Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

o intrebare in legatura cu o incarcare bateria


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 38
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Cum sa creasca tensiunea?! Reactanta condensatorului la 50 Hz, este cea care limiteaza curentul prin acumulatori, daca condensatorul este la tensiunea specificata400V) sau mai mare, nu va fi nici o problema!!!Iar legat de separarea galvanica fata de retea este deajuns sa se insemneze pe stecher pinul care este conectat la condensator, si pe orificiul prizei unde este faza.Schema se adreseaza electronistilor, nu publicului, ar fi intr-adevar riscant...NU INCERCATI sa inlocuiti acel condensator MKP sau MKT cu doi electrolitici pusi "antiparalel", se vor incalzi foarte tare si defecta! Electroliticii, chiar si nepolarizati, au pierderi mari!

Link spre comentariu

Este al naibii de "nefiltrata"...asta, ridicol de simpla, pe care am pus-o mai sus... rolul acelui condensator este de a limita curentul, se calculeaza cu formula Xc=159/f X C, in care Xc=reactanta capacitiva, 159 e o constanta, iar f se da in KHz(0,05)X C(uF). In 1990 au aparut pe piata incarcatoare pt. Ni-Cd, aparuti si ei odata cu "walkman-urile" exact pe aceeasi schema, dar cu C=2uF(2 buc 1uF/250V PMPO IPE Electro Arges). Desi condensatorii erau abia la 250, iar tensiunea la retea era de 311V, rezistau totusi...Curentul de incarcare era de 120mA, cam mare pt. acumulatorii din acea vreme(cca. 600mAh-NiCd), dar era ok. mai am si acum o pereche de acumulatori SAFT, desi au 20 ani, si mult peste 1000 cicluri efectuate, sunt in stare perfecta!!!Doar un pic de grija, degetele "acasa" si fara copii mici prin jur. :rade:

Link spre comentariu

Nu la schema ta m-am referit , evident ca nu e filtrata tensiunea ...Totusi reactanta Xc = 1 / 2 x pi x f x C toata ziuaCu formula asta aplicata grosier , fara sa tin seama de diode si acumulatori , rezulta 0,137 A pentru 2uF ca in exemplul tau de mai sus , destul de aproape de 0,12AEdit - tot atat ar da si cu formula ta , dar nu cred ca are rost sa folosim constante

Link spre comentariu

O alta varianta simpla este folosirea unei surse redresate si filtrate care sa scoata cca. 14V in gol, bateria de acumulatori de 12V/7A inseriata cu un bec cu incandescenta de 12V/5W. Se bazeaza pe proprietatea wolframului de a avea o rezistenta specifica de 13X mai mare la 2500 grade C, fata de rezistenta avuta la temperatura camerei. Crescand curentul prin acumulator, se inroseste filamentul becului, rezistenta acestuia creste, si curentul este limitat prin acumulator.Cand scade curentul de incarcare, filamentul se raceste, si trece un curent mai mare, ceea ce conduce iar la incalzirea acestuia, samd.

Acum, sa fim seriosi: :freaza:

Posted Image

Link spre comentariu

Sunt atatea topicuri despre incarcatoare de toate felurile. Pacat ca nu se foloseste functia de cautare.Regula de baza la orice acumulator cu plumb este incarcarea la tensiune constanta (14.4V, max 15V pt SLA) si curent limitat la 0.1C (C=capacitate acumulator) care pt incarcare rapida poate ajunge la max 0.3C. Acest 0.3C se poate gasi si inscriptionat pe anumite SLA-uri. La cel de 7Ah scrie ca "Initial Current = max 2.1A, deci 0.3x7Ah=2.1A.Un IC inteligent, special pt incarcare acumulatori plumb este UC3906.Sau o alta varianta construita si testata de mine, care merge f bine o pun in atasament. Avantajul acestei scheme fata de altele este ca la scaderea curentului de incarcare sub o anumita valoare, tensiunea de incarcare de 14.4V scade la 13.8V pt mentinere, iar la tensiunea asta, acumulatorul se poate lasa permanent pe incarcator.

Link spre comentariu
Vizitator adi123q

vai dar ce va complicati ok va intelg sunteti de meserie eu sunt sofer de vreo 20ani si va pot da citeva sfaturi asa mai soferesti la fel cum cer si eu legat de problemele mele .VREI sa incarci un acumulator de 65a/h un simplu transformator +punte redresoare dar care sa nu depaseasca 14.5 v si7amp acum depinde in cit timp vrei sa incarci acumulatorul si cit de bun este acesta.daca vrei mai repede un trafmai puternic4-500w+4diode peste100a tensiune14.5v amperaj va dati seama30-40 si garantez ca porneste autoturismul in5-10min poate si mai putin de la inceputul operatiunii.Sigur o o sa mi spuneti ca se distruge acumulatorul nu prea cred si alternatorul scoate35amp la cele rominesti 50-60a la masinile straine secretul este ca transfornatorul sa fie bine masurat si cu acumulatorul incarcat sa nu depaseasca 14.5-15volti.Ia ginditiva cind nu iti porneste masina iarna si iti da un coleg curent pornesti pleci tensiunea nu depaseste 14.5V dar amperi baga la greu puneti mina pe alternator sa vedeti ce incins este posibil daca acumulatorul este mai obosit sa plesneasca diodele sau releul de inc.Eu am un redresor traful 600wdiode mai maricele150a si iarna sunt taticul vecinilor.Pentru tir am un robot traf1.2kwdiode400a si la fel iarna imi ajut colegii.Mentionez ca le am de vreo 20ani nu s-au ars niciodata trafurile sint bobinate pe bara invelis bumbac de prin 1965 deci vreo 46ani sistiti cum erau rabele noastre nu porneau ca VOLVO SCANIA ETC decit dupa vreo 3-4automate .Deci ce vreau sa spun lucrurile simple sunt intotdeauna mai bune chiar daca acumulatorii fierbeau putin nu mai conta dupa1-2ore de stat in ger .MULTUMESC PS (sfaturi soferesti)

Link spre comentariu

Acumulatorul nu limiteaza singur tensiunea la bornele sale la maxim 15v,ca doar nu e dioda zenner. Astfel,tensiunea poate depasi 15v,acumulatorul fierbe si face poc!Oricum,pentru initiatorul topicului nu e recomandata!

am un traf de 2x9v in secudar cu 1A adica 18v neredresat, rederesat ajuge la 25v ar fi vreo problema daca il folosesc in schema asta??? http://www.niqro.3x.ro/inc2/inc2.htm
Link spre comentariu
Vizitator tyc

Toate incarcatoarele liniare se incalzesc tare;pt. gel cel mai e uc3906;e scump dar recuperezi bani in timpul de viata a bateriilor.Variantele prezentate sant de fapt incarcatoare de curent constant,nu e suficient.@gabrielmrcaia de 25 e tensiunea de varf,accu nu are treaba cu ea;25 e facuta de condic,ia-l jos si masoara.Tensiunea e 18V~,dupa redresare e:18-2Uf.

Link spre comentariu

bunaFiind aceeasi subiect nu mai doresc sa deschid un alt topic ci il adaug aici:intrebarea ar fii in legatura cu acumlatoarele 'Lead Acid' si mai precis tensiunea de incarcare.Acumlatorul este un Sunlight SP 12-5(12V, 5A) si doresc sa-l folosesc pt motocicleta avand dimensiuni extrem de mici.fabricantul da 2 valori de incarcare:Standby: 13.5-13.8V.Cycle use:14.4-15V.ce reprezinta aceste valori? cand se poate considera incarcarea: 'standby' si cand 'Cycle use'?As mai intelege daca ar da ca valori 'incarcare lenta' sau 'incarcare rapida' dar standby sau cycle use nu prea inteleg.Multumesc anticipat.

Link spre comentariu

Cycle use e de exemplu in lanterne,unde il incarci si il descarci si unde deobicei nu e conectat la acumulator.Stand-by use e de ex in ups-uri,unde mai tot timpul e conectat la incarcator (si tensiunea la borne e cea data de incarcator). Daca tii acumulatorul la 14-15v se sulfateaza

Link spre comentariu

@tycPrima schema, data chiar de gabrielmrc, are doar tensiune constanta si curentul este limitat prin rezistenta interna a trafo, schema lui TESSLA este numai pt tensiune constanta, schema lui spitfire cu condesator serie direct la 220vca, nici eu nu o recomand, iar celelalte trei (a doua a lui spitfire, a doua a lui gabrielmrc si a mea) au toate si tensiune si curent constant. A mea are un avantaj in plus, si anume ca la terminarea incarcarii, tensiunea scade la 13.8V pt a ramane in standby, timp nedefinit.@criss"standby" inseamna ca el sta cuplat pe redresor permanent. Se foloseste de exemplu in centralele de alarma si nu numai. La caderea tensiunii de alimentare principala, el preia alimentarea montajului urmand ca dupa revenirea tensiunii el sa se incarce la o tensiune de 13.8V cu un curent relativ mic."cycle use" inseamna ca lucreaza in regim ciclic de descarcare-incarcare. Tensiunea atunci este de 14.4V ca sa permita o incarcare rapida la curentul de 0.1C (max 0.3C).Mai am o observatie de facut in legatura cu schemele care pretind ca au oprire la terminarea incarcarii. In general, la multe scheme, oprirea se face dupa valoarea tensiunii acumulatorului, ceea ce eu consider ca e gresit. Acumulatorul cand ajunge la 14.4V este doar aprox. 80% incarcat, el continuand sa absoarba curent, care la un moment dat incepe sa scada. Aceasta scadere la o valoare de sub 0.05-0.01C ne indica de fapt terminarea incarcarii, adica faptul ca acumulatorul nu mai e capabil sa absoarba curent.Intre timp a postat si Dr.L si are perfecta dreptate cu stand-by si cycle use. Dar nu sunt de acord cu sulfatarea la 14-15V. La aceasta tensiune (15V), acumulatorul incepe sa fiarba si pierde electrolit prin cresterea temperaturii. In general este recomandata o tensiune de 16-17V la final care se numeste tensiune de egalizare si se aplica pt un timp limitat, max 1 ora si numai dupa ce acumulatorul a ajuns sa absoarba sub 0.05C. Aceasta tensiune ajuta pt egalizarea tensiunilor interne pe fiecare element. Sulfatarea, din ce stiu eu, se produce la descarcarea excesiva (si neincarcarea imediata) sau la incarcarea cu curenti prea mici.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări