arcadius Postat August 30, 2012 Autor Partajează Postat August 30, 2012 @Arcadius sistemele pe "carbuni"sunt dintrecelemaieficiente si te rog sama crezi ca eoliana ta nu se va invartii cu mii de turatii pe secunda in jurul axei proprii.Sunt "carbuni" de diverse duritati si diverese duritati. Nu compara carbunii de la o rasnita de cafea cu unii de la un aspirator sau flex. Nu stiu cat de des ai schimbat carbunii la un aspirator in conditiile in care motorul ala se misca cu mii de rotatii pe minut .Sunt asemenea contacte rotative industriale de anduranta .Solutia cu acei carbuni nefiind proiectata decat antirasucire. Cum se explica , ca , trecand pe langa stalpul respectiv la o luna sau doua lasi cablul sa se desfasoare ( desrasuceasca ) ? Inseamna ca in acea luna eoliana ta nu se face vartelnita ci penduleaza maimult la un unghi de 180 de grade si abia uneori se are rasucire la 360 grade .Eu , personal , sunt in asentimentul lui @The Stressmaster si @cristian_draghiescu.De test , personal , as incerca si cu rulmenti insa dupa cum stii nu am posibilitatile logistice si temporale ( lipsa de timp acuta ) pentru a pune in practica ceea ce imi doresc sa fac.Am schimbat destiu carbuni diferite reparatii la flexuri si bormasini dar nu se compara tensiuni mari si curenti mici fata de amperaj mare si pe tensiune mica cum sunt astea de 12v sau 24v unde pierderile sunt mari cadere de 0,2 sau 0,3 ohmi inseamna mult plus ca se si incalzeste .vreu sa spun ca nu ma deranzeaza sa mai scotcupla odata 1 o luna sau doua .Raman la parerea mea si nu inbunatatesc partea asta cu nimic o las asa cum este. MULTUMESC Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat August 30, 2012 Partajează Postat August 30, 2012 Fortind un curent mare prin rulment ,agentul de ungere se oxideaza si pa! rulment .Capatul de osie e un sistem format dintr-o perie cilindrica care e apasata axial pe capatul osiei . Peria poate fi si compusa dar pata de contact e un cerc.Solutiile practice pt transmisia energie sant :-cu perii/inel colector-magnetica.Deoarece transmisia magnetica nu corespunde in cazul de fata ,ramane cea cu perii . Dupa rodajul periilor intre inelul colector cu suprafata de contact lustruita! si perii/-e ,rezistenta de contact tinde spre 0 ; a fost inaintata valoarea de 0,2 ohmi ...asta inseamna 18W la un generator de 2,5kW.La un generator de 1500kW sant 8 inele colectoare ;diametrul unuia e de 200mm iar suprafata de contact e de 1 cmp /inel . Generatorul fiind american toate cotele sant in toli ,acestea sant unele f.apropiate. Periile au 56mm lungime si se uzeaza intre 6...12 luni in cazul in care generatorul functioneaza 3000...6000h . Turatia e intre 200rpm si 1000rpm . Link spre comentariu
aygun Postat Septembrie 1, 2012 Partajează Postat Septembrie 1, 2012 @Arcadius , in atentia ta si nu numai( poate nu urmaresti topicul despre automobilul electric ) : http://inhabitat.com/bladeless-wind-tur ... literally/ http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Si-74IcrQ# Link spre comentariu
Marcel de la Deva Postat Septembrie 4, 2012 Partajează Postat Septembrie 4, 2012 E o idee interesanta din cite am studiat eu mareste de vreo 3 ori capacitatea turbinei , chear am de gind sa construesc ceva asemanator ,pe moment inca fac rost de materialele necesare.Cam asa vreau sa fac eu (New 300Wp Urban Wind Turbine with Femtogrid connection) Link spre comentariu
9victor Postat Septembrie 9, 2012 Partajează Postat Septembrie 9, 2012 Am schimbat destiu carbuni diferite reparatii la flexuri si bormasini dar nu se compara tensiuni mari si curenti mici fata de amperaj mare si pe tensiune mica cum sunt astea de 12v sau 24v unde pierderile sunt mari cadere de 0,2 sau 0,3 ohmi inseamna mult plus ca se si incalzeste .vreu sa spun ca nu ma deranzeaza sa mai scotcupla odata 1 o luna sau doua .Raman la parerea mea si nu inbunatatesc partea asta cu nimic o las asa cum este.MULTUMESCtotal de acord tine, "harta" vantului iti permite sa limitezi "baleajul" eolienei, daca vrei, in fond este vorba de cateva grade de unghi mort, cei 100A care trec prin carbunii de la electromotrorul "Daciei", dupa cateva ore trebuie schimbati!!...plus ca se pierde esenta de "home-made"...un angrenaj sau o "masinarie" de 1 milion de componente, mai devreme sau mai tarziu va avea o jumate de milion de defectiuni!...haideti fratilor sa facem lucruri simple care sa dureze...! Curiozitate: stiati ca becurile de pe vremea marelui Tesla FUNCTIONEAZA in zilele noaste!...intr-o societate de CONSUM nu se produce nimic ptr "a avea" ci ptr "a detine o perioada de timp"...care pe masura ce "evoluam" este tot mai scurta!succes tuturor Link spre comentariu
9victor Postat Septembrie 9, 2012 Partajează Postat Septembrie 9, 2012 la fel rotor ....................felicitari, ordonat si bine lucrat!...dar cred ca ar fi mai bine sa folosesti rulmenti radial-axiali!...rezista mai mult si au avantajul ca sunt deschisi...bafta in continuare Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Septembrie 9, 2012 Partajează Postat Septembrie 9, 2012 Din 96 de suporti portperii ,rata de defectare e unul la 5 ani de functionare la turatia medie de 1000rpm si abatere axiala de 3mm ;periile sant elemente de uzura dar la turatia de aproximativ 1rpm e de 1000 de ori mai mica decat la 1000rpm .Inelele colectoare sant pline nu segmentate ceea ce lungeste viata perilor si permite folosirea unor perii mai dure (pulberi de cupru sinterizate) .Asa ca nu traiesti destul sa vezi periile alea la minim .Nu compara demaroarele cu alternatoarele ,sant tot masini electrice dar un pic diferite. Link spre comentariu
9victor Postat Septembrie 9, 2012 Partajează Postat Septembrie 9, 2012 Din 96 de suporti portperii ,rata de defectare e unul la 5 ani de functionare la turatia medie de 1000rpm si abatere axiala de 3mm ;periile sant elemente de uzura dar la turatia de aproximativ 1rpm e de 1000 de ori mai mica decat la 1000rpm .Inelele colectoare sant pline nu segmentate ceea ce lungeste viata perilor si permite folosirea unor perii mai dure (pulberi de cupru sinterizate) .Asa ca nu traiesti destul sa vezi periile alea la minim .Nu compara demaroarele cu alternatoarele ,sant tot masini electrice dar un pic diferiteda, ai toata dreptatea din lume, dar vorbim de lucruri care nu sunt accesibile tuturor!...in regim de amator!...aici vb despre mine!Vreau sa va propun ceva spre analiza si discutie!...am pus mana pe un rotor si stator de LG Direct Drive cu 36 de poli, aveti foto!http://img339.images...0/img271444.jpgIntrebarea ar fi daca a facut cineva o verticala cu acest motor!...sau daca merita schimbat bobinajul, eventual legaturile intre bobine!are fir 0.9 (este generatie 9), si foarte putine infasurari 30 cred!...cei din New Zeeland si Australia spun ca este foarte bun poate ajunge la 2KW in 500 rot/mincu 48 poli de magneti noi de Neodmium!...daca mai vreti detalii, sunt aici (de vineri in concediu pentru todeauna...adica SOMAJ)...uitasem sa va spun ca cei care folosesc prin Australia acest motor spun ca are cu aproape 20% randamentul mai mare fata de unul home-made din cauza ATENTIE...rotorul este izolat magnetic!daca au dreptate sau nu, vreau sa va intreb pe voi, daca este asa de importanta aceasta izolatie!succes tuturor Link spre comentariu
9victor Postat Septembrie 9, 2012 Partajează Postat Septembrie 9, 2012 cred ca nu merge cel dinainte, incercati acesta: http://img339.imageshack.us/img339/3230/img271444.jpg Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Septembrie 9, 2012 Partajează Postat Septembrie 9, 2012 Suportii portperii sant in doua formate :turnat sau din tabla . Turnat e cam greu dar din tabla se pot face ca niste indoituri nu-s problema . Perii nu prea gasesti de cumparat dar se poate rezolva de la depoul de locomotive local. Link spre comentariu
9victor Postat Septembrie 9, 2012 Partajează Postat Septembrie 9, 2012 Nu, exclus asta pentru ca am facut vreo 5 bobine si leam probat pe toate sa-mi dau sema de aceasta problema ,am incercat chiar si o singura spira si tot asa se simtea.Arcadius, parerea mea este ca nu ai avut "pe mana" magneti asa puternici!Am inteles ca ti-ai cumparat altii magneti mult mai puternici decat aveai inainte!...ai vazut videoul despreeoliana de 4 kwhttp://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=-9dYFSdMf_Q&NR=1....daca esti atent se poate auzi la turatie mica acel sunet cum vrea sa "smulga" statoruldar numai la turatie mica!...adica exact ce simti tu la trecera magnetilor! Este mult prea putenica sa o probezi la mana!...Ei au pus magneti de 130 kgf!!!...parea mea ca ai facut o superbobina dar mai mica decat a lorca volum datorita tablei de cupru!Succes Link spre comentariu
arcadius Postat Septembrie 10, 2012 Autor Partajează Postat Septembrie 10, 2012 Nu, exclus asta pentru ca am facut vreo 5 bobine si leam probat pe toate sa-mi dau sema de aceasta problema ,am incercat chiar si o singura spira si tot asa se simtea.Arcadius, parerea mea este ca nu ai avut "pe mana" magneti asa puternici!Am inteles ca ti-ai cumparat altii magneti mult mai puternici decat aveai inainte!...ai vazut videoul despreeoliana de 4 kwhttp://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=-9dYFSdMf_Q&NR=1....daca esti atent se poate auzi la turatie mica acel sunet cum vrea sa "smulga" statoruldar numai la turatie mica!...adica exact ce simti tu la trecera magnetilor! Este mult prea putenica sa o probezi la mana!...Ei au pus magneti de 130 kgf!!!...parea mea ca ai facut o superbobina dar mai mica decat a lorca volum datorita tablei de cupru!Succesam vazut generatorul ala problema e ca pe liber adica in gol nu trebuie sa se simpta nimic doar in sarcina . Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Septembrie 17, 2012 Partajează Postat Septembrie 17, 2012 Am reusit sa fac doua poze la o cupla de la o lampa de operatii veche. Lampa era asemanatoare cu cea de aici http://www.adevarul.ro/bbtcontent/clipp ... 0416/4.jpg (articol http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Iasi ... 0057.html# ) si din ce am aflat folosea becuri de 12V/35W asta insemnand cam 26A pe cupla. LE: lampa din poza indicata are 8 becuri dispuse circular plus unul central, deci 9 becuri. Fiecare bec avea 12V / 35W. Am adaugat informatia ca urmare a unei cereri. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Septembrie 17, 2012 Partajează Postat Septembrie 17, 2012 Se poate folosi colectorul de la un alternator auto defect si se suplimenteaza periile ;daca ansamblul e inchis ermetic ramane in starea initiala ani de zile . Link spre comentariu
costinium6 Postat Septembrie 27, 2012 Partajează Postat Septembrie 27, 2012 Va salut!Dau si eu cu parerea! am desfacut generatoare de zeci de kva care au excitatia cu perii si pot spune ca dupa 12000de ore periile de carbune nu erau consumate nici jumatate, daca inelul (bronz nu cupru) este bine centrat astfel incat sa nu vibreze carbunele in suport nu sunt probleme!daca ne gandim ca un rotor cu 1500 rpm se roteste 12000 ore inseamna ca el s-a rotit de un miliard si 80 de milioane de ori fara sa consume jumatate din carbune! a nu se compara inelul colector cu colectorul motorului sincron care la fiecare lamela a colectorului carbunele este nevoit sa vibreze in suport si mai important decat asta este inchiderea si deschiderea unui nou contact care presupune arc electric, oxidare si razuire a carbunelui! Ma apucat si pe mine microbul dar din lipsa de timp (acuta) cred ca renunt si vand tot ce am adunat pentru ea, ridicarea unei eoliene home made necesita mult timp iar eu am ramas la faza gasirii si prelucrarii fuzetei de dacie si a statorului, pur si simplu nu gasesc o fuzeta de dacie! O seara buna! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum