Barti Postat Iunie 14, 2010 Partajează Postat Iunie 14, 2010 Functioneaza perfect doar pe unele frecvente nu se sincronizeaza.Care este motivul,eventual piesele care cauzeaza?Multumesc! Link spre comentariu
em2006 Postat Iunie 15, 2010 Partajează Postat Iunie 15, 2010 Verifica intai comutatorul si potentiometrul. Link spre comentariu
Barti Postat Iunie 15, 2010 Autor Partajează Postat Iunie 15, 2010 Multumesc!Am sa verific si revin. Link spre comentariu
MifTy Postat Iunie 15, 2010 Partajează Postat Iunie 15, 2010 după aia, baza de timp.dar numai dacă primele sunt ok. Link spre comentariu
doru3160 Postat Iunie 16, 2010 Partajează Postat Iunie 16, 2010 E0102 spre deosebire de E0104(despre care nu se poate spune ca a fost perfect,stiut fiind cat de repede "plesneste" traful din sursa) a avut ceva probleme de sincronizare de la mama lui,de asta i-au si pus un reglaj extern-stabilitate- pe panoul frontal,incearca pe frecventa dorita a fi sincronizata un reglaj si de la acel "buton"...impropriu denumit asa,se poate actiona cu surubelnita...(similar mai are reglaj pt etalonare si rotire trasa).Incearca sa aduci nivelul de trigherare aproape de nivelul de blocare(disparitie trasa) si vezi daca obtii sincronizare pe plaja dorita.Daca nici de acolo nu se poate sincroniza,inseamna ca exista o problema,si fara alt osciloscop e putin probabil sa poti face cate ceva in acest sens.Faptul ca doar anumite frecvente nu le poate sincroniza,ma duce cu gandul ca restul sunt ok(potentiometre,comutatoare,etc...macar de-ar fi fost de acolo,scapai usor ) Link spre comentariu
Barti Postat Februarie 28, 2011 Autor Partajează Postat Februarie 28, 2011 In sfirsit m-am apucat de sa repar (E102-ul),intradevar cum ati spus ,pot.metrul de sincronizare,2,7 K-omi a fost .Am schimbat si merge perfect!Multumesc tuturor pentru ajutor. Se poate inchide! Link spre comentariu
Barti Postat Octombrie 5, 2012 Autor Partajează Postat Octombrie 5, 2012 Am rezolvat,va rog sa inchideti! Link spre comentariu
em2006 Postat Octombrie 5, 2012 Partajează Postat Octombrie 5, 2012 Bravo. Acum a cazut al meu, de mai bine de o luna de zile, si nu m-am invrednicit sa vad ce are. Tocmai terminasem de reparat un invertor de sudare care mi-a adus ceva ghinioane, eram foarte curios sa vad formele de unda dupa ce am reusit sa-i dau de capat. M-am pregatit de actiune, l-am pornit, si pe durata incalzirii s-a auzit o mica pocnitura, iar spotul nu se mai desfasoara deloc, a cazut baleiajul. Prea tare nu ma pot supara pe el, e prima data cand s-a defectat, din 1984, atat doar ca si-a ales un moment cam nepotrivit bagabontu'. Daca mi-ar imprumuta cineva unul pentru cateva zile, m-as apuca de el, dar deocamdata n-am gasit niciunul. Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Octombrie 5, 2012 Partajează Postat Octombrie 5, 2012 Vazand ce osciloscop folositi,realizez cat conteaza cunostintele si cat sculele.Totusi n-ati simtit niciodata nevoia de un oscilosop mai performant? Link spre comentariu
valio_32 Postat Octombrie 23, 2012 Partajează Postat Octombrie 23, 2012 Am unul identic(E0102M-din`87-are in stanga numai doua potentiometre-celalalt are unul in plus,pentru astigmatism)si nu gasesc schema.Am un tranz.lipsa si nu stiu ce tip este.Daca ai timp si esti amabil,uita-te in el si spune-mi si mie ce tranz.este,ca sa scap de o problema,apoi,o sa mai vad...Sau poate ai schema...Postez foto cu pozitia tranz.,este marcat cu o sageata rosie.Pentru oricine citeste,rog ajutor.Puteti posta la topic"Osciloscop0102"-VALIO_32.Multumesc mult. Link spre comentariu
em2006 Postat Octombrie 23, 2012 Partajează Postat Octombrie 23, 2012 Modulul e acesta (am 2 aparate identice), cel din poza e rezerva: Modelul e marcat intr-un colt al placii imprimate: Pentru a avea acces la tranzistorul respectiv, trebuie demontat potentiometrul "Pozitie X". Pentru asta, se demonteaza si cuplajul elastic al acestuia cu axul si butonul: Dupa cum se vede in poza, la demontare s-a rupt capul surubelului de blocare a bucsei pe ax. Dupa ce i-am pus o picatura de WD-40 am demontat si restul surubului, destul de usor. Dupa aceasta demontare, se poate lucra lejer la partea electronica, in zona respectiva. Tranzistorul este 2N708S Link spre comentariu
harman37arun Postat Ianuarie 22, 2013 Partajează Postat Ianuarie 22, 2013 Va rog si eu o schema de E0102M si va multumesc anticipat celor care doriti sa o trimiteti. Link spre comentariu
Guevara Postat Ianuarie 24, 2013 Partajează Postat Ianuarie 24, 2013 am si eu un e104 cumparat de curand. Problema este ca la frecvente dreptunghiulare peste 50Khz se vad doua linii paralele. Am observat ca daca "gadil" comutatorul timp/div. uneori mai vede ceva dupa care o ia la goana si in final apar tot doua linii paralele. Acum mai mult de amorul artei se poate monta in loc de comutatorul analogic unul digital facut cu porti logice?Se mot modifica comutatoarele cu unele normale? Au vreo logica toate parghiile si cuplajele mai ceva ca la CNC din interiorul lui? Se poate remedia cumva chestia cu liniile paralele? Se poate fixa cumva forma de unda pe ecran fara sa alerge ca manata de draci?Multumesc. Link spre comentariu
doru3160 Postat Ianuarie 25, 2013 Partajează Postat Ianuarie 25, 2013 Mai trebuie sa deschizi si la bodega un subiect pe tema asta,si le-ai facut pe toate... In primul rand,daca esti convins ca e anacronic,si facut fara logica,ma intreb de ce l-ai cumparat?am asa o banuiala ca pretul a fost mai mult decat modic,si in conditiile astea deceptia e mare ca nu ai primit un tektronix de ultima generatie.Spre linistea ta,pot sa-ti spun ca sunt inca destul de bune in regim de amator,daca stii sa il pui la punct.Nu uita cand judeci produsul ca e un concept al anilor 70 realizat cu posibilitatile vremurilor de atunci,si chiar si asa,la modul cum pui problema,ma indoiesc sa reusesti sa-i faci oarece imbunatatiri.Deci,in primul rand,verifica sursa si tensiunile de alimentare,lucru elementar la un astfel de defect si nu numai.Daca ai constatat ca totul e ok,mergi mai departe si verifica comutatorul K1 de pe P2.Daca si asta e ok,vezi ce pleaca din T17 de pe P1,si ce mai ajunge in T5-T6 de pe P2.Daca e ok,vezi in ce stare e CDB 400 de pe P2,si tot asa.Mai vezi ca pe P2 mai ai in perifericele pieselor mentionate cativa electrolitici,vezi si aia in ce stare sunt,si pe urma minuneaza-te de ce nu merge.N-am retinut ce-ai facut pana acum in privinta asta,ce-ai masurat,si ce-ai aflat(daca cumva ai reusit sa faci asa ceva)..in afara de nemultumirile exprimate,si care nu rezolva nimic,n-am citit nimic de genul...am masurat asta,asta,am verificat asta si asta si nu mai stiu ce sa-i fac.In general,104 a avut bubele lui,dar sincronizarea a fost mai buna decat la 102. Daca ti se pare prea complicat,cumpara o chinezarie fara parghii si fara comutatoare,dar sa nu te astepti sa fie in serviciu si dupa 40 ani cum sunt cele de care te plangi. Daca nu detii schema,aplica din start ultima solutie. Succes. Link spre comentariu
Guevara Postat Ianuarie 25, 2013 Partajează Postat Ianuarie 25, 2013 Nu voi raspunde pe un ton sarcastic, pentru ca in ACEST DOMENIU sunt incepator. Am pus aceasta problema si aici pentru ca in topicul deschis de mine mine mi s-a recomandat sa utiliziez niste cutii de conserve si ceva cabluri de frana (puteti verifica). Va multumesc pentru sfaturi. Schema am gasit-o de abia astazi si voi incepe sa sap si sa verific. Fac asta ca hobby si nu urmaresc sa castig vreun ban, doar ca sunt putin dezamagit pentru ca ma asteptam sa vad niste forme de unda (PWM arduino, iesire 555 etc.) pe care nu le pot vizualiza. Din raspunsul dvs am acum niste puncte de plecare.Multumesc, si imi cer scuze daca am deranjat cu ceva. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum