Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Regim garantat 6N13S-PP-clasaA Pu=7W


Vizitator

Postări Recomandate

Da cred ca tot eu am spuso..., sau si eu , pe undeva nu mai stiu...

__Corcitura merge dar este important sa fie partea reglabila a corcituri mica ca pondere ! in cazul claseiA ca efectul automat sa se mentina cit mai bine totusi[/b].Din partea asta corcita-reglabila sa am dect o ajustare fina a PSF.

__In schimb pe mine ma inerveaza "de cind ma stiu" semireglabili (am alergie la semireglabili !).

__Aa..., uite dome pe unde/subiectul... pomenisem de "Tensiune de Negativare FIXA-stabilizata , eroare sau NU ? " ,aici spunean si de variatia Ua printre altele...

__Bine la SE "chestiunea" negativari devine "critica", dar si la PP daca clasa este tot A ,"chestiunea" negativari este la fel de "critica".

..........................................................................................................................................................................

Pentru PS @sebi_c ,chipurile in functie de media amplitudinilor de amplicat trage de PSF ,practic la amplitudini mici ale semnalui de intrare si un AB2 poate fi considerat in A (sau AB1=o mare parte A),asadar la amplitudini mari ale semnalului de intrare trebuie deplasat si PSF catre A ....etc/etc

__ClasaA pura va ramine "clasaA" !,clasaA-SUROGAT va fi tot timpul SUROGAT !(bine clasaA pura NU este pentru zboruri cosmice sau alte situatii unde randamentul este vital) ,dar clasaA este cea mai stralucita clasa in AF din punct de vedere calitativ !. In opinia mea impart asa:- clasaA si restul...

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 327
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • mișa

    44

  • adigh

    34

  • blue

    28

  • adrian_pic

    18

Top autori în acest subiect

Imagini postate

__O mica "bomboana pe coliva" sau "cireasa de pe tort"...

__Hai sa vedeti ca se tot discuta prin "zona" de poli,etc de fapt unde/cum trebuie sa fie situat(i) acest(i) "pol(i)" daca avem pretentii de Hi-Fi sau High-End in urmtorul filmulet

.In acest filmulet baleerea(manuala :rade: ) sinus incepe de la 100.000Hz_sinus si se termina pe la 500.000Hz-600.000Hz_sinus sau mai mult , observati va rog ce se intimpla in jurul frecventei de 250.000Hz_sinus(aspect fizic inportant=practic zona unde se produc distorsuni "agresive" ale formei de unda sinus !) si o sa intelegeti mai mult(imaginativa acest comportament in banda audio !...,traful-out un C_core permalloy infasurari cupru-emailat ordinar Raa=2000 finala 6H13C-PP clasaA. Si totul practic nesimulat !,cu nu stiu ce programe matlab,matcad,etc)...

__Ee...,de regula transformatoarele provenite din radioreceptoare sau alte "bîzdîcuri" au acest comportament in banda audio-catre capatul superior cei drept.

Link spre comentariu

Pai se vede clar ca ai o rejectie, probabil din cauza capacitatii parazite a transformatorului, de altfel foarte bine executat daca acest fenomen apare la o asemenea frecventa

Link spre comentariu

Pai se vede clar ca ai o rejectie, probabil din cauza capacitatii parazite a transformatorului, de altfel foarte bine executat daca acest fenomen apare la o asemenea frecventa

La un astfel de "mers" sunetul reprodus/amplificat in registrul superior(audio) este de o acuratete fantastica si cu o distinctie deosebita si un relief deosebit... , asadar eu personal tin foarte mult la un palier-sqw "curat"(care se obtine foarte greu__in cazul trafo-out si NFB).
Link spre comentariu

Sint convins, de regula la transformatoarele obisnuite aceste rejectii apar de la 50-100Khz , probabil cel executat de tine are conductorul din primar generos dimensionat si izolatii intre straturi de 0,08mm ,gresesc ?

Link spre comentariu

Sint convins, de regula la transformatoarele obisnuite aceste rejectii apar de la 50-100Khz , probabil cel executat de tine are conductorul din primar generos dimensionat si izolatii intre straturi de 0,08mm ,gresesc ?

Cam asa ceva,(nu as face vorbire de executie , pot da in schimb toate datele infasurarilor , le_am si dat de altfel pe undeva pe aici ,in alt subiect ,cred ca in subiectul deschis de ...).
Link spre comentariu

Fara NFB nu e relevant nu se mai intoarce nimic (in principiu fuga fazei nu se mai poate manifesta),probabil ca din acest motiv uni audiofili prefera fara NFB=astfel fara NFB nu au "batai de cap" ,cu NFB si trafo-out devine o chestiune "artistica" :rade: ,greu de controlat !.Din punctul meu de vedere cel mai eficient NFB este cel local in etajul final(lampa finala) si in catod(in aceasta situatie trafo=out este ajutat/corectat foarte mult...,bine acum/aici nu ne aflam intr_o astfel de situatie...).

Link spre comentariu

In "capul meu" chestiunea nu mai este discutabila...,asa la exterior ea/chestiunea_poate fi discutabila ca orice de altfel.Acest rezultat se cam perpetueaza de ceva timp...

Link spre comentariu

Fara NFB nu e relevant nu se mai intoarce nimic (in principiu fuga fazei nu se mai poate manifesta),probabil ca din acest motiv uni audiofili prefera fara NFB=astfel fara NFB nu au "batai de cap" ,cu NFB si trafo-out devine o chestiune "artistica" :rade: ,greu de controlat !.Din punctul meu de vedere cel mai eficient NFB este cel local in etajul final(lampa finala) si in catod(in aceasta situatie trafo=out este ajutat/corectat foarte mult...,bine acum/aici nu ne aflam intr_o astfel de situatie...).

Bine ai venit in club Valderama.Exact asa zic si eu !... si nu e vorba de bataie de cap ci ca incercand sa faci mai bine de obicei rezulta mult rau !Pe la diferite auditii am tot spus : prea multa NFB dauneaza grav urechii !
Link spre comentariu

Bine ai venit in club Valderama.Exact asa zic si eu !... si nu e vorba de bataie de cap ci ca incercand sa faci mai bine de obicei rezulta mult rau !

__"Eram" in club de ceva "timp" (acum nu este decit o "constatare"..., a prezetei mele in "club").__Da ,dane exact asa stau "lucrurile" uneori (de obicei) cum zici... ,NFB se gestioneaza enorm de greu in anumite situatii care implica trafo-out(de fapt asta_i esenta mesajului transmis de tine sau de mine).
Link spre comentariu

In urma unor teste bazate si pe "timpan"(dar foarte "audiofile" zic) :rade: , am renuntat la NFB (dupa serioase ore de auditii cu-fara NFB senzatia personala fiind ca este mult mai bine fara NFB pe toate genurile de muzica ,in special in clasaA=clasa de acuratete maxima=the best off).Mai jos fiind prezentata schema finala :

Si as mai adauga,-rezistenta de 39R din emitorul tranzistorului BC107 este dependenta de tensiunea de prag a diodelor 1N4148(posibila o usoara ajustare a cesteia ca valoare astfel incit sa fie "prins" in anozi defazorului in jur de 170V).Desigur daca tensiunea de alimentare etaj final difera este posibil ca si rezistentele de 560R/10W din catozi finalei sa se modifice ,dar nu este recomandata o tensiune Ua pentru final mai mica de 200V si nici mai mare de 240V pentru acel Raa=2k.(Practic pentru rezistentele din catod finala recomand gruparea in paralel a cite doua rezistente de 1K/5w/ la care se mai adauga o valoare serie dupa necesitati in cazul de fata 62R la 1-2W).Atentie acest Raa acomodat cu Ua final nu este compatibil cu negativarea fixa(avertizare pentru "destepti") ,si nici clasaA NU este compatibila cu negativarea fixa !(nici macar mixta ! pt ca Pda la etajul final este dusa in extremis=la maxim ,fara ca sa existe vre_o problema legata de tubul final atita timp cit negativarea este automata).

__Cinci tuburi din seria 6HXX compun doua canale(L+R ,-mai simplu de atit NU sa putut/reusit.).Aa...,toti condensatori (trei pe canal la numar) de cuplaj intre etaje nepolarizati sint la 400Vcc(sau mai mult daca ii avem/dorim...).Raspunsul in frecventa cu un trafo-out bun pleaca de la 12Hz sinus si ajunge la cca 50.000Hz sinus cu mai putin de -1db(la capetele benzi) pentru puterea de 7W sinus la iesire in sarcina(in ciuda lipsei NFB).

Link spre comentariu

Si eu am observat ca reactia negativa globala, adica peste traful de iesire "face ceva" cu sunetul...desi teoretic ar trebui sa fie buna.BC-ul ala ma enerveaza groaznic. Nu ca principiu, ci simpla lui prezenta in ampliful cu lampi si traf de iesire.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări