The Stressmaker Postat Noiembrie 6, 2012 Partajează Postat Noiembrie 6, 2012 Un anemometru s-ar putea face din "bilele" care se dau la aparatele acelea cu "borcan rotund" in care bagi 2 monede de 50 de bani, rotesti si iese o sfera din plastic cu un "mutunache" sau un cercelus inauntru. Acele sfere au un plastic dur la o jumatate si un plastic mai moale la cealata jumatate si seamana destul de bine cu calotele de la anemometrele industriale. Daca se folosesc rulmentii de la un motor de harddisk iese un anemometru excelent plus ca se poate masura turatia destul de usor, acel motor este trifazic. Link spre comentariu
gica70 Postat Noiembrie 7, 2012 Partajează Postat Noiembrie 7, 2012 ...sau o bila de ping-pong taiata pe din doua! Link spre comentariu
arcadius Postat Noiembrie 7, 2012 Autor Partajează Postat Noiembrie 7, 2012 ...sau o bila de ping-pong taiata pe din doua!DA si asa se poate modalitati exista pentru a masura vantul , cred ca cel mai bine sa va concentrati mai intai sa aveti morisca la gata sa si produca apoi sa va ganditi la diferite aparate de masurat.... Link spre comentariu
Vizitator ion mechenici Postat Noiembrie 7, 2012 Partajează Postat Noiembrie 7, 2012 sunt in constructie cc randament am dacamontez cele 3 pale la 1 m lungime direct pe axul alternatorului? Link spre comentariu
costinium6 Postat Noiembrie 7, 2012 Partajează Postat Noiembrie 7, 2012 pe alternator pale de un metru, randament 0 ! Link spre comentariu
arcadius Postat Noiembrie 7, 2012 Autor Partajează Postat Noiembrie 7, 2012 sunt in constructie cc randament am dacamontez cele 3 pale la 1 m lungime direct pe axul alternatorului?Bine ai venit, felicitari ! pentru inceput, nu ese nimic daca pui palele direct pe axul alternatorului nu va produce nimic nici daca al modifici ,prin modificarea rotorului si rebobinarea statorului....In topic aici stii ce ai de facut numai repet spor si sanatate . Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Noiembrie 7, 2012 Partajează Postat Noiembrie 7, 2012 Si asta cu magneti permanenti tot alternator se cheama ;deosebirea majora de alternatorul cu excitatie bobinata (popular ,de Dacia) e tocmai excitatia : e bobinata iar in momentul in care circula un curent devine electromagnet si creaza un camp magnetic . Cel cu magnet tot un camp magnetic genereaza.Alternatoarele cu electromagnet nu sant potrivite pt eoliene (necesita turatii ridicate) . Turatia poate fi multiplicata cu ajutorul fuliilor+curea ,cele mai indicate sant cele cu curea lata dar presupune o constructie laborioasa . Link spre comentariu
costinium6 Postat Noiembrie 7, 2012 Partajează Postat Noiembrie 7, 2012 fuliile pentru cureaua lata si cureaua se gasesc in toate masinile de spalat, problema e ca prin angrenarea ridicatoare de rotatii apar pierderi uriase, iar un alternator modificat cu magneti care mai are si efect de agatare, elicea trebuie sa fie mai mare decat a lui arcadius pentru 100W. sa nu mai zic ca daca alternatorul este lasat cu bobina pe rotor e nevoie de o caruta de automatizari pentru inceperea excitatiei la atingerea unei turatii propice! automatizarile vor consuma in stand-by, iar din ce va produce alternatorul jumate iti inghite excitatia! am gresit cand am spus randament 0, e sub zero! Link spre comentariu
arcadius Postat Noiembrie 7, 2012 Autor Partajează Postat Noiembrie 7, 2012 fuliile pentru cureaua lata si cureaua se gasesc in toate masinile de spalat, problema e ca prin angrenarea ridicatoare de rotatii apar pierderi uriase, iar un alternator modificat cu magneti care mai are si efect de agatare, elicea trebuie sa fie mai mare decat a lui arcadius pentru 100W. sa nu mai zic ca daca alternatorul este lasat cu bobina pe rotor e nevoie de o caruta de automatizari pentru inceperea excitatiei la atingerea unei turatii propice! automatizarile vor consuma in stand-by, iar din ce va produce alternatorul jumate iti inghite excitatia! am gresit cand am spus randament 0, e sub zero!Corect gandit, nici nu mai zic de excitatie pe care in loc sa produca , energia se va duce toata inapoi pentru ca vantul nu face fata sa invarta peste 1500rpm sa inceapa incarcarea.. Chiar si cu unul cu magneti permanenti nu ai randament din cauza numarului mic de poli pe un ax cu diametrul mic face un numar mare de rotaii . Daca se face un multiplicator nu ai cum sa obtii mai mult de 100w ,exemplu .Cu o elice mare mai mare de cat o am eu plus investesti in sistem mecani de multimplicatoare si acum intrebare re rost mai are toata bataia de cap numai pentru un 100w? . Mai bine faci de la inceput ceva care stii ca obtii un randament sigur cu acel diametrul de pale direct pe ax si fara multiplicari etc etc... Link spre comentariu
aerodinamic Postat Noiembrie 7, 2012 Partajează Postat Noiembrie 7, 2012 pe alternator pale de un metru, randament 0 !Alternator modificat magnet permanent am folosit pale de 2,5m direct pe ax Trs 8,5 puterea maxima obtinuta la 12.8 ms 540w pun un link cu alternatoru Link spre comentariu
arcadius Postat Noiembrie 8, 2012 Autor Partajează Postat Noiembrie 8, 2012 pe alternator pale de un metru, randament 0 !Alternator modificat magnet permanent am folosit pale de 2,5m direct pe ax Trs 8,5 puterea maxima obtinuta la 12.8 ms 540w pun un link cu alternatoru Felicitari! eu raman la parerea mea ca nu sunt avantaje cred ca nici nu pleaca de pe loc astepti vanturi f mari sa inceapa sa se invarta si cu greu o vezi la cel putin 100rpm dar daca i pui un consumator se opreste ,chiar daca ma contrazici . Link spre comentariu
9victor Postat Noiembrie 8, 2012 Partajează Postat Noiembrie 8, 2012 Alternator modificat magnet permanent am folosit pale de 2,5m direct pe ax Trs 8,5 puterea maxima obtinuta la 12.8 ms 540w pun un link cu alternatoru Eu cred ca esti mai in "bransa" decat multi altii care "isi dau cu parerea" pe aici!...as vrea sa te intreb cum au iesit cei 540W?...exemplu: 18V, 30AEu cred ca mai mult ca sigur ai rebobinat statorul altrnatorului, si ai redus "cogging-ul", adica agatarea magnetilor!...in contul tau de youtube, nu am gasit asta, as vrea sa ne spui tu cateva cuvinte!La fel TRS acesta de 8,5 ptr pale de 2,5 m diametru mi se pare "pèriculos"...Asa pe langa subiect, eu sunt adeptul bobinelor cu intrefier, chiar daca ....si aici incap multe de spus!multumesc Link spre comentariu
aerodinamic Postat Noiembrie 8, 2012 Partajează Postat Noiembrie 8, 2012 Alternator modificat magnet permanent am folosit pale de 2,5m direct pe ax Trs 8,5 puterea maxima obtinuta la 12.8 ms 540w pun un link cu alternatoru Eu cred ca esti mai in "bransa" decat multi altii care "isi dau cu parerea" pe aici!...as vrea sa te intreb cum au iesit cei 540W?...exemplu: 18V, 30AEu cred ca mai mult ca sigur ai rebobinat statorul altrnatorului, si ai redus "cogging-ul", adica agatarea magnetilor!...in contul tau de youtube, nu am gasit asta, as vrea sa ne spui tu cateva cuvinte!La fel TRS acesta de 8,5 ptr pale de 2,5 m diametru mi se pare "pèriculos"...Asa pe langa subiect, eu sunt adeptul bobinelor cu intrefier, chiar daca ....si aici incap multe de spus!multumescAlternatorul este de autobuz de 1500w am rebobinat statoru cu 1.2mm fiecare bobina 22 spire Nr bobine 36 rotor 12 poli trifazic rotorul lam facut la strung din otel si am frezat pentru magneti in roror magneti au 14 grade Inclinatie pentru areduce cogging-ul daca Il rotesc fara sarcina nu se simte nici un fel de agatare a magnetilor numai daca Ii pui In sarcina merge greu aceasi se intInpla si la flux axial la TRS 8.5 asigura turatia de care are nevoie si la eolienele industriale se foloseste TRS 9.5 (10) de exemplu whisper 200 are pale de 2.7m la o turatie de 900 rotati minut alternatorul pe care lam modificat scoate 500w la 420 rotati minut 540w am obtinut la 28v 19.2 A . Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Noiembrie 8, 2012 Partajează Postat Noiembrie 8, 2012 Poate că nu strică şi puţină istorie. Anii '40, generatoare sincrone... Era cu aproape o jumătate de secol înaintea apariţiei magneţilor "Neodymium", ajunşi în ziua de azi un fel de "Panaceu universal" sau chiar mai rău, consideraţi uneori chiar şi pe forum (de unii ignoranţi) drept surse "miraculoase şi inepuizabile" de energie. Mai ales graficul P[W] = f(v) este interesant, unde v[m/s] = viteza vântului. http://www.wincharger.com/jacobs/index.htm http://www.wincharger.com/gallery/process/index.htm Link spre comentariu
csizmasreky Postat Noiembrie 9, 2012 Partajează Postat Noiembrie 9, 2012 Bună tuturor,urmăresc de mult subicetele despre eloliene fiind culegător de informaţii ca toţi alţii. Am o întrebare ,despre motorul pus în vînzare la rubrica Vînzări...viewtopic.php?f=59&t=131438 ce părere aveţi ce sanse am la o asemenea motor cît ar scoate (V,A)? cîteva sugestii Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum