Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Amplificator pentru chitara GG


THOMAS

Postări Recomandate

Daca tuburile finale nu sunt selectionate cum trebuie si au diferente mai mari de 20% e cam inutil reglajul biassului pe fiecare tub in parte ....exemplu marea majoritate a firmelor consacrate (marshall, fender, peavey, mesa boggie....)..au un singur semireglabil sau nici acela :rade: ceva mai sofisticat sunt anumite modele Ampeg pt . bass din ultima generatie (cu trimere scoase la exterior si leduri rosu/verde pt punerea la punct a biassului pe fiecare ramura.......)

Link spre comentariu

In conformitate cu imaginile prezentate consider aceasta lucrare o reusita absoluta !(o sa vedem poate si ceva ascilograme , care in mod sigur nu vor schimba aprecierea mea).

Link spre comentariu

In conformitate cu imaginile prezentate consider aceasta lucrare o reusita absoluta !(o sa vedem poate si ceva ascilograme , care in mod sigur nu vor schimba aprecierea mea).

Am chemat un meserias in fotografie,i-am spus ca este mai greu sa pozeze oscilograme de pe ecranul osciloscopului (datorita bazei de timp!),a facut multe poze si promit ca atunci cand vor veni si esantioanele de sunet le voi pune pe toate aici.

Deocamdata pun o oscilograma (semnal dreptunghiular 10Kz),asa cum ii place d-lui Vali,nu se vede prea bine,dar sper sa primesc si altele de o calitate corespunzatoare.

Semnalul este dreptunghiular,masurat pe iesire pe o sarcina rezistiva (neinductiva de 6 ohm/1000W),alaturi se vede si valoarea tensiunii alternative masurata pe sarcina(34,45V). Corectorul de ton este decuplat iar semnalul este aplicat pe a-2-a trioda din schema de JCM800 (pe capetele potentiometrului de gain)

Link spre comentariu

Daca asa stau lucrurile la 10.000Hz sqw intradevar ati dat lovitura si la propiu si la figurat.(transformatorul de iesire pentru aceasta situatie nu poate fi decit EXCEPTIONAL ! si sunetul in registrul superior FANTASTIC !)

Domnilor sinteti tari !(O realizare greu de definit in acest caz in cuvinte !) ,stiu bine ce spun !(de aceasta data si fara rezerve !) daca ala e raspunsul la sqw-10.000Hz(O sa "rupeti" orice chitarist !).

__Intuisem o "bomba" dar nu ma astepta sa fie si "nucleara" !(sa "rada" tot pina la acest moment ca raspuns sqw/10.000Hz/tub/traf de iesire ,-oricum cred ca inductanta trafului de iesire este ceva mai mica ca sa devina posibil acest raspuns SQW-10.000Hz=o sa fie sarcina ceva mai grea pentru finale in registrul inferior-dar chitara solo nu coboara prea jos=asadar nici o problema).

Link spre comentariu

Daca asa stau lucrurile la 10.000Hz sqw intradevar ati dat lovitura si la propiu si la figurat.(transformatorul de iesire pentru aceasta situatie nu poate fi decit EXCEPTIONAL !)

Nu este nimic exagerat sau romantat,masuratorile au fost facute in prezenta catorva specialisti, oarecum neutri,dar specialisti si ......chiar impotriva amplificatoarelor cu tuburi (!!!!)

Ati remarcat mentiunea ca nu am folosit corectorul de ton,practic aceste performante sunt numai ale finalului.....

 

O sa vedem cum o sa iasa si urmatorul,acela este pe o alta schema personalizata si bineinteles cu o alta reteta pentru transformatorul de iesire..oricum,finalul(inclusiv OT-ul) si sursa de alimentare sunt extrem de importante,mai ales pentru amplificatoarele de chitara.

Link spre comentariu

Merita studiat si ce se intampla cu amplificatorul in etapa postmarket.......utilizatorul inlocuieste tuburile uzate cu unele desperechiate ( din motive economice , un set de finale imperechiate costa de 10 ori mai scump .... ) si urmeaza ......un sunet dezastru.....total opus intentiei producatorului , proiectantului si in ultima instanta si muzicianului . Solutia ? Un montaj care regleaza automat bias-ul , va rog sa il comentati , mentionez ca nu introduce nicio schimbare negativa in sunet , fiind de fapt o sursa cu urmarire a unei referinte si regleaza tensiunea de negativare a fiecarui tub in parte SE sau PP , si nu este inclus in lantul audio , ci in circuitul de alimentare . Aceasta precizare este pentru puristii audio , ce nu tolereaza nimic altceva decat lampi in lantul audio !

Link spre comentariu

Pt un head de chitara cu pretentii ,diferentele de curent masurate pe catozii finalelor trebuie sa fie in limita +/_ 2mA iar curetul masurat pe fiecare tub fara semnal in limita 25-35 mA vorbesc de majoritatea modelelor in clasa B de functionare.

Link spre comentariu

Pt un head de chitara cu pretentii ,diferentele de curent masurate pe catozii finalelor trebuie sa fie in limita +/_ 2mA iar curetul masurat pe fiecare tub fara semnal in limita 25-35 mA vorbesc de majoritatea modelelor in clasa B de functionare.

DA exact asa stau lucrurile de obicei .@hpavictor ,ma inerveaza reprezentarea din colector q2 tot ca masa (bine ca e specificat totusi -80v acolo) macar sa fi avut alt simbol pt masa colector q2.@ lazaroiu -Si eu mi_as dori un raspuns sqw-10.000Hz de asa natura si in zona Hi-Fi ,High-End , dar/adica sa fie bun si la 10Hz-sqw(bine practic aproape imposibil-sa prind bine cele doua "extreme" ,-Sa vedem daca il va reusi cineva !? tub/traf).
Link spre comentariu

Merita studiat si ce se intampla cu amplificatorul in etapa postmarket.......utilizatorul inlocuieste tuburile uzate cu unele desperechiate ( din motive economice , un set de finale imperechiate costa de 10 ori mai scump .... ) si urmeaza ......un sunet dezastru.....total opus intentiei producatorului , proiectantului si in ultima instanta si muzicianului . Solutia ? Un montaj care regleaza automat bias-ul , va rog sa il comentati , mentionez ca nu introduce nicio schimbare negativa in sunet , fiind de fapt o sursa cu urmarire a unei referinte si regleaza tensiunea de negativare a fiecarui tub in parte SE sau PP , si nu este inclus in lantul audio , ci in circuitul de alimentare . Aceasta precizare este pentru puristii audio , ce nu tolereaza nimic altceva decat lampi in lantul audio !

E ok montajul dar.......daca in locul tranzistoarelor ar fi de ex : tot un tub sa zicem o dubla trioda :scarpin ar fi :dsaf eventual si pt dida zener un stab. cu gaz.
Link spre comentariu

Pai era doar o idee de imbunatatire a oricarui amplificator existent , fiecare il personalizeaza dupa dorinta si posibilitati , consider ca solid state este mai stabil si fiabil , cu tuburi este posibil sa aiba nevoie de calibrare la anumite intervale de timp....dar arata mai sexy cu tuburi !

Link spre comentariu

Pai era doar o idee de imbunatatire a oricarui amplificator existent , fiecare il personalizeaza dupa dorinta si posibilitati , consider ca solid state este mai stabil si fiabil , cu tuburi este posibil sa aiba nevoie de calibrare la anumite intervale de timp....dar arata mai sexy cu tuburi !

Schema este foarte simpla si logica,cred ca se poate calcula si viteza de raspuns care nu trebuie sa fie rapida,altel chiar daca acel condensator de integrare din baza de 10000uF(valoare foarte mare) isi va face datoria,dar comparatorul va simti totusi variatiile curentului anodic in regim dinamic atunci rezultatul va fi catastrofal in ceea ce priveste biasul (presupun).Ma gandesc ce se va intampla daca vom avea un pasaj muzical foarte lung care va tine tubul o perioada destul de lunga la un curent mare in asa fel incat tensiunea de pe R3,pozitiva fiind si constanta,"servo biasul" sa "vada" treaba asta ca o deviere de curent de mers in gol?????...nu stiu,ramane sa mai cercetam,propunerea lui este foarte buna,dar trebuie "sapat" mai mult,dupa care sa cocluzionam.
Link spre comentariu

Pai era doar o idee de imbunatatire a oricarui amplificator existent , fiecare il personalizeaza dupa dorinta si posibilitati , consider ca solid state este mai stabil si fiabil , cu tuburi este posibil sa aiba nevoie de calibrare la anumite intervale de timp....dar arata mai sexy cu tuburi !

Schema este foarte simpla si logica,cred ca se poate calcula si viteza de raspuns care nu trebuie sa fie rapida,altel chiar daca acel condensator de integrare din baza de 10000uF(valoare foarte mare) isi va face datoria,dar comparatorul va simti totusi variatiile curentului anodic in regim dinamic atunci rezultatul va fi catastrofal in ceea ce priveste biasul (presupun).Ma gandesc ce se va intampla daca vom avea un pasaj muzical foarte lung care va tine tubul o perioada destul de lunga la un curent mare in asa fel incat tensiunea de pe R3,pozitiva fiind si constanta,"servo biasul" sa "vada" treaba asta ca o deviere de curent de mers in gol?????...nu stiu,ramane sa mai cercetam,propunerea lui este foarte buna,dar trebuie "sapat" mai mult,dupa care sa cocluzionam.
Se mai adauga ceva care sa "blocheze"auto biasul in prezenta semnalului .........
Link spre comentariu
Vizitator viobio

Daca tuburile finale nu sint pereche in mod obligatoriu am nevoie de negativare fixa independenta !. ( VALDERAMA )pai tocmai de acea eu pun doua sau patru semireglabilebine ca imi da si mie cineva dreptateacest lucru aduce o economie financiara substantialaun amplificator bun costa peste 6/7ooeuro ,omu stringe bani cu greudupa ce se uzeaza tuburile risca sa plateasca pe patru finale un sfert din pretul amplificatoruluieu sunt perfect de acord cu finale imperecheate dar ma gindesc si la latura practicaprin mina mea au trecut multe amplificatoare cu un singur semireglabil de negativare,toate au fost modificate de mine(cu acordul proprietarului) acum au negativare pe fiecare finala ,toate functioneaza perfect si proprietarul nu mai trebuie sa plateasca sute de euro pe patru lampi finalenu am nimic cu marcile care folosesc un singur semireglabil sau nici acelaei merg pe principiu ca utilizatorul va face service numai la ei,fiind marca de renume ,au tuburi perechi,pretul este de citeva ori mai mare decit cel al tuburilor "la gramada"alte marci folosesc reglaj pe fiecare tub in parte,in special marci mai noi sau mai putin cunoscutepoate ca au mai existat sau exista oameni care gindesc ca mine

Link spre comentariu

Pentru a evita diferentele de bias intre 2 tuburi in paralel am vazut (zau acu nu-mi aduc aminte unde dar cum gasesc schema o voi pune aici)o negatativare automata incrucisata intre cele 2 tuburi.Adica rezistenta de grila(negativare) a primului tub era cuplata la un divizor rezistiv din catodul cele-i de-a 2-a lampi si invers.PS. cred ca e aceasta...

Link spre comentariu

Care-i smecheria cu negativarea asta incrucisata? Nu am testat niciodata. Chiar nu-mi dau seama. Nu mai bine fiecare lampa se autonegativeaza pe sine? Inteleg ca se ajunge la un punct de echilibru. Si?...Nu tot la echilibru se ajunge si daca fiecare lampa isi poarta singura de grija? (nu e la misto)

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări