Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Incinte VTP rezalizate plus poze


bogdan69

Postări Recomandate

Si care ar fi problema difuzoarelor pro ?Totui audiofilii au impresia ca difuzoarele pro suna aiurea...ceea ce este perfect valabil daca cel care face sunetul este incapabil. Calitativ sunetul unui concert live adevarat ( unde se respecta gama dinamica ) il Acudepaseste pe cel al multor inregistrari audiofile ( asta e si motivul pentru care multi vorbesc de live, unu e impactul pe cutiutele de chibrite din camera cu niste inregistrari comprimate ca sa sune bine pe niste boxe de 88-93 dB la 1 W, hranite dintr-un amplificator de 50 W pur audiofili ( oare ce naiba mai inseamna si asta ) tinut la 1 W ( asa e moda ) cu impactul unui concert live adevarat; tot specific adevarat pentru ca in tara noastra, daca nu vine o trupa mare de dinafara foarte rar ai sansa sa auzi un sunet de calitate, pentru ca multi sunetisti fie au urechi de tabla, fie nu prea stiu cum sa mixeze instrumentele in mixer si nu iese ceea ce trebuie. )Acum, cei care sant impotriva difuzoarelor pro, sa spuna la ce concerte live au fost si de ce nu le plac difuzoarele pro, ca daca tot atacam atata sa avem si argumente.Acuma va rog sa terminati cu offtpicul de audiofili pe aici...v-ati cam gresit forumul :sparge:

Link spre comentariu

Yoshiro, uiti un aspect important, sunt si oameni care asculta muzica de alta factura decat cea care se preteaza la concerte amplificate cu difuzoare pro gen P-audio&co adica clasica, jazz, blues etc. De exemplu la Ateneu se canta live neamplificat ca si la o sumedenie de alte ocazii(foarte interesante sunt concertele camerale in sala mica, unde, dupa parerea mea acustica e mai buna). In acest caz, cand auzi instrumentele muzicale pe viu poti imediat sa iti dai seama daca suna corect sau nu pe sistemul tau! E adevarat ca o vioara obisnuita suna diferit de un stradivarius, dar tot poti sa iti dai seama daca le-ai auzit pe fiecare live. Poti sa iti dai seama daca contrabasul e contrabas si nu doar o bubuiala etc. Normal ca daca pui muzica de proasta calitate(adica cam tot ce e comercial pe la TV), care la inregistrare are deja super-loudness in ea(ca de, tre sa sune tare pe ipoduri si in masina) normal ca termenul de corect nu isi mai are sensul. Dar noi aici nu vorbim de astfel de inregistrari. Plus de asta, sunt unele aspecte ale redarii care clar pun semne de intrebare, de exemplu o incinta care suna a cutie... aici e clar ca nu are nicio treaba cu sunetul real chiar daca nu avem o referinta in acest sens. La fel daca suna extrem de sibilant sau agresiv sau la polul opus suna prea mort fara pic de dinamica.

Sa ma chemi si pe mine cand cei de la Ateneu o sa-ti lase sala numai tie la un astfel de concert ca sa gasesti locul potrivit unde ai sunetul corect din toate punctele de vedere. S-ar putea sa observi ca ptr a avea sunetul ala de instrument neamplificat in sufrageria de acasa (sau unde asculti tu de obiceai) raspunsul in frecventa a boxelor sa nu fie neaparat linear. In plus intrumentele folosite de muzicienii cutare in mod sigur nu sunt aceleasi ca instrumentele folosite de formatia de pe cd-ul tau asa cum singur recunosti. Unde e corectitudinea? Plus in muzica blues intalnesti destul de des chitara electrica care trebuie amplificata.
Link spre comentariu

pai si care ar fi problema difurilor pro,care din ele?vorbim de toate?sau nu?una e sa asculti in spatiu mare la niste boxe mari care fac sa tremure pamantul sub tine de la zeci de metrii si au loc sa se desfasoare si alta e sa sa te uiti la 2 sicrie cum tzipa la tine la 0,5w de la 2m,fara bas,medii varza ,lipsa detalii si cu sunet metalic si cutios ca nici nu recunosti timbrul vocilor celor care canta.Si coaxialele in discutie se incadreaza perfect in aceasta clasificare.Care este legatura lor cu 'audiofilia'?a zis cineva ca sunt proaste in general?sau ca nu suna bine in aplicatiile pt care au fost proiectate? care cum eSunt extrem de rigide ca nu cred ca se vor roda vreodata,manopera lasa de dorit si acea dinamica de care vorbiti este intr-adevar superioara unor difuri hi-fi,dar sa fim seriosi,numai dinamica conteaza?oare cati mai au urechile intregi ,ma intreb asaatat timp cat sunetul are lipsuri in banda redata ,neliniaritati maricele unele(care sunt f evidente la ascultarea de aproape) si ,mai suna si naspa..de ce nu ,tare am indoieli ca asa este semnalul care vine pe fire,atata timp cat nu se poate ascultapoate exista si difuri pro bune pt incinte de ascultat,dar care?unde ascultam si cat costa?si in nici un caz un dif de 12" sau 15" (si mediocru pe deasupra)care reda mediiLa un eveniment live daca sunetul este pe masura ne delectam atunci pe moment si apoi venim acasa,unde sunt cu totul alte conditii,reflexii,anulari,,spatiu mic,.Sunt sigur cat de bine suna niste fulrangeuri cu un spl de 100 suite sus in coltul tavanului pe stative cat mai la coltz sa aibe bas si in coltzuri opuse,cu mp3 din laptop si trecut prin mixer sa ma egalizam una alta ,...o nebunie de sunet :daNu stiu cati ar rezista sa asculte langa ei in camera niste instrumentele reale ,neamplificate,in toata splendoarea lor Deci inca o data ,nu generalizez,dar in casa sunt alte cerinte decat redarea reala a unui instrument cu toate armonicile si spl-ul initial,si difurile pro fac fata mai cu brio,dar in destinatia lor Nu toti vrem sa surzim prematur si mai avem nevoie si camera,ca nu toti avem vile,si pe balcon e cand frig cand caldNu stiu de unde aveti impresia ca se poate reproduce un sunet live in camera ,trecand peste presiunea sonora,restul ce ramane...

Link spre comentariu

@radune Intr-adevar e off-topic si imi cer scuze, de aceea o sa prezint pe scurt motivele pt care un sistem pro nu are cum sa sune fidel(si asta nu are treaba cu audiofilia neaparat, imeadiat sariti, are treaba in primul rand cu bunul simt si cu muzica). Primul motiv este ca toate sculele pro sunt proiectate cu alt scop in minte(si fac bine ceea ce fac), prea rare sunt cele proiectate pt calitate, 99.9% nu sunt. Un al doilea motiv este faptul ca se folosesc in line arry(sau "zid") cu multe probleme stiute(comb filtering, raspuns off-axis slab, media redata din dif f mari care o deterioreaza masiv, o veselie de cone-breakup-uri repet ma refer la sitauatiile cele mai probabile stiu ca exista si exceptii dar sunt f rare). Apoi, cum ai spus si tu, incompetenta celui "de cealalta parte a butoanelor". M-am convins de chestia asta, nu zic de concerte gen "Andra" sau "Animal X" unde chiar n-ai ce pretentii sa ai, dar si la Sibiu Jazz festival acum un an au facut pur si simplu parf tot suentul. Dupa ce ca tropetele si asa sunau tare le-au dat si mai tare de iti tiuaiu urechlie pianul daca nu il vedeai nu stiai ca exista(acum sunt serios nu se auzea deloc!) si toba mare la maxim sa fie bas nene. Faza tare era ca bateristul ii face semn boului sa dea mai usor si ala dadea mai tare. Filosofia bum-tz la maxim. Si nu sunt singurul care se plange, si la Sala palatului sunt plangeri si acolo e cam cel mai bun sistem de sonorizari!@YoshiroSe vede ca nu ai dat pe acolo nicodata si pleci cu idei preconcepute. In primul rand, daca te duci in timpul saptamanii prinzi locuri exact unde e mai bine, in centru, pentru ca sunt date pe abonamente si nu toata lumea vine. In al doilea rand, sala aia suna relativ bine oriunde te-ai aseza, a fost si ea gandita inainte, nu cum face majoritatea lumii cand isi face un sistem audio si oricum nu a fost proiectata de romani! In al treilea rand, nu e ca la sistemul audio sa stai intre boxe. E de preferat sa stai central, dar aici ai soundstage real, nu ai nevoie de o iluzie. Plus de asta, pt a-ti da seama de tonalitate nu e nevoie de pozitonare exacta. E adevarat ca diverse instrumente suna un pic diferit dar mai sunt multe aspecte de care poti sa iti dai seama. De exemplu atacul unui instrument(si care e prost redat de majoritatea sistemelor) dinamica(de ex la un flaut chiar cand se canta incet in medie sunt varfturi care le simti la timpan) bogatia tonala a pianului sau a contrabasului, lovitura de coarda sunt multe chestii, nu stau acum sa le explic, dar se vede ca nu le stii din moment ce tratezi asa superficial problema. Nu poti sa evaluezi corect daca nu stii macar asa un pic cum suna realitatea!

Link spre comentariu

O sa separ diseara topic pentru ca am avea ce discuta aici pe aceste tema acestui offtopic.

 

Ma bucur ca santem de acord cu faptul ca de multe ori omul de la butoane este cel de vina.

Referitor la celelalte probleme:

Comb Filtering-ul este prezent la orice sistem, fie ca este el de PC, fie ca e audiofil, fie ca e pro sau de raft de magazin.

Line arrayul este o solutie destul de interesanta din punct de vedere tehnic, care poate fi pusa in practica si sa nu te iei cu mainile de cap cat de prost suna. Adevarul este ca multe firme ce produc si/sau vand sisteme de de tio Line Array nu vand Line Array-uri care sa corespunda cerintelor de line array. Datorita cerintelor tehnice un line array adevarat este foarte rar intalnit. Nu intru in detalii, dar daca doreste cineva abordam problema cat de detaliat se poate, intrucat linia dintre marketing si realitate este foarte transaprenta din pacate.

Problemele de care spui tu nu prea se simt la un line array, sau la orice alte incine profesionale pentru ca ele se simt doar foarte aproape de o boxa ( near field ), iar ascultatorul este in aproape toate cazurile la o departare destul de mare ( far field ). Multe firme care stiu cum se concep line arrayurile au grija si de partea de near filed tocmai din motivul asta.

Lucrurile astea nu sant deloc o problema pentru 2 boxe, care se pun la maxim 4-5 m una de alta si ascultatorul sta in varful triunghiului isoscel. La un sistem profesional distanta intre boxe incepe de undeva de la 15-20 m, si datele se schimba un pic. Astfel implemetarea tehnica trebuie schimbata si ea.

Nu vreau sa conving pe cineva ca un sistem facut cu difuzoare profesionale poate sa unt la fel de bine ca si un sistem hi-end adevarat si nici ca un sistem hi-end suna la fel de bine ca un sistem profesional. Ideea este ca la un sistem profesional este mai greu sa-l faci sa sune cum trebuie, dar odata ce ai reusit nu poate spune nimeni ca suna aiurea. ( e la fel ca si chestia cum ca boxele X suna mai cristalin decat cele Y si restul comparatiilor )

Acuma referitor la sunetul pro, depinde de cum este. Nici mie nu prea-mi plac multe sisteme care le-am auzit pe la noi ( si care apartin celor de aici ) pentru ca pe partea de joase se merge cu prea mult eq si apoi limitare/compresie care se simte foarte mult, si asta ca sistemul sa fie liniar in grafice la 1W. ( sti cu totii ca la puterea rms a boxelor sunetul se percepe altfel, motiv pentru care un sistem liniar la puterea lui adevarata nu prea are bas si inalte la 1 W ).

 

Concertele gen Animal X si Andre sant exact exmple de sisteme care fac de rusine sunetul profesional, desi la fel de bine poate fi si vina soundului care vrea sa fie evidentiat ( pop ). Partea proasta e ca de multe ori sistemele alea sant subdimensionate, se intra in distorsiuni ca sa sune tare si se duce cu toata calitatea. Motivele unui sunet prost pot fi foarte multe, la fel cum si camera la o auditie poate sa intrduca o rezonanta foarte suparatoare si sa strice tot sunetul si toata auditia.

 

Mai scriu diseara ca acuma trebuie sa plec. Astept toate parerile si desigur contraargumente la ceea ce am scris.

Link spre comentariu

@YoshiroSe vede ca nu ai dat pe acolo nicodata si pleci cu idei preconcepute. In primul rand, daca te duci in timpul saptamanii prinzi locuri exact unde e mai bine, in centru, pentru ca sunt date pe abonamente si nu toata lumea vine. In al doilea rand, sala aia suna relativ bine oriunde te-ai aseza, a fost si ea gandita inainte, nu cum face majoritatea lumii cand isi face un sistem audio si oricum nu a fost proiectata de romani! In al treilea rand, nu e ca la sistemul audio sa stai intre boxe. E de preferat sa stai central, dar aici ai soundstage real, nu ai nevoie de o iluzie. Plus de asta, pt a-ti da seama de tonalitate nu e nevoie de pozitonare exacta. E adevarat ca diverse instrumente suna un pic diferit dar mai sunt multe aspecte de care poti sa iti dai seama. De exemplu atacul unui instrument(si care e prost redat de majoritatea sistemelor) dinamica(de ex la un flaut chiar cand se canta incet in medie sunt varfturi care le simti la timpan) bogatia tonala a pianului sau a contrabasului, lovitura de coarda sunt multe chestii, nu stau acum sa le explic, dar se vede ca nu le stii din moment ce tratezi asa superficial problema. Nu poti sa evaluezi corect daca nu stii macar asa un pic cum suna realitatea!

Vorbesti despre mine ca si cum m-ai cunoaste si spui ca eu am idei preconcepute. Tipic. Sa stii ca si in Iasi avem Ateneu si avem si Filarmonica.Instrumentele suna un pic diferit? Eu am cativa ani de cantat blues/rock la chitara si inainte de asta am cantat la chitara bass si de un an invat si pian. Am avut in mana destule chitari sa stiu ca "un pic" are o valoare foarte mare. Si am cantat si in diverse sali, nu la ateneu ce-i drept, si in aer liber sa stiu ca pozitionarea si numarul de oameni prezenti conteaza in perceptia sunetului de catre public. Nu stiu ce idee preconceputa crezi ca am. Poate ma lamuresti. Tot ce spun e ca "corectitudinea" asta a boxelor e un termen la fel de subiectiv ca "sunet cald, aerisit, intunecat" etc. Nu ai de unde sti ca ce scot boxele este exact materialul de pe cd, caseta, vinil. Si nici nu trebuie! Trebuie doar sa-ti fie pe plac. Poti spune ca in conceptia ta se apropie de sunetul pe care il ai tu in memorie ca fiind real. Mai departe e treaba ta.Cat priveste difuzoarele pro, daca cineva nu stie sa le foloseasca nu inseamna ca nu sunt bune. Piata e plina de difuzoare, ai de unde alege.
Link spre comentariu

Nu vreau sa conving pe cineva ca un sistem facut cu difuzoare profesionale poate sa unt la fel de bine ca si un sistem hi-end adevarat si nici ca un sistem hi-end suna la fel de bine ca un sistem profesional. Ideea este ca la un sistem profesional este mai greu sa-l faci sa sune cum trebuie, dar odata ce ai reusit nu poate spune nimeni ca suna aiurea. ( e la fel ca si chestia cum ca boxele X suna mai cristalin decat cele Y si restul comparatiilor )Acuma referitor la sunetul pro, depinde de cum este. Nici mie nu prea-mi plac multe sisteme care le-am auzit pe la noi ( si care apartin celor de aici ) pentru ca pe partea de joase se merge cu prea mult eq si apoi limitare/compresie care se simte foarte mult, si asta ca sistemul sa fie liniar in grafice la 1W. ( sti cu totii ca la puterea rms a boxelor sunetul se percepe altfel, motiv pentru care un sistem liniar la puterea lui adevarata nu prea are bas si inalte la 1 W ).

Da, pacat ca nu ascultam cu ochii inchisi sau boxele nu sunt invizibile ca altfel multi "audiofili" s-ar face de rusine. Totusi nu cred ca se pune problema intre boxe hi-end vs boxe pro ci folosirea difuzoarelor pro in asa fel incat sa se obtine boxe cu rezultate f bune. Multi inlatura ideea asta imediat ce au vazut cuvantul pro sau suspensia "evantai" a difuzoarelor.
Link spre comentariu

Yoshiro, Radue,Nu are rost sa mai discutati in contradictoriu. Nu ati inteles??? SEAS, S.Speak, Vifa, Audio Technology, daca vreti muzica!Unii oameni intra pe un fagas pe care-l cred singurul drum bun catre nicaieri!!!Multi pot trai cu idei preconcepute, iar daca din neputinta au si realizari care le intaresc aceste idei, nu trebuie deranjati din drumul lor! Au putine sanse sa se intoarca pe un drum rezonabil!

Link spre comentariu

Yoshiro, Radue,Nu are rost sa mai discutati in contradictoriu. Nu ati inteles??? SEAS, S.Speak, Vifa, Audio Technology, daca vreti muzica!Unii oameni intra pe un fagas pe care-l cred singurul drum bun catre nicaieri!!!Multi pot trai cu idei preconcepute, iar daca din neputinta au si realizari care le intaresc aceste idei, nu trebuie deranjati din drumul lor! Au putine sanse sa se intoarca pe un drum rezonabil!

Asa este! E pacat totusi, atunci cand vrei sa schimbi o parere despre sunet cu alti pasionati pe internet trebuie sa folosesti limba engleza.
Link spre comentariu

Vorbesti despre mine ca si cum m-ai cunoaste si spui ca eu am idei preconcepute. Tipic. Sa stii ca si in Iasi avem Ateneu si avem si Filarmonica.Instrumentele suna un pic diferit? Eu am cativa ani de cantat blues/rock la chitara si inainte de asta am cantat la chitara bass si de un an invat si pian. Am avut in mana destule chitari sa stiu ca "un pic" are o valoare foarte mare. Si am cantat si in diverse sali, nu la ateneu ce-i drept, si in aer liber sa stiu ca pozitionarea si numarul de oameni prezenti conteaza in perceptia sunetului de catre public. Nu stiu ce idee preconceputa crezi ca am. Poate ma lamuresti. Tot ce spun e ca "corectitudinea" asta a boxelor e un termen la fel de subiectiv ca "sunet cald, aerisit, intunecat" etc. Nu ai de unde sti ca ce scot boxele este exact materialul de pe cd, caseta, vinil. Si nici nu trebuie! Trebuie doar sa-ti fie pe plac. Poti spune ca in conceptia ta se apropie de sunetul pe care il ai tu in memorie ca fiind real. Mai departe e treaba ta.Cat priveste difuzoarele pro, daca cineva nu stie sa le foloseasca nu inseamna ca nu sunt bune. Piata e plina de difuzoare, ai de unde alege.

Toti avem idei preconcepute, nu e un motiv sa te simti lezat de asta! Ma refeream la faptul ca tu sustii ca nu ai cum sa iti dai seama daca suna corect sau nu un sistem facand comparatia cu sunetul live sau ca pozitia in sala e mega-critica. Eu spun ca nu e asa! Acum nu stiu ce intelegi tu prin chestia asta. Eu in nicun caz nu ma refer la faptul ca sistemul audio sa redea aidoma sunetul live particular al unei reprezentari! nici macar exact ceea ce e pe inregistrare! Se stie ca masuratorile nu se coreleaza perfect cu ceea ce auzim. Desigur asta e imposibil de sustinut si de testat. Ma refer la sunetul general al sistemului care are anumite calitati astfel incat iti ofera senzatia de live si real! E evident ca intra aici si subiectivitatea, ca in orice chestie ce se raporteaza la om, dar nu e doar subiectivitate! Si nu e ca si cum ai vb de sunet cald sau intunecat, o incinta poate sa sune mai cald sau mai bright si totusi corect! Problema nu e nuanta sonora, aia depinde de gustul fiecaruia. Ma bucur ca ai experienta in domeniul muzicii, si asta intr-un fel explica atitudinea ta. Am observat ca muzicienii asculta sunetul din cu totul alt punct de vedere decat cei care nu canta. Eu cand spun ca intre 2 instrumente nu sunt diferente prea mari ma refer la sunetul general, la atac, la dinamica, la spectrul armonic general, extensie, adica la parametrii care conteza in procesul de redare a sunetului pe un sistem audio. Aici problemele sunt mult mai mari decat diferentele de nuanta in sunet atunci cand artistul isi schimba starea de spirit. Din punctul de vedere al problemelor sistemelor audio(chiar si cele scumpe!) problemele sunt mult mai grave adica cinelul suna a tabla si nu a cinel, generic vorbind! sau doar tzatzaie fad, contrabasul suna a bubuitoare sau n-are corp sau apare fenomenul "one note bass", unde sa mai intre diferentele intre instrumente daca oricum e o varza? La fel si cu pianul, n-ar pic de atac, decay-ul in general e redat deficitar etc etc. De orchestre nu mai zic, in general se face o supa. Sunt rare sistemele atat cele home cat si pro care pot sa redea corect aceste detalii. Si poti sa iti dai seama de asta atunci cand asculti acasa si nu vezi artistii. Atunci poti sa tragi concluzia: sistemul asta ma face sa cred ca am cantereti in carne si oase in fata, sau daor 2 boxe? La asta ma refer eu! Aceste caracteristici genrelale si relativ independente de situatia specifica inregistrarii se pot evalua. Normal ca nu ai cum sa compari 1:1 ca doar nu ai concertul de la ateneu inregistrat! Ideea e ca vioara sa sune a viora, chitara a chitara etc. Am si eu prieteni care canta si sunt multumiti de sisteme gen genius! Unii chiar nu ma inteleg cand le zic ca suna prost! N-are treaba una cu alta. Si n-are treaba nici cu urechea muzicala, noi oamneii suntem foarte familiari cu sunete naturale, trebuie doar un pic de atentie.
Link spre comentariu
  • 5 săptămâni mai târziu...

Un lucru pare sa fie greu inteles de catre cei care au putina experianta si cunostiinte de acustica. Altii, avand alte interese, de tip comercial, sau convingeri preconcepute capatate din lecturi neintelese culese pe net, impreuna cu prima categorie, incearca sa discrediteze utilizarea difuzoarelor produse de firmele calate pe sectorul profesional, ca fiind improprii pentru utilizarea in regim hi-fi domestic (de casa). Mai multe aspecte trebuie luate in consideratie:- toate difuzoarele sunt realizate pentru a reproduce sunetul;- utilizarea unui difuzor asa zis de marca, hi-end, etc. nu garanteaza nici o reusita, o incinta fiind un complex de elemente care, in final, lucreaza impreuna cu un anumit rezultat, care, poate fi considerat bun sau rau in functie de gusturi, deci este PUR SUBIECTIV!!!!- cei mai multi dintre constructorii DIY se lasa directionati de aburelile exaltate ale altor constructori, din lipsa de experienta, si rezultatul este nefericit. Orgoliul insa ii impinge sa nu recunoasca greseala si in final, ajung sa se multumeasca cu ce au ajuns sa faca!!!- ideile preconcepute, orgoliul, lipsa cunostiintelor elementare de fizica si acustica, lipsa educatiei acustice, etc. sunt factori care in final contribuie la raspandirea unor proiecte cu rezultate incerte sau de calitate acustica redusa.- o firma care produce difuzoare profesionale, are, in 99% din cazuri si difuzoare care se preteaza la utilizari hi-fi domestice, fie din gama pro, fie produce difuzoare pentru utilizari dedicate hi-fi. Mai ales azi, nici un producator nu-si permite sa produca numai pro sau numai hi-fi, pe o piata cu concurenta acerba.- de exemplu firma CIARE(Italia) RCF (italia), PAudio (Thailanda), Cabasse (Franta), Tannoy(UK), Precision Devices (UK) si multe altele produc atat gama pro cat si home hi-fi. Aceiasi situatie este si in cazul producatorilor scandinavi care au ambele tipuri de produse. Singura problema este cat de cunoscuta este o firma sau alta la noi sau, cat de bine este reprezentata cu produsele pe piata (dealer).- foarte multe incinte sunt realizari de serie, incintele hi-ned fiind realizari de varf, de referinta, dar, la noi, fiecare cumparator care a investit 1-2 mii de euro intr-o pereche de incinte vrea sa faca pe toata lumea sa creada ca ce a achizitionat este muc si bumb (cand de fapt este in cel mai bun caz un produs mediu) In prezent, orice produs de calitate medie sau mai jos incepe sa fie declarat, prin comparatii subiective, drept minunea secolului.- adevarul este ca mai ales in cazul incintelor, comparatiile sunt deplasate: fiecare incinta are timbrul sau si comparatiile nu isi au rostul fiind subiective. Unora le place un sunet mai stralucitor, mai deschis, altora le place un sunet mai voalat, mai sters, fiecare crede ca gustul sau este mai aproape de realitate. De aceea i-am sfauit pe toti cei care vor sa abordeze o constructie DIY sa de documenteze, in primul rand asupra timbrului care il agreaza, si alterior sa caute traductoare care pot sa ii satisfaca gustul.;- cand stii ce vrei, documentat, poti aborda cu succes un proiect DIY, care poate sa te scuteasca de nefericirea de a nu-ti putea cumpara incinte scumpe, intr-adevar hi-end. Desigur, nu vor fi complet comparabile cu acestea, dar nu vor fi nici de dispretuit.. In final conteaza cata munca ai depus in documentare, executie, si nu in ultimul rand in finisaje, daca vrei sa te mandresti cu ele.;- multi recomanda abordarea unui proiect scump, cu componente scumpe, care, in final te duc la costuri cat o pereche de incinte de calitate medie, spunand ca folosirea unor difuzoare asa zise hi-nd este aproape sigur o solutie de neinvins. Fiecare poate crede ce vrea, dar am intalnit si cazuri cand multi s-au 'fript" cu astfel de abordari pe incredere!!!- folosirea unui difuzor PRO sau Hi-end, ca sa fiu inteles, nu garanteaza nimic din punct de vedere acustic. Importanta este experienta celui care construieste de a pune la punct completul difuzoare+filtre+incinta+materiale auxiliare, care, in final, decid timbrul incintei, perfomantele sale totale. Inca o data atrag atentia ca folosirea programelor de proiectare este benefica pentru reducerea timpului si usurarea unor calcule, dar .... nu este factorul decisiv!!!!. Deasemeni, timbrul unei incinte nu poate fi prevazut si prestabilit!!!. Mutati Ft cu cateva sute de herti in stanga sau dreapta frecventei alese initial si timbrul se va modifica radical. - nu va lasati pacalitzi de vorbaria semidocta a unora , care, in final dovedesc doar ca sunt buni tamplari si lacuitori a unor clone oarecare. Daca aveti posibilitatea, ascultati si astfel de realizari, dar atunci cand ati ascultat suficiente referinte, pentru a nu va insela singuri.-Nu uitati: RASPUNSUL ACUSTIC SI CEL ELECTRIC NU COINCID. De aceeia ce in urma unei simulari pare o catastrofa, in realitate sa nu fie chiar asa, si invers!!!Va doresc timp suficient pentru documentare si executie de incinte CARE SA VA ADUCA MUZICA APROAPE!

Link spre comentariu

Si mini-VTP-urile mele sunt gata (mai putin finisarea). Le-am lipit ultimul panou cu aracet pana la urma: am pus aracet pe ambele suprafete de lipit, l-am lasat sa se absoarba si sa se usuce cam 1 ora sa zic si apoi le-am presat 12-24 de ore.Sunetul e foarte ok, chiar au si bas desi dif-ul e de 3", dar nu am apucat inca sa le pun si pe alt amp.Sa vad acum daca gasesc o modalitate rapida si decenta de a le finisa; mi-au venit si niste tweetere piezo (3 lei bucata :d) si o sa ma joc putin si cu ele, taiate f sus, peste 10-12kHz si indreptate spre spate.http://i37.tinypic.com/2ywbtbn.jpg

Am "montat" deja de ceva timp si tweeterele piezo, am uitat insa de ele si revin acum cu o intrebare. Le-am pus conform schemei asta - http://www.planet10-hifi.com/piezo-XO.html - condensatorul are 500n. Problema e ca desi e taiat undeva peste 10kHz, inca se aud destul de bine vocile si in tweeter. Chiar daca e un filtru de 6dB, banuiesc ca nu ar trebui sa se auda deloc vocea in tweeter. De rezistenta de atenuare nu cred ca e nevoie, se aude destul de incet oricum. Sa fie intrerupti condensatorii? Sunt recuperati si destul de vechi ce-i drept, o sa-i inlocuiesc cu prima ocazie. I-am masurat doar cu capacimetrul si ambii au putin peste capacitatea inscriptionata.
Link spre comentariu

Problema e ca desi e taiat undeva peste 10kHz, inca se aud destul de bine vocile si in tweeter. Chiar daca e un filtru de 6dB, banuiesc ca nu ar trebui sa se auda deloc vocea in tweeter. De rezistenta de atenuare nu cred ca e nevoie, se aude destul de incet oricum.Gresit, nimic nu opreste vocile sa se auda si din tweeter. La -6dB esti la 5.000 Hz iar la -12dB esti la 2.500 Hz!!!Important este ca in total sa nu ai cresteri sau caderi pe caracteristica ( difuzoarele sa fie aliniate ca presiune acustica!)

Link spre comentariu

Va salut pe toti.Sunt nou pe forum .Am construit pana acum 6 perechi de VTP-uri .Am inceput cu prima incinta publicata (sau reluata)de catre Aurel Marin in Tehnium .Fiind foarte multumit de rezultat am abordat si alte variante cu diferite tipuri de traductoare .Nu pot spune ca am realizat ceva perfect dar toate mi-au fost luate de catre prieteni.Asta spune ceva despre acest tip de incinte.Ultima pereche am realizat-o cu P800K si PCT300,acordata pe 35Hz.Materialul folosit a fost MDF-ul de 25mm cu o fata suplimentara din MDF de 18mm furniruit ,baituita wenge si lacuita cu lac poliuretanic mat.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări