Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Modificare UPS uri (acumulatori mai mari,unda sinus etc)


Postări Recomandate

Dr L. are dreptate: s-a mai discutat! Cautati subiectul; pentru cei mai lenesi: Bateriile auto sunt atractive la pret, insa nu sunt optimizate pentru functionare pe UPS deoarece:1 Se sulfateaza usor, atat in cazul unor descarcari semnificative cat si in cazul absentei unor cicluri de descarcare-incarcare (in limita 10-20%, ca pe automobil)2 Au alte necesitati in privinta incarcarii: au nevoie de un curent de incarcare mult mai mare; prezinta autodescarcare mult mai rapida decat acumulatorii cu electrolit gelificat originali; se preteaza mult mai bine la o incarcare in cicluri (incarcare pana la 14,8 volti, urmata de o intrerupere - si descarcare-autodescarcare pana la 13,2 volti, apoi reluarea ciclului) decat la procedeul tipic UPS-urilor, de a asigura un curent (relativ mic) permanent, pentru mentinerea incarcarii.3 Desi sunt tot mai putine, inca se mai utilizeaza acumulatori cu acces la electrolit; la acestia se poate controla starea fiecarui element cu densimetrul (avantaj), insa trebuie procedat la completarea apei pierdute prin evaporare si electroliza (dezavantaj).Spor!

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...
  • Răspunsuri 166
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Si acum si ceva practic: Modificarea unui UPS de 1500VA/1000W,cu acumulatori de 24V,pentru a merge cu acumulatori externi :freaza:

 

Intai trebuie sa alegem UPSul: sa se opreasca doar cand acumulatorii s-au descarcat (sa nu aiba limita de timp),sa fie bine racit cand merge pe acumulatori si cand ii incarca si sa aiba curent de incarcare suficient de mare (in jur de 0,1C)

UPS-ul asta are ventilator care merge tot timpul cand incarca sau cand merge pe acumulatori,astfel piesele sunt intodeauna reci (sunt si bine dimensionate!),oprirea se face cand tensiunea ajunge la ~20V si nu are limita de timp,iar curentul de incarcare e de 6A.

 

Apoi trebuie sa stim curentul: 1000W/20V=50A. Dar cum randamentul nu e 100%,curentul e de fapt cam 55-60A. L-am si masurat cu un sunt si erau cam 54A (dar depinde de cat de incarcati sunt acumulatorii)

Apoi stabilim lungimea cablului dintre UPS si acumulatori: eu am ales 1,5m.

Cum sunt 2 cabluri,caderea de tensiune are loc pe 2*1,5m = 3m.

Avand in vedere posibilitatiile financiare si ocaziile,am folosit cate 2 conductoare de 16mm^2 in paralel,deci o sectiune totala de 32mm^2.

Acum sa vedem care este caderea de tensiune pe cablurile de aliemntare.

Intai aflam ce rezistenta au,stiind fizica de clasa a 7-ea:

Posted Image

Iar rezistivitatea cuprului este: 1.68×10^(−8) (http://en.wikipedia.org/wiki/Electrical ... _materials)

Deci rezistenta noastra e 1.68×10^(−8) * 3/32*10^(-6) = 1,575 * 10^(-3) Ohmi, deci 1,575 miliohmi

Caderea de tensiune e in cazul nostru U=R*I, U= 1,575 * 10^(-3) * 60 = 0,0945 V ~ 0,1V ceea ce e foarte bine

La capatul dinspre acumulatori am cositorit papuci cu gaura surubului de 6mm (si sectiunea cablului de 35mm^2),iar la capatul din UPS doar am cositorit sarma cu o gaura de 8mm (mai rapid era cu papuci..): http://s1212.photobucket.com/albums/cc4 ... 401617.jpg

Suruburile de conexiune le-am prins pe un suport izolant si conexiuniile le-am facut intr-un compartiment liber:

http://s1212.photobucket.com/albums/cc4 ... 401618.jpg

http://s1212.photobucket.com/albums/cc4 ... 401621.jpg

Nu am cositorit cablurile din UPS ca sunt cu aliaj de argint si se cositoresc greu de tot: http://s1212.photobucket.com/albums/cc4 ... 401622.jpg

La iesirea din aparat am pus prestupe,ca sa nu se strice izolatia cablurilor: http://s1212.photobucket.com/albums/cc4 ... 401624.jpg

 

Acum sa stabilim cum protejam instalatia.

In UPS sunt 4 sigurante de 30A puse in paralel: http://s1212.photobucket.com/albums/cc4 ... 401239.jpg (sus,inaga condensator)

Amperajul total ar fi 120A. Cum intre acumulatori tot trebuie pus un strap (sunt 2 de 12V in serie),o sa punem acolo siguranta echivalenta de 120A,adica 2 de 60A (pentru instalatii serioase,nu d-alea micute):

http://s1212.photobucket.com/albums/cc4 ... 401627.jpg

Sigurantele le-am legat prin 4 conductoare de 4mm^2 in paralel (sectiune echivalenta de 16mm^2)

 

Si gata,UPSul cu acumulatorii montati: http://s1212.photobucket.com/albums/cc4 ... 401632.jpg

http://s1212.photobucket.com/albums/cc4 ... 401635.jpg

Toata modificarea a durat intre 10 si 20 de ore

 

Si mare atentie la manipulare,cu 120A se poate suda cu electrod de 3,deci e periculos sa gresim aici!!

Link spre comentariu

Dupa 25 de minute de mers la 1kW,a inceput sa miroasa lacul de pe traf...deci nu e bine de folosit in sarcina maxima UPSuri care nu sunt proiectate sa mearga cu acumulatori externiDaca ar fi batut un ventilator puternic pe traf,poate ca ar fi mers ceva mai bine,insa tot s-ar fi incazit bine inainte sa se termine acumulatorii (60Ah).Mos-fetii erau pe la 60 de grade si ar fi mers mult si bine cu un ventilator ceva mai puternic (cel original e de 0,1A la 24V)

Link spre comentariu

Si eu am ajuns la concluzia ca nu se pot adapta ups-urile de calculator pentru centrala termica pe lemne.Pe langa faptul ca nu reuseste sa incarce corect acumulatorul iar regimul termic este sever(mosfeturi+traf.)cel mai neplacut lucru este ca decupleaza daca tensiunea de pe acumulator scade sub o anumita valoare.Asa ca am revenit la batranul invertor din Tehnium 2/84 care invarte pompa (max.100w)pana ce tensiunea pe acumulator ajunge pe la 7v;chiar nu ma intereseaza viata acumulatorului atunci cand lipseste reteaua si ups-ul,pe deasupra, imi taie alimentarea ca tensiunea pe acumulator a scazut sub o anumita valoare, cu cazanul la 80grade si plin cu lemn.

Link spre comentariu

Imi pare rau,tu ai tras o concluzie gresita!UPSul asta merge cu o centrala de n-are aer,problema e cu o sarcina de 1kWCu o sarcina de 100W merge 8h pe acumulatori si nici nu se simte incalzirea!Curentul de incarcare am zis deja ca e bun,cu 6A incarca acumulatorii in 10h!O sa revin si cu alte teste

Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...
Vizitator mosulica91

salut am un ups de vreo 250-300W pe care as vrea sa il folosesc in masina

am aflat ca traful se incalzeste foarte tare si nu a fost proiectat ca sa functioneze o perioada lunga de timp , si eu as vrea sa stiu daca as putea sa il inlocuiec cu un traf dintr-un invertor auto de 375W

ce modificari ar trebui facute ca sa functioneze ?

va rog frumos sa ma luati usor

Link spre comentariu

puteti spune cu ce sarma sant bobinate cele 2 trafuri?aveti posibilitatea sa masurati tensiunile din secundar cand cele 2 trafuri sant conectate la 220vca?sa nu avem surpriza ca invertorul de 375w este in varianta cu trafuri pe ferita

Link spre comentariu

daca iei 200W din ups nu ar trebui sa se incalzeasca! am probat eu cu 2 becuri de 100 pe o baterie de 80A si vreo 2 ore pana a descarcat bateria toate piesele inclusiv traful au ramas complet reci. cu toate ca radiatorul de la etajul final este foarte mic nu a dat nici un semn ca s-ar incalzi! asa ca i-am scos buzerul si merge de n-are aer!traful nu poti sa il schimbi pt ca are multe mediane si cele de invertor sunt din ferita si lucra la fregvente mai ridicate!

Link spre comentariu

UPSul se incalzeste si mergand in gol (aici depinde de model,dar la alea cu traf asa e). Si asta pentru ca un UPS merge cu sarcina maxima 5-10 min,iar cu 10% sarcina,pana in 1-1,5h.Ca modificari: fire groase pt alimentare: 4-6-8mm^2 si neaparat un ventilator,sa raceasca traful si mos-fetii!Zi si ce model de UPS ai,sau si mai bine,pune o poza cu interiorul lui!

Link spre comentariu

Upsul ala e construit asemanator cu Mustekurile (d-asta am eu) si racirea se rezolva cu un ventilator.Traful e subdimensionat (construit ca o struto-camila: tolele tin doar 125W,sarma e groasa,dar sunt spire putine etc). Am postat releveul unui traf identic in topicul cu depanarea...Nu se poate pune traful de ferita in UPS (difera frecventa de lucru 50Hz versus 25-50kHz)Nu mai bine repari invertorul auto,ca e de firma buna (tripp-lite)?

Link spre comentariu
Vizitator mosulica91

daca o sa ma ajutati , o sa incerc sa repar invertorul auto cand am primit invertorul l-am alimentat de la un acumulator de 12V dar se ardea siguranta (am pus una de proba de 10Acred ca pt ca sa ma puteti ajuta ar trebui sa mai deschid inca un subiect la Depanari nu ?

Link spre comentariu

Din pacate in depanare n-am experienta,la fel ca si in proiectare. Practic striu doar cateva principii de functionareUite aici un topic cu invertoare auto,vezi daca gasesti sfaturi utile p-acolo: viewtopic.php?f=41&t=72088La prima vedere,as da jos mos-fetii,i-as testa individiual,apoi as pune osciloscopul in invertor,sa vad cu ce semnal comanda mos-fetiiDar continuam discutia in topicul de mai sus

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări