bubulica Postat Iulie 18, 2010 Partajează Postat Iulie 18, 2010 Salutare la toata lumea. Sa va spun povestea mea. Am un computer de injectie care trebuie sa il decodez (nu am cheile lui originale). Computerul meu original de injectie este busit (am vrut sa ii clonez SPI eeprom-ul si l-am ars - stupid me). Lasand la o parte poveste veche (asta a fost :cry: ) incerc sa fac functional ECU asta nou.Injectia este Magneti Marelli 5NR2.C5 pe un CLIO 1.2 16V si pentru IMMO are in ea un eeprom de tip SPI - SGS Thomson Microelectronics M95160Problema este PARTIAL rezolvata, in sensul ca am gasit un fisier (remove immo) care deblocheaza injectia iar motorul porneste, insa din pacate DOAR o singura data. "Partialul" intervine aici in sensul ca atunci cand vreau sa pornesc a 2-a oara, motorul nu mai porneste. Daca scot SPI eprom-ul si il recitesc, continutul este modificat (probabil de injectie) - am verificat asta cu un program ce face file compare.Am zis sa fac o smecherie, sa il "pacalesc" si anume sa protejez eeprom-ul la scriere. Zis si facut, am setat WPEN Register Bits: BP0 si BP1 pe 1 (zona de protectie 0000 − 07FF) si am pus pinul WP la masa (LOW). Am folosit pentru setarea BP0 si BP1 programul icprog1.06B.Culmea este ca si dupa aceasta operatiune injectia tot modifica continutul eeprom-ului. Oare nu il protejez eu bine, sau este de alta natura problema?Fisierul (bin) este OK este clar este bun, din moment ce porneste fara probleme (insa doar o singura data...).Am zis initial ca eeprom-ul nu are implementata functia de Write Protect (am citit ca ar fi fost niste cazuri). Am schimbat eeprom-ul cu un Microchip 25LC160BI (este la fel ca M95160, Page Size 32 Byte), insa la fel face. Cum pot sa il protejez ca injectia sa nu il mai modifice?Ma gandesc ca nu procedez corect la protejarea la scriere a eeprom-ului. Ma poate cineva ajuta ?Multumesc mult. Link spre comentariu
djdansmart Postat Iulie 19, 2010 Partajează Postat Iulie 19, 2010 De obicei cand se face IMMO off (din ecu) trebuie deconectat modulul de immo sau taiat firul de la modulul immo catre ecu! Ai facut asta? Datele din eprom sunt modificate dupa prima pornire pt ca modulul de immo scrie inapoi in el..Deconecteaza modulul de immo si probeaza asa.. Link spre comentariu
bubulica Postat Iulie 19, 2010 Autor Partajează Postat Iulie 19, 2010 Da, linia immo este deconectata inclusiv CAN-ul (atat L cat si H) - deoarece mai sunt ECu-uri care arunca codul pe CAN. ECU asta are 2 mufe (A si B). In mufa A avem urmatorii pini de interes: D3 Linie codata antidemaraj (IMMO) H3 CAN LOW J4 CAN HIGH L4 Alimentare +12Vcc (inainte de contact) L3, M4 Alimentare +12Vcc (dupa contact) Mufa B avem urmatorii pini de interes: L2, L3, L4 - masa (ELECTRONIC EARTH). Datele din eprom sunt modificate dupa prima pornire pt ca modulul de immo scrie inapoi in el..Nope. Datele sunt modificate de ECU. Testat chiar si offline (adica in casa) am alimentat ECU la o sursa AT, am pus cele 3 mase si am simulat cu un buton contact-ul (vezi cei 2 pini alimentati dupa contact). Dupa asta l-am oprit, apoi am recitit din eeprom bin-ul si intradevar era modificat. Ideea este cum as putea sa fac in asa fel incat acel eeprom sa nu mai poata fi scris ? Am citit undeva ca ECU ar face intern asta prin circuitele CAN. Poate ca gresesc eu pe undeva insa logica asa imi spune ca solutia cu protejarea acelui eeprom este cea mai buna solutie. Link spre comentariu
djdansmart Postat Iulie 19, 2010 Partajează Postat Iulie 19, 2010 Ce masina este? An..serie ecu..etc! Am facut IMMO off la mai multe ECU/masini..intardevar la un model de VW golf parca..trebuia pus un alt eprom care avea WP (write protect) si activata functia..ca ecu sa nu mai scrie in el..! Acum cu fake-urile astea de componente..nu poti fi sigur ca integratele au functia WP.. Link spre comentariu
bubulica Postat Iulie 19, 2010 Autor Partajează Postat Iulie 19, 2010 Renault Clio 2 an 2003, motor D4F 1.2 16V 7C CP, ECU Magneti Marelli 5NR2.C5Am atasat o poza de inalta rezolutie. Am incercuit SPI eeprom-ul cu rosu, iar cu X am marcat pinul 1. Link spre comentariu
djdansmart Postat Iulie 19, 2010 Partajează Postat Iulie 19, 2010 Cauta-ma pe mess acelasi id Link spre comentariu
bubulica Postat Iulie 22, 2010 Autor Partajează Postat Iulie 22, 2010 Mda...Tot nu am reusit sa protejez la scriere acel "nenorocit" de eeprom. Nu stiu ce sa mai cred... Link spre comentariu
Vizitator costy_autovit Postat Noiembrie 8, 2010 Partajează Postat Noiembrie 8, 2010 INCEARCA SAI TAI LINIA DE IMOBILIZARE SAU SCOATEI UCH AFARA SA VEZI DACA ITI MAI PORNESTE A DOUA OARE MASINA ESTE DIESEL SAU BENZINA LA BENZINA ESTE MAI USOR DE FACUT IMMO DAR LA DIESEL MAI REUT UNPIK Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum