spyry Postat Iulie 12, 2010 Partajează Postat Iulie 12, 2010 Salutare meseriasi.Am un moped Piaggio care functioneaza foarte bine din punct de vedere mecanic ,dar am o nemultumire din cauza partii electrice care este pe 6 volti si nu mai gasesc becuri originale si tot ce apare pentru moto apare p 12v ,rugaminte mea este ,daca stiti cum sa fac sa maresc tensiunea la 12v si as dori sa-i atasez si o baterie de 12v implicit un releu de incarcare dar poblema este ca nu vreau sa umblu in motor , poate exista vreo posibilitate sa fac ceva la exteriorul acestuia.Multumesc anticipat. Link spre comentariu
ChRS Postat Iulie 12, 2010 Partajează Postat Iulie 12, 2010 Eu as incerca cu niste leduri la stop, dar la far, nu cred ca ar ilumina prea departe. Link spre comentariu
gaby Postat Iulie 12, 2010 Partajează Postat Iulie 12, 2010 Poti pune becuri de 12v fara nici o modificare. Link spre comentariu
dorel_81 Postat Iulie 12, 2010 Partajează Postat Iulie 12, 2010 O solutie ar fi sa mai bobinezi niste spire pe bobina care produce curent pentru lumini dar daca nu vrei sa umblii la motor nu ai cum... Alta solutie ar fi sa construiesti un ridicator de tensiune dar la cat de putini watti genereaza alternatorul ala mic, la relanti o sa ai o lumina chioara, in turatie o sa ai o lumina acceptabila dar la un vataj destul de mic adica nu o sa poti pune becuri mari. Ar trebui totusi sa te mai gandesti si sa iei in calcul rebobinarea bobinei pentru lumini. Link spre comentariu
gaby Postat Iulie 13, 2010 Partajează Postat Iulie 13, 2010 Nu trebuieste rebobinat nimic, pur si simplu inlocuieste becurile de 6V cu becuri de 12V de aceiasi putere. Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Iulie 13, 2010 Partajează Postat Iulie 13, 2010 Cum sa puna becuri de 12 V daca are instalatia pe 6 V ?!! Nu mai da asemenea "sfaturi"... pe banii altora ! Totusi, procurarea acelor becuri de 6 V n-ar trebui sa constituie o problema... Link spre comentariu
lorik199 Postat Iulie 13, 2010 Partajează Postat Iulie 13, 2010 este simplu: trebuie un pumn de relee de 5 V, un acumulator de 12 v si un dublor de tensiune pt incarcat acumulatorulin locul becurilor pui bobinele releelor de 5V + o rezistenta mica ca valoare calculata prin regula de 3 simpla, sa cada pe ea 1-1,5 Vcu releele comanzi becurile de 12Vtreaba super-simpla :aplauzenu trebuie sa bobinezi nimic si in nici un caz sa pui becuri de 12 V pe instalatie de 6 Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Iulie 13, 2010 Partajează Postat Iulie 13, 2010 Nu-i atat de simplu. Nu numai si regulatorul de tensiune trebuie modificat, dar mai trebuie rezolvata si problema sistemului de aprindere la 12 V...Atasez manualul cu schema instalatiei pentru 12 V, practic ar trebui schimbata toata instalatia electrica.Cei care si-au modificat in trecut instalatia electrica de la 6 V la 12 V (Trabant,Wartburg) stiu cam ce implica acest lucru.Eu raman la parerea ca singura solutie care merita este inlocuirea becurilor arse cu altele noi... tot la 6 V. Se gasesc destul de usor, bineinteles nu la dumnealui in localitate. Link spre comentariu
lorik199 Postat Iulie 13, 2010 Partajează Postat Iulie 13, 2010 Nu-i atat de simplu. Nu numai si regulatorul de tensiune trebuie modificat, dar mai trebuie rezolvata si problema sistemului de aprindere la 12 V...Atasez manualul cu schema instalatiei pentru 12 V, practic ar trebui schimbata toata instalatia electrica.Cei care si-au modificat in trecut instalatia electrica de la 6 V la 12 V (Trabant,Wartburg) stiu cam ce implica acest lucru.Eu raman la parerea ca singura solutie care merita este inlocuirea becurilor arse cu altele noi... tot la 6 V. Se gasesc destul de usor, bineinteles nu la dumnealui in localitate.dar eu ziceam sa ramana amandoua bateriile, pt aprindere si demarator sa ramana bateria de 6 V si doar pt becuri bateria de 12 V Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Iulie 13, 2010 Partajează Postat Iulie 13, 2010 Da, abia acum ca ati precizat sa ramana si bateria de 6 V inteleg pe deplin ideeacu acele relee... cred ca ar fi functional, sub rezerva spatiului necesar montarii celei de a doua baterii si a accesului la statorul alternatorului... plus un regulator pentru 12 V...Dar, spuneti si dvs, nu-i mai practic sa caute si sa cumpere cate seturi de becuri de rezerva isi doreste ? Link spre comentariu
gaby Postat Iulie 13, 2010 Partajează Postat Iulie 13, 2010 Cum sa puna becuri de 12 V daca are instalatia pe 6 V ?!! Nu mai da asemenea "sfaturi"... pe banii altora ! Totusi, procurarea acelor becuri de 6 V n-ar trebui sa constituie o problema... Daca nu sti cu functioneaza un magnetou te rog sa te abtii in a face comentarii. Si ca fapt divers am un Piagio Ciao in curte. Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Iulie 13, 2010 Partajează Postat Iulie 13, 2010 Poate ai bunavointa sa-mi explici tu... dar ai grija, explica-mi ceea ce ai tu in curte,daca nu poti, iti explic eu diferenta dintre magnetou si un alternator trifazat... Link spre comentariu
dorel_81 Postat Iulie 13, 2010 Partajează Postat Iulie 13, 2010 In acest topic este vorba despre un moped Piaggio iar manualul pus de domnul Cristian_Draghiescu nu ii este de folos initiatorului acestui topic (dar poate fi de folos altcuiva) deoarece in acel manual este vorba de alternator trifazic cu releu regulator monofazic la 12v, iar acel moped Piaggio are magnetou cu doua bobine separate, o bobina care produce curent pentru aprindere si cea de-a doua bobina pentru lumini deci luand in calcul eventuala bobinare pe 12V a bobinei care produce curent pentru lumini, ea fiind separata de cea care produce curent pentru aprindere, "nu este necesara nici o modificare adusa circuitului de aprindere". Bineinteles solutii pot fi multe asa cum ziceau si ceilalti colegi, solutia finala ramanand sa se decida initiatorul. Link spre comentariu
lorik199 Postat Iulie 13, 2010 Partajează Postat Iulie 13, 2010 Dar, spuneti si dvs, nu-i mai practic sa caute si sa cumpere cate seturi de becuri de rezerva isi doreste ?da, cel mai practic este asa, deasemenea si ieftin Link spre comentariu
gaby Postat Iulie 14, 2010 Partajează Postat Iulie 14, 2010 Poate ai bunavointa sa-mi explici tu... dar ai grija, explica-mi ceea ce ai tu in curte,daca nu poti, iti explic eu diferenta dintre magnetou si un alternator trifazat... Cred ca deja ai aflat ca nu are alternator trifazat. Acum puneti intrebarea cine limiteaza tensiunea produsa de magnetou si poate nu o sa iti vina sa crezi dar acelasi fenomen se intimpla si in cazul alternatoarelor trifazate a caror functionare zici ca o cunosti.http://www.manualedereparatie.info/down ... anual.html Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum