Vizitator tyc Postat Noiembrie 10, 2012 Partajează Postat Noiembrie 10, 2012 Cred ca enuntul e gresit . Asa pui o coarba de 1 km si produci un MW cu un efort minim . Link spre comentariu
verde Postat Noiembrie 10, 2012 Partajează Postat Noiembrie 10, 2012 Da ,efortul este mai mic dar mai lung ,adica aceeasi energie se depune. Link spre comentariu
verde Postat Noiembrie 10, 2012 Partajează Postat Noiembrie 10, 2012 Cred ca enuntul e gresit . Asa pui o coarba de 1 km si produci un MW cu un efort minim .Daca alergi tare sa scoti acelasi timp.Cu cit o pirghie este mai lunga ,folosesti o forta mai mica DAR cursa este mai mare,ori cresti viteza ,ori timpul, deci energia depusa este aceeasi . Link spre comentariu
9victor Postat Noiembrie 10, 2012 Partajează Postat Noiembrie 10, 2012 ptr ca vb despre eficienta...cam asa trebuie sa arate bobinele ptr generator!...profesional vorbind...a se observa ca profilul folosit ptr cupru nu este rotund, este asemanator cu al generatoarelor mari de 200, 300 kW etc! Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Noiembrie 11, 2012 Partajează Postat Noiembrie 11, 2012 Acuma hotarativa :ori viteza e constanta ori nu e constanta ! Efortul e mai mare sau nu? ca daca fugi 1 km se cheama ca ai depus efort.Profilele rectangulare se folosesc si la puteri mai mici .Un exemplu (extrema) e un electromotor de Citroen cu magneti permanenti -daca-l invarti devine generator ,iar generator industrial stiu de 56kW cu inele colectoare ,perii dure (ceva cupru sinterizat cu grafit) . La puteri mici stiu de transformatoare da' alea nu se pun ca-s numai transformatoare (de ex in UPS de la 1kW in sus). Link spre comentariu
9victor Postat Noiembrie 11, 2012 Partajează Postat Noiembrie 11, 2012 bau, bau...am gresit intrarea! Link spre comentariu
9victor Postat Noiembrie 11, 2012 Partajează Postat Noiembrie 11, 2012 Acuma hotarativa :ori viteza e constanta ori nu e constanta ! Efortul e mai mare sau nu? ca daca fugi 1 km se cheama ca ai depus efort.Profilele rectangulare se folosesc si la puteri mai mici .Un exemplu (extrema) e un electromotor de Citroen cu magneti permanenti -daca-l invarti devine generator ,iar generator industrial stiu de 56kW cu inele colectoare ,perii dure (ceva cupru sinterizat cu grafit) . La puteri mici stiu de transformatoare da' alea nu se pun ca-s numai transformatoare (de ex in UPS de la 1kW in sus).fara cutie de viteze si fara cupru nu ai RANDAMENT...bineinteles cu elice cu unghi variabil...asa ceva nu se poate frana eficient....uite statorul de Acciona (firma spaniola) de 1,5 MW...imagineaza-ti rotorul (firma nu vrea sa-l arate)...bafta Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Noiembrie 11, 2012 Partajează Postat Noiembrie 11, 2012 Cred ca te referi la elice cu pas variabil.Daca nu vrea sa-l arete inseamna ca nu-l are .Da,ai dreptate ,profilele rectangulare sant goale la interior e de fapt vorba de platbanda. Link spre comentariu
vfp_mihai Postat Noiembrie 11, 2012 Partajează Postat Noiembrie 11, 2012 Cred ca enuntul e gresit . Asa pui o coarba de 1 km si produci un MW cu un efort minim .nu enuntul e perfect valabil insa nu la un brat de 1km , daca nu ai dat la coarba nai cum sti , fa o incercare ,presupunem ca axul are o infranare constanta (oricum infranrea axului nu e direct proportionala cu turatia cu cat turatia creste, creste si fortza inversa. aici se vorbeste de posibilitatea de a invarti ceva .), la o coarba de 20 cm depui o fortza iar la o coarba de 40cm depui alta fortza , dar per total la o invartire completa vei depune acelasi energie/efort. mai sus ,eu am zis viteza unghiulara , deci turatie constanta , un mare savant spunea sai dam un punct fix si va rasturna pamantul ,va mai amintiti de cartile de fizica din liceu ? era vorba despre parghii.spor la treburi .bobinele alea arata super bine Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Noiembrie 11, 2012 Partajează Postat Noiembrie 11, 2012 Ai dreptate ,la coarba n-am dat decat la manivela si la pedala.De ce nu un kilometru nu e valabil? Spune-mi sa elucidez misterul . Manivela/pedala erau la motoare care au un alternator cu magneti permanenti ,ultimul avea generator de 450W . Dar avand in vedere ca chestia aia era in ulei si ca mai erau multe alte componente care se roteau odata cu generatorul cred ca e echivalent cu un generator de eoliana .Se vede ca nu ai dat niciodata la padala ca stiai cum e ,recomand sa faci un test vara pe un motor care porneste greu. Si dupa ,putem dezbate conductivitatea sudorii si grasimile continute . Link spre comentariu
vfp_mihai Postat Noiembrie 11, 2012 Partajează Postat Noiembrie 11, 2012 vai mama lui de hoinar cami venea uneoriiiiiiiii, prima a fost o mobra , ce misto mai zbarnaia motorul ala cu forma de bomba atomica, las ca nu fac nici un test , ca mi-a mancat nervii saptamana asta o drujba alpina de-mi vine sa mor am rupt si sfoara de cat am tras de ea, panarame italiene cu carterul din plastic, firar mama lui de carburator cred cal tai cu flexu sil pun pe calea ferata cand trece trenu .cel mai frumos moment cand trebuia dat la manivela in armata sa mai pornesti cate o panarama de aro , date jos da la manivela , bagabontii din cabina iti luau contactu tu faceai spume , pai nu e valabila cu 1km , raporturile trebuie echilibrate astfel incat sa nu bati talpa de pomana da nici sati rupi muschii ca prostu . treaba asta cu coarba se poate vedea cel mai usor la scosul apei din fantana , daca tamburul pe care se infasoare funia e mai mic cam faci spume pana dai 15m daca e mai mare e in avantajul tau , dar si daca e prea mare nu prea mai poti sa scoti galeata , hai sa no mai lungim cu bratul fortei stii prea bine ce vrei sa zic , sa ne vedem de topic . spor la treburi . Link spre comentariu
9victor Postat Noiembrie 11, 2012 Partajează Postat Noiembrie 11, 2012 Cred ca te referi la elice cu pas variabil.Daca nu vrea sa-l arete inseamna ca nu-l are .Da,ai dreptate ,profilele rectangulare sant goale la interior e de fapt vorba de platbanda.Hai sa vorbim "discutii": elicea are pas, aripa de la generatorul eolian nu este elice!...din engleza "propeller", "wings turbine", "wind blades"...eu nu as vrea sa le traduc gresit!bafta Link spre comentariu
Dr.L Postat Noiembrie 11, 2012 Partajează Postat Noiembrie 11, 2012 aripa de la generatorul eolian nu este elice!Cum asa?Poti pune niste poze cu diferentele? Link spre comentariu
9victor Postat Noiembrie 12, 2012 Partajează Postat Noiembrie 12, 2012 Cum asa?Poti pune niste poze cu diferentele?Ptr ca vb de energie eoliana, ca sa intelegem diferenta ar trebui sa "mergem" la limba engleza,care este baza diccionarului tehnic!...am pus mai sus cuvintele!Una din diferente ar fi ca una are "pas" si cealalta are "unghi"...alta diferenta ca sunt folosite la turatii diferite...pe urma ar fi diferenta de marime!Uite pozele: Link spre comentariu
9victor Postat Noiembrie 12, 2012 Partajează Postat Noiembrie 12, 2012 ptr ca sunt unii care vor sa-si construiasca propriul generator eolian, din diferite motoare electrice vechi!...care sunt usor de modificat, dar au o mare problema cu "cogging"-ul sau agatarea! Asta ar fi ptr ca magnetii "insista" sa se alinieze cu intrefierul bobinei! Ptr a evita aceasta, prima metoda ar fi numarul diferit de bobine-magneti, ca sa nu fie "atacate" toate deodata...dar are eficienta scazuta! A 2-a varianta ar fi starorul cu 6 faze, legate printr-un comutator la puntea redresoare, care sa faca jonctiunea stea-triunghi! Asta inseamna la turatie mica; stea, iar la turatie mare; triunghi! ...aceasta varianta este f buna! A 3-a varianta rotunjirea intrefierului, ptr a micsora unghiul de atac al magnetilor...deasemenea f buna! A 4-a varianta ar fi inclinarea magnetilor cu un unghi de 15-35º, in functie de turatia generatorului! Cu cat turatia este mai mare scade valoarea unghiului!...aceasta este CEA mai buna varianta, pe care din pacate nu am putut-o face ptr ca aveam deja rotorul cu magnetii... Generatorul meu are modificate primele 3 variante... cateva poze, printre care schema cu care am facut iesirea celor 6 faze! http://img824.imageshack.us/img824/4750/img00514m.jpg http://imageshack.us/a/img339/3230/img271444.jpg http://img138.imageshack.us/img138/4640/img00524q.jpg Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum