notchman Postat Septembrie 6, 2005 Partajează Postat Septembrie 6, 2005 Salutare ! Am vre'o 2 UPS'uri de 650, a caror bateriii sunt moarte si ingropate, si ma gandeam la ce altceva le pot folosi ?Ex:1-"redresoare" pentru acumulatorul autoturismului ?2-Sa le alimentez la bateria de la masina si sa am 220v cand ma duc prin drumetii!!3-Sa inlocuiesc bateria cu un grup de condensatoare si sa le folosesc doar ca protectie pentru aparatura A/V , la varfuri de tensiune ....etc.ETX......Astept noi idei :wink:Dr.L: Pentru depanare UPS uri (probleme,rezolvari,documentatie,teorie etc) avem alt topic dedicat! http://www.elforum.info/topic/8092-depanare-si-documentatie-ups-problemerezolvariteorie-etc/Nu postati aici!UPS care se opreste la sarcina prea mica (cauze,rezolvari) aici: http://www.elforum.info/topic/36365-sarcina-ups-prea-mica/ Link spre comentariu
radu25 Postat Septembrie 6, 2005 Partajează Postat Septembrie 6, 2005 Eu zic sa dezgropi baterile, sa le desfaci si sa le umplii cu acid sulfuric 33% si sa le folosesti in continuare. Eu asa am facut la 3 UPS-uri si merg OK. Link spre comentariu
notchman Postat Septembrie 6, 2005 Autor Partajează Postat Septembrie 6, 2005 Dar la astea pana unde pun solutie ? ca ma'm uitat si nu am nici un semn de maxx nimic....Dar daca cuplez o baterie de masina de 12v/45A :shock: , ce se intampla .. :?: Link spre comentariu
chetross Postat Septembrie 6, 2005 Partajează Postat Septembrie 6, 2005 e f bine, daca :- bateria originala era tot de 12v- daca sistemul de incarcare rezista la acel acc de 45 ( daca spun o prostie corectati-ma )si eu vreau sa-mi fac in curand un ups cu o baterie de tico, cam tot 46ah are si aia.apropo, stie cineva cum pot face circuitul care comuta pe baterie in caz de lipsa tensiune retea ? Link spre comentariu
Depanatoru Postat Septembrie 6, 2005 Partajează Postat Septembrie 6, 2005 Ca si generator va functiona ,daca bateria originala era de 12V, insa trebuie regandita incarcarea care e in functie de capacitatea acumulatorului. Link spre comentariu
notchman Postat Septembrie 8, 2005 Autor Partajează Postat Septembrie 8, 2005 Pai daca bateria este mai puternica ex:45A, banuiesc ca o sa dureze cel putin 24 ore pana o incarca , fara nici un fel de modificare...Apropos ce functii de protectie mai ofera un back/ups care are bateria crapata? Link spre comentariu
Depanatoru Postat Septembrie 8, 2005 Partajează Postat Septembrie 8, 2005 Curentul de incarcare e in functie de capacitatea acumulatorului ( nu-i prea bine sa incarci cu alt curent decat trebuie dar oricum presupun ca nu vei folosi o baterie nou nouta asa ca poti incerca). Mai e o problema , nu-i sigur ca o sa mai detecteze corect cand s-a incarcat acumulatorul , ar putea sa nu se opreasca niciodata incarcarea , asta trebuie verificat. Link spre comentariu
notchman Postat Septembrie 8, 2005 Autor Partajează Postat Septembrie 8, 2005 Pai detectia se face in functie de ce? banuiesc cand voltajul (V) la bornele acumulatorului ating o anumita valoare decupleaza...Sau decupleaza incarcarea atunci cand curentul "pompat" (A)de catre "redresor" spre acumulator tinde spre zero.....Nu imi dau seama prea bine cum face "incarcarea" un ups , pentru ca nu am studiat problema ...Dar oprirea incarcarii poate sa se faca doar in conditiile astea ...(parerea mea...) Link spre comentariu
Vizitator geopalade Postat Septembrie 8, 2005 Partajează Postat Septembrie 8, 2005 Eu din cite stiu UPSurile au doua baterii de 12V legate in serie, si deci nu cred ca vor merge pe masina decit daca ai doua baterii. Link spre comentariu
Depanatoru Postat Septembrie 8, 2005 Partajează Postat Septembrie 8, 2005 Scema de incarcare din UPS-uri e foarte simpla de obicei ( bineinteles trebuie vazut la tine cum e ) si e formata dintr-un stabilizator de tensiune integrat (LM317) care debiteaza prin o dioda direct pe baterie. Cand tensiunea bateriei ajunge egala cu tensiunea sursei incarcarea se opreste. Nu-i sigur ca tensiunea reglata de producatori pentru acumulatorul initial e buna si pentru acumulatorul de masina ( ar putea rezulta un timp de incarcare mai mare sau mai mic decat trebuie).Oricum daca vrei sa faci un lucru ca lumea iti recomand sa inlocuiesti incarcarea originala cu una pentru acumulator de masina ( scheme sunt destule si unele chiar destepte). Link spre comentariu
notchman Postat Septembrie 8, 2005 Autor Partajează Postat Septembrie 8, 2005 intai o sa masor curentul de incarcare debitat de ups pe acumulator ,(atat V cat si A) si dupa aia vad ce'i de facut ..am facut rost si de schema ups'ului si sa vad ce'i de modificat...Dar iarasi intreb ce protectii imi mai ofera un ups cu bateria moarta? Ca desi nu mai are baterie inca il tin conectat ...am banuit ca imi ofera protectie la supravoltaje , spike'uri etc.... Link spre comentariu
Depanatoru Postat Septembrie 8, 2005 Partajează Postat Septembrie 8, 2005 Protectiile pe care le zici tu le are si fara baterie dar depind de cat de bun e UPS-ul, de la unul ieftin nu te poti astepta la mare lucru. Link spre comentariu
notchman Postat Septembrie 8, 2005 Autor Partajează Postat Septembrie 8, 2005 BACK-UPS 650BACK-UPS 620 Si cum le pot pacali astfel incat sa creada ca au baterie ok ? cel putin 620 are indicatorul ala de "replace battery" si il apuca piuiala sau clipeste ca nebunul...ma gandeam sa'i pun in loc de baterie o rezistenta de 100ohmi... Link spre comentariu
cirip Postat Septembrie 8, 2005 Partajează Postat Septembrie 8, 2005 Salut,Pune linistit doua baterii acide de 12V, daca UPS-ul asta a avut. Toate bateriile acide cu plumb din lumea asta au aceeasi tensiune si comportare. Capacitatea (Ah) e bine sa fie cam la fel sau mai mare decat a celor originale. Daca e cam la fel, bingo! Daca e mai mare, va dura mai mult incarcarea in cazul unei descarcari, dar cam atat. In functionare normala (nu pe avarie), acumulatoarele sunt tinute in tampon, adica odata ce tensiunea la borne a ajuns la o valoare specificata, nu mai trece curent prin acumulator. Acesta se va comporta ca un condensator mare. Scaderea curentului se face progresiv. Procedeul e similar incarcarii bateriilor cu litiu, doar ca astea cu plumb sunt mult mai tolerante la supraincarcare si chiar le place tinerea in tampon.De asemenea, nu ai cum sa inlocuiesti o baterie cu o rez de 100 ohmi. Cel putin nu in cazul asta.Concluzie: pune doua baterii acide cu plumb de 12V bucata in configuratia in care au fost cele originale (serie/paralel), si ai terminat. Nu ai de ce sa umbli la reglaje daca pui baterie bazata pe acelasi proces chimic.bafta,Cirip Link spre comentariu
notchman Postat Septembrie 9, 2005 Autor Partajează Postat Septembrie 9, 2005 Amandoua ups'urile au cate una bucata baterie 12V/12AH/20HRCycle use:14.5~14.9vSt/By use .6~13.8v Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum