The Stressmaker Postat Decembrie 31, 2012 Partajează Postat Decembrie 31, 2012 Mai e o sansa totusi cu ceasul ala (Eng): http://www.sundgren.se/3_recreation/ele ... ulator.htm .Se pare ca poate genera acel semnal. Sau un drum pana la un prieten in Timisoara sau prin zona si care sta la un etaj superior etajului 6. Se pare ca se receptioneaza si acolo (Eng): http://www.giangrandi.ch/electronics/dcf77/station.html . Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Decembrie 31, 2012 Partajează Postat Decembrie 31, 2012 La masini e alt motiv pt care trebuie pastrat o tensiune in sistem (sa nu stai de fiecare data cant bagi cheia in contact pana booteaza sistemul) dar aici... de fapt vad vreo doua dar nu stiu exact ce e .Realizarea unui anemometru nu e chiar un capat de tara dar la calibrare tot ai nevoie de unul etalon. Link spre comentariu
gica70 Postat Decembrie 31, 2012 Partajează Postat Decembrie 31, 2012 Pe o vreme frumoasa, fara vant, scoti aparatul pe geamul masinii si iti notezi pe cadran viteza afisata pe vitezometrul automobilului! Link spre comentariu
eugenbt Postat Decembrie 31, 2012 Partajează Postat Decembrie 31, 2012 si totusi, cel mai simplu anemometru nu-l poti face cu un vitezometru de bicicleta? are procesorul care calculeaza viteza instantanee, medie, distanta parcursa, poate fi setat pe diferite diametre ale rotilor. si mai este si destul de ieftin. La Multi Ani si un an mai bun decat toti cei care au trecut! Link spre comentariu
costinium6 Postat Decembrie 31, 2012 Partajează Postat Decembrie 31, 2012 am si eu o nedumerire de care vreau sa scap anu asta: ce rol are intrerupatorul din regulatorul de pe pagina lui Florin Tanasa? Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Decembrie 31, 2012 Partajează Postat Decembrie 31, 2012 Daca e schema de aici https://sites.google.com/site/florintan ... rincarcare S1 pare sa opreasca regulatorul si astfel nu exista limitarea curentului de incarcare si a tensiunii pe acumulatori (e ca si cum acumulatorul ar fi conectat direct la generator). Gasiti lamuriri in pdf-ul original mentionat acolo. Practic la celalalt conector de pe regulator se conecteaza rezistente de putere. E necesar acel buton cand se opreste generatorul si nu se vrea consum din acumulator. Link spre comentariu
costinium6 Postat Decembrie 31, 2012 Partajează Postat Decembrie 31, 2012 am inteles! s1 de deschide cand se pune generatorul in scurt! Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Decembrie 31, 2012 Partajează Postat Decembrie 31, 2012 Practic nu e pus in scurt doar se adauga in circuit rezistentele de balast care, absorbind o parte din energia generatorului, limiteaza curentul in acumulatori si astfel "fierberea" (e mai usor adaugarea unei rezistente sau bec de 100W decat un regulator serie de 100W cu radiator). Acel intrerupator, daca generatorul este oprit o luna, va reduce descarcarea acumulatorului prin curentul absorbit de montaj. Alt rol nu vad.Acest tip de montaj nu permite punerea generatorului in scurt pentru ca astfel acumulatorul ar debita in acelasi "scurt" si asa curentul ar creste la cateva sute de amperi. De aceea se recomanda o siguranta la acest tip de montaj, spre acumulator, pentru a limita eventualele defecte cauzate de un scurtcircuit in circuitul de incarcare. Link spre comentariu
costinium6 Postat Ianuarie 1, 2013 Partajează Postat Ianuarie 1, 2013 pun o doida ca sa nu vina inapoi corentu din acumulatori! am temerea ca regulatorul sunteaza pana la zero! daca ar sunta doar 2-3 volti peste 14,4v il lasa asa cum e!IMI DORESC SA AVETI UN AN NOU CUM IMI DORESC MIE! Link spre comentariu
vfp_mihai Postat Ianuarie 1, 2013 Partajează Postat Ianuarie 1, 2013 regulatorul cu shunt , tocmai asta face, taie doar ce este in plus peste tensiunea de incarcare, adica exact aia 2 3 volti de care zici tu , este undeva o dioda zenner care isi face bine treaba e o piesa importanta din puzzle.multumim de urare Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Ianuarie 1, 2013 Partajează Postat Ianuarie 1, 2013 Regulatorul "sunt", asa cum s-a mentionat, nu scurtcircuiteaza acumulatorul tocmai pentru ca in montajul acela, in pdf-ul original (este un link pe acea pagina catre el), se arata clar rezistentele de putere de 250W. O versiune modificata exista la motocicletele cu "magnetou" sau generator cu magneti care face acelasi lucru dar prin suntarea infasurarilor inainte de puntea redresoare. Daca in acel montaj tranzistorul mosfet intra in scurtcircuit atunci acele rezistente vor fi alimentate continuu si veti observa o scadere continua a tensiunii pe acumulator si doar atunci temerea dv. va fi reala. In situatia normala de functionare, la scaderea tensiunii sub cea reglata, rezistentele "stau" reci.Faptul ca puneti dioda in serie introduce o cadere de tensiune pe aceasta si implicit o pierdere de putere daca eoliana este de putere mica (cam 0,7-1W pe fiecare amper catre acumulator, pentru diodele cu siliciu si 0,3-0,7W pentru cele schottky). La aceasta se adauga si pierderea de putere pe puntea redresoare. Link spre comentariu
costinium6 Postat Ianuarie 1, 2013 Partajează Postat Ianuarie 1, 2013 mai am ceva pana la teste, marea mea spaima este elicea, am toate sculele necesare dar in fata lemnului sunt complet neajutorat, am vorbit cu cativa tamplari dar nu se baga nici unul! o sa ma apuc de proba cu o scandura sa vad de ce sunt in stare! Link spre comentariu
rinaldoparaipan Postat Ianuarie 1, 2013 Partajează Postat Ianuarie 1, 2013 LA MULTI ANI oameni buni!Cu statia meteo am abandonat ideea de o a mai face sa functioneze.Pentru costinium6:Te sfatuiescsa faci schema de regulator a lui Florin fara acel intrerupator si cu o dioda de putere(sau punte)-atentie, necesita radiator mare- la iesirea din redresare.Plusul la rezistente il iei inainte de dioda.Exista riscul, asa cum s-a mai spus, ca in cazul scurtcircuitarii unui MOS-FET bateriile sa se descarce in rezistente.Plus ca la de fiecare data cand alimentezi montajul,555-ul cupleaza pt 1secunda, deci curent pierdut aiurea.Pentru pale, ia legatura cu Arcadius, le face de nota 12!!Daca nu ai palele bune, o sa ai o mare dezamagire vis-a-vis de puterea generatorlui.Si crede-ma ca fiind la prima incercare, nu o sa le scoti asa cum trebuie.Bafta in continuare. Link spre comentariu
costinium6 Postat Ianuarie 1, 2013 Partajează Postat Ianuarie 1, 2013 cablajul regulatorului sunt facute de costel musat si inca se afla la el din cauza curieratului, despre elice am gasit acuma un dulap de brad prin curte si ma apuc de el! dioda tampon la acumulatori vad ca nu e prea agreata pe aici!multam de sfaturi si un an mai implinit va sper! Link spre comentariu
rinaldoparaipan Postat Ianuarie 1, 2013 Partajează Postat Ianuarie 1, 2013 Faci cum vrei, dar daca tu te iei dupa "ce e agreat pe forum" eu iti spun din experienta urmatoarele:1.atat eu, cat si alti "eolienisti" am facut la un moment dat greseala de a lasa eoliana -chiar pentru cateva secunde-mergand fara acumulatori.Rezultatul:tensiunea creste iar 555-ul se arde(accepta Umax 18V), cupleaza si toata tensiunea din baterii se duce pe rezistente.Eu am "omorat" in felul asta o baterie de 100Ah cu gel.2.IRF-urile sunt .....IRF-uri si IRF-uri(adica pocnitori sau nu).Daca se supraincalzeste(radiator mic sau alte cauze), cedeaza imediat cu consecintele din postul precedent.Alegerea este a ta. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum