Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Aprindere Minimobra


ChRS

Postări Recomandate

Firul de la platina vine legat la bobina de inductie,apoi de la bobina direct la bujieDaca nu ai tensiune suficienta nu va face scanteie niciodata,unele sunt pe 6V,iar altele pe 12VDe exemplu daca magentoul e de 6V si bobina de inductie de 12V nu cred ca va merge

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 36
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • ChRS

    16

  • gaby

    4

  • dorel_81

    4

  • iahim999

    3

Top autori în acest subiect

Ioi Iahim, mai ametit si mai tare :rade:. Cand te referi la bobina de inductie, te referi la cea din interiorul magnetoului sau cea din afara lui? Dupa ce am citit modul de conectare a platinei si a bobinei am ajuns la urmatoarea schema:

Link spre comentariu

am ajuns la urmatoarea schema:

Condensatorul se conecteaza in paralel cu platina, nu pe iesirea bobinei, unde apar in functionare cca.15KV, nu cred ca rezista un condensator cu tensiunea de lucru de 250V.[attachment=0]aprmm.PNG[/attachment]
Link spre comentariu

Condensatorul se conecteaza in paralel cu platina, nu pe iesirea bobinei, unde apar in functionare cca.15KV, nu cred ca rezista un condensator cu tensiunea de lucru de 250V.

Aha, am priceput, dar o intrebare, bobina de inductie externa unde se mai leaga?
Link spre comentariu

@Gaby, multumesc pt. schema. Asa ma gandeam si eu ca ar fi conexiunile. Bobina de inductie chiar nu ma deranjeaza, cand a fost montata pe motoreta, i sa facut si un suport bun pentru ea.

 

Cand pistonul se afla la PMS, contactul platinei incepe sa se deschida, intrand in functiune bobina din interiorul magnetoului. Din cate vad si in schema data de Domnul Miron (multumesc si domniei sale) scrie despre modul vechi al conexiunilor in interiorul magnetoului si anume:

"Firul F-B va fi adaugat de noi, demontand magnetoul; totodata va trebui sa intrerupem legatura E-F de la platina (ruptor) la condensator - fir albastru. ..." Daca am intoarce firul evenimentelor, rezulta urmatoarea schema (cea de jos): Posted Image.

 

Bobina de inductie care o am in posesie este de 12V, ma gandesc ca cu una de 6V, ar merge mai bine. Intre timp am facut si poze la magnetou sa-l vedeti si voi.

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

 

Imi cer scuze de calitatea imaginilor (sunt facut cu un Aparat Video si nu prea se pricepe la poze).

Multumesc tuturor de sugestii si pentru ajutorul acordat. Indata ce o voi porni, va voi tine la curent cu modificarile aduse si/sau daca a pornit sau nu (asta dupa ce voi reveni de la tara).

Link spre comentariu

Am modifica poza pentru a arata reglajul avansului la pornire. Inainte sa pun blocul motorului in lacasul lui, am comparat sa vad daca semnul de pe volanta corespunde cu semnul A de pe carter cand pistonul se afla la PMS. Se pare ca era calibrat cum trebuie.

Link spre comentariu

"Avansul este de 1.5 mm inainte de punctul mort superior". Asa scrie in cartea tehnica. M-am uitat in interiorul motorului acuma si am vazut ca se deschide contactul la vreo 2 milimetrii inainte de PMS (nu am masurat cu ceva, doar dupa ochi).

Link spre comentariu

Asteptam toti sa auzim vesti noi (cum ar fi ca ai rezolvat toate problemele si ai pornit motorul), dar din ce am vazut din pozele postate si din spusele tale reiese faptul ca au fost facute multe modificari. Eu as zice sa-l intrebi pe unchiul tau despre toate modificarile facute, sa stii exact ce ai de mesterit, in caz contrar inseamna sa faci o reconditionare completa la motor si revizie generala la restul.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Am revenit din mini Vacanta de 2 saptamani, dar cu vesti nu prea bune. Cand am plecat de acasa cu motorul, am uitat sa caut mai abundent pe la magazinele specializate, o piulita (necesara prinderii volantei magnetoului de axul bielei) de M10 cu filetul invers (ca sa desfac piulita trebe sa o rotesc ca si cum as inchide una normala... iertati-mi explicatia aiurita). In cele din urma, am rezolvat problema, cu o cutie de Pocsipol. Bun. Am invartit magnetou si in neatentie, am tinut o mana pe firul ce mergea la bujie si cealalta mana pe masa motoretei. Ma socat asa de tare, ca in ziua aia nu am mai mancat nimic. Am conectat firul la bujie, am pus-o la masa si imi dadea scanteie buna (chiar puternica). Platina am reglat-o la 0.4 mm pe cantul volantei si apoi am reglat avansul. Am invartit (cat permiteau cele 4 suruburi de prindere) blocul platinei si al bobinei, dar nimic. Nu face nici un fel de explozie. Doar de 2 ori ce mi-a dat niste rateuri urate de parca ar fi fost revelionul. In rest nici un semn. Benzina ii vine in camera de ardere fara nici o problema (se vedeau vaporii de benzina cum ieseau cu bujia scoasa cand impingeam pistonul).M-am suparat si nu am mai umblat la ea. Dupa vreo zi ma suna unchiul meu sa ma intrebe daca am putut face ceva la ea. I-am zis ca nu vrea sa porneasca de niciun fel. Atuncia mi-a zis ca el a gasit platina originala intr-o debara si sa ma duc acum in septembrie sa o iau de la el. O sa dau o tura pe la el ca sa-i sustrag platina cu pricina.Ma gandesc ca e desincronizata aprinderea.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări