danciusergiu84 Postat Iulie 19, 2010 Partajează Postat Iulie 19, 2010 as dori daca mi-ar putea posta cineva o schema functionala, pentru un "potentiometru electronic" daca e corecta denumirea (am mai citit-o in reviste vechi ), eu vreau sa scad prin reglaj dintr-un potentiometru tensiunea de alimentare a pompei de benzina la masina, am facut o adaptare cu una mai puternica si as dori sa-i mai reduc presiunea, montajul mi-am place sa aibe ca element de reglaj un tranzistor 2n3055 deoarece am pe acasa, si mi-am realizat candva o sursa reglabila cu el si functioneaza si in ziua de azi, dar inca n-am gasit schema, si deasemenea as dori daca se poaet ca schema sa fie simpla (cateva componente electronice) ca sa-mi fie simpla realizarea ei fiinca n-am nevoie ca tensiunea sa fie stabilizatamultumesc anticipat Link spre comentariu
remus68 Postat Iulie 19, 2010 Partajează Postat Iulie 19, 2010 1-Ce tip de pompa de benzina este? Rotativa sau cu piston plonjor in impulsuri? 2-Pompa de benzina este pentru sisteme "commonrail"? 3-De ce vrei sa reduci presiunea in circuitul de alimentare cu combustibil al motorului? Link spre comentariu
danciusergiu84 Postat Iulie 20, 2010 Autor Partajează Postat Iulie 20, 2010 1 - este vorba de o pompa de benzina rotativa2 - pompa de benzina e luata pe un a4 din 95 care are sistem "commonrail" sau multi-punct (4 injectoare) deci sigur ofera o presiune de 2, 3 bari3 - vreau sa reduc presiunea fiinca eu am sistem de injectie mono-punct (am nevoie de ~1 bar si "ceva"-pt. retur), pompa originala era ca moarta, pe retur nu mai iesea nimic, era cam slabit motorul si se incalzea mai tare motorul din cauza amestecului sarac (arderea mai oxigenata e mai violenta rezultand si uzura la supape mai mare), cateodata pe calduri pornea din mai multe incercari deoarece se formeaza bule de vapori pe circuitul de tur al benzinei pe care nu le putea refula pe retur pompa vecheacuma problema cu aceasta "noua" e ca mi se pare prea puternic debitul pe retur ceea ce ma duce cu gandul ca regulatorul de presiune sa nu faca fata la asa debit mare si poate chiar restul instalatiei de retur astfel presiunea la intrarea in injector sa fie mai mare, ceea ce duce la un consum marit, depuneri, poate chiar picarea testului ITPcert e ca putem discuta pe marginea subiectului dar daca mi se poate oferi ajutor e binevenit Link spre comentariu
remus68 Postat Iulie 20, 2010 Partajează Postat Iulie 20, 2010 Masoara ce curent consuma pompa in sarccina la tensiunea de 14V si care este tensiunea minima de alimentare a pompei la care functioneaza (tot in sarccina). Pentru verificarea a doua ai nevoie de un alimentator cu tensiune reglabila - daca nu ai , apeleaza la un prieten/cunoscut. Link spre comentariu
gcom61 Postat Iulie 20, 2010 Partajează Postat Iulie 20, 2010 Cauta imagini"pwm"cu prietenul google si vei gasi suficiente scheme.ps.omul a cerut o schema ,nu altceva Link spre comentariu
remus68 Postat Iulie 20, 2010 Partajează Postat Iulie 20, 2010 De unde stii ce schema sa-i oferi daca nu cunosti nici macar curentul consumat de respectiva pompa? Link spre comentariu
danciusergiu84 Postat Iulie 20, 2010 Autor Partajează Postat Iulie 20, 2010 pai am incercat sa o masor si degeaba am cumparat baterie noua la aparatul digital care-l aveam (cea veche se terminase) ca mi-am dat seama ca pe A nu mai masoara cel putin pe scara 10 A, ca pe cea cu mA n-aveam ce face, asa ca am pus mana pe mult prea batranul analogic rusesc care are scara pana la 3A si am constatat ca este depasit acest pragca si curiozitate un 2n3055 rezista la un curent emitor-colector de pana la 5A?p.s. Pulse Width Modulation (PWM) - e peste ce vreau eu sa obtin, eu doar doresc sa mai domolesc pompa intr-un mod electronic Link spre comentariu
remus68 Postat Iulie 20, 2010 Partajează Postat Iulie 20, 2010 Tie iti trebuie o sursa de tensiune reglabila intre o limita minima (aceea care o vei masura cind pompa lucreaza in sarccina la cea mai mica tensiune) si limita maxima (tensiunea din circuitul de alimentare al autoturismului) si care sa suporte curentul maxim cerut de pompa in sarccina (curentul care il vei masura). Daca vom cunoaste aceste valori ale curentului si tensiunii, se va putea proiecta o sursa capabila sa alimenteze pompa in conditiile specificate mai sus. 2N3055 este un tranzistor robust si racit corespunzator functioneaza foarte bine (daca este necesar se pot conecta mai multi in paralel). Din datasheetul componentei vei vedea caracteristicile acestui tranzistor http://www.datasheetcatalog.org/datashe ... 2N3055.pdf La Uec=15V poti conta pe Ic=7A. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 20, 2010 Partajează Postat Iulie 20, 2010 Parerea mea ca mai bine lasi alimentarea pompei asa cum e si faci un by-pass mecanic intre tur si retur(la pompa) din care poti regla mai bine presiunea de alimentare.Daca cobori alimentarea pompei sub o anumita valoare o poti defecta prin supraincalzire,ea este conceputa in asa fel incat combustibilul pompat are si rol de racire iar sub anumite valori e posibil sa nu mai aiba racire corecta. Link spre comentariu
danciusergiu84 Postat Iulie 20, 2010 Autor Partajează Postat Iulie 20, 2010 IGBT 1971 - nu te supara dar nu am gasit nicaieri intr-o documentatie tehnica aceasta explicatie, doar pe forumuri, ceea ce vreau eu sa zic daca ai citit tot ce am scris aici e ca pompa veche nu facea circuit complet de benzina pe retur, ci doar pana la injector, explica-mi te rog cum s-a racit pompa aceea doar cu debitul de benzina ce trecea prin injector, si eu zic ca a functionat asa peste 2 ani in care masina a facut 40.000 km, ce as putea face e sa montez in rezervor un regulator de presiune auxiliar de ~1,5 bari, dar nu cunosc mecanica fluidelor si nu vreau sa dau cu banii si sa tot caut diferite regulatoare de diferite presiuni, ca pana in compartimentul motor se pot schmba multe, mai ales ca e si filtru de benzina pe circuit, idea cu reglajul electronic m-ar ajuta la un reglaj fin, mai ales ca poate pe viitor se mai slabeste si pompa asta s-au voi fi nevoit sa o schimb, si voi pune iara ce am la indemana Link spre comentariu
danciusergiu84 Postat Iulie 21, 2010 Autor Partajează Postat Iulie 21, 2010 am reusit sa masor curentul absorbilt de pompa de benzina, e undeva la 5,1 - 5,2 A cu motorul pornit cred ca am prins un maxim de 5,4 pentru o fractiune (aparat digital) la o accelerare a motorului (cred ca incarca in acea faza ca era dupa pornire), referitor la intervalul de tensiune in care lucreza pompa e mai dificil de aflat deoarece sursa mea reglabila imi da max. 2 A din cauza trafului mic si nu mi-e la indemana cu alimentatul sursei de la reteaua de 220v, de aceea eu zic ca nu e asa de important sa aflu acest interval, eu cred ca daca de la ~14v pot sa cobor tensiunea pe pompa pana la un min. de ~9v e suficient, ideea e ca reglajul il fac cu motorul oprit astfel ca la ~12v sa refuleze benzina pe retur pentru a evita blocarea unor bule de vapori pe circuitul de tur si astfel sa-mi mai compromita pornirea in sezonul calddaca se poate ca schema sa fie atat de simpla incat sa se poata realiza pe o placa de test ar fi ideal deoarece nu mai am posibilitatea de a realiza cablaje (acestea nici nu erau punctul meu forte), eu ma gandesc ca puteti sa-mi proiectati o schema in care elementul de reglaj sa fie polarizat printr-un divizor de tensiune, eventual inca un tranzistor daca e nevoie, si un semi-reglabil sau un potentiometru pentru reglaj, eventual si o explicatie daca e nevoie sa modific plaja de tensiune ce rezistente trebuie sa tatonez si in ce felsper sa nu cer prea mult, dar sunt putin stresat de presiunea prea mare care ma gandesc ca poate deteriora membrana regulatorului Link spre comentariu
iulidan2 Postat Iulie 21, 2010 Partajează Postat Iulie 21, 2010 Teoretic, orice alimentator reglabil cu 2N3055, ar putea sa faca acest reglaj, cu grija doar la alegerea unei rezistente serie cu potentiometrul, care sa nu ii permita coborarea tensiunii, sub pragul de functionare al pompei de alimentare. Link spre comentariu
danciusergiu84 Postat Iulie 21, 2010 Autor Partajează Postat Iulie 21, 2010 si o schema se poate daca va rog? macar de principiu care sa aibe valori orientative ale componentelor sa stiu de unde sa incep, dupamasa m-as apuca de lucru, dar imi e mai greu cu polarizarea tranzistorului care e elementul de reglaj, si ca sa fac o schema din carti mai complexa care are 4 tranzistori si inca n componente pe langa pentru diferite roluri nu merita daca se poate rezolva simplu Link spre comentariu
danciusergiu84 Postat Iulie 21, 2010 Autor Partajează Postat Iulie 21, 2010 am gasit 2 scheme simple, pe net, stie cineva care e mai adecvata ca sursa reglabila pentru ce am eu nevoie si daca sunt functionale? Link spre comentariu
Poje74 Postat Iulie 21, 2010 Partajează Postat Iulie 21, 2010 Desi tu ai cerut o schema eu as incerca sa te conving sa schimbi pompa. Nu ai specificat ce masina si ce motor ai doar ca este monopunct. Poti folosi cu succes o pompa de Nova GTI ,este monopunct si are motr de 1,6 l,sau Nova GLi e de 1,4 dar are aceeasi pompa. Deasemeni poti folosi pompa de Matiz . Super Nova,Solenta sau chiar Cielo chiar daca sant multipunct sant motoare relativ mici ; 1,4 - 1,5(Cielo) .Acestea au preturi rezonabile ,zic eu ;in medie 150 - 180 lei . Preturile sant DOAR pentru motorasul din pompa dar nici nu-ti trebuie tot ansamblu. Poate ca nu este raspunsul asteptat dar e mai putin complicat si destul de rentabil. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum