Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Constructia unui generator eolian de 1kW


florint

Postări Recomandate

stimabili hai sa nu ne complicam f mult :da ideea trebuie sa fie simpla si practica,ceace mi sa sugerat mai sus e ce ma bate si pe mine gandul sa folosesc 2 statoare sa le debobinez sa le unesc si sa maresc suprafata statorului alt ax modificare la rotor ,dar ma complic,si atat timp cat am un alternator de 24 V si 35A,va rog frumos sa dam solutii practice si usor realizabile,nu are rost sa ma complic f mult in constructie altfel omul renunta si cumpara unul de agata facut :da si f interesant ceace ai gasit stimabile la 200 rpm ca debiteaza tensiune ,la ce turatie debiteaza 5A studiaza un manual auto si iti confera parametri altrnatorului

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 129
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Kinetix

    31

  • Magnus

    20

  • florint

    19

  • arcadius

    10

Top autori în acest subiect

Salut toti colegii de forum!

Ce parere aveti, a experimentat cineva asa ceva?

Autorii sustin ca un alternator auto incepe sa furnizeze o tensiune de 12V incepand de la 200rpm.

La ce turatie ar debita un curent de 5A?

Colegu lucian_b, la întrebarea dvs. nimeni nu vă poate da un răspuns.Chiar şi două alternatoare de acelaş tip , vor prezenta turaţii diferite, şi asta ca urmare a dispersiei parametrilor electrici şi magnetici.

Legat de schema postată, principalul ei avantaj ,rezidă din faptul că excitaţia alternatorului se cuplează doar cînd alternatorul debitează o anumită tensiune (putere), la care practic începe încărcarea acumulatorului.Cu această schemă, alternatorul auto ,intră în competiţie cu generatorul conaşului Hugh Piggott's. Totuş, el pierde în faţa conaşului ,dat fiind necesitatea unui multiplicator de turaţie, şi de aici necazurile specifice multiplicatorului.

Link spre comentariu

Nu dai si valoarea sarcinii. Tensiunea este in functie de turatie; curentul I=U/R. Deci, ce capacitate au bateriile si ce putere are eoliana in functie de turatie (viteza vantului)? Un pont; cauta cu gogu' masina sincrona speciala si ai sa te lamuresti singur. Succes si sarbatori fericite!

Link spre comentariu

revirul e pentru viteze mici ala vantului , mare lucru nu cred ca va mai ramane din ea la o furtuna neprevazuta , asta e doar parerea mea , iar cuplu pe carel dezvolta nu cred ca va fi util la un multiplicator .spor la treaba .

Link spre comentariu

salut azi mam apucat de eoliana dintr-un alternator de dacie model 1111 facut la electroprecizie sacele an de fabricatie 78,apreciez ca lucrurile vechi sint facute mai cu simt de raspundere si din cauza asta am preferat aceasta solutie ,alternatorul debiteaza initial 12V cu 35 A la o turatie de 2000 rpm un atasament cu o poza la ceace vreu sa iasa dar in urmatoarele zilemagneti de pe exterior vor inlocuii bobina de excitatie,iar bobina d excitatie va fi inlaturata vor intra 6 magneti 3 pe o fata 3 pe cealata dar pe interiorul acesteia intre poli rotorului unde acualmente este amplasata bobina de excitatie

Link spre comentariu

Nu cred ca o sa mearga asa cum ai pus magnetii.

Din cate stiu eu, fiecare fata plana a magnetilor de HDD are DOI poli (un N si un S). In felul acesta polarizarea magnetica a fiecarei armaturi este necorespunzatoare.

In mod obisnuit o armatura (care are 6 poli, sau "gheare") trebuie sa fie polarizata cu N, iar cealalta cu S.

Cred ca va trebui sa alegi alti magneti. Am postat pe paginile anterioare cum trebuie pusi magnetii in rotor si ce fel de magneti se pot folosi.

Reanalizeaza-ti optiunile. :jytuiyu

Succes!

Link spre comentariu

deci fiecare fata plana influenteaza 6 gheata ar cadea 6 gheara cu o polaritare N si 6 polaritate S numai ca eu le intercalez invers un magnet acopera o pereche de gheare o gheara va fi S cealata N avand trei 3 magneti inseamana 6 gheare adik intercalare de poli decat pe o fata plana si va fi invers cind voi suprapune cealata fata plana va merge sint convins 100%

Link spre comentariu

Ce sa zic?... Probabil ca ceva curent o sa genereze configuratia ta, dar... cu randament destul de mic, si asta deoarece:- fiecare armatura are o mica magnetizare remanenta (una cu N si alta cu S), cu care magnetii tai vor trebui "sa se lupte"- magnetii nu realizeaza un cerc complet, astfel ca, probabil, "ghearele" nu vor fi complet acoperite- circuitul magnetic in interiorul rotorului nu se inchide; exista un spatiu prea mare intre magnetii de pe o armatura si cei de pe cealalta- magnetii sunt subtiri si vor produce un camp inductor de intensitate modesta.Sugestii:- introduci o bucsa de otel moale in interiorul rotorului, pe ax, care sa conecteze magnetii de pe o armatura cu cei de pe cealalta- pui mai multe straturi de magneti (atentie la polaritate)- realizezi un ax central din inox nemagnetic.Succes.

Link spre comentariu

magneti din imagine e un inceput au 4,5 mm grosime fiecare bine inteles in interoir va exista o bucsa de compensare a a fluxului magnetic,si cind vine vb de inox inox este defapt un aliaj,un compozit de crom,o fi inoxidabil dar paramagnetic sau diamagnetic nu poate fii:),axul il fac dintrun bronz mai tare,sau din alama ca e mai tare

Link spre comentariu

Nu vreau sa intru in detalii, deoarece nu e domeniul meu de specialitate, dar uite ce spune aici: http://webcache.googleusercontent.com/s ... clnk&gl=uk

Se pare ca exista si inox nemagnetic...

Teoretic poti sa folosesti alama, dar e bine sa alegi un aliaj cat mai rezistent. Axul ala va lucra la turatii relativ ridicate si cu destule vibratii si smucituri (de la rafalele de vant).

Succes.

Link spre comentariu

Eoliana cu alternator pe post de generator nu functioneaza decat ca experiment,asa ca Magnus pierzi timpul de pomana.Turatia necesara in cazul alternatorului de Dacia este de minimum 2000rot/min pentru 100w asa ca timp pierdut.Pentru a obtine aceasta turatie este nevoie de un sistem de multiplicare care prin frictiune consuma o mare parte din energia mecanica furnizata de palele eolienei.Arcadius a realizat ceva fezabil ,a pus pe forum cu lux de amanunte toate etapele de ce va complicati?

Link spre comentariu

Prietene, nu ne complicam.

Doar folosim ce avem. Ce nu avem, nu putem folosi, nu?

La un alternator de autoturism daca se rebobineaza statorul cu de 4 ori numarul de spire, de exemplu, turatia la care produce alternatorul scade de patru ori. Deci, daca se fac bobinele de cate 20-25 de spire, o sa scoata cei 12V la 450-360rot/min. Daca adaugi condensatori dupa redresarea fazelor (am pus schema pe forum), tensiunea s-ar putea sa creasca un pic si astfel scade inca si mai mult turatia de incepere a incarcarii.

Magnus foloseste un alternator pe 24V. El poate obtine 12V la jumatatea turatiei nominale. Daca mai si rebobineaza statorul, situatia se imbunatateste inca si mai mult. Mai trebuie sa monteze in rotor si niste magneti foarte puternici.

Da, n-o fi asa de eficient ca un generator cu flux axial, da e totusi ceva. Unii oameni se multumesc cu acest "ceva", mai ales daca varianta cealalta ar costa mai mult. Daca discurile, rasina si magnetii ar creste pe toate drumurile, probabil ca toti am avea generatoare axiale...

Nu mi se pare corect sa descurajez pe cineva care experimenteaza ceva diferit de mine. Daca pot, mai bine sa-i dau cat mai multe informatii folositoare in experimentul sau, ramanand insa realist cu privire la rezultatele posibile.

Toate cele bune.

Link spre comentariu

Hai sa punem lucrurile la punct.Ce experienta ai matale in domeniu?Vad ca nu prea ai deloc.Cine ti-a spus tie ca la jumatatea din turatie maxima ai tensiune la jumatate?Un alternator la 500rot/min produce in jur de 30w suficienti pentru NIMIC :da Alternatorul de 12v(Dacia) daca are 12v in excitatie si 5000rot/min scoate o tensiune de peste 50v fara acumulator in paralel.Asa ca ce spui tu legat de rebobinare este munca in zadar.Daca cineva reuseste sa antreneze la 2000rot/min un alternator cu o eoliana made home si sa obtina 100w eu ii platesc toate costurile legate de constructia respectiva.De ce spun asta ,prin procesul de multiplicare curele ,fulii si toate cele legate de acest proces se pierde foarte multa energie.Legat de calcul tau EMPIRIC sa spun cateva vorbePentru a atinge 100km/ora o autoturism mediu de 1tona are nevoie de 30hpPentru 200km/ora conform calcului matale ar fi nevoie de 60hp.......dar este total gresit sunt necesari 115hp pentru 300km/ora trebuie o herghelie de vreo 450 cai asa ca mai invata!!!! :aut:

Link spre comentariu

alternatorului nu ii trebe o forta de 30 sau 60hp sa se invarta ca nu existe asemenea forte sa invarta rotorul generatorului ,forta de 30 si 60 hp expuse sint pentru tractiunea masini asa ca eu sint ferm convins ca va functiona,vorba din meseriasi practica bate teoria

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări