moro Postat Iulie 30, 2010 Partajează Postat Iulie 30, 2010 Doresc sa prezint un mic montaj care functioneaza bine pe motoare de cc, nu se stie niciodata cine are nevoie schema este aici http://freecircuitdiagram.com/2009/02/0 ... l-circuit/ filmuletul in care am testat montajul este aici Link spre comentariu
em2006 Postat Iulie 30, 2010 Partajează Postat Iulie 30, 2010 De ce ai pus 3 tranzistoare? Link spre comentariu
moro Postat Iulie 31, 2010 Autor Partajează Postat Iulie 31, 2010 Ca sa imi duca un motor de 1cp la 48 de volti, tranzistoarele sunt de 40A fiecare, puse in paralel , motorul de la domnul respectiv zicea ca este pentru tractiune, iar eu ma gandeam sa il pun pe o tricicleta mai maricica, Specifiicatiile de pe motor sunt 15Amperi si 80Amperi intr-o casuta mai jos (are tablita cu specificatii), ma gandesc ca 15 A este curentul nominal si 80A ar fi la cuplul maxim Link spre comentariu
Th3_uN1Qu3 Postat Iulie 31, 2010 Partajează Postat Iulie 31, 2010 Circuitul asta l'am folosit si eu dar iau tensiunea de control a mosfetului tot de pe pin 3 - are amplitudine mai mare si nu trebuie sa te chinui cu acea rezistenta ridicatoare (app de asta, daca totusi ramai pe pin 7 merge mai bine un 4k7 sau chiar 2k2, in functie de mosfet si de frecventa de comutatie).Eu inca nu m'am lasat de facut SMPS cu 555. In cateva zile, o saptamana maxim, s'ar putea sa vin cu niste surprize pe forum. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat August 1, 2010 Partajează Postat August 1, 2010 Ca sa imi duca un motor de 1cp la 48 de volti, tranzistoarele sunt de 40A fiecare, puse in paralel , motorul de la domnul respectiv zicea ca este pentru tractiune, iar eu ma gandeam sa il pun pe o tricicleta mai maricica, Specifiicatiile de pe motor sunt 15Amperi si 80Amperi intr-o casuta mai jos (are tablita cu specificatii), ma gandesc ca 15 A este curentul nominal si 80A ar fi la cuplul maximBaga IRL2203 http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet- ... L2203.html ,in regulatoarele pt navomodele e folosit,cate 4buc in paralel;de ce oare?ca sa tina? Link spre comentariu
moro Postat August 1, 2010 Autor Partajează Postat August 1, 2010 irl2203 nu e bun pt aplicatia mea, din cate vad in datasheet tine 30volti, motorul meu lucreaza la 48 de volti.Eu am folosit stp40N10 care duce 40amperi fiecare la 100volti Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat August 1, 2010 Partajează Postat August 1, 2010 Ai dreptate,dar daca le pui in serie ...cauta ceva cu tensiune mai mare,foloseste irfs4010 http://www.farnell.com/datasheets/91467.pdf ,comandat opto...sa nu trebuiesca sa pedalezi. IRFS are grila la masa,cositoreste-l pe o tabla de Cu care o atasezi pe un radiator(mare) si dupa poti sa mergi si in Sahara cu triciclul. Se pote incalzi pana la 100C fara probleme,in schimb o sa ai probleme, daca atingi radiatorul dupa ceva ore de functionare, in gasirea celei mai apropiate UPU. Link spre comentariu
moro Postat August 1, 2010 Autor Partajează Postat August 1, 2010 Nu ma complic cu tranzistoare in serie, am folosit 3 bucati de 40Amperi la 100volti in paralel, care ar trebui sa-mi asigure un curent continu prin ele de vreo 100-120 amperi, motorasul meu mai mult de 100 amperi nu cred ca va manca in sarcina.Ca radiator am folosit un H dinacela pe care era montat un tiristor de putere mare Link spre comentariu
moro Postat August 14, 2010 Autor Partajează Postat August 14, 2010 Iaca si un filmulet cu tricicleta in actiune si cu controlerul montat care a suferit modificari masive in sensul ca am optat pentru tranzistoare cu tensiune de lucru mai mare in conditiile in care am puscat 6 mosfeti de 100V (stp55n10) asa ca am optat pentru IRFP250 care are 200V VDS si 33A curent in regim continu, in plus de asta am pus si un "ochi" pentru curent cu niste comparatoare... o sa postez si schema aici cand oi avea nitel timp liber, momentan este doar pe hartie scrisa cu pixul Pana una alta filmul Link spre comentariu
Marian Postat Februarie 20, 2011 Partajează Postat Februarie 20, 2011 Salutare.As dori sa reproduc si eu minunatia asta, doresc sa o folosesc ca si controller turatie la aeroterma de pe un microbuz din lipsa posibilitatii de a inlocui comutatorul original.Din cate am observat poate duce amperajuri destul de mari, asadar gandesc ca nu va fi o problema sa comande un motor de aeroterma la 12V, ceva probleme insa la componente:1.Nu am gasit mosul din schema IRFZ46N insa am IRFZ44N diferenta ar fi doar de cativa amperi in minus, dar cred ca totusi aici nu ar fi o problema, eventual pot pune mai multi in paralel, va fi totusi ok?2.Diodele IN5818 nu le prea gasesc, eventual ceva inlocuitori daca mi-ati putea sugera ar fi perfect.O sa Incerc sa fac si un cablaj si cum nu-s expert in proiectarea de cablajuri o sa il postez aici sa va cer parerea.Va multumesc cu anticipatie si va doresc o dupa-amiaza placuta. Link spre comentariu
Th3_uN1Qu3 Postat Februarie 20, 2011 Partajează Postat Februarie 20, 2011 Merge IRFZ44N fara nici o problema. Diodele pot fi si 1N4148. Link spre comentariu
Marian Postat Februarie 21, 2011 Partajează Postat Februarie 21, 2011 Am realizat schema si ca sa fiu sigur ca am inteles-o bine o postez aici, in caz ca am strecurat ceva greseli in ea va rog sa ma atentionati ( e ceva timp de cand nu am mai lucrat in eagle) Link spre comentariu
Marian Postat Februarie 23, 2011 Partajează Postat Februarie 23, 2011 Mi-am facut in sfarsit timp sa realizez si cablajul, sunt constient ca nu e cea mai reusita varianta dar asa cum englezu zice it doesnt have to be pretty [attachment=2]Cablaj.rar[/attachment] [attachment=1]Dispunere piese.pdf[/attachment] [attachment=0]Cablaj.pdf[/attachment] Link spre comentariu
gcom61 Postat Februarie 25, 2011 Partajează Postat Februarie 25, 2011 Schema asta am incercat sa o folosesc la un regulator pt bormasina cu acumulator si in momentul cand bransam acumulatorul la bormasina ,aceasta pornea pe turatia maxima pana cand se manevra potentiometrul(tragaciul);acesta fiind singurul lucru suparator,in rest functiona bine. Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Februarie 25, 2011 Partajează Postat Februarie 25, 2011 Doresc sa prezint un mic montaj care functioneaza bine pe motoare de cc, nu se stie niciodata cine are nevoie schema este aici http://freecircuitdiagram.com/2009/02/0 ... l-circuit/filmuletul in care am testat montajul este aici Am avut un scuter electric chinezesc,care folosea pt reglarea turatiei un montaj asemanator.Fata de schema postata imi amintesc cateva diferente:nu folosea 555,ci un alt integratfolosea doua IRFZ48,puse in paralel (scuterul se alimenta de la 3 acumulatori cu gel 12V-10A;l-am modificat inlocuindu-le cu 4 acumulatori de 12V-24A,inseriati)Am ars de cateva ori tranzistorii,din cauza unor scurturi la motor;au mers foarte bine si IRFZ44.Regulatorul era foarte fiabil ,iar reglajul tensiunii pe motor se facea de la 0 la tensiunea maxima.Pt reglaj nu folosea un potentiometru,ci un senzor Hall,cu iesirea liniara ,comandat de un magnet,cu distanta variabila fata de senzor.Ansablul senzor-magnet era montat pe mansonul acceleratiei.In paralel pe motor era montata o dioda rapida de putere,montata pe acelasi radiator cu tranzistorii.Desi tranzistorii au diode de protectie,e posibil ca tensiunea de autoinductie a motorului sa le distruga,fara prezenta diodei mai sus mentionate.Daca nu ma insel,mai era montat un electrolitic de vreo mie de micro,dar nu mai stiu daca pe alimentare sau pe motor.Am regulatorul respectiv aruncat pe undeva,daca-l gasesc revin cu detalii.Motorul respectiv era de 350W,dar blocat cred ca lua 30-40A,la 48V. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum