Vizitator tyc Postat August 1, 2012 Partajează Postat August 1, 2012 Faza cu circularul de 2,5kW e nepotrivita pt un exemplu ;corect e cu rezistente la care masa e practic infinita (nu variaza consumul ) ,cum a facut misa . Link spre comentariu
mișa Postat August 1, 2012 Partajează Postat August 1, 2012 Cu siguranta se referea la un consumator de 2KW in general, pe care sa debiteze timp indelungat. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat August 1, 2012 Partajează Postat August 1, 2012 Desigur ,daca se aplica practic cu circula nu va functiona (adica da ,dar eoliana se supraincalzeste -apropo de demagnetizare termica,apropo de demagnetizare datorita socurilor mecanice ) .Motoarele electrice au la pornire un curent mai mare (dafazaj curent-tensiune ) s.a. , prima pornire se poate rezolva elegant un soft-start dar cand se blocheaza in material ? Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat August 1, 2012 Partajează Postat August 1, 2012 Daca consideram randamentul generatorului ca fiind 0.5, adica 50%, pentu a obtine 2.5KW electrici ai nevoie de 5KW mecanici. Diferenta se transforma in caldura. Aceasta caldura nu e de neglijat. Chiar daca generatorul ar avea randament 70%, (ceea ce e greu de crezut) caldura degajata tot nu e neglijabila (1KW caldura) Aceasta caldura nu e degajata numai de bobine ci si de magneti si de placile metalice pe care sunt montati, adica si elementele circuitului magnetic se incalzesc.Mi se pare mic un randament de 50%;de asemenea nu inteleg de ce s-ar incalzi magnetii si placile metalice.Poti detalia cumva cum ai calculat randamentul? Link spre comentariu
mișa Postat August 1, 2012 Partajează Postat August 1, 2012 Nu am calculat randamentul. Doar il consider in mod orientativ mai mic decit randamentul unui motor asincron cam de aceeasi putere. In cazul de fata randamentul nu poate fi calculat din lipsa de date. Poate fi doar masurat.Incalzirea magnetilor si a fierului are loc datorita curentilor Foucault. Aceste pierderi sunt considerabil mai mari decit in cazul in care suporturile de fier prin care se inchide cimpul magnetic ar fi din tole, cum e statorul motoarelor. De asemenea, in cazul generatoarelor cu magneti permanenti, datorita faptului ca peste fluxul magnetic variabil indus de bobine apare si un flux magnetic constant, materialul magnetic tinde sa se satureze. Asta provoaca de asemenea pierderi, respectiv incalzire. Orice supradimensionare a suporturilor de fier si a miezurilor bobinelor(daca sunt prezente) e binevenita pentru a evita saturatia. Problema e ca nu poti face o dimensionare exacta deoarece proprietatile magnetice ale rotorului depind de material. Daca folosesti fier recuperat sau cumparat de la materiale de constructii nu cunosti parametrii magnetici iar masurarea lor crede-ma ca nu e o treaba simpla.De aia afirm ca supradimensionarile sunt binevenite. Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat August 1, 2012 Partajează Postat August 1, 2012 La alternatoarele auto,rotorul nu e facut din tole,ci din fier masiv.La alternatoarele moto,rotorul e facut dintr-o oala metalica,nu din tole,pe care sunt lipiti magnetii.La toate motoarele de curent continuu,statorul fie cu magnet permanent,fie cu electromagnet,nu este facut din tole,ci din fier masiv.Sa inteleg ca aici,randamentul e nesemnificativ,de s-a recurs la aceste solutii?Ai masurat practic incalzirea magnetilor si a suportului de fier,datorita curentilor Foucault,sau doar e o presupunere?Daca zici ca ai testat generatoare,actionate de strung,puteai simplu afla randamentul;masori cosumul motorului strungului,cu generatorul fara sarcina,apoi cu sarcina.Din diferenta de curent,se calculeaza puterea consumata de generator,pentru o anumita putere livrata la iesire.Raportul celor doua puteri,e randamentul... Link spre comentariu
mișa Postat August 1, 2012 Partajează Postat August 1, 2012 La alternatoarele auto,rotorul nu e facut din tole,ci din fier masiv.La alternatoarele moto,rotorul e facut dintr-o oala metalica,nu din tole,pe care sunt lipiti magnetii.La toate motoarele de curent continuu,statorul fie cu magnet permanent,fie cu electromagnet,nu este facut din tole,ci din fier masiv.Sa inteleg ca aici,randamentul e nesemnificativ,de s-a recurs la aceste solutii?Ai masurat practic incalzirea magnetilor si a suportului de fier,datorita curentilor Foucault,sau doar e o presupunere?Daca zici ca ai testat generatoare,actionate de strung,puteai simplu afla randamentul;masori cosumul motorului strungului,cu generatorul fara sarcina,apoi cu sarcina.Din diferenta de curent,se calculeaza puterea consumata de generator,pentru o anumita putere livrata la iesire.Raportul celor doua puteri,e randamentul...La alternatoarele auto e un compromis. Nu prea conteaza randamentul, mai important e sa fie fiabil mecanic si usor. Nu la toate motoarele de CC statorul e din fier masiv tocmai pentru ca conteaza. La motoarele de cc de putere mica sau la cele fara pretentii intr-adevar statorul e fier masiv. La cele de calitate se folosesc tole. (chiar si la unele motoare de stergator de parbriz mai cu pretentii) Referitor la randamentul motoarelor trebuie sa precizez ca la cele fara pretentii si de putere mica randamentul e de 10%. La cele de putere mare (MW) si cu pretentii se apropie de 98%. Cam asa sta treaba si la generatoare.Incalzirea miezurilor magnetice e o realitate nu o presupunere. Crezi ca s-ar chinui cineva sa faca tole daca nu ar fi absolut necesar? La generatoarele mele nu pot sa zic ca am facut masuratori cu termometrul dar le-am infierbintat pina nu mai puteai tine mina pe ele. Nu avea rost sa masor pentru ca datorita curentilor de aer nu aveam cum sa stiu cita caldura provenea din rotor si cita din bobine. Practic se incalzea totul.Daca crezi ca e necesar ca fiecare capitol din fizica sa fie masurat practic de fiecare constructor si proiectant, te invit sa faci tu asta. Eu am invatat unele lucruri tocmai pentru ca sa nu fie necesar sa fac "descoperiri" si masuratori la fiecare pas. Au facut asta altii, inaintea mea, totul e "consemnat" in cartile de fizica doar bunavointa de a citi trebuie.Am sa incerc sa explic cam cum e cu puterea, randamentul si miezurile din bobina:Presupunem ca generatorul functioneaza la 500 rotatii/min. In cazul in care nu ai miezuri in bobine, sa zicem ca vei obtine 1000W si vei avea un randament de 50%. Asta inseamna ca intra in generator 2000W mecanic si ies 1000W electric.La aceeasi turatie de 500rot/min, daca bag miezuri in bobine am sa obtin o putere de 2000W si un randament tot de 50%. Adica in generator intra mecanic 4000W si ies electric 2000W.Deoarece turatia se pastreaza, iar puterea mecanica e dubla, inseamna ca cuplul e dublu, deci voi avea nevoie de o elice mai mare. De asemenea, trebuie sa dimensionez bobinajul si racirea pentru 2000W electric si pentru 2000W termic.Prin asta vreau sa zic ca miezurile nu intotdeauna (dar deseori) fac sa creasca randamentul ci fac sa creasca (mult) puterea maxima la aceeasi turatie.Oricare ar fi situatia exista o legatura strinsa intre elice si putere. Astfel, degeaba bagi miezuri daca nu maresti elicea pentru ca la urma urmei energia mecanica provine de la acea elice. Doar in cazul in care elicea e supradimensionata pentru un generator fara miezuri vei cistiga prin introducerea miezurilor fara a schimba elicea. Link spre comentariu
nicusor1961 Postat August 2, 2012 Partajează Postat August 2, 2012 Domnule "misa" faceti o mare eroare . Miezurile magnetice sunt diferite . Cele prin care trec campuri magnetice variabile se construiesc intr-adevar din tole pentru ca apar curenti indusi cu valori care depind de sectiunea miezului . Cand miezul este fragmentat curentii sunt mai mici si pierderile sunt si ele mai mici . Cand este vorba de de miez magnetic intr-un camp magnetic constant , nu apar curenti turbionari si nici pierderi care sa duca la incalzirea miezului . Aceste miezuri se fac din fier magnetic moale , masiv , nu din tole . Intr-un generator cu magneti permanenti cum este cel construit de "arcadius", magnetii sunt montati pe placi din fier masiv prin care se inchid campuri magnetice constante . In aceste discuri nu apar pierderi , ele se pot incalzi doar prin transmiterea caldurii de la stator . Daca bobinele ar fi avut miezuri ar fi fost justificata folosirea tolelor pentru acolo avem campuri magnetice variabile care induc curenti si in miez nu numai in spirele bobinei .Nu stiu in ce fel de carti ati citit cele afirmate in posturile de mai sus dar poate dati si niste titluri ca sa vad si eu . Curs de masini electrice sigur nu ati facut . Daca ati fi avut ocazia sa vedeti cum sunt construite generatoarele de puteri mai mari probabil ca nu ati mai fi facut comentariile de mai sus . Am lucrat pe nave unde existau generatoare de 500KW si toate aveau rotoarele din piese polare magnetice masive , nu din tole . Si nu din cauza ca s-ar fi facut economie sau ca ar fi fost facute acum 100 de ani . Alternatoarele nu sunt o exceptie , au si ele rotoarele din fier masiv . Randamentul de 50% de care spuneti este si el o poveste . Pierderile de putere intr-un generator de tipul celui construit de "arcadius" nu pot fi asa de mari nici daca ar folosi bucse de fonta de la vechile carute in loc de lagare cu rulmenti . Daca ar fi asa , atunci cand generatorul produce 2,5KW ar trebui sa fie pierderi de 2,5KW in bobine si probabil ca acestea ar trebui sa se inroseasca . Link spre comentariu
mișa Postat August 2, 2012 Partajează Postat August 2, 2012 Intr-un generator cu magneti permanenti cum este cel construit de "arcadius", magnetii sunt montati pe placi din fier masiv prin care se inchid campuri magnetice constante . In aceste discuri nu apar pierderi , ele se pot incalzi doar prin transmiterea caldurii de la stator .Da, prin placile metalice cimpul magnetic e constant cind rotorul sta pe loc. Cind rotorul se invirte si are sarcina, prin ele se inchide cimpul magnetic constant insumat cu cimpul magnetic produs de bobine.Daca vei studia circuitul magnetic al sistemului vei constata ca exact cimpul magnetic care trece prin miazul bobinelor trece si prin discul metalic pe care stau magnetii. Circuitul magnetic poate fi echivalat cu un circuit electric.Referitor la randament, intr-adevar am exagerat. Principial voiam mai mult asupra racirii si asupra faptului ca perderile se transforma in caldura. Link spre comentariu
arcadius Postat August 2, 2012 Autor Partajează Postat August 2, 2012 Intr-un generator cu magneti permanenti cum este cel construit de "arcadius", magnetii sunt montati pe placi din fier masiv prin care se inchid campuri magnetice constante . In aceste discuri nu apar pierderi , ele se pot incalzi doar prin transmiterea caldurii de la stator .Da, prin placile metalice cimpul magnetic e constant cind rotorul sta pe loc. Cind rotorul se invirte si are sarcina, prin ele se inchide cimpul magnetic constant insumat cu cimpul magnetic produs de bobine.Daca vei studia circuitul magnetic al sistemului vei constata ca exact cimpul magnetic care trece prin miazul bobinelor trece si prin discul metalic pe care stau magnetii. Circuitul magnetic poate fi echivalat cu un circuit electric.Referitor la randament, intr-adevar am exagerat. Principial voiam mai mult asupra racirii si asupra faptului ca perderile se transforma in caldura.Nu stiu ce vreti sa spuneti prin asta dar pot sa va confirm ca rotoarele cu magneti nu se incalzesc deloc testat de mine in afara de asta magnetii nu se astupa complet cu rasina ci se mai lasa cu 10mm in cazul magnetilor mei pentru ventilatie la stator cum explicati asta . si eu cred ca confundati campul manetic produs de o bobina unde prin tole sar putea sa se incalzeasca , la magnetii permanenti campul este static adica fix iar liniile circula prin bobina.Haideti vreau un raspuns la asta: cum va explicati faptul ca la un transformator daca facem spire din tabla pe latimea carcasei transformatorului si fonctioneaza corect adica liniile campului nu intra in scurt ,iar la magneti in cazul testului meu cu acea tabla intra in scurt adica prin acea tabla se formeaza bobina inscurcircuitata ? PENTRU CA AM INCERCAT SA FAC BOBINI DIN TABLA DE 0,5MM dupa testarea bobini simteam smulcituri la mana cu bobina in gol ,iar cu o bobina din sarma cue nu se simte nici o smucitura. Link spre comentariu
mișa Postat August 2, 2012 Partajează Postat August 2, 2012 Nu am inteles intrebarea. Oricum ai grija sa nu faci confuzie intre spira in scurtcircuit care poate sa apara dintr-un montaj incorect si curentii turbionari (Foucault) care apar in miezuri masive. Eu nu am afirmat ca ai spira in scurt prin montura. Atunci sigur ai fi avut o problema. Eu am spus ca apar pierderi in orice miez magnetic si ca acestea sunt mai mari daca miezul e conductor electric si masiv. Nu am afirmat ca ai probleme sau ca nu elimini caldura. Link spre comentariu
arcadius Postat August 2, 2012 Autor Partajează Postat August 2, 2012 Nu am inteles intrebarea. Oricum ai grija sa nu faci confuzie intre spira in scurtcircuit care poate sa apara dintr-un montaj incorect si curentii turbionari (Foucault) care apar in miezuri masive. Eu nu am afirmat ca ai spira in scurt prin montura. Atunci sigur ai fi avut o problema. Eu am spus ca apar pierderi in orice miez magnetic si ca acestea sunt mai mari daca miezul e conductor electric si masiv. Nu am afirmat ca ai probleme sau ca nu elimini caldura.\ma referam la bobina facuta din tabla pe latimea de 17mm , capetele ei nu le tin in scurt dar se simpde smucituri de scurt iar bobina din sarma nu se simt acele smucituri adica scurturi .vroiam sa spun asta ca la un traf daca pun tabla oricat arfi ia de lata nu intra in scurt ca e o spira ca sunt mai multe nu sta in scurt bineinteles ca la capete sa nu le inscurciruitezi . Link spre comentariu
vfp_mihai Postat August 2, 2012 Partajează Postat August 2, 2012 Intr-un generator cu magneti permanenti cum este cel construit de "arcadius", magnetii sunt montati pe placi din fier masiv prin care se inchid campuri magnetice constante . In aceste discuri nu apar pierderi , ele se pot incalzi doar prin transmiterea caldurii de la stator .Da, prin placile metalice cimpul magnetic e constant cind rotorul sta pe loc. Cind rotorul se invirte si are sarcina, prin ele se inchide cimpul magnetic constant insumat cu cimpul magnetic produs de bobine.Daca vei studia circuitul magnetic al sistemului vei constata ca exact cimpul magnetic care trece prin miazul bobinelor trece si prin discul metalic pe care stau magnetii. Circuitul magnetic poate fi echivalat cu un circuit electric.Referitor la randament, intr-adevar am exagerat. Principial voiam mai mult asupra racirii si asupra faptului ca perderile se transforma in caldura.CORECT ,perfect valabil ceea ce spune MISA , probabil ca nici nicusor nici arcadius nu ati prins ideea de camp magnetic variabil sau constant , aici avem 2 orizonturi care interactioneaza intre ele, campul magnetic al magnetului si firul de cupru al bobinei , considerati bobina ca are doar o spira , si doar un singur magnet pe disc, nus-prin ce ani de liceu spunea asa: ca un conductor parcurs de un camp magnetic variabil va genera la capetele lui o diferenta de potential , asta inseaman ca unul din cele 2 campuri magnetul sau firul se afla in miscare , si exemplu avem atunci cand firul e static iar magnetul se misca un alternator gen dacie ce produce curent alternativ , si alta posibilitate cand se misca spira in campul magnetic si in functie de periile colectoare obtinem curent continuu .cea cu stegulete gen motor stergator parbriz/casetofon, sau cu inele si obtinem un curent alternativ . Vreau sa subliniez faptul ca ,campul magnetic al unui magnet nu poate fi decat CONSTANT variabil niciodata (sau poate o demagnetizare in decursul anilor.) deci campul magnetic ce strabate condctorul e variabil fiindca se afla in miscare (magnetul sau bobina)atunci cand campul e fix avem miscare de rotatie ZERO diferentza de potential zero, la miscarea de rotatie zero a eolienei inseaman ca in generator dispare campul magnetic? de pe discurile noastre? Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat August 2, 2012 Partajează Postat August 2, 2012 ArcadiusInteractioneaza cu alte campuri. Link spre comentariu
rinaldoparaipan Postat August 2, 2012 Partajează Postat August 2, 2012 Mai tineti cont de un aspect:Randamentul generatorului scade odata cu puterea debitata.De ce?Simplu:Pierderea de putere prin disipatie termica in bobinele statorului =R*I*I.La generatorul meu am R=0.9ohmi pe faza, deci la 30A curent de incarcare pierderea de putere este de 810W!La 50A, 2250W Adica pt o eoliana pe 24V, -tensiune de incarcare cca.28V, -la 50A ai putere efectiva 1400W si pierduta 2250W.Cam nasol, nu?De aia se merge pe tensiuni de incarcare mari(pt zonele cu vant constant) sau mici(ca sa obtii incarcare si la 2-3 m/s, dar pierzi mult la furtuna) Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum