JAD Postat Mai 2, 2011 Partajează Postat Mai 2, 2011 Salut,Nu , nu au fost chinezesti . Atat masinile de prelucrare a mecanismelor cat si materia prima ( tabla din care se stantau ) au avut origine japoneza . Atata timp cat aceste macanisme au fost fabricate din tabla importata , au fost foarte reusite . Abia cand s-a trecut la fabricarea acestora din tabla romaneasca au aparut necazurile si mecanisme cu functionare defectuoasa . Pe langa faptul ca tabla romaneasca avea alta compozitie, fiind mai oteloasa , si grosimea era alta decat standardul impus de producatorul utilajelor .( nu era nici macar uniforma ) Componentele au fost in exclusivitate romanesti cu exceptia capetelor si a motoarelor , importate din R.P.U. si de o calitate indoielnica .Placile imprimate erau fabricate si plantate la " Tehnoton " . Nici aici nu intentionez sa deschid discutii doar atat ca pana la montaj , acestea treceau printr-un laborator de depanare .Va referiti la aparatura electronica produsa de Electromures?As mai adauga relativ la EMAC1 (mecanismul de cass deck) 2 probleme: cureaua lata foarte ciudata si calitatea proasta a finisarii axului cabestan si cea a rolei presoare. Ca rezultat agata banda frecvent si in scurt timp facea santuri oblice pe banda si avea un efect de fluctuatie foarte deranjant.Electronica era relativ OK; eu i-am facut modificarile din Tehnium si asa am fost multumit exceptand mecanismul.Asa proaste si scumpe cum erau acele deck-uri s-ar fi putut vinde cantitati duble daca ar fi existat pe piata. Link spre comentariu
kripton Postat Mai 2, 2011 Partajează Postat Mai 2, 2011 Da , la respectiva intreprindere m-am referit si la aparatele cu mecanisme simple fabricate acolo . Link spre comentariu
ctepeo Postat Mai 23, 2011 Partajează Postat Mai 23, 2011 Pe Strada 10 Mese, între Bd. Pache Protopopescu şi Bd. Ferdinand era parcat (s-ar putea să mai fie) un <> care avea pus pe el un radio <>. Link spre comentariu
kripton Postat Mai 24, 2011 Partajează Postat Mai 24, 2011 In mod normal , aparatul "Predeal " nu poate functiona la autoturismul "Trabant" . Acesta avea instalatia electrica la 6 V . Ori aparatul este " Sinaia " , ( poate fi alimentat si la 6 V ) ori " Trabant"-ul are instalatia electrica modificata la 12 V . ( Apropo de strada " 10 mese " : tin minte ca mai era o strada numita " 12 scaune " ). Link spre comentariu
ctepeo Postat Mai 24, 2011 Partajează Postat Mai 24, 2011 Probabil Trabiul e modoficat la 12 V. S-au produs vreodată în România aparate de radio pentru maşină care să funcţioneze la 6 V? Link spre comentariu
kripton Postat Mai 24, 2011 Partajează Postat Mai 24, 2011 Da , am scris mai sus , aparatul " Sinaia " S-693T Poate fi alimentat atat la tensiunea de !2 V cat si la tensiunea de 6V . Mai mult, poate functiona la autoturisme care au instalatia electrica cu borna " + " conectata la sasiul masinii cat si cu cea negativa la sasiu , valabil atat pentru 6 V cat si pentru 12 V . Aceste facilitati au fost posibile datorita unui comutator special montat in interioarul aparatului . Link spre comentariu
Trabant Postat Mai 24, 2011 Autor Partajează Postat Mai 24, 2011 Trabantul original, avea instalatie electrica pe 6,3 V ( 7,28 V bateria incarcata corect) cu dinam ( ca la motociclete), insa dupa 1982 au aparut trabanturi cu alternator pentru 12 V ( din fabrica) . Atunci , multe au fost trecute pe 12 V , datorita lipsei de fiabilitate a dinamului ( necesita intretinere periodica , incarcare precara a bateriei si durata de viata scurtata). Si eu am avut Trabant , din 1975,pe care in 1983 - 1984 l-am convertit pentru 12V. Pentru cine nu stie, si DACIA 1100 avea dinam, si DACIA 1300 ( primele modele) aveau tot dinam, dar pentru 12V. Wartburg aveau tot dinam ( pana prin 1976), FIAT 850-1100-1300-1500 la fel, MOSKVICI pana la 408 la fel ( nu stiu 412, mi se pare ca asta era deja cu alternator). Fiat 124/125P la fel ( primele) fiat 126 la fel (numai modelul P pana in 1980), si multe masini ale anilor 60 chiar ale anilor 70 ( prima parte , adica 71-72).Masinile mici comuniste au continuat cu dinam pana prin anii 80.Nu trebuiau schimbate decat : Generatorul, Motorul de la stergatorul de parbriz si becurile. Demarorul mergea fara probleme la 12 V. Cat timp am avut trabantul , aveam la el un radio auto RFT, care mergea si la 6,3 si la 12,6 V. Oricum, dupa 1990, putine trabanturi mai aveau instalatia de 6V , deoarece nu prea se mai gaseau baterii. Am facut si eu operatiunea de trecere la 12 V de la 6V , am zis mai sus ( apoi in 1990 i-am facut o reparatie capitala in care l-am facut "full-options", dar deja astea sunt alte detalii). Asta ca sa nu mai zic de dinam, si in plus de marirea numarului de consumatori ( dezaburire, lampi ceata, radio mai puternic, aprindere electronica , releu semnalizare electronic, temporizator stergator). Pe instalatia de 6V a trabantului se putea pune un radio de 12 V numai daca aveai un invertor vibrator ( solutie veche si nefiabila) sau faceai un invertor electronic 6 -> 12V. Existau scheme garla in tehniumuri. Insa probabil, trabantul de care zice "ctepeo" are deja instalatie la 12V demult , iar daca e dupa 1982 atunci e 12 V sigur. Link spre comentariu
ctepeo Postat Mai 24, 2011 Partajează Postat Mai 24, 2011 Off-topic: de ce 6,3 V şi nu 6 V? Doar nu era radio pe lămpi! Link spre comentariu
Trabant Postat Mai 24, 2011 Autor Partajează Postat Mai 24, 2011 Tensiunea unui element de baterie este , de regula, 2,1 - 2,3 V. Tensiunea normala la bord a unui automobil este de cca 14,5 V , insa cu toti consumatorii pusi in functiune nu trebuie sa scada sub 12,6V, iar tensiunea maxima a instalatiei electrice nu trebuie sa depaseasca 18V . La trabantul cu 6V tensiunea minima era 6,3 V, iar cea nominala , 7,2. O baterie de masina care are in ea 12 V este o baterie descarcata, si nu are "puterea de a invarti motorul". Tensiunea nominala la o baterie bine incarcata este undeva intre 13,5 si 15V. Aparatele auto ( ECM/ECU, Si alte componente electronice, aprindere, radio,etc )functioneaza la tensiuni intre 12 si 18 V. De regula cand tensiunea pe baterie scade sub 12,6V cu toti consumatorii in functiune, atunci bateria e defecta, lucru care se semnalizeaza la bord.Apropo, existau radiouri de masina care aveau lampi cu tensiunea anodica 6,3-12,6 V, in speta ECC86, ECH83, EBF83. Link spre comentariu
albasete Postat Iunie 1, 2011 Partajează Postat Iunie 1, 2011 Am avut un RC Rally pana prin 2004 parca, nu mergea pe UUS, dar pe caseta era formidabil. Aveam 2 difuzoare de 5 W romanesti, cumparate prin "93 din Pitesti. Se auzea super bine si foarte tare, i-l foloseam in casa pe post de casetofon. Avea mecanica foarte solida, dintr-un metal galbui, parca. Link spre comentariu
madkat Postat Iunie 29, 2011 Partajează Postat Iunie 29, 2011 Am gasit in sfarsit o poza cu cassul auto de care ziceam mai sus, fabricat dupa 89Culmea - la un user de aici - care il vindea.Tehnoton RC 2240 - un "facelift" al cassului Rally, aparent cu alta mecanica. Eu am vazut prin 93 si un exemplar cu banda vest UUS - cel din poza are banda est. Link spre comentariu
dragos_tl Postat Iulie 18, 2011 Partajează Postat Iulie 18, 2011 am un casetofon "MX37" care dupa inscriptii si componente pare romanesc. totusi nu am reusit sa identific modelul/producatorul. poate ma ajuta cineva Link spre comentariu
albasete Postat Iulie 19, 2011 Partajează Postat Iulie 19, 2011 Dupa aspect cred ca era destinat autobuzelor/autocarelor, nu pare a fi pentru autoturisme, este destul de voluminos, iar fabricantul cred ca a fost Tehnoton Iasi. I-mi aduc aminte ca prin anii "80 erau si statii monofonice auto (cu mai multe difuzoare, un fel de "radioficare") pentru autobuze/autocare si probabil cass-ul din imagine facea parte din sistemul audio a-l acestora. ITP insemna Intreprinderea de Transport Public, deci a fost dedicat pentru autobuze/autocare. Vad ca are un comutator cu R si I. R este redare, dar I? Cred ca pentru derulare Inainte. Mai este functional ? Frumos aparat si extrem de simplu, modest. De unde ai procurat aceasta raritate? Este interesant! Link spre comentariu
dragos_tl Postat Iulie 29, 2011 Partajează Postat Iulie 29, 2011 n-am reusit sa-l probez inca, am facut insa o poza cu interiorul. cu aceasta ocazie am observat ca acel comutator are legatura cu al doilea motor - controleaza cumva apasarea rolei presoare. Daca citesc bine data de pe eticheta albastra a motorului, este fabricat undeva dupa 1992. Link spre comentariu
albasete Postat August 11, 2011 Partajează Postat August 11, 2011 Nu prea cred sa fie fabricat dupa anii "90, mai degraba a fost schimbat motorasul, desi...poate gasesti si alte amanunte despre el Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum