glide Postat Septembrie 30, 2010 Partajează Postat Septembrie 30, 2010 daca tot am ajuns la 3.5 cm am gasit o carcasa mult mai aratoasa de la un scanner.....si se potriveste de minune atase cateva poze......si s-ar potrivi si un timer ff bine acolo* ai omis sa-mi spui pe ce suport printezi (calc, folie transparenta) Link spre comentariu
bogdan_ Postat Septembrie 30, 2010 Autor Partajează Postat Septembrie 30, 2010 Folie transparenta. Printez mereu in partea cea mai de jos a paginii, si apoi tai, deci imi ies mai multe cablaje pe o foaie, chiar si 9 daca sunt mici. Link spre comentariu
glide Postat Octombrie 1, 2010 Partajează Postat Octombrie 1, 2010 placa arata asa pt ca nu a fost bine curatata, degresata inaint de a da cu spray......plus ca am dat cu degetul pe placa dupa ce-am scos-o din revelator....nu stiam ca tre sa o usuc inainte sa devina stabila........nu prea am idee cate minunte e optim........se pare ca undeva intre 3 si 4....revelatorul trebuie sa fie la temperatura camerei (20 grade) cand pun placa in el? ca la mine avea vreo 40 de grade, s-a developat ff repede maxim 1 min si era gata.......daca o tin mai mult in revelator are ceva? Link spre comentariu
Stefan Postat Octombrie 1, 2010 Partajează Postat Octombrie 1, 2010 glide nu inteleg de ce zici ca "nu stiam ca tre sa o usuc inainte sa devina stabila", eu am bagat mainile in revelator si frecam cu degetele stratul de fotorezist, nici asa nu am reusit sa curat perfect fotorezistul (probabil subexpunere)merge si la 40'C, se developeaza mai repede. Link spre comentariu
bogdan_ Postat Octombrie 1, 2010 Autor Partajează Postat Octombrie 1, 2010 E vorba de dat cu spray cu fotorezist inainte placa, nu de cumparat gata date.Eu am incercat sa fac placi si cu spray cu fotorezist, dar am renuntat pentru ca nu este chiar colosala diferenta de pret, iar munca in plus, mirosul, si faptul ca e greu sa dai strat uniform m-au convins. Recomand tuturor sa cumparati placi gata date cu fotorezist, face mai bine la neuroni. Link spre comentariu
luciann Postat Octombrie 1, 2010 Partajează Postat Octombrie 1, 2010 Ne areti si noua un cablaj expus in cutia cu leduri ? Link spre comentariu
glide Postat Octombrie 1, 2010 Partajează Postat Octombrie 1, 2010 uite aici un cablaj facut de cineva care se pricepe.....precizez ca e vb de spary nu cablaj gata cumparat.....doar ca foia e facuta la tipografie e film.....e un procedeu mai evoluat (ma refer la modul de tiparire pe folie care are un contrast mai mare decat imprimantele comerciale) dar si foarte costisitor (30 euro o folie)...........cablajul mi-a fost facut cadou pt a ma motiva (este dublu placat si e aliniat perfect)nu e cul leduri ci cu un neon folosit in aparatele pt bronzat....* totusi nu-mi spune nimeni cam care e timpul optim de expunere din ce se vede pe placa aia a mea, e expusa destul?* si e vb de spray de asta cred ca se duce asa usor pana sa se usuce (si eu tot placi facute din fabrica am de gand sa folosesc, e chiar un proces pretentios si nu se merita) Link spre comentariu
bogdan_ Postat Octombrie 1, 2010 Autor Partajează Postat Octombrie 1, 2010 Ne areti si noua un cablaj expus in cutia cu leduri ? E un test pe prima pagina, iar daca intri in linkul de la timer cateva posturi mai in urma, vei gasi acolo o poza cu cablajul de la timer. Link spre comentariu
manolo Postat Octombrie 1, 2010 Partajează Postat Octombrie 1, 2010 uite aici un cablaj facut de cineva care se pricepe.....precizez ca e vb de spary nu cablaj gata cumparat.....doar ca foia e facuta la tipografie e film.....e un procedeu mai evoluat dar si foarte costisitor (30 euro o folie)...........cablajul mi-a fost facut cadou pt a ma motiva (este dublu placat si e aliniat perfect)nu e cul leduri ci cu un neon folosit in aparatele pt bronzat....* totusi nu-mi spune nimeni cam care e timpul optim de expunere din ce se vede pe placa aia a mea, e expusa destul?* si e vb de spray de asta cred ca se duce asa usor pana sa se usuce (si eu tot placi facute din fabrica am de gand sa folosesc, e chiar un proces pretentios si nu se merita)O fi el facut cu metode evoluate ,dar la o privire mai atenta gaurile nu sint centrate pe pad-uri de nici un fel ,sau nu este chiar perfect centrat,era interesant sa vedem si cealalta fata. Link spre comentariu
glide Postat Octombrie 5, 2010 Partajează Postat Octombrie 5, 2010 acesta e primul cablaj, este vorba de un programator pe serial pt PIC-uri.....pot spune ca e foarte faina metoda nu exista termen de comparatie intre cea foto si PnP.......urmeaza sa fac un acvariu cu profil subtire pt corodare si o pompa de acvariu*sunt doua trasee care aproape s-au intrerupt dar asta e de la stratul dat cu spray care necesita ceva exercitiu * a trebuit sa maresc distanta la 6.5cm (timp de expunere 6 min) deoarce la primul test am avut juma de cablaj expus perfect dupa 3.30 min iar jumate mai slab expus, voi trece la modificarea cablajul in asa fel incat sa pun cate o rezistenta pt fiecare LED cred ca voi face mai uniforma proiectia Link spre comentariu
GeoMar Postat Octombrie 5, 2010 Partajează Postat Octombrie 5, 2010 acesta e primul cablaj, este vorba de un programator pe serial pt PIC-uri.....pot spune ca e foarte faina metoda nu exista termen de comparatie intre cea foto si PnP.......Frumos. Adevarul este ca, intradevar, nu exista comparatie intre metoda foto si transferul de toner [pnp]. Daca realizezi un cablaj prin metoda foto si vezi rezultatul, nu prea mai vrei sa revii la PNP , chiar daca este mai scumpa metoda, calitatea conteaza.Metoda foto, asa cum s-a explicat pe forum, este cea mai "profi" care se poate realiza in regim de amator, DIY.Este, cei adevarat, metoda cu cele mai mari costuri, dar si calitatea este pe masura, parerea mea.P.S.Cred ca am sa optez si eu pentru LED-uri [chiar daca este mai scump], pentru simplu fapt ca la ele, pot influenta intensitatea luminii , nu ca la neoane. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Octombrie 5, 2010 Partajează Postat Octombrie 5, 2010 placa arata asa pt ca nu a fost bine curatata, degresata inaint de a da cu spray......plus ca am dat cu degetul pe placa dupa ce-am scos-o din revelator....nu stiam ca tre sa o usuc inainte sa devina stabila........nu prea am idee cate minunte e optim........se pare ca undeva intre 3 si 4....revelatorul trebuie sa fie la temperatura camerei (20 grade) cand pun placa in el? ca la mine avea vreo 40 de grade, s-a developat ff repede maxim 1 min si era gata.......daca o tin mai mult in revelator are ceva?Folosesc seno la 35C si iese superok.De fiecare data.Am atelierul langa casa liftului care trepideaza de pica vopseaua de pe pereti...folosesc numai pcb fotosensibile.Am folosit si becuri economice,dar e dificil,in fiecare saptamana trebuia sa adaug un minut la t de expunere,iar in cele din urma timpul creste exponential(intr-un final schimbi setul de becuri fara regrete de genul 'asta mai mergea')-varianta cu leduri e mai buna;controlul lor indicat e sa fie cu scc liniara cu TL431 si in general e indicata masurarea fluxului .Si atunci o sa ai aceeasi timp de expunere indiferent ca e iarna sau vara,porneste sau nu liftul . Link spre comentariu
bogdan_ Postat Octombrie 5, 2010 Autor Partajează Postat Octombrie 5, 2010 Ma bucur ca aveti rezultate bune!Mie mi se par superioare ledurile din multe motive. Eu le-am ales pentru ca am putut sa fac o cutie pe marimea dorita. Sa comanzi atatea led-uri cu sursa de curent constant e cam greu pentru ca ar trebui sa le legi multe in serie sau ceva de genul. Eu am ales sa stabilizez foarte precis tensiunea la 12V, iar variatii de temperatura nu am pentru ca nu fac expunerea decat in casa, deci doar in gama 20-30 grade o sa fie temperatura ambianta. La 2 minute cat dureaza o expunere nu se prea pune problema de vreo crestere a curentului datoriata incalzirii. De curiozitate o sa masor curentul in timp sa vad cum variaza. Eu folosesc SENO la temperatura camerei, nu ma obosesc sa il incalzesc. Habar n-am daca dureaza mai mult asa, oricum timpul creste pe masura ce se uzeaza solutia. Link spre comentariu
glide Postat Octombrie 6, 2010 Partajează Postat Octombrie 6, 2010 asta e ultimul cablaj pe care-l mai public aici.....asta pt a demonstra ca si spray-ul este foarte bun atat timp cat se foloseste intr-un mediu cu cat mai putin praf......cablajul de mai jos a avut de suferit din cauza a 2-3 firicele de praf care s-au nimerit fix pe trasee......pacat ca nu am avut mai multa incredere in spary inainte sa-mi comand folii fotorezistive* deci puteti incerca si spray-ul rezultatele sunt foarte bune si aplicatul nu e chiar asa complicat pe cat ma gandeam Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Octombrie 6, 2010 Partajează Postat Octombrie 6, 2010 A iesit bine cablajul,influenta temperaturii e importanta la relevarea PCBului...vara am 30C,iar iarna 18C,prefer sa incalzesc solutiile pt a avea un timp determinat,incalzire termostatata la 35C.Fotorezistiv pe care lucrez( 2lei/FR2 50x100) e transparent,timpul e masura tuturor lucrurilor,nu se observa eliminarea surplusului la developare,dar am pus la punct si tenhica developarii.Lipseste numai o cutie de expunere performanta. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum