Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Semnalizare cu impuls (ca pt autostrada)


critix

Postări Recomandate

Vizitator andrei_hrz

Pentru care dintre variantele postate(1-5) vrei aceasta modificare ? Ar trebui consultata schema electrica a partii de semnalizare; vezi atasamentul postat de @criss aici : viewtopic.php?f=21&t=63049&p=732940#p732940 . Care dintre cazurile acelea se aplica ?

Momentan am am verificat semnalizarea, si am observat ca la semnalizare imi ajunge plus, deci pozitiv din releu catre semnalizare, acum urmeaza sa aflu ce comanda am in blocul de semnalizare, dupa verificarile mele ar trebuie sa fie plus dar vreau sa fiu sigur de raspunsul meu. Momentan pot spune ca este PP tipul de comanda va pot confirma dupa verificari. multumesc multLater edit : am verificat si google si mi-a prezentat o schema a unui baiat care nu ne spune comanda ce tip este si consider ca ne poate ajuta schema sa descoprim ce tip de comanda are opelul vectra b.
Link spre comentariu
Vizitator danutbanu

Nu am mai pus condensatoarele de filtru si decuplare la 78l05/ Nu isi au rostul deoarece bateria de masina e un ffff mare condensator, deci nu e necesar.SAL,te rog sa ne ajuti si cu varianta de pcb cu condensatori pentru Blinker5. Am incercat Blinker5 fara condensatori si am o mica problema:de cate ori pun contactul sau il iau se aprind semnalizarile foarte scurt, si cred ca problema sunt condensatorii lipsa.Multumesc,

Link spre comentariu
Vizitator cosscat

Referitor la cei cu Opel si alte auto cu semnalizare pe "+", schema nu functioneaza, cumva trebuie schimbat tranzistorul N cu unul P poate. Sau poate relee clasice ar ajuta.Bafta maxima,

Link spre comentariu
Vizitator cosscat

Salutare tuturorAm analizat f atent schema de blinker si nu functioneaza pentru masinile cu semnal pe +. Propun o schema universala, ce foloseste relee in loc de tranzistori. Am pornit de la ideea ca trebuie folosit circuitul de semnalizare al auto, iar montajul nu trebuie sa fie decat un temporizator al perioadei de semnalizare. De aceea releele se cupleaza in paralel pe contactele manetei de semnalizare.Descriere functionala:In cazul masinilor cu semnal pe + nu se pun pe placa R8 si R9, J3,J4,J5. J5 este utilizat pentru a comunica programului daca alimentarea este sau nu pe +. Fara J5, pinul 4 al 12f509 este cuplat la VDD, deci indica faptul ca semnalul este pe +. In cazul in care se conecteaza la masa prin J5, controlerul interpreteaza acest aspect ca indicator al unei alimentari pe -.In cazul alimentarii pe - nu se monteaza R3~R6. Inca o data este de retinut ca releele inlocuiesc maneta de semnal, pe perioada (scz. de cacofonie) temporizarii.Inca nu am lucrat la program, dar il postez dupa ce il termin si testez. Rezistoarele sunt in capsula 0805PS. Ca si la celelalte versiuni, realizez cablajul pentru 12 lei, iar cu tot cu poese 40 lei. Spor la treaba. PCB-ul are cu aprox 45*45mm

Link spre comentariu

In cazul alimentarii pe - nu se monteaza R3~R6.

O sa ai pe pinii PIC-ului ,+12V in repaos, tensiune ce vine din UCH( cel putin la Logan asa e).
Link spre comentariu
Vizitator cosscat

E drept ca nu stiu exact cum e treaba la bordul masinii. M-am luat dupa urmatoarea schema de principiu, ce e atasata. Am folosit divizorul rezistiv R3 R5 si R4 R6 pentru a preveni 12V pe intrarea pic-ului

Link spre comentariu

Nu-mi da pace o idee ... Curentul "absorbit" de UCH-ul de Logan, pentru semnalizare, este de ordinul zecilor de miliamperi. S-ar putea inlocui IRL520 cu vreun fel de tranzistor bipolar ?

Link spre comentariu

Bineînțeles ca trebuie NPN, cum mosfetii erau cu canal N, comanda cu tensiune pozitiva fata de masa. In locul mosfet-ului se pune NPN astfel : baza in locul grilei, emitorul in locul sursei, colectorul in locul drenei, cu mentiunea ca in serie cu baza se pune un rezistor de 1-4,7kohmi.

Link spre comentariu

Multumesc francezu' ! Bineinteles ca ai dreptate :) ! Am pus BC337, cu 4k7 in baza si -cel putin "pe masa de lucru"- merge Ok. Cand reusesc sa testez si pe UCH, postez rezultatele.

Inca o data - MULTUMESC !

Link spre comentariu
Vizitator georde

SalutAm facut Blinker5 si am urmatoarea problema: nu il pot programa, nu se aprinde ledul Prima data cand l-am pus nu facea nimic am unit Jp1-am pus contactul - pus maneta si asteptat sa se aprinda ledul si nimic A inceput sa semnalizeze incontinu pe partea unde am pus semnal prima da - daca iau contactul si desfac jp1 si pun iara contactul la fel face semnalizeaza incontinu fara sa ating eu maneta Am facut de 2 ori schema am crezut ca am gresit euDe la ce sa fie ?Va rog sa ma scuzati daca nu m-am facut inteles 100%Testat pe loganVa multumesc anticipat

Link spre comentariu

Ai respectat schema din pagina 7 ? Procedura de programare este intocmai cu cea descrisa in clipul de aici :

Faptul ca semnalizeaza fara sa atingi maneta, ma face sa cred ca este o problema la cablaj/schema sau ca pic-ul este defect. Nu ar strica niste poze cu montajul.

Link spre comentariu
Vizitator georde

Zilele astea revin cu pozeSchema care am facut-o este fara diode ACum am vazut ca ai mai pus o schema nouaOsa incerc schema nouaMultumesc anticipat

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări