THOMAS Postat Octombrie 5, 2010 Autor Partajează Postat Octombrie 5, 2010 Multumim pentru interes si observatii.Referitor la Ia0, a specificat mai sus ca mergem foarte usor la limita crossoverului,tocmai pentru a proteja lampile finale,acest lucru nu este simtit(ca sunet) in cazul acestui amplificator el fiind personalizat pentru chitara,acesta este motivul pentru care nu coboram nici prea mult in joase de aici rezulta si sectiunea relativ mica pentru traful de iesire. Pentru transformatoare HI-FI va fi o cu totul alta poveste.Deocamdata asteptam testul cel mai dur care va fi cat de curand intr-o competitie de varf unde sunt acultate amplificatoare de renume. Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Octombrie 5, 2010 Partajează Postat Octombrie 5, 2010 Multumim pentru interes si observatii.Referitor la Ia0, a specificat mai sus ca mergem foarte usor la limita crossoverului,tocmai pentru a proteja lampile finale,acest lucru nu este simtit(ca sunet) in cazul acestui amplificator el fiind personalizat pentru chitara,acesta este motivul pentru care nu coboram nici prea mult in joase de aici rezulta si sectiunea relativ mica pentru traful de iesire. Pentru transformatoare HI-FI va fi o cu totul alta poveste.Deocamdata asteptam testul cel mai dur care va fi cat de curand intr-o competitie de varf unde sunt acultate amplificatoare de renume.unde se va face "acultarea"??din ce am vazut pe oscilograme ,arata impecabilo sugestie ,mariti putin curentul de repaus la 25...28mA (daca este sub 25mA) sau incercati sa mai echilibrati putin defazorul ,cred ca o sa dispara mica onomalieacea anomalie eu nici nu o luam in seamaeu nu mi bat capul cu semnal dreptunghiular ,pentru nine conteaza ce se aude in cabinetsunt adeptul etajelor de forja,cind fac probe imi place sa tremure tricoul pe minefrumos si la mai mare! Link spre comentariu
sebi_c Postat Octombrie 5, 2010 Partajează Postat Octombrie 5, 2010 ...-Oscilograma de 10KHz-sqw ramine in continuare o "enigma"(posibil ca datorita racordari defectuase-sa se prezinte asa tranzitia)....Si pentru mine la fel! Parca-i comparator. Link spre comentariu
hpavictor Postat Octombrie 6, 2010 Partajează Postat Octombrie 6, 2010 Seara buna la toata lumea ,In sfarsit am reusit sa proceduram si sa pregatim toata metodologia pentru realizarea in serie a OT de 50/100 W pt EL34 si 6L6, aplicabil in amplificatoarele PP de instrument.Dar totodata a fost si un punct de plecare pt studierea si realizarea OT pt puteri mai mari de 50 W pt aplicatii de high-end de inalta fidelitate.Odata cu aceasta procedura proiectul acestui amplifictor, prezentat in acest topic, se poate considera finalizat urmand sa treaca un al doilea test comparativ ,foarte dificil , organizat si sustinut de mai multi instrumentesti cu mai multe amplificatoare de acelasi tip si marci diferite ,Marshall,Fuchs,Budda,Fender...vor fi in total cca. 40 de amplificatoare diferite.Intr-un final dramatic si de comun acord cu D-l Lazaroiu,a ramas stabilit 16 cmp pt OT cu conductor 100% Cu si 18 cmp pt OT cu conductori Cu + diferite aliaje.Deocamdata am efectuat teste numai cu OT 16 cmp Cu 100%.[attachment=1]OT16CU.JPG[/attachment]OT are Raa 1.7Kohm si iesiri pt 4,8,16 ohm.S-a folosit un amplificator high-gain realizat dupa o schema de Soldano SLO 100 prezentat si de prietenul VioBio intr-un alt topic.Asamblarea a fost realizata de un stimabil coleg si prieten ,prezent aici pe forum si fac referire la D-l Vaska.[attachment=2]AFVaska.JPG[/attachment]Pt ca nu doresc sa mai existe discutii care sa ne consume energiile inutil o sa spun de la inceput ca pana la urma am renuntat la etajul defazor cu catodina si l-am cofigurat diferential cu sarcina distribuita anod-anod.De altfel ca si la amplificatorul prezentat mai devreme in acest topic,GG Amp model SuperLead.Rezultatul este o defazare perfecta de 180 de grade.Lampile finale folosite in acest amp sunt 4x6L6 Reflektor cu bias-ul reglat pana la limita de crossover,obtinand un compromis intre putere si calitate.Si bineinteles pt a le proteja.Dupa jurnalizarea testelor in semnal sinus si dreptunghiular a reiesit urmatoarea diagrama[attachment=3]BANDA_DE_FRECVENTE_T1_Cu.JPG[/attachment]Au fost folosite sarcini rezistive de 6 si 8 ohm.Vom prezenta numai oscilogramele realizate cu sarcina de 8 ohm , datorita capacitatilor reduse primar-secundar ( numai 680 pF) ale acestui tip de OT.[attachment=0]SarcinaR.JPG[/attachment]Datorita limitarilor impuse de forum voi continua cu inca un post unde se vor gasi arhivate , foto cu oscilogramele realizate in semnal sinusoidal si dreptunghiular.Sper ca VASKA este bine , deoarece nu mai raspunde la telefon , nu a mai postat nimic de foarte mult timp , nu a mai dat niciun semn de viata....Ati mai luat legatura cu el ? Link spre comentariu
vaska2222 Postat Octombrie 6, 2010 Partajează Postat Octombrie 6, 2010 Seara buna la toata lumea ,In sfarsit am reusit sa proceduram si sa pregatim toata metodologia pentru realizarea in serie a OT de 50/100 W pt EL34 si 6L6, aplicabil in amplificatoarele PP de instrument.Dar totodata a fost si un punct de plecare pt studierea si realizarea OT pt puteri mai mari de 50 W pt aplicatii de high-end de inalta fidelitate.Odata cu aceasta procedura proiectul acestui amplifictor, prezentat in acest topic, se poate considera finalizat urmand sa treaca un al doilea test comparativ ,foarte dificil , organizat si sustinut de mai multi instrumentesti cu mai multe amplificatoare de acelasi tip si marci diferite ,Marshall,Fuchs,Budda,Fender...vor fi in total cca. 40 de amplificatoare diferite.Intr-un final dramatic si de comun acord cu D-l Lazaroiu,a ramas stabilit 16 cmp pt OT cu conductor 100% Cu si 18 cmp pt OT cu conductori Cu + diferite aliaje.Deocamdata am efectuat teste numai cu OT 16 cmp Cu 100%.[attachment=1]OT16CU.JPG[/attachment]OT are Raa 1.7Kohm si iesiri pt 4,8,16 ohm.S-a folosit un amplificator high-gain realizat dupa o schema de Soldano SLO 100 prezentat si de prietenul VioBio intr-un alt topic.Asamblarea a fost realizata de un stimabil coleg si prieten ,prezent aici pe forum si fac referire la D-l Vaska.[attachment=2]AFVaska.JPG[/attachment]Pt ca nu doresc sa mai existe discutii care sa ne consume energiile inutil o sa spun de la inceput ca pana la urma am renuntat la etajul defazor cu catodina si l-am cofigurat diferential cu sarcina distribuita anod-anod.De altfel ca si la amplificatorul prezentat mai devreme in acest topic,GG Amp model SuperLead.Rezultatul este o defazare perfecta de 180 de grade.Lampile finale folosite in acest amp sunt 4x6L6 Reflektor cu bias-ul reglat pana la limita de crossover,obtinand un compromis intre putere si calitate.Si bineinteles pt a le proteja.Dupa jurnalizarea testelor in semnal sinus si dreptunghiular a reiesit urmatoarea diagrama[attachment=3]BANDA_DE_FRECVENTE_T1_Cu.JPG[/attachment]Au fost folosite sarcini rezistive de 6 si 8 ohm.Vom prezenta numai oscilogramele realizate cu sarcina de 8 ohm , datorita capacitatilor reduse primar-secundar ( numai 680 pF) ale acestui tip de OT.[attachment=0]SarcinaR.JPG[/attachment]Datorita limitarilor impuse de forum voi continua cu inca un post unde se vor gasi arhivate , foto cu oscilogramele realizate in semnal sinusoidal si dreptunghiular.Sper ca VASKA este bine , deoarece nu mai raspunde la telefon , nu a mai postat nimic de foarte mult timp , nu a mai dat niciun semn de viata....Ati mai luat legatura cu el ?sunt ok , stai linistit , credeam ca spui ceva despre amplificator ... altminteri esti off topic-sa spun si eu citeva cuvinte on-topic:-initial acest amp. a avut alt transformator de iesire e vorba de un traf din sua Magnetic-Components, cu care s-a facut un reglaj initial la 38 ma per tub , ulterior a fost schimbat si s-a refacut si biasul ..-era interesant de auzit asa cum a plecat de la mine si in noua configuratie , sper sa se puna si niste sample-uri ! Link spre comentariu
hpavictor Postat Octombrie 6, 2010 Partajează Postat Octombrie 6, 2010 Ah , trafo acelea sunt Rolls Royce in audio.....pai toate ingredientele sunt de calitate extra ! Felictari pentru GGG ! Link spre comentariu
ggg Postat Octombrie 6, 2010 Partajează Postat Octombrie 6, 2010 @hpavictor,multumim pt aprecieri.Intre timp, amplificatorul a suferit cateva modificari (nu esentiale) care au imbunatatit sunetul initial. -initial acest amp. a avut alt transformator de iesire e vorba de un traf din sua Magnetic-Components, cu care s-a facut un reglaj initial la 38 ma per tub , ulterior a fost schimbat si s-a refacut si biasul ..Sa traiasca Domn' Vaska,Acel transformator ,care era facut 100% din conductori din aluminiu, si-a dat "obstescul sfarsit".Iar in locul lui este un transformator facut dupa specificatiile prezentate mai devreme.Lampile finale numai sunt EL34 Svetlana.Iar cu 6L6/6P3S nu am vrut sa ne fortam norocul , in ceea ce priveste bias.I-am spus si lui Vio ,ce a scris si D-l Vali mai devreme,ca a avut dreptate .Intr-o asemenea situatie trebuiesc reglaje separate de bias, pt fiecare finala in parte.In scurt timp o sa mergem cu toate amplificatoarele in studio pentru a face inca un set de sample-uri.Inclusiv cel cu 4 canale plexi-independente,dual rectifier si control MIDI , al carui OT (Mercury Magnetics) va fi schimbat.In locul lui vom pune al doilea tip de transformator de 18 CMP,Raa 1750 ohm, 19 H. Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 7, 2010 Partajează Postat Octombrie 7, 2010 ...Lampile finale numai sunt EL34 Svetlana.Iar cu 6L6/6P3S nu am vrut sa ne fortam norocul ,...Asa cum spuneti daca tuburile finale sint "6L6/6P3S" 4 buc/ nu vad prea potrivita impedanta primar de 1k7 anod-anod pentru 6L6 clasic numai daca ar fi un model precum http://www.drtube.com/datasheets/6l6gc-sed1996.pdf dar chiar si in aceasta situatie cind discutam de un 6L6GC-Svetlana caruia i sa adaugat ceva "steroizi" observam ca pentru 2 tuburi finale ar fi indicat anod-anod cca 5600Ω -implicit 2k8 anod-anod pentru 4 tuburi finale cu "steroizi" de tip Svetlana 6L6GC.Din punctul meu de vedere (fara sa doresc a ofensa pe cineva)consider ca daca se pune in discutie modelul 6L6 clasic sau 6P3S-E(tuburi fara "steroizi"=clasice) pentru 4tuburi in etajul final PP ar fi mai potrivit un Raa=3k1-3k7 functie de regimul de alimentare.In situatia "6L6/6P3S" clasic(fara "steroizi" 4tuburi etaj final PP) cu un Raa=1k7 chiar daca in regim static nu se depaseste puterea disipata la anod(datorita negativari mai avansate=Ia0-mic) ,in regim dinamic garantat se intimpla acest lucru(se depaseste puterea maxim admisa disipata la/de anod). __In opinia mea numai modelele de 6L6 cu "steroizi" (putere mare disipata la anod=30W,sau mai mare) 4bucati/ pot functiona corect cu un Raa=1700Ω. PS.Ar mai fi de retinut ca 6L6GC-Svetlana are putere mai mare disipata la anod decit "EL34 Svetlana",dar atentie ! totusi 6L6GC-Svetlana are putere mai mica disipata g2 decit "EL34 Svetlana" http://www.drtube.com/datasheets/el34-sed1997.pdf. Link spre comentariu
ggg Postat Octombrie 7, 2010 Partajează Postat Octombrie 7, 2010 Aveti dreptate Dl. Vali.Intentia noastra a fost sa facem doar un test si cu 6L6 ca sa vedem cum se comporta acest OT.Nici nu am avut 4 buc. de 6L6/6P3S perfect imperecheate.Dar cu ocazia asta am vrut sa vedem si ce se intampla intr-o situatie un pic mai critica.Concluzia este ca am pierdut cca 20W RMS(nu ne-am incumetat sa "deschidem" lampa prea mult) si in plus ,dupa cum bine ati observat, exist si risc de distorsiuni .Multumim pentru observatii si pentru interesul acordat. Link spre comentariu
ggg Postat Noiembrie 23, 2010 Partajează Postat Noiembrie 23, 2010 Hello again, Am intarziat cu proiectul vreo doua luni dar a meritat.Am mai facut cateva modificari la montaj si am stabilit toate procedurile .Asa arata montajul la noile amplificatoare din seria SuperLead. [attachment=0]55.JPG[/attachment][attachment=1]44.JPG[/attachment] [attachment=2]33.JPG[/attachment][attachment=3]11.JPG[/attachment] [attachment=4]22.JPG[/attachment] Dar cel mai mare consumator de timp a fost noul transformator de iesire care reda sunetul cu ceva mai mult bright . Deocamdata avem un set noi de sample-uri, realizate in studioul Vita de Vie numai cu unul din transformatoaterele prezentate mai sus(Cu 16Cmp).Cu ocazia asta trebuie sa multumesc lui Cezar,Pupe,Adi Despot pentru tot sprijinul acordat . De data aceasta am avut si negative . Chitarile folosite au fost un Fender Stratocaster Jeff Beck Signature cu doza SCN si un Gibson Les Paul cu BurstBucker Pro. Microfoane folosite au fost un SM57 si Ribbon iar cabinet , am avut la dispozitie un Marshall 1936. Nu s-au folosit nici un fel de efecte sau prelucrari de sunet. Din cauza fisierelor audio care sunt destul de mari, sample-urile le-am postat aici http://forums.rgc.ro/index.php?/topic/4 ... _p__511877 Orice observatii,sugestii sau critici sunt binevenite Link spre comentariu
Kosmin Postat Noiembrie 24, 2010 Partajează Postat Noiembrie 24, 2010 Arata foarte bine "sub capota", iar sample-urile.... sunt foarte faine, sunetul e destul de natural. Bravo! Link spre comentariu
ggg Postat Noiembrie 24, 2010 Partajează Postat Noiembrie 24, 2010 "Sub capota" s-a lucrat numai noaptea dupa ce ajungeam acasa de la job.Iar piesele sunt aceleasi ca si la cel serie 0.Tuburile din preamp sunt Mullard iar cele din final, Svetlana. Aceste sample-uri vor fi si pe site-ul http://www.ggamp.ro la care se lucreaza din greu. Mersi Kosmin. Link spre comentariu
ggg Postat Iulie 4, 2011 Partajează Postat Iulie 4, 2011 Dupa 1 an si jumatate si un volum de munca substantial a mai iesit un model de amplificator pt chitara. Amplificatorul este un High Gain cu 4 canale independente,plexi,dubla redresare cu tub si interfata MIDI . Se poate modifica reactia negativa si damping factor pt fiecare canal in parte. S-a lucrat in colaborare cu utilizatori care frecventeaza acest forum , mai mult sau mai putin : Overdrive,Vaska,Lazaroiu si subsemnatu' . In preamp sunt 8 tuburi Mullard 12AX7 Reissue,finalele sunt 6L6 GC Reflektor ( 6P3S fara E) iar redresoarele sunt 5U4G Electro Harmonix . Pt inregistrare video si audio s-a folosit o camera Olympus. In lucru mai sunt inca doua modele cu 3 canale dintre care unul , va fi cu traf-interstage. P.S. "Cine mi-a omorat maimuta ???..." Va rog sa nu intrebati cine canta Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 4, 2011 Partajează Postat Iulie 4, 2011 Dupa 1 an si jumatate si un volum de munca substantial a mai iesit un model de amplificator pt chitara.Amplificatorul este un High Gain cu 4 canale independente,plexi,dubla redresare cu tub si interfata MIDI . Se poate modifica reactia negativa si damping factor pt fiecare canal in parte.S-a lucrat in colaborare cu utilizatori care frecventeaza acest forum , mai mult sau mai putin : Overdrive,Vaska,Lazaroiu si subsemnatu' .In preamp sunt 8 tuburi Mullard 12AX7 Reissue,finalele sunt 6L6 GC Reflektor ( 6P3S fara E) iar redresoarele sunt 5U4G Electro Harmonix .Pt inregistrare video si audio s-a folosit o camera Olympus. In lucru mai sunt inca doua modele cu 3 canale dintre care unul , va fi cu traf-interstage.P.S. "Cine mi-a omorat maimuta ???..." Va rog sa nu intrebati cine canta Impresionant felicitari.....va adresati unei clientele selecte(si cu parale multe)...! Link spre comentariu
ggg Postat Iulie 4, 2011 Partajează Postat Iulie 4, 2011 Impresionant felicitari.....va adresati unei clientele selecte(si cu parale multe)...!Multumim pt aprecieri :)Asa este. Costa destul de mult realizarea lui. Avem un feedback pozitiv si exista un anumit interes pt acest amp , cel putin la nivel de intentie. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum