta intre trifazat si monofazat, pai daca motorul ala care a fost trifazat,si  ti l-a bobinat monofazat, cum sa ii legi condensatorul ca la trifazic?! :bataie . Regula caderilor de tensiune egale pe bobine se aplica DOAR LA TRIFAZAT, si din cate cunosc e vorba de curent, nu de tensiune, pe cand motorul ala, din moment ce are 4 (patru) fire scoase inseamna ca ala e un motor monofazat, in care ai doua feluri de bobine:principala si auxiliara..

Vezi in posturile de mai sus, ti-am pus si schema de legare a condensatorului la motorul monofazic, asa trebuie sa il ai legat condensatorul, si sa nu depasesti 50 microfarazi/ kW.

 

P.S.:Este ultima mea interventie in topicul asta, deoarece vad ca nu citesti ce iti spun, si revii cu aceeasi intrebare sub alte forme...Parerea mea e sa lasi pe cineva care se pricepe sa iti faca legaturile la motor, asta pana nu dai foc la casa, sau chiar sa arizi motorul  :mort .

Editat de daniel_88
Link spre comentariu

am un compresor de la TRITON marca MACHITA si motoru a avut un condesator dar sa ars condesatoru si ni are nimic scris pe el azi am incercat sal pornesc cu un alt condesator de 100uf dar motoru se incalzeste rau de tot nici pe motor nu scrie nimic dupa marime cineva mia spus ca e de 1kw ce ma sfatuiti

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări