Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Ajutor,osciloscop E0102


Barti

Postări Recomandate

mi s-a recomandat sa utiliziez niste cutii de conserve si ceva cabluri de frana (puteti verifica)..

Cine da astfel de sfaturi,cu siguranta nu cunoaste aparatul(si nu numai pe asta).Eu le-am folosit si depanat la vremea lor,si stiu ca n-au fost asa proaste cum sustin unii,dar un meserias adevarat nu face mofturi cand e vorba sa stie ce are de facut,face treaba cu ce are,chiar daca nu in conditiile unei dotari mai bune.As fi curios generatia care da astfel de sfaturi ce osciloscoape performante mai e in stare sa faca...multi nu sunt in stare sa foloseasca un aparat performant,de depanare ce sa mai vorbim.Verifica circuitul ce contine semnalul de sincronizare,si daca reusesti sa-l rezolvi,o sa ramai placut surprins de stabilitate.N-ar strica inainte de a sapa mai adanc,sa folosesti ceva spray contact si sa aduci in stare buna de functionare comutatoarele,mai mult ca sigur a stat o vreme pana l-ai cumparat,si e normal sa mai faca mofturi.Singura treaba naspa la tipul asta e ca se cam buleste traful din sursa in comutatie,si aici n-ar fi rau sa vezi electroliticii in ce stare mai sunt,ca sa nu ai surprize.
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 52
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • doru3160

    9

  • pinky

    7

  • mac01

    6

  • Barti

    4

Buna ziua.Daca nu este cu suparare revin cu masuratorile facute:-15V - -15.80V5v - 5.2V15V - 16V35V - 36.7V155V - 162V90V - 95VAm incercat sa curat contactele comutatorului tim/div insa fara succes, miscat putin se sincronizeaza pentru cateva secunde dupa care pierde sincronizarea. Tot pe placa P1 (baza de timp si sincronizarea) potentiometrele p8, P4, P3 arata destul de rau si ma gandeam sa le schimb. Revin cu o intrebare (deoarece suspectez si niste contacte imperfecte la comutator) exista vreun mod in care se poate schimba comutatorul ?Multumesc.

Link spre comentariu
  • 10 luni mai târziu...

...spotul nu se mai desfasoara deloc, a cazut baleiajul...

Te-ai invrednicit sa-l repari? S-a defectat si al meu, tot un E0102 ca cel din poza. Spotul are vreo 4 mm latime. Butoanele de pozitie functioneaza.Daca ma poate sfatui cineva pe unde sa caut defectul ?Multumiri anticipate.
Link spre comentariu

Verifica daca ai tensiunea negativa de 560V si mai mult ca sigur ceva condensatoare sunt in greva pe acolo.In principiu trebuie sa pleci de la potentiometrul de focalizare(astigmatism,daca are) si pe urma te va conduce spre defect aparatul de masura.Pe capetele potentiometrului trebuie sa ai o negativa de 480 pe un capat si cca 250 pe celalalt capat.Iti recomand sa te joci cu un analogic pe acolo...Luminozitatea se regleaza?

Link spre comentariu

Osciloscopul este la serviciu, asa ca voi putea face masuratori doar luni.Luminozitatea se regleaza, dar daca scad putin din luminozitate, se aude o pocnitura ( descarcare electrica ) si dispare spotul.Osciloscopul l-am primit cadou asa defect si am zis ca ma incumet sa il repar.Nu am aparat de masura analogic, doar digital.Care condensatori sa-i masor? Cei electrolitici ? Am pus ESR-Capacimetrul pe cativa si erau in stare buna. Luni voi mai face si alte masuratori.

Link spre comentariu

Parerea mea e ca daca l-ai primit defect,sa verifici in primul rand partea de alimentare jt.Probabil la modul cum spui ca mai misca,acolo n-o sa gasesti mare lucru bulit,dar electroliticii din acea parte a schemei nu trebuie omis ca sunt fabricati in anii 80.Dupa aia treci la verificatul sursei in comutatie,care iti da si tensiunile de alimentare pt tub.Trasa fiind lata e clar ca nu focalizeaza,dar asta se poate intampla din mai multe motive(incepand de la potentiometru sau divizor rezistiv intrerupt,pana la lipsa tensiune din redresor),de asta am incercat sa spun ca intai de toate,verifici tensiunile de alimentare ale tubului si te asiguri ca ajung la valori potrivite pe soclul tubului.Eu n-am fost niciodata de acord sa schimb de-aiurea condensatori,am destui care desi sunt fabricati in acele vremuri,inca lucreaza mai bine ca multe chinezarii,dar nici n-am pastrat originalii doar pt ca arata vintage,am schimbat doar cand si ce a fost nevoie.Vezi ce tensiuni iti lipsesc si te duci cu masuratoarea pe partea respectiva de schema.Pt focalizare ai redresorul cu dublare care iti asigura cei 560 V negativ.Acolo probabil n-o sa ai prea multi polarizati,dar asta nu inseamna ca nu ai ce masura,ai destui de 0,15uf,de 10nf la 630V sau mai sus in tensiune,care de regula mai cedeaza la tipul asta.Se mai duce si "biscuitul",ai redresorul de inalta cu diode inglobate in silicon(de fapt e multiplicator ca ai si ceva capacitati pe acolo),si ala trebuie verificat,pt ca e cam singurul care poate scoate zgomotul de care aminteai,de descarcare,si acolo chiar ca nu te sfatuiesc sa masori cu digitalul,decat daca e de 2 lei si oricum nu e mare pierdere.Uite de asta nu renunt eu la MAVO35,chiar daca il folosesc rar,face cat 3 digitale in anumite cazuri. :rade:

Link spre comentariu

Nu are pot. de astigmatism. Am gasit o schema de 0102M dar e scanata prost. Schema de 0102 nu se potriveste la sursa.Pe pot. de focalizare am -630V la un capat si -800V la celalalt capat. Masuratoare facuta fata de masa sursei.In sursa sunt 2 condensatori stiroflex de 100n/630V in serie. Este un fir albastru legat la masa care se incolaceste in jurul lor iar capatul e in aer. Asa e normal ?Trasa este o linie, nu un punct ca in poza. Pozatorul nu a prins bine. Trasa e subtire si are o latime de vreo 3 mm. Daca aplic semnal pe intrare, baleaza vertical iar daca rotesc de comutatorul de baza de timp, se vede forma semnalului pe tot ecranul pentru o fractiune de secunda.

Link spre comentariu

Miscarea potentiometrului de contrast are efect asupra trasei(implicit asupra tensiunii de pe pic4 TK)?Tensiunea e cam mica la 800V...in schema e data 950V .Probabil nu vor avea toate acea valoare,dar diferenta mi se pare mare.Sursa da la negativa dupa schema,e 1030V...pe aia o ai?(poti verifica preventiv C68,C69) De cei de 2n2 la 2kv(sunt destui pe placa) nu prea are rost sa te iei decat daca te duce instrumentul de masura la ei.Modelul ala n-am gasit niciodata aiurea in "teren".Vezi ca si tipul asta are astigmatism,doar ca nu mai e scos pe panou,e un semireglabil (P20-100K) cu un 47nf/450V in cursor.E bine de vazut daca asta nu e miscat sau decalibrat(efectul ar fi cam tot pe acolo cu ce ai tu acum).si condul de 47n/450V verificat la sange,astia au facut probleme multe,in sensul ca daca n-ai esr-metru,doar cu digitalul s-ar putea sa nu vezi mare lucru.Eu ii mai fentam pe scala de x10000 la analog cand nu dispuneam de esr-metru,dar spui ca nu ai analog...poate ai esr-metru.

Link spre comentariu

Multumesc.Pagina cu baleaj si amplificator X este prost scanata dar am vazut ca seamana foarte bine cu cea de la 0102.Am inlocuit condensatorul de pe astigmatism dar fara vreo modificare.O sa mai sap intre timp. Inca nu m-am lasat pagubas.

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...

L-am dovedit in cele din urma. Mi-am facut timp si m-am apucat sa masor pe tranzistori. Am gasit un 2N2369 prajit. Initial l-am inlocuit cu un 2N2222 deoarece nu aveam 2369 si nu a mers. Azi mi-am facut timp si am inlocuit cu 2N2369A. A inviat.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări