Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Rebobinat motor spliter aer conditionat


Bird

Postări Recomandate

Va salut ! S-a ars motorul de la ventilatorul unitatii interioare a aparatului de aer conditionat . L-am demontat , dar este/a fost asa de bine impregnat incat nu-mi pot da seama cum au fost facute legaturile . S-ar parea ca bobina ajutatoare(4 bobine ) , cea care vine de la condensator aste pusa singura in crestatura , avand diametrul de 0.2 , iar celelalte 4 bobine vin cate doua inmpreuna , una de 0.2 si una de o.17 . Motorul este cu trei viteze . Are faza data o data prin condensator si direct pe firul bleo si in functie de viteza , e pusa la masa una din cele trei prize scoase . Daca aveti vreo idee cum fac legaturile..... Va multumesc ! Atasez poze cu motorul si cu schema de legaturi .

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 5
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Bird

    4

Top autori în acest subiect

Motoarele astea cu mai multe turatii sunt greu de bobinat pentru ca nu prea poti sa mai pui sarma la loc din cauza ca sunt bobinate foarte strans(industrial)plus ca prizele din bobinaj le stie numa nenea ala din China :nas:. Asta o stiu de la un bun prieten bobinator care printre altele mi-a mai zis ca nici nu are rost sa munceasca(de fapt sa se chinuie)la un motor mic,pe cand la unul mai mare de la 1kw in sus nici nu se chinuie si banii sunt altii.Poate un bobinator la inceput de drum si care stie ce face sa bobineze un astfel de motor,solutia cea mai buna este sa cumparati alt motor.Cam asa vad eu rezolvarea :da .PS.bobinarea industriala a motorului dureaza aprx.50secunde. :rade:

Link spre comentariu

Motoarele astea cu mai multe turatii sunt greu de bobinat pentru ca nu prea poti sa mai pui sarma la loc din.......................... :rade:

Eu ma hazardez sa-l rebobinez , chiar daca ramane cu o singura turatie . Nu stiu daca se gaseste ceva identic , fiind un model mai vechi . Am inceput sa scot sarma din el . O sa numar spirele si o sa masor exact diametrele si revin cu informatii
Link spre comentariu

................. si revin cu informatii

Am desfacut sarma si am numarat spirele ; cele 4 bobine care sunt singure in crestatura au cate ~770sp cu un diametru de 0.2 . Celelalte 4 bobine mixte au cate o bobina de ~540sp + una de ~480sp , ambele cu un diametru de 0.18 . O masuratoare aproximativa cu ohm-metrul ( asta pentru ca o bobina era arsa ) facuta intre firul rosu care vine de la condensator si celelalte prize si cel albastru arata ~asa " Intre rosu / oranj = 146 rosu / brown= 157 rosu / yelow= 205 rosu / bleo = 225
Link spre comentariu

La o singura turatie e cu totul altceva sunt sanse mari de reusita.O sa fie doua bobine pe miez,una principala si cealalta de pornire asezate fizic pe miez la un unghi de 90grade una fata de cealalta,asta ptr. 2950rpm.

Link spre comentariu

La o singura turatie e cu totul altceva sunt sanse mari de reusita.O sa fie doua bobine pe miez,una principala si cealalta de pornire asezate fizic pe miez la un unghi de 90grade una fata de cealalta,asta ptr. 2950rpm.

sau cate 4 pe infasurare ....4 pe principala si 4 pe ajutatoare pentru 1400 rpm . Nu cred ca ventilatorul merge si cu turatia de 2950 ...mi se pare prea mare .
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări