Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

rog putin ajutor pentru un amator


danciusergiu84

Postări Recomandate

O schema simpla este si urmatoarea. Cu potentiometrul la minim (cu cursorul spre partea de jos a schemei) vei regla semireglabilul de 5K astfel incit pompa sa nu se opreasca, eventual atit cit iti asigura debitul minim de functionare. Dupa aceea vei putea regla turatia/debitul din potentiometru.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 37
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • danciusergiu84

    17

  • remus68

    11

  • gica70

    3

  • Poje74

    3

Top autori în acest subiect

Poje74 - nu vreau sa dau bani putini pe o pompa de srl si sa nu tina un an (70 ron de asam), una originala bosh care tine mult (probabil a mea e originala si ar avea 10 ani) e 300 ron pt. mine (nova gti), oricum nu-s vremuri bune si am cumparat destule noi si de uzina ce nu am putut adapta, pompa de sn sau cele MPI da cel putin cat da si asta VDO (de audi) adica peste 3 bari, plus ca nu se stie ce mizerie poate aparea iar in rezervor si arunc pompa iararemus68 - acum am terminat montajul din a 2a poza, am folosit rezistente de sarcina (daca zic bine, ma refer la cele de pe emitor la 2n3055), de 0,22 la 8w, infuenteaza cu ceva?

Link spre comentariu

Eu am avut o Nova Gti fabricatie 2000 si dupa 5 ani s-a ars pompa. Am pus pompa de Super N. si a mers perfect. Asa am si vandut masina acum 2 ani si jumate.... Nu stiu ce preturi sant la tine dar la Pitesti cam acele preturi sant ...

Link spre comentariu

am folosit rezistente de sarcina (daca zic bine, ma refer la cele de pe emitor la 2n3055), de 0,22 la 8w, infuenteaza cu ceva?

Sint rezistente de emitor (nu de sarccina) si nu este nici o problema daca au valoarea aceea (poti monta orice rezistenta de 0,12...0,33 ohmi la minim 5W).
Link spre comentariu

am testat montajul si functionaza, reglajul e ok, dar se incalzesc tare tranzistoarele de putere (2n3055) mai bine zis ard, amandoua sunt pe un radiator cam micut e drept (5x15 cm cred, grosime vre-o 2 mm), cam ce imi recomandati sa fac? mai pun tranzistoare de putere sa se imparta curentul la mai multe sau sa maresc radiatorul eventual sa montez si un ventilator de cooler? sau daca mai sunt alte variante doresc sa le aflu.multumesc pentru sprijinul acordat

Link spre comentariu

Intr-adevar, marind numarul tranzistorilor de putere se va diminua puterea disipata/ tranzistor. Radiatorul este insuficient si trebuie mai gros acolo unde se prind tranzistoarele. Este bun unul cu "aripioare" eventual si ventilat (vezi la bazar). Trebuie avut grija ca odata cu cresterea temperaturii, tranzistorul pierde din capacitatea sa de a disipa o anumita putere (vezi graficul Temp/Pd de la orice datasheet al unui tranzistor de putere).

Link spre comentariu

La Nova Gti ( asa am inteles ca ai) returul este din corpul clapeta. Inaintea injectorului se afla un sistem de suprapresiune care trimite in retur si in injector . Daca mi-aduc eu bine aminte (daca gresesc sa ma corecteze cineva) acea supapa de suprapresiune este calibrata cu un arc din constructie care are rolul de a nu permite o presiune mai mare de benzina spre injector decat cea stabilita de fabrica INDIFERENT de presiunea de la intrare. Restul se intoarce pe retur in rezervor . Adica pica varianta care ai zis tu ca ar consuma benzina mai multa si nu-ti mai ies noxele . Totodata pompa nu merge mai "fortata" pentru ca surplusul de benzina se intoarce pe retur . Deasemeni la Nova atat turul cat si returul sant prin conducte metalice si doar la iesirea /intrarea din rezervor,filtru si la motor sant pe furtune de cauciuc dar si acestea sant de presiune ( cu insertie ) ;asa incat nu trebuie sa-ti faci probleme ca ai presiune mai mare cu modelul tau de pompa.Una peste alta eu o tin pe-a mea si zic sa lasi masina in pace cu pompa care ai pus-o fara alte artificii si nu cred ca vei avea probleme. In acelasi timp imi cer scuze si de la cei care s-au oferit sa te ajute cu sfaturi si scheme ;ei ca si mine au intentii bune.

Link spre comentariu

remus68 - am sa caut cumva sa-mi fac un radiator mai mare (nu se poate pune mana pe ele) si sa maresc nr. de tranzistoare 3 sau 4, maine incerc sa masor daca mai fac rost de aparat de masura, amperajul consumat de ansamblul pompa+montaj - oare poate depasi pe cel masurat fara montaj?Poje74 - teoretic asa e cum zici, adica regulatorul de presiune mentine o presiune constanta, nu lasa sa treaca de ~1bar presiunea pe injector, dar nu iei in calcul debitul mare - undeva in 30 de secunde cred ca se umple flaconul de 2L doar cu ce rezulta pe retur, benzina iasa cu asa presiune ca face spume, gandeste-te (daca ai suflat vreodata pe retur) ca benzina intampina si acolo ceva rezistenta la inaintare, daca iti mai aduci aminte gaura de iesire pe retur din regulator are max 2mm diametru deci acest lucru opune ceva rezistenta, plus ca ma mai gandesc si la acea membrana de la regulator care nu se gaseste in magazine ca e supusa la un "stres" prea mare sa tina piept fara un ajutor, eu incep sa ma gandesc mai serios la un regulator de presiune (la ~1,5 bar) separat, montat in rezervor, asta in cazul in care renunt la montaj, fie ca imi e prea greu de stabilizat termic montajul sau fie ca creste consumul de curent peste cel initial (scuzati cacofonia, n-am gasit o formulare mai potrivita care sa exprime ce vreau sa zic)ca argument pro ca e necesara reducerea presiunii la intrarea in regulator mai e si partea subiectiva (puterea motorului si fumul - azi am testat cate putin si se simte pe motor desi am redus presiunea de benzina din montaj incat sa iasa mai putin pe retur deci injectorul tot are ~1bar dar se simte ca motorul nu mai e asa "nervos" sub 2000 rpm)

Link spre comentariu

oare poate depasi consumul masurat fara montaj?

La intrarea montajului, pe linga consumul electropompei se adauga consumul circuitului potentiometrului de reglaj si cel de comanda al tranzistorilor - citiva miliamperi, deci nesemnificativ, iar la iesire este variabil, in functie de tensiunea de alimentare a electropompei, dar mai mic decit cel masurat anterior.
Link spre comentariu

sunt de acord cu ce ai scris dar supra-incalzirea celor 2 tranzistoare de putere se face cu un consum de curent, ieri am masurat consumul montajului impreuna cu pompa si mi-a dat acelasi consum ~5A la o tensiune pe pompa de 5,3 V, se pare ca oricum isi cere tributul de curent si ce nu merge pe motorul pompei se disipa prin caldura generata de tranzistorii de putere, cred ca are legatura si cu faptul ca poate un motor electric si isi schimba rezistenta la diferite turatii

Link spre comentariu

puteti cumva sa-mi spune-ti cum aflu de cate diode am nevoie ca sa ajung de la ~ 14V catre 5,3V daca intensitatea curentului e ~5A?

Da; se imparte diferenta de tensiune 8,5V la 0,65. Succes.
Link spre comentariu

multumescmai am niste nelamuriri daca mi se permite: este vre-un model (serie tip) care ar fi recomandabil sa-l utilizez (poate ca difera caderea de tensiune pe jonctiune la diferite modele)? si un pret (ma gandesc la ce sa ma astept cand cer 13 bucati de diode la 10A)?

Link spre comentariu

multumescmai am niste nelamuriri daca mi se permite: este vre-un model (serie tip) care ar fi recomandabil sa-l utilizez (poate ca difera caderea de tensiune pe jonctiune la diferite modele)? si un pret (ma gandesc la ce sa ma astept cand cer 13 bucati de diode la 10A)?

De tensiune nu se pune problema; parca erau seriile alea 10Si.. si Ra-urile.Sunt convins ca cineva iti va oferi la un pret avantajos diodele, numai sa ceri la "cumparaturi".
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări