Dr.L Postat Iunie 27, 2010 Partajează Postat Iunie 27, 2010 Doar acumulatorii cu gel au cycle use si standby useDepasirea tensiunii de 15v nu are rost16-17v se aplica pe acumulatorii auto care se pun pe redresor (de obicei dupa descarcare,ca nimei nu face asta cu un acumulator care merge ok),intr-adevar pt egalizare (ca de la 14,5v fierb),deci operatia se face rar Link spre comentariu
criss Postat Iunie 27, 2010 Partajează Postat Iunie 27, 2010 multumesc domnilor, pt explicatii!deci atunci, la motor voi folosi regimul de incarcare standby: 13.5-13.8V, adica vreo 13.6 ca sa ma incadrez in limite.Am 2 acumlatoare de acest tip, unul SP12-5 si Diamec DM12-1.3. cel mic de 1.3A s-a incarcat super(are tensiunea la borne de 12.45V, chiar si a doua zi), dar cel mare de 5A nu, mai mult de 11.x V nu poate stoca, tensiunea de incarcare este de 14.6V. folosesc o sursa de laborator de 30V, 2A cu reglarea voltajului si al curentului.Curentul maxim la care a ajuns in timpul incarcarii a for de 0.68A si incet incet scade, se incalzeste un pic(foarte putin, comparat cu acumlatorul cu plumb).Acumlatoarele le-am primit si aveau tensiunea la borne de vreo 1,5V cel mare iar cel mic in jur de 4.5V. spre sa nu fie bulit cel mare, teoretic cateva luni a stat neincarcat.Ceva straniu am observat in momentul incarcarii (masurarea am facuto cu 2 aparate, una de pe sursa de alimentare si alta cu multimetrul profesional), deci cand am incarcarcat acumlatorul de 1.3A am reglat sursa de alimentare la 14.6V si am conectat acumlatorul descarcat (vreo 4.5V avea), pe afisajul sursei de alimentare tensiunea s-a pastrat si cu multimetru am masurat tensiunea la borne...tot aceeasi tensiune avea! iar la acumlatorul de 5A am reglat tensiunea in 'gol' la 14.6V si cand l-am conectat la bornele acumlatorului deja avea 12,45V(maxim 0.68A a 'tras') pe multimetru.. voltmetrul de panou imi indica aceeasi tensiune ca si la inceput de 14.6V.nu inteleg cum a putut scade tensiunea pe sursa la conectarea la bornele acumlatorului si sa nu depaseasca curentul debitat de sursa de alimentare (sursa era reglat pt. a limita curentul la 1A), pe timpul incarcarii nu a intrat sursa in protectie niciodata! Link spre comentariu
radusa Postat Iunie 27, 2010 Partajează Postat Iunie 27, 2010 @ Dr.LSi bateriile lead-acid pot fi folosite in ambele cazuri.standby use - la autocyclic use - la stivuitoare, sau alte masinute care merg pe baterie.@ crissdaca au stat mult timp descarcate, s-au sulfatat ireversibil, mai ales cel mare. Rezistenta lui interna e prea mare pt a trage curent (din cauza sulfatului de pe placi). De aceea ajunge repede la tensiune relativ ridicata dar in scurt timp, el neacceptand de fapt curent. Chiar si cel mic trebuie pus la cateva cicluri de descarcare-incarcare si urmarit timpul de descarcare pe o sarcina cunoscuta pt a vedea daca mai are capacitatea nominala. Oricum SLA-urile nu sunt bune pt domeniul auto sau moto, daca am intales bine ca tu ai vrea sa-l folosesti la moto. Sau ma insel. Un SLA are curentul de scurt mult mai mic decat un plumb-acid.Va mai pun (am mai pus si la alte topicuri despre acumulatori) o documentatie care trateaza modul de incarcare a acumulatorilor si diferitele variante de redresoare. Pt cine are timp de citit. Link spre comentariu
gabrielmrc Postat Iulie 4, 2010 Autor Partajează Postat Iulie 4, 2010 Nu la schema ta m-am referit , evident ca nu e filtrata tensiunea ...Totusi reactanta Xc = 1 / 2 x pi x f x C toata ziuaCu formula asta aplicata grosier , fara sa tin seama de diode si acumulatori , rezulta 0,137 A pentru 2uF ca in exemplul tau de mai sus , destul de aproape de 0,12AEdit - tot atat ar da si cu formula ta , dar nu cred ca are rost sa folosim constantesalut am facut incarcatorul pt baterie dupa schema asta http://www.niqro.3x.ro/inc2/inc2.htm si am o mica problema limitarea de curent merge a mers si reglarea tens dar acuma vad ca imi da la iesire tens maxima de la intrare 23v redresat unde ar fi problema?? si tin sa mentionez ca mi sa ars si ledu am masurat si apare tens 23v .. :cry: chiar nu stiu ce naiba are Link spre comentariu
TESSLA Postat Iulie 4, 2010 Partajează Postat Iulie 4, 2010 Pai vezi ca ledul ala e legat in colectorul unu tranzistor si daca zici ca ledu e ars poate e din cauza ca sa ars tranzistoru. Nu ai decat sa verifici ca nu e asa greu! Doar n-ai o roaba de tranzistori de verificat! Link spre comentariu
gabrielmrc Postat Iulie 4, 2010 Autor Partajează Postat Iulie 4, 2010 Pai vezi ca ledul ala e legat in colectorul unu tranzistor si daca zici ca ledu e ars poate e din cauza ca sa ars tranzistoru. Nu ai decat sa verifici ca nu e asa greu! Doar n-ai o roaba de tranzistori de verificat!pai le-am scos pe toate si le-am verificat pe aparat (daca indica beta o anumita valoare inseamna ca ele sunt in stare buna de functionare corecteaza-ma daca gresesc) Link spre comentariu
TESSLA Postat Iulie 4, 2010 Partajează Postat Iulie 4, 2010 Pe ce fel de aparat ai incercat? In chinezisme eu nu prea as avea incrdere! Cel mai bine e sa le faci testul "clasic", jonctiune cu jonctiune, la fel cum verifici diodele. Daca conduce in ambele sensuri inseamna ca e strapuns. Si cu beta nu merge chiar asa. Atat vreme cat nu ai valorile de catalog ca sa ai cu ce compara, nu prea e elocventa o simpla masuratoare. Si din moment ce postezi aici inseamna ca ai net! Foloseste-l! Cred ca se gasesc datasheet-urile la tranzistorii tai. Plus ca acolo in schema mai ai si niste diode. Verifica-le si pe alea. Si vezi sa nu uiti sa pui led, ca pana la urma ledul e o dioda si s-ar putea sa nu mearga fara. Spor la lucru! Link spre comentariu
gabrielmrc Postat Iulie 4, 2010 Autor Partajează Postat Iulie 4, 2010 Pe ce fel de aparat ai incercat? In chinezisme eu nu prea as avea incrdere! Cel mai bine e sa le faci testul "clasic", jonctiune cu jonctiune, la fel cum verifici diodele. Daca conduce in ambele sensuri inseamna ca e strapuns. Si cu beta nu merge chiar asa. Atat vreme cat nu ai valorile de catalog ca sa ai cu ce compara, nu prea e elocventa o simpla masuratoare. Si din moment ce postezi aici inseamna ca ai net! Foloseste-l! Cred ca se gasesc datasheet-urile la tranzistorii tai. Plus ca acolo in schema mai ai si niste diode. Verifica-le si pe alea. Si vezi sa nu uiti sa pui led, ca pana la urma ledul e o dioda si s-ar putea sa nu mearga fara. Spor la lucru! am verificat si toti tranzistorii sunt ok . hmm potentiometrul cu care reglej tensiunea nu poti fi el defectu??? daca il rotesc imi variaza ff putin tens de la iesire nu stiu ce sa zic maine am de lucru sper sa-i dau de cap... Link spre comentariu
gabrielmrc Postat Iulie 5, 2010 Autor Partajează Postat Iulie 5, 2010 Pe ce fel de aparat ai incercat? In chinezisme eu nu prea as avea incrdere! Cel mai bine e sa le faci testul "clasic", jonctiune cu jonctiune, la fel cum verifici diodele. Daca conduce in ambele sensuri inseamna ca e strapuns. Si cu beta nu merge chiar asa. Atat vreme cat nu ai valorile de catalog ca sa ai cu ce compara, nu prea e elocventa o simpla masuratoare. Si din moment ce postezi aici inseamna ca ai net! Foloseste-l! Cred ca se gasesc datasheet-urile la tranzistorii tai. Plus ca acolo in schema mai ai si niste diode. Verifica-le si pe alea. Si vezi sa nu uiti sa pui led, ca pana la urma ledul e o dioda si s-ar putea sa nu mearga fara. Spor la lucru! am verificat si toti tranzistorii sunt ok . hmm potentiometrul cu care reglej tensiunea nu poti fi el defectu??? daca il rotesc imi variaza ff putin tens de la iesire nu stiu ce sa zic maine am de lucru sper sa-i dau de cap...am rezolvat problema tranzistori defecti .acum vin cu o alta intrebare pt a incarca acumulatori mai mari (nu ma refer la volum) de exemplu 12v cu 55Ah sau mai mari .... pe langa transformator punte redresoare condensatorul de filtraj si tranzistorul filnal ce ar trebui schimbat?? daca aveti o parare poate o impartasiti si cu mine :wetrwrehttp://www.niqro.3x.ro/inc2/ink_00.jpg link pt schema Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum