mila Postat Iulie 11, 2010 Autor Partajează Postat Iulie 11, 2010 Citez din ce a spus userul "zal" mai sus " concluzia e că din tot lanţul boxele au de obicei distorsiuni de 10%, restul lanţului contribuie cu cel mult 0,1...1% în total."Distorsiunile cresc cu cat ne apropiem de limita puterii boxelor respectiv al amplificatorului si atunci date fiind distorsiunile mai mari date de boxe nu ar trebui ca acestea sa fie dimensionate mai generos fata de amplificator?(+ pericolul lipirii difuzoarelor de perete daca prietenul in lipsa ta duce potentiometrele la max. tocmai cand lipsesti din camera 5 minute) Link spre comentariu
Jimmy Postat Iulie 11, 2010 Partajează Postat Iulie 11, 2010 Hai sa ma bag si eu in discutie Parerea mea e ca boxele trebuie dimensionate corespunzator cu domeniul in care vor fi folosite. Pentru 'Sound Reinforcement', PA, sau cum vreti sa-i mai spuneti, e foarte valabila regula cu amplificatorul de putere dubla, pentru acel headroom minim de 3dB. Chiar se specifica asta prin foile de catalog ale difuzoarelor unor firme producatoare. In schimb, in cazul aplicatiilor domestice, mai mult sau mai putin hi-fi, regula se schimba, si defapt aici nu prea exista regula. Poti folosi boxe de 100W pe amplif de 20W, sau invers, in cazul auditiilor la volume normale. Bineinteles, ce-am zis mai sus sunt reguli de bun simt, valabile pentru oamenii cu bun simt, si de care oamenii cu bun simt erau deja constienti. Link spre comentariu
Th3_uN1Qu3 Postat Iulie 11, 2010 Partajează Postat Iulie 11, 2010 Apropo celor care spun ca ampliful cu putere dubla fata de cea a boxelor e o prostie: Poti folosi boxe de 100W pe amplif de 50W nominali si tot o sa le arzi daca "dai blana" daca nu ai peak limiter pe amplificator, ceea ce majoritatea amplifurilor home nu au. Deci pana la urma problema tot de bun simt e. Link spre comentariu
remus68 Postat Iulie 11, 2010 Partajează Postat Iulie 11, 2010 Poti folosi boxe de 100W pe amplif de 50W nominali si tot o sa le arzi daca "dai blana" daca nu ai peak limiter pe amplificator Si atunci nu revenim la ideea expusa mai sus? Daca ai urechi si nu pilnii de megafon, se aude unde amplificatorul intra in clipping si lasi volumul mai "moale"... daca tot vrei sa asculti la puterea maxim disponibila. Link spre comentariu
Th3_uN1Qu3 Postat Iulie 11, 2010 Partajează Postat Iulie 11, 2010 Pai am si specificat ca e vorba de bun simt. Link spre comentariu
ionescu liviu Postat Iulie 11, 2010 Partajează Postat Iulie 11, 2010 Dar din pacate mult prea putini inteleg ideea asta, prea putini... Nici macar aici pe forum, daramite inafara lui.Multi sunt blocati la ideea de "70 la suta din volum" (a se intelege volumul amplificatorului). Si mai multi sunt blocati la un amplificator "puternic" pe care il detin caruia nici o boxa nu ii rezista ca daca da la maxim mor difuzoarele...Pacat. Chiar asa de greu e sa intelegi ca amplificatorul depinde si de nivelul semnalului de intrare in amplificator, nu doar de volumul lui, iar semnalul de intrare depinde si de tipul de muzica, si de procesarea ce s-a mai facut in prealabil, ca daca mai ridici 2 db joasele, asa creste si puterea semnalului, si asa intra mai repede amplificatorul in clipping, adica in saturatie, fara sa conteze la ce volum e el dat. Iar un amplificator dus in saturatie va distorsiona intr-o fericire, si totul se resfrange asupra difuzorelor, ca ele asta primesc - asta redau, adica distorsiuni... Iar in privinta subiectului e clar ca o importanta mare o au sensibilitatea difuzoarelor. Si eu prefer sa am putere mai mare la dispozitie, dar din pacate nu imi permit, la sistemul audio profesional ma refer, ca la cel pt uz casnic, nu am nevoie mai multa putere.Sper sa fi adus niste informatii utile pt unii, desi e ceva banal si simplu enuntat. Nu vreau sa fac pe desteptul dar e frustrant sa auzi pe acest forum afirmatii de genul: La o putere REALA de 120~150w si un lant audio corect dimensionat intr-o camera obisnuita de locuit(25mp) pot aparea lezini ale urechii interne ireversibile.Restul povestilor cu sute si mii de watti raman povesti si atat. Link spre comentariu
hpavictor Postat Iulie 12, 2010 Partajează Postat Iulie 12, 2010 Recomand folosirea unor amplificatoare de buna calitate cu filtre subsonice si circuite limiter anticlip activate , cu putere dubla pe medii inalte sau full range , si 1,5 din puterea pe joase (adica topurile daca au 600W rms/ 8 ohmi amplificatoarele ar trebui sa aiba 1200W rms pentru aceeasi impedanta , iar subwoofer-ul 600W rms / 8 ohmi amplificatoarele ar trebui sa aiba 900W rms / 8 ohmi ) pentru conservarea dinamicii in cazul unei surse digitale de calitate sau live....in cazul amplificarii unei surse live foarte comprimate ( unele genuri muzicale : industrial rock , underground , ghetto , hip-hop , rapp etc ) sau sursa MP3 , magnetofon si casetofon analogic nu se mai pune aceasta problema , raportul putere boxa / putere amplificator poate fi 1 / 1 , oricum mesajul suna relativ zgomotos { de , alegerea artistilor si a stapanului robinetelor de sunet ( butoanelor ) in faza de masterizare sau live }.....dar prioritara este calitatea redarii prin folosirea in lantul audio a tuturor componentelor ( amplificatoare , crossover , compressor-limiter , egalizator , conectica si incinte acustice ) de maxima calitate ! La nivel de redare PRO cu pretentii de inalta calitate , toate componentele ar trebui sa respecte regula THE BIG IS THE BEST ( cum le place si femeilor ! ) dar din pacate uneori , din cauza incompetentei unor utilizatori , drumul catre inalta fidelitate nu duce decat la paguba . Aviz amatorilor.... Link spre comentariu
mila Postat Iulie 12, 2010 Autor Partajează Postat Iulie 12, 2010 Am tras concluzii partiale si in baza lor fac urmatoarele remarci:- Din start am spus ca e vorba de aplicatii in house ,nu profesionale- Am asteptat remarci de bun simt si mare parte din cei care au postat au si facut-o.- Pozitia potentiometrului de volum si a celor de corectie ton nu e primordiala ci puterea de iesire (depinde de spectrul de frecventa si de sursa de semnal)- Auditiile se fac la circa jumatate din puterea amplificatorului din considerente de dinamica si rezerva de putere.- Camerele normale la noi sunt intre 14 si 25 mp ,rezulta ca 20-25W/canal e suficient pentru acasa(vezi si punctul de mai sus)-Boxele e bine sa fie dimensionate astfel incat sa depaseasca puterea amplificatorului.-Nu se pune problema "auditiei" la limita Link spre comentariu
hpavictor Postat Iulie 12, 2010 Partajează Postat Iulie 12, 2010 In general, azi am constatat ca multi utilizatori ai echipamentelor, indiferent ca sunt de casa (hifi) sau pro se comporta ca retardatzi sau chiar sunt, avand in vedere ca fizica de liceu este suficienta pentru intelegerea fenomenelor electroacustice. Cateva elemente generale am sa le reamintesc:- un amplificator de putere mare are avantajul unei dinamici superioare datorita excuriei mari in tensiune si curent;- o incinta are specificata o putere nominala si una maxima admisa. In mod normal puterea nominala este cea suportata continuu, pe perioada nedeterminata. La cea maxima, de obicei producatorul specifica durata maxima de timp. - in toate cazurile, puterea este masurata in semnal sinusoidal NEDISTORSIONAT !!!!- retelele de separare functioneaza corect doar in conditia de mai sus :SEMNAL SINUSOIDAL NEDISTORSIONAT! Daca semnalul este distorsionat, respectiv devine prin amplificare semnal dreptunghiular, retelele de separare nu mai functioneaza corect si se comporta ca si cum ar fi inlocuite cu o conexiune directa la bornele incintei, ceea ce conduce rapid la distrugerea tweeterului, urmat de midrange si ulterior de woofer.- in toate cazurile, indiferent de puterea declarata suportata de un difuzor, se tine seama de efectul de compresiune acustica rezultat din incalzirea bobinei cu modificarea rezistentei sale in .c.c. putere de 30-50W aplicati unei incinte este suficienta pentru ca ambalarea termica a difuzoarelor sa inceapa, cu sau fara efecte audibile sau sesizabile. Un woofer cu o bobina de 25 mm va incepe sa manifeste modificari ale comportamentului dar un woofer pro de putere mare si cu bobina de 100 mm nu va prezenta (normal) nici o modificare de comportament.- normal, pentru a nu avea probleme, se recomanda ca sa se pastreze o rezerva de putere pentru conservarea dinamicii si evitarea distorsiunilor, ceea ce inseamna utilizarea a 1/2 din puterea amplificatorului, cealalta jumatate insemnand un headroom de 3 dB, suficienti in majoritatea cazurilor. Se mai poate traduce si prin utilizarea unui amplificator cu putere de 2 ori mai mare decat puterea maxima suportata de incinte.- puterea amplificatorului depinde de posibilitatile utilizatorului mai mult decat de alte criterii;- incintele cu SPL mare, peste 92-93 dB/W/m au avantajul unei puteri necesare mai mici, pe langa celelalte calitati ce le fac superioare din punctul de vedere al transparentei si detaliului.Concluzie: fiecare lucreaza cu ce poate sau isi permite, dar utilizarea corecta este necesara in toate cazurile! Ar mai fi cateva de completat : daca puteti , alegeti dif de joase sa fie un model cu o buna ventilatie a bobinei , pentru a preintampina aparitia prematura a compresiei in putere pe motive termice ; cu putin noroc , daca ghiciti puterea nominala reala ( nu comerciala ! )a incintelor , puteti alege amplificatorul astfel : obligatoriu sa aiba raportul semnal / zgomot mai mare decat sursa de semnal , puterea la borne sa fie cel putin egala cu puterea nominala a incintei dar maxim dubla ( pentru a nu deteriora componentele din reteaua de separare a incintei ) , evident referitoare la acceasi impedanta , slew-rate onorabil ( mai mare de 20V/ microSecunda si timp de crestere sub 3 microSecunde , capacitate buna de revenire a sursei dupa semnale impuls in supramodulatie etc si nu in ultimul rand posibilitatea functionarii indelungate la puterea dorita dpdv termic..... Link spre comentariu
mila Postat Iulie 13, 2010 Autor Partajează Postat Iulie 13, 2010 Ultimul post pe prima pagina , postul lui "valderama"viewtopic.php?f=28&t=63621 Link spre comentariu
vlad_2770 Postat Iulie 13, 2010 Partajează Postat Iulie 13, 2010 mila tu ai scris: PS. consider ca la o camera normala de 20-24m patrati e arhisuficient 2x20W deci un amplificator de 2x50W (reali) e mai mult decat suficient pentru orice auditie. dupa care iar revii cu: Camerele normale la noi sunt intre 14 si 25 mp ,rezulta ca 20-25W/canal e suficient pentru acasa(vezi si punctul de mai sus) Tu ai un fix cu puterea asta 20-25W? Daca vrei sa iti expui parerea o poti face de genul: pentru o camera de 20mp la o distanta de x metrii fata de boxe eu consider ca 95dB sunt suficienti. Daca mai multi prefera ca si tine 95dB pot si altii sa se raporteze la preferintele voastre. In functie de ce boxe are omul acasa poate face un calcul la ce putere are 95dB in punctul de auditie si isi expune si el parerea daca este suficient sau nu pentru el. Dar tu vad ca nu vrei sa iei in calcul SPL-ul boxelor. Tu vrei sa bati in cuie 20-25W/canal. De ce? Link spre comentariu
mila Postat Iulie 13, 2010 Autor Partajează Postat Iulie 13, 2010 Bun nu am fost foarte riguros cu puterea necesara si nici cu suprafata camerei in care se face auditia, de asemenea nu am facut nici-un fel de consideratii asupra Spl -ului boxelor deoarece am considerat ca 20-25W/canal(ceea ce nu reprezinta puterea amplificatorului sau a boxelor) ajung si daca avem boxe cu Spl 80dB/1W/1m...no cum se zice pe la noi...asta-i fixu'!Pe de alta parte consider ca boxele sunt o achizitie mult (mult)mai scumpa decat un amplificator decent SH. Link spre comentariu
felixx Postat Iulie 13, 2010 Partajează Postat Iulie 13, 2010 Ce spl/frecventa ai la incinte,cati m2,ce tip de muzica asculti,folosesti corector de ton,iti place sa simti muzica in pantaloni sau sa asculti moderat fara sa-ti bata vecinii in pereti?...mai pe intelesul tau. Link spre comentariu
mila Postat Iulie 14, 2010 Autor Partajează Postat Iulie 14, 2010 Ce am acum au 86dB/1W/1m dupa prospect dar par mai insensibile,ascult pop;dance;rock clasic;jazz clasic;country,camera are 23m patrati si e aproximativ patrata ,cu vecinii nu am probleme si ascult cu urechile nu cu pantalonii ,sursele sunt CD player,tuner radio(profi)si PC (majoritatea in format .flac), in general ascult muzica asa cum e dar mai sunt melodii la care simt nevoia corectiei pe basi , medii sau inalte.(chestie de gust personal si cate-o data de starea de moment) Link spre comentariu
felixx Postat Iulie 14, 2010 Partajează Postat Iulie 14, 2010 Cu mult timp in urma am avut incinte cu 84db la 50-60hz in 22m2 si abia un 45W umplea cat de cat camera......dar nesatisfacator.Regulile bazate pe formule nu "merg" intotdeauna.-nu mentionez despre rezerva de putere sau controlul pe pasaje dificile/impedanta variabila. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum