yo6ghd Postat Iulie 27, 2006 Partajează Postat Iulie 27, 2006 nu stiu daca are prea multe modificari, depinde de fiecare cum il etaloneazaacele cititoare de la dacii difera la fiecare. nu o sa gasesti doua la feldin mai multe motive : model de dacie mai vechi, joja aia din rezervor deteriorata, butoiasul spart spart si de ce nu abaterea destul de mare a utilajului.eu chiar sunt hotarat sa-l fac.azi cumpar ci de la magazin si trec la treaba, o sa ma joc la intrare cu un potar sa vad indicatiile la led-urica solutie la diferitele valori ale jojei, vad punerea in serie a unei alte rezistente sa ajungi la o valoare cat de cat etalonsper sa reusesc sa mai discutam si sa "share"-uim datele noastr :smt003 :partyman: Link spre comentariu
Vizitator mugurel Postat Iulie 27, 2006 Partajează Postat Iulie 27, 2006 Uite cum stau lucrurile:- ceea ce am facut eu incape in locul indicatorului clasic cu ac, e loc acolo berechet pentru 8 led-uri [eu am pus de 3mm dar cred ca incap si de 5 mm] daca se scoate mecanismul original;- din seria aceea de cablaje mai am unul singur, am si trimis mail celui interesat si i l-am oferit daca vrea sa faca modificarea asta, astept in continuare raspunsul lui;- nu am facut nici o modificare in schema, l-am pus asa cum ati redat voi aici acel vu-metru, doar ca eu l-am luat din alta parte;- am repus pe net, la adresa specificata mai sus, cablajul si dispunerea pieselor, eu am pus socluri la integrate si asa am reusit sa mai inghesui o rezistenta sub integrate.Mai mult de atat nu am ce sa mai spun legat de acest montaj. Link spre comentariu
yo6ghd Postat Iulie 27, 2006 Partajează Postat Iulie 27, 2006 pt. mugurelmerci pentru fisierele trimise, chiar acum 10 min le-am descarcatdupa masa o sa trec la treabasper sa reuseasca asa cum trebuie :wav: Link spre comentariu
niq_ro Postat Iulie 28, 2006 Partajează Postat Iulie 28, 2006 mugurel, banuiam ca ai facut niste masuratori, in sensul de a determina caderea de tensiune de pe sonda la diferite cantitati de benzina (ca m-as mira sa fie liniara variatia dupa cume forma rezervorului) si apoi ai calculat divizorul.... PS: m-am gandit ca ar fi de ajuns 4 LED-uri asa ca am "pictat" 2 scheme, pe care le-am pus la http://www.niqro.lx.ro/nivel.htm Link spre comentariu
Vizitator lucianelutu Postat Octombrie 12, 2006 Partajează Postat Octombrie 12, 2006 Dupa ce am dat 285.000 pe un indicator nou de nivel care batzaie la fiecare groapa si indica numai el stie ce, dupa ce am verificat si rasverificat cabluri, contacte, cursa patinei pe arcul acela de cerc al sondei de benzina, am decis sa construiesc unul. Si am folosit pentru asta o schema de vumetru cu 8 led-uri, ca sa stiu exact cata benzina am in rezervor. Am considerat eu [este apreciere subiectiva] ca ultimii 8 litrii de benzina sunt esentiali, schema se poate multiplica cat vrei numai ca nu cred ca sta cineva sa numere led-uri, in timp ce conduce. Pentru cele 8 led-uri sunt doua cablaje suprapuse care incap in bordul de dacie, in fereastra dedicata indicatorului vechi. Daca te intereseaza varianta asta pot sa iti dau un link unde am pus toate detaliile. Link spre comentariu
niq_ro Postat Octombrie 12, 2006 Partajează Postat Octombrie 12, 2006 daca citesti cu atenti in continuarea postului lui, vezi ca e schema, inclusiv link-uri... :yawinkle: Link spre comentariu
florin.bulau Postat Decembrie 4, 2006 Partajează Postat Decembrie 4, 2006 La un nivel mai general, trebuie sa porniti de la rezolutia dorita ( din litru in litru, sau din contra, din sfert in sfert de rezervor - cazul cu 4 LED-uri?) In al doilea rand, sa alegem modul e afisare (bar-graph, afisaj numeric, instrument cu ac - solutia e incredibil de raspandita!!! Majoritatea bordurilor moderne, desi au aspectul de acum 50 de ani, au "in spate" o groaza de electronica!!! )Dar problema ADEVARATA e TRADUCTORUL!!!!Degeaba punem modul de n-spe cifre (7107) daca traductorul e un r***t!Si nu ma refer la liniaritate, care e imposibil de obtinut, cum a observat cineva mai sus, ci de repetabilitatea masurarii (ma refer la acelasi nivel de semnal pentru o anumita cantitate de combustibil, si azi si maine si peste un an, si iarna si vara, si la 0 si la 100 km/h, etc. In concluzie, parerea mea (!!) e ca rezolvarea traductorului e 99% din dificultatea realizarii; urmeaza un modul de conversie cu PIC, care scoate dintr-un tabel corespondentele intre nivele e semnal si valoarea afisata, corespunzatoare cantitatii de combustibil. Mai sunt insa necesare si o rutina de mediere (cantitatea de combustibil variaza, in mod normal, foarte lent, chiar daca semnalul variaza mult, ca urmare a "balanganelilor" prin hartoapele numite strazi ale oraselor patriei...)Cand gasesc o solutie interesanta, v-o comunic cu placere!Toate cele bune! Link spre comentariu
vlad_2770 Postat Decembrie 12, 2006 Partajează Postat Decembrie 12, 2006 Problema traductorului este greu de rezolvat. Pentru o masurare corecta a nivelului este nevoie de mai multe traductoare (daca urci o rampa sau cobori o panta nivelul va fi diferit fata de cazul cind masina merge pe teren drept) ceea ce ar ridica enorm costurile montajului. Eu sunt curios cum au rezolvat problema cei de la BMW sau Mercedes pentru a indica un volum cit mai aproape de cel real. Pentru a preveni indicarea gresita atunci cind treci peste o groapa se poate face o comparatie cu 2-3 nivele citite anterios si daca diferenta este prea mare nu se va afisa (asta daca se foloseste microcontroller). Eu ma gandesc ca la masinile scumpe sa nu fie facute cu doua traductoare de debit. Unul pe intrarea in rezervor si unul pe iesirea din rezervos si asa informatia este cit se poate de corecta. Link spre comentariu
Abram Burel Postat Decembrie 12, 2006 Partajează Postat Decembrie 12, 2006 Oare de ce trebuie ca indicatorul nivelului de benzina din rezervor sa indice o valoare reala la trecerea printr-o groapa?Nu aveti ce face altceva in momentul; ala, decat sa vedeti daca ati pierdut benzina?O astfel de cerinta este inutila. E drept ca e enervant ca acul sa se bataie sau afisajul sa se balangane, dar asta e cu totul altceva.Asta e problema voastra de electronisti, cum valseaza benzina in rezervor? Link spre comentariu
Vizitator mugurel Postat Decembrie 23, 2006 Partajează Postat Decembrie 23, 2006 Salut, Se scrie mult [nu vreau sa supar pe cineva] despre modificarea pe care-o arata orice sonda la urcare, coborare, gropi, etc. Nu asta-i problema, vorba cuiva care a postat mai sus: "cand treci prin gropi nu privesti indicatorul de benzina". Am scris despre un indicator de benzina cu led-uri, recent m-a tradat plutitorul acela de plastic [ma refer la Dacie] asa ca am bagat un potentiometru in benzina, are cam doua saptamani de cand sta acolo si inca mai functioneaza, dupa anul nou vreau sa-l montez in locul sondei, promit sa dau, la momentul instalarii, detalii complete. Acum depinde si de filozofia fiecaruia, personal apreciez insa ca nivelul benzinei nu este un parametru atat de important, ca valoare instantanee, el variaza foarte lent si se pot gasi solutii si pentru anularea acelor bataieli ale acului clasic. Promit sa revin, la inceputul anului, cu detalii. Pana atunci va doresc tuturor o trecere usoara peste ani. Link spre comentariu
Vizitator gabiunu Postat Decembrie 24, 2006 Partajează Postat Decembrie 24, 2006 Daca nu folosesti un potentiometru bobinat nu te mai chinui degeaba,cele normale nu rezista mecanic(frecare continua intre cursor si pelicula).Sarbatori fericite :smt052 Link spre comentariu
MaxSteel Postat Februarie 11, 2007 Partajează Postat Februarie 11, 2007 dar daca folosesti un circut 7107 si reglezi rezistente de etalonareare un pin pt asa cevasi sa o aduci cat mai aproape de realitate???ca aparate de masura pe baza lui 7107 se tot gasescchiar daca cipul e turnat pe placa se pot gasi usor pinii aiaare cineva vreo idee daca e functionala ideea? Link spre comentariu
MaxSteel Postat Februarie 11, 2007 Partajează Postat Februarie 11, 2007 tocmai am citit pdf-ul.e vb de pinii 35 si 36ref hi si ref low. Link spre comentariu
Vizitator gabiunu Postat Februarie 26, 2007 Partajează Postat Februarie 26, 2007 Merge cu 7106/7107 in schema de ohmetru,dar indicatia va fi corecta doar pt prima jumatate cantitate benzina din rezervor(datorita sondei care nu este bobinata liniar).Treaba nu e chiar atat de simpla pentru ca nu putem folosi masa caroseriei conectata la masa(comun) al aparatului.Avem nevoie de un invertor simplu...dar mai bine cititi pdf-ul si o sa revin si cu schemele testate de mine.http://www.intersil.com/data/fn/fn3082.pdf Se stie ca valoarea rezistentei sondei variaza invers proportional cu nivelul benzinei.Pt inceput pinul IN_lo trebuie sa fie conectat la COMUN apoi se conecteaza un Rx in jur de 300-400 ohmi si se regleaza din Rv astfel incat indicatia sa fie 40litri sau 45-50(Rx e bine sa fie variabil).Dupa asta se mareste tensiunea pe IN_lo pana ce indicatia ajunge la zero(acum daca puneti Rx in scurt,indicatia o sa fie -40litri...cu minus in fata). Experimentati pt inceput cu montajul alimentat numai de la o bat de 9v. Schema a doua este montajul pe care l-am incercat pt a obtine o tensiune negativa fata de masa 3-4volti(din lipsa de alte integrate) si nu o recomand...atentie pt ca acest montaj poate scoate tensiune dubla fata de alimentare. Link spre comentariu
MaxSteel Postat Februarie 26, 2007 Partajează Postat Februarie 26, 2007 te asteptam cu schema/documentatia cat mai repede :yawinkle: Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum