manely Postat Iulie 15, 2010 Partajează Postat Iulie 15, 2010 Buna seara!Vreau sa construiesc releu de semnalizare, postez schema. Intrebare: Rl din schema ce este? Cat mai amanuntite detalii despre el as dori. Astept!Multumesc! Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Iulie 15, 2010 Partajează Postat Iulie 15, 2010 Buna seara!Vreau sa construiesc releu de semnalizare, postez schema. Intrebare: Rl din schema ce este? Cat mai amanuntite detalii despre el as dori. Astept!Multumesc!un releu REED Link spre comentariu
manely Postat Iulie 15, 2010 Autor Partajează Postat Iulie 15, 2010 Pot adapta un releu normal? Link spre comentariu
remus68 Postat Iulie 15, 2010 Partajează Postat Iulie 15, 2010 Tinind cont ca releul e comandat de un BC337 (Pd relativ mica) este bine sa alegi un releu cu rezistenta bobinajului cit mai mare. Link spre comentariu
nelu F Postat Iulie 16, 2010 Partajează Postat Iulie 16, 2010 Releul este unul normal, nu reed si este comandat de BC327. Pentru curentul suportat de contacte trebuie luata in calcul sarcina maxima, sarcina care apare pt semnalizarea regimului de avarie.Rezistenta Rx o poti construi direct dupa indicatii, dar s-ar putea sa fie nevoie sa-i tatonezi valoarea a.i. daca se arde un bec (unul din cele mari, nu din cele mici montate pe aripa) sa se dubleze frecventa de actionare a releului. La borna "R" legi becul martor din bord, iar la "C" becurile de semnalizare prin comutatoarele actionate de maneta de sens si respectiv butonul de avarie.Referitor la releul reed mentionat de viobio, au fost relee de semnalizare romanesti care aveau un contact reed in interiorul unei bobine si formau un traductor de curent. La consum normal, toate becurile ok, campul produs de bobina (inseriata cu becurile de semnalizare) inchidea contactul reed inseriat cu circuitul de alimentare al becului martor din bord. Daca se ardea un bec nu se mai realiza campul necesar inchiderii contactului si nu mai era aprins becul martor. Link spre comentariu
miron1947 Postat Iulie 16, 2010 Partajează Postat Iulie 16, 2010 O alta solutie.http://www.extremecircuits.net/2009/07/ ... asher.html Link spre comentariu
manely Postat Iulie 18, 2010 Autor Partajează Postat Iulie 18, 2010 Va multumesc pt ajutor, cu acest releu vreau sa fac cand deschid usa(oricare) sa mi se aprinda avariile. O sa ma apuc sa construiesc in zilele urmatoare. O sa postez rezultatul final.Multumesc! Link spre comentariu
davidut5 Postat Iulie 18, 2010 Partajează Postat Iulie 18, 2010 daca ai alarma, s-ar putea sa ai aceasta optiune, la mine cand deschid usa, licare 10 secunde, dar am dezactivat functia ca nu-mi place.Eeeeee, a mea e 1310, din 95edit Link spre comentariu
manely Postat Iulie 18, 2010 Autor Partajează Postat Iulie 18, 2010 Nu am alarma, mie imi place, si-l fac clasic cu releu de semnalizare intrerupand masa de alimentare a releului prin butonul de la usa, si becurile le leg prin 2 diode la maneta de semnalizare, diodele le pun ca sa nu mi se aprinda avariile knd semnalizez stanga/dreapta. Alarma nu se merita sa-i pun la o Dacie 1300 din 1973. Link spre comentariu
remus68 Postat Iulie 18, 2010 Partajează Postat Iulie 18, 2010 cu acest releu vreau sa fac cand deschid usa(oricare) sa mi se aprinda avariileDaca ai un releu cu trei rinduri de contacte si bobina de 12V, poti realiza mult mai usor acest montaj. Firele din partea dreapta a schemei se conecteaza in mufa cu 4 papuci de 6,35mm care vine de la comutatorul de semnalizare. Poti monta contacte si la usile din spate - toate se conecteaza in paralel. Link spre comentariu
manely Postat Iulie 20, 2010 Autor Partajează Postat Iulie 20, 2010 Am construit releul insa am o problema, becurile se sting/aprind ft repede. Unde am gresit? Link spre comentariu
manely Postat Iulie 20, 2010 Autor Partajează Postat Iulie 20, 2010 Nu mi-a iesit acest releu, dar am mazgalit eu ceva in paint si am pus in practica si la prima vedere functioneaza bine dar astept si pareri de la dvs. Ce ziceti? Pot folosi acest montaj cu siguranta? Mai precizez inca odata ca acesta va aprinde avariile in momentul cand se deschid usile. Link spre comentariu
remus68 Postat Iulie 20, 2010 Partajează Postat Iulie 20, 2010 Monteaza ledul in serie cu o rezistenta de 680R in colectorul tranzistorului din stinga si releul in colectorul tranzistorului din dreapta fara a mai monta si rezistenta de 400R. Frecventa o reglezi modificind valoarea rezistentelor de 18K si/sau a condensatoarelor de 47uF. Link spre comentariu
manely Postat Iulie 20, 2010 Autor Partajează Postat Iulie 20, 2010 Si daca il las asa cum este ce dezavantaj am??? Link spre comentariu
remus68 Postat Iulie 20, 2010 Partajează Postat Iulie 20, 2010 Aici gasesti un topic interesant http://www.elforum.info/viewtopic.php?f=6 ... 55&start=0 Daca descarci si citesti ce am postat acolo vei sti mai multe si vei pune mai putine intrebari. Electronica nu se invata din doua cuvinte si nici prin corespondenta. Daca vrei, faci asa cum am spus eu, daca nu, iti proiectezi sigur cum vrei. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum