Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

eoliana mea de 2,5kw


arcadius

Postări Recomandate

exista alternatoare si de 200a l fac un rotor mai supradimensionat sa acopere si pierderile excitatiei si multiplicatorului

Bine, spor la treaba , cand termini poate ne arati si noua cum functioneaza , ca pe cine stiu care a incercat nu lea reusit sa scoata din alternator .Binenteles intentia ta e de laudat , si sper sa reusesti . ati propun, mai intai fati generatorul cu multiplicatorul , fale probe iar apoi la urma i faci palele in functie de ce efort i trebuie invartit acel alternator.
Link spre comentariu

Vei munci degeaba si este pacat! Asa cum spune si arcadius, nu vei reusi mare lucru! Curentul de excitatie este direct proprtional cu cel livrat de alternator! Gandeste-te la forta de franare magnetica a acestuia! Nu este deloc de neglijat! Aceasta forta este resimtita chiar si de motorul masinii...Oricum daca incerci...multa bafta! :da

Link spre comentariu
Curentul de excitatie este direct proprtional cu cel livrat de alternator!

Acest curent de excitatie, (in jur de 2A pt. sarcina maxima; a se vedea diagrama) il dai tu cum vrei, printr-un reostat sau automat in functie de viteza vantului. As vrea sa se inteleaga ca el, alternatorul nu franeaza, daca excitatia este reglata corect, adica se va obtine mai putina energie cand vantul scade DACA si curentul de excitatie se micsoreaza; chiar dispare daca viteza vantului a scazut sub o anumita viteza. De aceea, inc-o data, va sfatuiesc sa revedeti DIAGRAMA putere/excitatie/turatie si de-acolo sa porniti cu dimensionarea palelor, bineinteles sa stiti si care este potentialul zonei respective. In unele locuri cu potential mare de vant merita, zic eu, sa se foloseasca alternatoare chiar daca va fi nevoie si de un multiplicator de turatie.

Link spre comentariu

Curentul de excitatie este direct proprtional cu cel livrat de alternator! Acest curent de excitatie, (in jur de 2A pt. sarcina maxima; a se vedea diagrama) il dai tu cum vrei, printr-un reostat sau automat in functie de viteza vantului. As vrea sa se inteleaga ca el, alternatorul nu franeaza, daca excitatia este reglata corect, adica se va obtine mai putina energie cand vantul scade DACA si curentul de excitatie se micsoreaza; chiar dispare daca viteza vantului a scazut sub o anumita viteza. De aceea, inc-o data, va sfatuiesc sa revedeti DIAGRAMA putere/excitatie/turatie si de-acolo sa porniti cu dimensionarea palelor, bineinteles sa stiti si care este potentialul zonei respective. In unele locuri cu potential mare de vant merita, zic eu, sa se foloseasca alternatoare chiar daca va fi nevoie si de un multiplicator de turatie.

E adevarat ce spui nu a zis nimeni ca nu va merge si cu alternator dar e de stiut ca gabaritul de pale cu care va invarti acel alternator si nu se stie daca ajungi la cel mult 200w pe cand tot aceiasi elice si cu generator cu magneti permaneti neodiy.. nu ai pierderi nici infranari .infranarea este doar a rulmentilor si doar atit in rest se invart atit de osor adica prind demaraj in gol pana ajung la curentul de incarcare iar acolo cu cat forteaza vantul cu atit produce mai mult .la alternator testat de mine cum iam cuplat excitatia cum numai pleaca dinloc asa de usor se simpte si la mina iar asta e dezavantajul va merge doar la vanturi mai mari . iar dacai pui magneti permanenti numai poti sal invarti nici cu forta.concluzia este ca bani investiti intro astfel de instalatie sa produci putin nu se merita decat sa pui alternator mai bine faci rost de magneti necesari si faci aceiasi munca dar cu folos , sint sigur ca omul munceste mult iar daca vede ca nui ese mare lucru se va gandi tot la proiectul cu neodyn..eu spun dar nu vreu sa inpiedic pe nimeni ce sia propus dar i spun dinainte ce se poate intampla.spor la treaba tuturor.
Link spre comentariu

am incercat si eu varianta cu alternatorul ,eu nu am folosit un alternator chiar un motor de felx raport 1la 5 modificat , iam modificat rotorul , iam pus pe el inele si bobina de excitatie ,reglajul excitatziei cu un alimentator cu reglaj prin potentziometru , rezultatele au fost foarte slabe ,exagerat de slabe , curentul a fost colectat direct de pe cele 2 bobine originale ale statorului ,redresat cu rantul cu punte , axul flexului a fost rotit cu o birmasina ,am facut tot ce sa putut face ,A FOST INZADAR .oricum pana nu vezi nu crezi asa ca pota sa faca ce vrea

Link spre comentariu

 

Da te cred stiu ca sunt f multi care au incercat solutia asta .rog pe aceasta cale pe cei ce au facut probe cu alternatoarele sa posteze prin ce au trecut sau deca lea reusit si inca mai au asa ceva .multumesc.
Link spre comentariu

Iaca ma bag si eu. Desi inca nu m-am apucat de constructia concreta am lucrat ceva la baza teoretica, in ideea de a afla si intelege de ce.1 Alternatorul auto e foarte atragator: se poate achizitiona ieftin de pe automobilele dezmembrate. Faptul ca generatiile recente de autovehicole sunt impanate cu multe echipamente electrice a crescut curentul generat peste 100 de amperi, alt element de atractie.Minusurile alternatorului auto: paradoxal, tocmai excitatia cu curent electric! Explicatie: spre deosebire de automobil, regulatorul unui alternator eolian ar trebui nu numai sa asigure tensiune constanta la iesire, cu variatia consumului si a turatiei, ci sa mai acopere si alte particularitati: sa monitorizeze turatia dupa alte cerinte: sa nu cupleze deloc excitatie sub o turatie minima (si sa o reduca daca scade, oprind-o sub acel prag). Aceasta deoarece cuplajul intre campul produs de rotor si circuitul magnetic al statorului e mult mai strans. Energia electrica se produce pe seama energiei mecanice a vantului, de unde efectul de franare al elicei, insa cuplajul slab intre magnetii permanenti si bobinele alternatorului artizanal utilizat pe eoliene permite cresterea turatiei elicei, efectul de franare fiind mult slab (mai ales la turatii joase)2 Dificultatea majora mie mi se pare constructia catargului si ridicarea ansamblului generator-elice (si constructia elicei e o chestiune destul de dificila!), precum si accesul la generator (mai trebuie controlat, curatat, gresat).Aceasta parte a instalatiei e OBLIGATORIE, potentialul energetic eolian se afla DEASUPRA tubulentelor din apropierea solului (case, pomi, garduri).3 Din cauza caracterului aleator al vantului, energia se colecteaza adesea la momente diferite de necesitatea utilizarii, fiind obligatorie o forma de stocare. Acumulatorii electrici constituie o componenta relativ scumpa a unei asemenea instalatii. O alternativa (partiala) o constituie acumularea termica (incalzirea apei pentru uz menajer, sau chiar pentru incalzire). Ramane de rezolvat adaptarea tensiunii relativ joase a generatorului cu parametrii rezistentelor de incalzire (submerse) industriale...Din pacate, orice economie incepe cu o investitie, si inaintea altora raman masurile pasive (izolatia termica), dupa care urmeaza celelalte...Toate cele bune!

Link spre comentariu

blazeu incerc sa te intzeleg cu greu, de care parte a baricadei esti , pentru constuirea unui generator eolian tip hugh piggot sau nu ?, pentru oricare altul sau deloc?, mai bine electrica sau mixt electrica plus eolian made home ?

Link spre comentariu
Vizitator b_04_fufy

Salut pe toti cei care au curajul sa demareze un astfel de proiect avand in vedere ca nu este la indemana oricui sa construiesti o eoliana din punct de vederea al cunostintelor.Dar aici pe forum avem unele persoane care pot sa ne lumineze,avand cunostinte si din tot ce am citit eu pana acum au si dorinta sa ajute,gen Costel.Pe aceasta cale vreau sa-l felicit pentru bunavointa de care da dovada.Acum ceva timp mi-a venit ideea sa incep si eu constructia unui generator eolian asa ca am pornit la drum.Magnetii pe care i-am gasit sunt de forma cilindrica 25x12,5mm N42, cu ajutorul vostru poate reusesc sa scot ceva bun din acesti magneti.As putea sa-i pun unul peste celalalt.....va rog ,voi ce parerea aveti? La ce sa ma astept de la acesti magneti? ce diamentru si ce grosime va avea discul,etc.

Link spre comentariu
quote]

 

Salut si bine ai venit printre noi ,

ma bucur ca ai ales varianta pigot ,dea constui generatoarele home made,

parerea mea este : daca vrei sa faci unu mai puternic si inteleg ca ai deajuns magneti pentru tot generatorul faci ca magneti sa vina unul peste altul ,si unu linga altul pe diagonala , sa iasa bobinile cu laturile mai lungi .. singura problema va fi ca nu prea o sa poti sai apropii unu linga altul caci sunt de aceiasi poli si se vor respinge dar cu forta cred ca vei reusi sai apropi dupa care se toarna rasina peste acestia si nu se mai misca deloc .

mai multe detali poti sa ne ceri aici si vei primi raspunsuri .

spor la treaba :aplauze

 

dupa calculele mele vei avea intrefier de 23mm si asta este f bine ca iti permite sarma mai groasa , automat randamentul va fi mult mai mare sar putea sa depasesti 3kw daca faci asa.

Link spre comentariu
Vizitator b_04_fufy

Multumesc Costel,zilele astea am sa comand sarma,incerc sa folosesc sarma 2x1.8,grosimea discurilor cred ca este suficient 12mm iar diametru ramane sa mai calculez,sper sa pot sa grupez magnetii asa cum mi-ai sugerat,astept in continuare idei, sugesti.

Link spre comentariu

In weekend am mai definitivat cate ceva:-Suportul la stator-l-am facut din rectagulara de 20x20.Gaurile pt suruburi m-au cam chinuit. Fugea al dracu spiralu chiar daca punctam gaura si dadeam intai cu fi 3 mm-Bagat rulmentii definitivi-atentie pt cei care vor folosi fuzete de Dacie, am schimbat trei perechi de rulmenti:primele doua seturi mergeau greu in momentul in care ii bagam in fuzeta, chiar si cu vaselina spalata.-Facut puntea redresoare cu diode Schotky MBR4060(40 V, 60A)-Bagat al doilea disc cu magneti(numai eu stiu cat am strans din c.r, mi-am luat toate masurile de precautie: prins ansamblul de masa cu menghine de tamplar-apropos, sunt foarte utile-, lestat masa cu caramizi si butuci, pus pene pe stator).Si surpriza-am obtinut 34V pe un bec de 24V/5W :dans: Am observat ce infranare puternica apare la un consumator mare-la un bec de 12V 55W, aproape ca nu pot sa invart rotorul, este si momentul de rotatie mic, prezoanele sunt la 50 mm de centru.-Facut coada-Azi am facut pe muncitorul necalificat -sapat groapa(60x60 cu 90 adancime) si turnat beton.Chiar si cu un ajutor pe care l-am avut, tot sun rupt.Si nelipsitele poze:

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări