Magnus Postat Februarie 28, 2011 Partajează Postat Februarie 28, 2011 felicitari pt reusita cu rotorul si frumos lucrat sper ca te ai gandit si la intre fier ca e 1mm ,dar eu tot nu imi pot da deama cum ai reusit sa il desfaci,sper ca nu e bazat pe forta bruta sper sa iasa ceva funtional intr-un bun sfarsit Link spre comentariu
Kinetix Postat Martie 1, 2011 Partajează Postat Martie 1, 2011 Multumesc. Inca mai am de lucru cu lipit magnetii...Metoda folosita la demontare a fost cea cu barosul, dar nu am fost eu "faptasul". Eu doar am lansat "comanda". Pe alte site-uri am vazut ca cei de acolo foloseau presa de rulmenti. Insa trebuie sa stii ca sunt rotoare care sunt bagate pe ax doar prin presare, fara ştemuirea aia care iti da probleme. Cele fara ştemuire ies relativ usor cu presa. La celelalte, poti incerca intai sa presezi (bati) elementele polare unul spre altul, pentru a face un pic de loc in santul ala cu ştemuirea. Apoi incerci sa bagi o dăltiţă sau o surubelnita si sa indrepti marginile alea care blocheaza axul. Apoi folosesti presa. Nu inteleg ce vrei sa spui cu privire la intrefier. Am dimensionat rotorul astfel incat am aproape 1mm (de fapt sunt vreo 0.85-0.9mm) intre magneti si stator. As fi vrut sa iasa chiar mai mica valoarea asta, pentru a obtine un flux maxim in stator, dar o sa mearga si asa. Spor la lucru si tie. Link spre comentariu
Magnus Postat Martie 2, 2011 Partajează Postat Martie 2, 2011 salut sugestia ,de data de tine o voi incerca cu presa in 3 gheare, dupa ce voi inlatura floarea aparuta in urma procesului de stemuire la strung,ceace am vreut sa spun cu spatiul numit intrefier e sa ai grija sa fie egal 1mm sau aproximativ maxim admis 8 zecimi atat stiu ca e din anii liceului dar axul nu e perfect centrat pe langa asta rulmenti au joc de maxim 2 zecimi din fabrica .mult spor la lucru Link spre comentariu
Kinetix Postat Martie 9, 2011 Partajează Postat Martie 9, 2011 Intr-adevar, Magnus, am un joc de vreo doua zecimi in total, dar ramane suficient intrefier ca sa nu se frece rotorul de stator. Azi am terminat de montat magnetii pe rotor. Deh, munca destul de migaloasa si ingreunata de forta notabila a magnetilor. Tu in ce stadiu ai ajuns cu proiectul tau? Link spre comentariu
Magnus Postat Martie 11, 2011 Partajează Postat Martie 11, 2011 eoliana :ma chinui cu axul rotorului sa il fac dintr-un tirant de bascula (material tratat termic anticoroziv etc) ca axul nu mi-a iesit, l-am taiat la strung si gaurit cu burgiul ca altfel nu au iesit piesele polare si am facut comanda de rulmenti noi de alte dimenziuni interior de la SKF de turatie (pe sub mana ca e mai ieftin) procesul e in desfasurare am sa revin cu detaliispor la munca Kinetix Link spre comentariu
Vizitator viomarmi22 Postat Martie 17, 2011 Partajează Postat Martie 17, 2011 Intrucat magnetul a carui forma s-ar potrivi cel mai bine in rotorul alternatorului costa foarte mult, am ales varianta introducerii a 6 magneti asezati paralel cu axul rotorului. Pentru elice m-am gandit la 4 pale (cuplu pornire mai mare), dar realizata din doua elici diferite, cu cate doua pale. Ele se vor monta distantat pe acelasi ax si un pic decalate (vezi poza). Decalarea sper sa ajute ca vantul deja franat care scapa pe langa bordul de fuga al palelor primei elici sa treaca de cea de-a doua elice fara sa atinga pala. Astfel, palele celei de-a doua elici vor primi vant "proaspat". Ma rog, e doar o consideratie teoretica. Sper sa iasa ceva functional... Grafic alternator modificat.JPG[/attachment] Astept parerea specialistilor cu privire la oportunitatea folosirii unui convertor mic pentru ridicarea tensiunii la turatii scazute ale generatorului. Multumesc mult. Toate cele bune. Parca mi-ai fi furat ideile,eu am scris unei firme din Rusia care fac elici bipale (nu am primit raspuns) :cry: ,au niste pale de toata frumusetea din materiale compozite carbon http://www.atic-avia.ru/en/production/c ... index.html si vroiam sa stiu cat costa pentru a comanda de la ei,si a face exact ceea ce ai gandit si tu cu cele 4 pale.Singura diferenta ar fi fost aceea ca eu intre spatiul celor doua elici bipala,ma gandeam la turbina tesla (discuri suprapuse ),de marimea hub-ului inchise intr-o carcasa si lasate cateva fante (palnii) pentru ca aerul sa fie ghidat intre discuri. Link spre comentariu
gabygaby Postat Martie 30, 2011 Partajează Postat Martie 30, 2011 Buna ziua! Cate kilograme de sarma de cupru intra intr-un generator de 1kw cum este cel de pe site-ul lui Florin? Link spre comentariu
tasicamardan Postat Martie 30, 2011 Partajează Postat Martie 30, 2011 Buna ziua! Cate kilograme de sarma de cupru intra intr-un generator de 1kw cum este cel de pe site-ul lui Florin?Circa 4kg. Link spre comentariu
gica70 Postat Martie 31, 2011 Partajează Postat Martie 31, 2011 "Astept parerea specialistilor cu privire la oportunitatea folosirii unui convertor mic pentru ridicarea tensiunii la turatii scazute ale generatorului". Bineinteles ca nu-s specialist dar...Otinerea energiei electrice cu eoliana pe vant slab este o problema; iata cateva considerente: 1. invingerea inertiei, deci masa cat mai mica si pale mari (de fapt se bat cap in cap cele 2 aspecte, e vorba de optimizare). 2. printr-o automatizare, eoliana sa intre pe sarcina dupa o anumita turatie, adica sa-i fie cat mai usor (sa-i fie inertia invinsa de vant) sa intre in rotatie.3. generatorul sa fie construit din 2, 3 sau 4 discuri dar sa nu depaseasca greutatea unui generator echivalent ca putere! (infasurarile vor fi din sarma mai subtire, magnetii si bobinele decalate pe fiecare disc in parte iar bobinele sa fie legate in serie, paralel sau mixt tot printr-o automatizare.4. tot aici propun un reglaj automat, axial (modificare intrefier) in aceeasi idee de-a intra usor in rotatie.5. echilibrare corecta si intretinere ( verificari strangeri suruburi, lubrefiere etc.). Link spre comentariu
nicusor1961 Postat Aprilie 18, 2011 Partajează Postat Aprilie 18, 2011 Pentru cei care vor un generator dar nu au posibilitatea sa-l construiasca , vedeti pe Ebay fr. eolienne windturbine windrad generatrice 24v 1,1kwGA2an Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum