Vizitator LAwR Postat Iulie 14, 2010 Partajează Postat Iulie 14, 2010 Buna seara.Tocmai m-am inscris pe acest forum la recomandarile unui prieten care m-a asigurat ca voi gasi un raspuns pentru intrebarea mea:Mi-am montat un spalator faruri aftermarket, totul e bine si frumos, firele de la pompita le-am legat de firele de la cealalta pompita pt spalat parbrizul, se actioneaza ambele simultan de la maneta din masina.Acum apare o mica dilema: Cum pot face ca spalatorul faruri sa porneasca doar cand e pozitia/faza scurta in functiune? Sa nu mai mearga de fiecare data cand actionez parbrizul? De ce este nevoie mai exact? Vreun releu care sa dea curent catre pompita spalatorului doar cand primeste curent de la faza scurta + maneta de spalat parbrizul?In pachet e inclus un butonas, dar nu imi place si nu mai am chef de tras fire prin masina, cautat si la ala vreun loc . . . e mult mai simplu pe maneta de la spalatorul parbriz. Doar ca aici doresc ceea ce am scris mai sus, adica spalatorul faruri sa se actioneze doar cand e faza scurta sau pozitia in functiune.Va multumesc! Link spre comentariu
remus68 Postat Iulie 14, 2010 Partajează Postat Iulie 14, 2010 Cu ajutorul unui releu este foarte usor de realizat. 85, 86, 87 si 30 sint scrise in dreptul papucilor de conexiune ai releului si iti este mai usor sa identifici terminalele cunoscind aceste notatii. 56 este borna unde ai acces la tensiune in momentul cind sint farurile aprinse (atit pe luminile de intilnire cit si pe cele de drum si este valabil pentru autovehiculele a caror instalatie este prevazuta cu releu electromagnetic pentru schimbarea fazelor). Daca shimbarea luminilor se face direct din comutator, de acolo vor iesi bornele 56a - lumini de drum, respectiv 56b - lumini de intilnire. Daca vrei ca stergatoarele farurilor sa functioneze atit pe faza mica cit si pe faza mare, poti culege de acolo tensiunea care se va aplica contactului 30 al releului, prin cite o dioda care suporta curentul consumat de pompa spalatorului de faruri - anodul fiecarei diode se conecteaza la comutatorul de lumini (bornele 56a respectiv 56b) iar catozii se leaga impreuna la borna 30 a releului. In acest caz, poti face mai simplu, preluind tensiunea de la borna 58 (lumini de pozitie) si nu te mai complici cu montarea celor doua diode. Link spre comentariu
Vizitator LAwR Postat Iulie 14, 2010 Partajează Postat Iulie 14, 2010 Pfff . . . sunt praf Nu le am cu realizarea de prostioare electronice. Schema o inteleg, dar nu stiu ce semnifica numerele. Oare unul gata facut as gasi pe undeva? Sau ma poate ajuta cineva? Il platesc, nu e problema. Link spre comentariu
Vizitator LAwR Postat Iulie 14, 2010 Partajează Postat Iulie 14, 2010 Pfff . . . sunt praf Nu le am cu realizarea de prostioare electronice. Schema o inteleg, dar nu stiu ce semnifica numerele. Oare unul gata facut as gasi pe undeva? Sau ma poate ajuta cineva? Il platesc, nu e problema.EDIT: am inteles gresit, am crezut ca trebuie "construit" de la zero. Imi cer scuze. Unde as putea gasi un astfel de releu? Si care e denumirea lui "oficiala"? Ce sa cer? Link spre comentariu
remus68 Postat Iulie 14, 2010 Partajează Postat Iulie 14, 2010 Relee se gasesc la orice magazin cu piese auto. Vezi in MP cum arata - asa vei sti ce sa ceri. Link spre comentariu
Poje74 Postat Iulie 15, 2010 Partajează Postat Iulie 15, 2010 Uite asa arata;nu conteaza culoarea http://www.google.ro/images?q=tbn:fBlDn06GqIfYhM::www.tenereclub.ro/images/site/283078releu-protectie.jpg&t=1&h=196&w=158&usg=__Li7tHJNJ48CH0mY_LFbrICdFLYo= Link spre comentariu
Poje74 Postat Iulie 15, 2010 Partajează Postat Iulie 15, 2010 Chiar daca remus68 ti-a explicat mai sus ,am sa incerc si eu sa-ti mai explic o data mai "babeste".1.-Cumperi un releu cu 4 sau 5 picioruse ;nu conteaza, oricum al 5-lea picior nu-l folosesti.Fiecare picior are imprimat langa el pe plastic cate un numar: 85 ,86 (care sant pentru alimentarea bobinei interioare ) si 30 si 87 (intre care se realizeaza contactul electric la aclansarea releului) 2.- De la mufa de stropgel sau mai sus pe cablaj (nu stiu ce masina ai ) indentifici care este firul de + ( mufa are 2 fire ,unul e + si celalalt -) . Daca ai acces usor la motorasul de stropgel scoti mufa si cu o lampa de tensiune ( sau un bec cu 2 fire) vezi care este firul de + prin actionarea comenzii de strop gel. Mai exact: Pui unul dintre capetele lampii de tensiune sau un fir de la bec daca nu ai lampa,la masa si cu celalalt cap(fir) atingi pe rand papucii din mufa in timp ce alta persoana tine actionata comanda de stropgel din interior (eventual cu contactul pus). Cand s-a aprins lampa (becul) ai gasit +!! BINGO! 3.- De acest fir de + legi si tu un fir pe care-l duci la releu la 85. 4.- De la 86 legi un alt fir si-l duci la masa (pe caroserie pe surub ) 5.-De la 87 legi firul de + de la motorasele de stropgel de la faruri6.-Celalalt fir de la motorasele de faruri le legi la masa(caroserie-surub)7.-De la 30 de la releu duci un fir la + de la un far care-ti este mai aproape . Acest + cred ca cel mai bine-l iei de la pozitie. Adica repeti figura de indentificare descrisa mai sus .Aici vei avea mai multe fire dar daca le verifici pe rand ai sa-l gasesti.Mai exista o problema: In functie de masina pe care faci montajul;sant masini care au + permanent la faruri si comanda vine pe - . Daca ai o astfel de masina Se schimba un pic schema:-5(de aici modificam) - De la 87 legi firul de - al motoraselor de faruri.-6 Celalalt fir de la motorase il duci la un + permanent (eventual de la + de la baterie(este rosu)) printr-o siguranta de aprox. 7,5 A .7.-De la 30 de la releu duci un fir la far la - indentificat prin aceeasi metoda de mai sus , care alimenteaza pozitia. Poate am scris cam mult dar sper sa intelegi ceva... Link spre comentariu
Vizitator LAwR Postat Iulie 15, 2010 Partajează Postat Iulie 15, 2010 Multumesc mult baieti, am rezolvat-o astazi Releul: Masina + spalatorul montat: Deci spalatorul functioneaza actionat de la maneta spalatorului parbriz, concomitent cu acesta, dar numai cand sunt aprinse luminile de pozitie Link spre comentariu
remus68 Postat Iulie 15, 2010 Partajează Postat Iulie 15, 2010 Imi pare bine ca ti-am fost de ajutor. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum