lorik199 Postat Mai 30, 2010 Partajează Postat Mai 30, 2010 eu am pus la un ups de 500 W care original avea 2 acumulatori de 7Ah, acumulatori de 65 Ah, si mergea brici Link spre comentariu
LostCell Postat Mai 30, 2010 Partajează Postat Mai 30, 2010 pune una de 18Ah,si eu am pus la a meu 4x7ah in loc de 1x7ah,creste doar timpu de incarcare,poti pune si de 100ah,doar sa nu depasesti puterea upsului(oricum are protectie la suprasarcina ) Link spre comentariu
FlorinPTM Postat Mai 31, 2010 Partajează Postat Mai 31, 2010 si cum se comporta bateriile daca le pun in paralel? ca io tin minte cind am pus 2 baterii in paralel se incalzeau Link spre comentariu
stefan_k Postat Mai 31, 2010 Partajează Postat Mai 31, 2010 cat timp acumulatorii sunt incarcati la fel si nu au celule defecte, nu ar avea voie sa se incalzeasca. Link spre comentariu
FlorinPTM Postat Mai 31, 2010 Partajează Postat Mai 31, 2010 aha pai mai iau inca 2 acumulatori de 7,2A si am facut un total 3x12v-21.6A deci nu afecteaza cu nimik bateriile nu? sa se deterioreze cu timp sau mai stiu eu ce nu?? Link spre comentariu
Dr.L Postat Mai 31, 2010 Partajează Postat Mai 31, 2010 Unele UPS uri,mai ales cele cu pachete externe(suplimentare) de acumulatori au acumulatorii pusi in paralelDar e bine sa aiba aceeasi capacitate reala (adica testata,ca in timp,difera datorita uzurii) si sa fie ambii incarcati la maxim inainte de conectareDaca nu-s la fel,pot aparea dezechilibre diverse (din pacate nu stiu mai multe despre ele)Vezi ca energia acumulatorilor se exprima in Ah nu in A. A este doar intetsitatea,determinata de consumator! Link spre comentariu
tommymd Postat Martie 1, 2011 Partajează Postat Martie 1, 2011 Buna ziua!Nu ma pricep la electronica asa ca intreb si eu pe cine stie.Un invertor care are curent de iesire Stepped Sine Wave poate alimenta un motor de curent alternativ sau este nevoie de Pure Sine Wave. (care este mai scump din pacate)Tin sa mentionez ca ar trebui sa functioneze motorul timp de 12 ore alimentat de invertor si ma intereseaza daca un Stepped Sine Wave l-ar afecta.Intrebarea este doar pentru aceasta, restul caracteristicilor le-am lamurit. Link spre comentariu
Dr.L Postat Martie 1, 2011 Partajează Postat Martie 1, 2011 Trebuie probat,dar deobicei ori nu se invarte,ori merge mai incet,ori bazaie,ori se incalzeste ceva mai mult ori combinatii intre ele Link spre comentariu
tommymd Postat Martie 1, 2011 Partajează Postat Martie 1, 2011 Dr.L vad ca va pricepeti si as vrea sa va expun problema mea :am o cabana la munte (mai la munte ca alte cabane ) si acolo ajunge curentul cu gunoaie sau cateodata uita sa mai vina. Am o centrala artizanala facuta de mine care momentan duce 24 calorifere. Daca se ia curentul si nu sesizeaza nimeni e dezastru cand pleaca pe aburi si imi goleste toata instalatia care mai e si cu antigel ca nu sta tot timpul cineva acolo. Pana acum am avut 2 neplaceri.Am vazut ups-uri pentru asa ceva dar prea costisitoare si pe cineva care modifica ups-uri, dar probabil lor nu li s-a luat niciodata curentul si nu stiu cum merge pe termen lung.Oricum am nevoie de un sistem care sa mearga cel putin 10 ore ca centrala mea e de 130L si bag lemne lungi de 80 cm in ea iar daca se ia curentul noaptea, cum se intampla de obicei, s-ar putea sa nu observe nimeni. Pompa nu e mare, doar 80w dar merge continuu.Un ups cu unda sinus (modificat) ar trebui sa incarce 2 baterii auto. Eu cred ca e cam mult. Din ce am vazut eu, desi nu ma prea pricep, nu am vazut pe vreo placa punte redresoare cu ceva radiatore sau care sa arate pe unde merge incarcarea.Este posibila vreo varianta:-adaptat auxiliar un redresor care sa incarce cele 2 baterii si sa fie comandat cumva de ups- un redresor automat conectat in permanenta la baterii si atunci cand se ia curentul nu mai incarca - dar cred ca afecteaza ups-ul in timp ce functioneaza- relee de 12v conectate cumva la redresor si care pe timpul incarcarii sa decupleze bateriile de la ups iar cand se ia curentul sa declanseze si sa cupleze bateriile la ups. Nu vreau sa ma apuc sa fac ceva si sa vad ce iasa pe parcurs ca apoi sa ma terzesc ca ies prea scump sau ajung intr-un punct mort si nu ma mai descurc mai departe, vreau sa am un plan bine pus la punct de la inceput.Am zis sa nu astept chiar mura-n gura si sa-mi pun si eu capul la contributie dar totusi astept idei si sfaturi. Link spre comentariu
Dr.L Postat Martie 2, 2011 Partajează Postat Martie 2, 2011 Intradevar,sa expun ce am aflat pana acum despre upsuri (mai ales pt situatia asta):Aproape toate upsurile incarca prin traful de putere + puntea H de mos-feti (aceeleasi care lucreaza si in timpul back-upului)Curentul de incarcare al acumulatoriilor e diferit de la UPS la ups,cateva exemple:MGE ESV 8+ (500w,24v,7Ah): 4A!Compaq PRA1500i (1kW,24v,17Ah): 1-1,5AAPC Smart-UPS 1000 (670w,24v,12Ah): 4ACompaq R1500H (1kW,24v,14Ah-2x7Ah): 6A!In mare parte poti incarca acumulatorii si cu UPS-ul,doar sa-i asiguri racirea necesara (ca incarcarea va dura mai mult):Pt acumulatori de 60Ah si exemplele de mai sus,timpul e aproximativ:15h, 40h, 15h si 10hIncarcarea depinde de cat de descarcati sunt acumulatorii,ca daca nu sunt descarcati la maxim,incarcarea dureaza mai putin.Intr-adevar,acumulatorii se pot incarca si cu redresor separat,cu un contactor (sau releu mare) care sa faca trecerea. Acum,cred ca ar merge si fara separare,redresare + upsul puse in paralel,insa netestand,mai pot aparea probleme.Totodata,nu stiu cat de bine e sa deconectam acumulatorii de la ups,in timp ce el functioneaza. Unele permit scoaterea acumulatoriilor in timpul mersului fara probleme (cele hot-swap),pe celelalte nu le-am testat.O metoda sigura e folosirea unui set de acumulatori mici conectati permanent la ups si cand se ia curentul,releul cupleaza si acumulatorii mari in paralel. Aceasta varianta reduce si scanteia la conectarea acumulatoriilor (upsurile au intern si niste condensatoare in paralel cu acumulatorii,aproape de mos-feti,care la conectare fac scanteie,ca sa nu mai zic ca scanteea e si mai puternica din cauza ca upsul e deja in sarcina). Tot cu aceasta varianta,consumatorii upsului nici macar nu vor clipi (ca pana actioneaza releul ala,posibil sa se opreasca upsul). In cazul asta pe acumulatorii mari se poate conecta un redresor automat (A)tentie,curentul acestuia va fi de 10% din capacitatea acumulatoriilor si tensiunea acestula va fi fixa,de 13,6-13,7V). Asta pentru a nu distrguge acumulatorii prematur prin supraincarcare,dar totusi sa fie in permanenta incarcati.In regimul descris de tine,acumulatorii auto nu rezista prea mult (dar isi fac treaba pana la urma + ca unii sunt si destul de ieftini).In general acumulatorii auto nu trebuie descarcati peste 30% din capacitatea lor (asa scrie inclusiv in prospecul care se da la garantie),teoretic pierd din capacitate si se sulfateaza,dar dupa cum spuneam,isi vor face treaba ceva timp.Cei cu gel sunt semnificativ mai scumpi,dar ar trebui sa tina vre-o 300 de cicluri de descarcare completa (si deobicei au viata declarata de producator de 10 ani).Acum,cam ce capacitate ai avea nevoie. Upsurile consuma si ceva in gol + ca au un randament care variaza cu sarcina (ma rog,aici introducem si consumul in gol),mai exact cu sarcina mica e mai scazut (din cauza consumulu in gol),in sarcina mare scade din nou din cauza pierderilor interne (mos-feti,fire si mai ales traful,care in majoritatea upsurilor are perderi mai mari la putere maxima). Un 80% in sarcina medie si un 70% in sarcina maxima sunt randamente care se pot folosi in lipsa de alte masuratori.Deci luam 80W ai pompei,inca 30W ai upsului si avem un consum de 110wh. Pt 10h,ne trebuie minim 1100Wh. La 24V,ar fi 45Ah. Deci ar trebui acumulatori de 55-65Ah ca sa nu fie probleme.Ce-i mai sus e in mare parte in cazul upsurilor,ca in cazul folosirii invertoarelor sinus pur (sau macar suficient de apropiat cat sa mearga pompa decent) se mai simplifica problema,se pun toate in paralel (acumulatorii,invertorul si redresorul). La iesirea invertorului se pune un releu alimentat de la retea,care sa treaca pompa de pe retea pe invertor cand cade tensiunea. Eventual sa si porneasca invertoul (daca are buton on-off simplu,se trece prin releu). Daca nu,invertorul poate merge non-stop in gol (acum,nu stiu cat de daunator ii este sa mearga non-stop). In caz ca invertorul merge non stop redresorul va fi ca in cazul upsurilor. Daca porneste doar cand cade reteaua,redresorul poate fi ceva mai simplu,adica sa se opreasca cand acumulatroii sunt incarcati si sa porneasca doar dupa ce tensiunea de pe acc scade sub un anumit punct (sa zicem 12,7-12,8v). In cazul asta,curentul va fi tot 10% din capacitate,dar tensiunea poate fi mai mare (14-14,4v0. Decuplarea redresoului se va face dupa ce curentul de incarcare scade sub un anumit curent (p-asta nu-l stiu inca,dar ar fi cam 1A).Daca tensiunea face nazuri des,ar trebui folosit un stabilizator inainte de UPS,ca pompa sa mearga bine chiar daca reteaua e in afara parametriilor.La fel de bine se poate folosi un UPS dubla-conversie,care scoate la iesire numai sinus si tensiunea stabilita,indiferent de variata retelei intre 160 si 260-280v (nu se simte absolut nimic la iesire,nici la trecerea pe acumulatori). Daca sarcina e sub 30% din ce poate upsul,limita inferioara poate scadea si la 130V!Sper ca nu am omis nimic,acum ramane sa vedem Link spre comentariu
Dr.L Postat Martie 5, 2011 Partajează Postat Martie 5, 2011 Mai exista si o solutie completa de cumparat (in magazine):viewtopic.php?p=706874#p706874 Link spre comentariu
killpacient Postat Mai 11, 2011 Partajează Postat Mai 11, 2011 Ca sa poti pune baterie auto in locul acumulatorului(ma refer doar la upsurile pana in 1000va care au o singura baterie) trebuie facute mici modificari ca sa mearga cum trebuie.1. De obicei tensiunea de incarcare este de maxim 13 volti pe cand la un akku auto trebuie 13.8 -14.4 .. 2. Curentu de incarcare este de maxim 500mA la akku orig pe cand la un akku auto trebuie mult mai mult. 3. Cablurile de la baterie trebuie inlocuite ca sa reziste in timp (majoritatea upsurilor de pana in 1000va nu au temporizator ... doar cand ajunge tensiunea sub un anumit prag se inchid) ceea ce poate sa topeasca acele fire firave din upsuri.Curentu si tensiunea de incarcare se poate modifica chiar usor ...majoritatea upsurilor de pana in 1000va au lm317 pentru circuitu de incarcare dar atentie, sunt care au referinta de 12 volti adica12>220v daca mariti tensiunea e posibil sa creasca si tensiunea de iesire la priza,asta trebuie testat...in caz ca tensiunea de referinta e luata prin acel LM317 trebuie circuit separat de incarcare dar circuitu de referinta sa ramana la fel.De preferat dupa o asemenea modificare sa se puna si niste filtre pe intrare + iesire...Edit: sa nu uitam si ca ele sunt sunt proiectate sa mearga 4-5 ore deci trebuie RACIRE!Eu am un mustek de 650va modificat...cu baterie de 70Ah cu cablurile originale mergea maxim 20 de minute apoi incepea invelisul sa se topeasca... si am inlocuit cablurile cu fir plin de 2.5 si merge ok de 2 ani... timpul de backup este de aprox 4 ore(ca atat am avut cea mai mare cadere de curent) dar banuiesc ca tine mult mai mult... Link spre comentariu
Dr.L Postat Mai 11, 2011 Partajează Postat Mai 11, 2011 Lasa in pace tensiunea,e numai buna,avand in vedere ca e in permanenta prezenta!Si nici curentul nu ar trebui modificat,ca nu duc restul pieselor.Intr-adevar trebuie cabluri groase si eventual un ventilatorNu prea inteleg ce fire sa inlocuiesti,ca alea originale sunt de 4mm^2 la 650VA si de 6mm^2 la 800VA (UPSuri in genul/identice cu Mustekul)Poate la incarcare sunt facute sa mearga 4-5 ore,ca backup,in sarcina maxima,nici 10 min.Nu te-ar fi tinut prea mult,cu 2 acc de 60Ah un bec de 100W merge 7h.Mai citeste inainte sa scrii,daca nu am unit inca toate topicurile,nu inseamna sa nu s-a scris deja! Link spre comentariu
vintage Postat Mai 12, 2011 Partajează Postat Mai 12, 2011 Eu zic sa dezgropi baterile, sa le desfaci si sa le umplii cu acid sulfuric 33% si sa le folosesti in continuare. Eu asa am facut la 3 UPS-uri si merg OK.Stie cineva de unde se poate achizitiona acid sulfuric? Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Mai 12, 2011 Partajează Postat Mai 12, 2011 De la orice magazin de piese auto,se numeste electrolit pt baterie si in fapt,e acid sulfuric cu concentratia 1,28. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum