Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Comutator sursa de curent PC - Poate sari singur la 110V ?

Vizitator abrax

Postări Recomandate

Vizitator abrax

Ceau,Trebuie sa precizez, ca sunt un incepator in lucruri legate de electronica sau electrothenica. Raspund insa de o retea de calculatoare la o scoala unde, spre cosmarul nostru, avem calculatoare IBM. Acestea se strica intr-una si stau stricate mult timp, pentru ca piesele pentru IBM sunt adesea foarte scumpe si scoala desigur n-are bani. Primaria, de unde ne vin fondurile, se face si ea ca ploua. :sparge: Recent o alta sursa de curent s-a ars si comutatorul ei a fost la 110V. Crezand ca acel comutator nu poate sari de la sine (adica in urma unei stricaciuni) de la 220V la 110V a, trebuia desigur sa banuiesc, ca cineva a umblat la acesta. Pentru a fi insa sigur am mers la doua magazine de specialitate, care se ocupa de vanzarea de calculatoare si de componente PC, cat si la un electronist si toti mi-au spus, ca n-ar fi posibil, ca acest comutator sa sara singur de la 220V la 110V. Unii chiar au ras de mine, astfel ca trebuia sa le explic, ca trebuie sa fiu sigur de acest lucru, inainte de a lua o decizie. Pentru a exclude insa orice banuiala, as dori sa stiu, de la experti, cat mai multi la numar, daca este posibil sau nu, sa se intample asa ceva.PS: Mi-ar fi de mare folos, daca as putea primi macar cateva raspunsuri astazi.Multumesc in avans. Salutari,abrax

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 11
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• danb1974

1

• Depanatoru

1

• Dr.L

1

• lorik199

1

Zile populare

Top autori în acest subiect

Vizitator abrax

Exact asa ceva este. :) Multumesc mult de raspuns. Avand in vedere, ca erau opt calculatoare legate la aceeasi sursa, este posibil ca numai unul sa primeasca un astfel de soc ?

Link spre comentariu

Faza se executa si acu 15 ani (nu toti aveau chef de ora de info), nu e inventie nouaCel mai sigur in locuri din astea publice e din start sa-l scoti din sursa (nu mai sint sigur, parca 230V = contact comutator deschis), chit ca violezi garantiaNasol e ca cel putin cei doi electrolitici din primar explodeaza extrem de spectaculos, nu stiu daca restul primarului scapa

Link spre comentariu

abrax scrie :

"o retea de calculatoare la o scoala unde, spre cosmarul nostru, avem calculatoare IBM. Acestea se strica intr-una si stau stricate mult timp"

Brandul amintit de dvs. este renumit pentru fiabilitate. In cazul comutatorului de tensiune ma raliez fara rezerve parerilor de mai sus; aveti un "sabotor" sau poate pe cineva dornic sa experimenteze pe lucruri care nu sunt ale lui.

Nu am inteles ce-ati vrut sa spuneti cu "erau opt calculatoare legate la aceeasi sursa".

Link spre comentariu
Vizitator abrax

Nu am inteles ce-ati vrut sa spuneti cu "erau opt calculatoare legate la aceeasi sursa".

Adica erau toate legate la aceeasi sursa de curent, fiind toate intr-o singura sala de curs. Toate aceste calculatoare au un singur tablou de sigurante.

In ceea ce priveste fiabilitatea lor, noi am avut doar experiente neplacute. De aprox. 3 ani, de cand avem cele 10 calculatoare, in jur de 5 placi de baza stricate si in urma unui soc, mai de mult, s-au ars sapte surse. Am inteles, ca de cativa ani aceste calculatoare au fost facute in China. In 2005 IBM a fost cumparat de Lenovo. http://ro.wikipedia.org/wiki/Lenovo ; http://ro.wikipedia.org/wiki/IBM Ele trebuie sa fi fost din primele calculatoare fabricate in China. Nu stiu daca au fost sabotati, dar cam asa arata, avand in vedere ca brusc au inceput sa se strice calculatoarele IBM, inainte de aceasta fiind poate pe buna dreptate considerate ca fiind foarte fiabile.

In ceea ce priveste reparatia sursei si anularea comutatorului este o idee foarte buna. Garantie oricum nu mai au aceste calculatoare.

Multumesc si celorlati pentru raspunsurile de pana acuma. :)

Link spre comentariu

Daca nu mai au garantie recomand foarte mult sa fie desfacute sursele si puse comutatoarele pe direct.Nu stiu cum de se poate scapa cu o asa problema. Eu cand faceam info, aveam obligatia la inceputul laboratorului sa spun daca e vreo problema cu calculatorul meu, sa raportez si fiecare aveam loc bine definit la calculator. In felul asta nu era prea greu sa se identifice vinovatul. La noi erau probleme cu stricat mouseuri(pe vremea cand aveau bile se furau). Daca existau dubii in legatura cu vinovatul, platea toata clasa. Poate scapa o data, de doua ori, dar pana la urma lumea s-ar fi saturat sa plateasca pentru altul...

Link spre comentariu

daca-i de asta ca in poza(ala rosu) i-ar fi trebuit un soc imens sa sara singur

Cred ca te-ai referit la un soc mecanic, nu unul electric; nici un soc electric nu are cum sa deplaseze acel comutator.Iar un soc mecanic capabil sa deplaseze un astfel de comutator ar lasa urme pe carcasa.Din pacate, astia sunt oamenii, de mici se gasesc destui "binevoitori" de genul sabotorului mentionat. Trist e ca din cauza unuia de genul acesta ajung sa sufere toti ceilalti, dintre care unii poate se nimeresc sa fie interesati de subiect/materie/etc.Bafta la reparat computerul, sa speram ca doar sursa e dusa, si nu e ceva mai grav.
Link spre comentariu
Vizitator abrax

Nu stiu cum de se poate scapa cu o asa problema. Eu cand faceam info, aveam obligatia la inceputul laboratorului sa spun daca e vreo problema cu calculatorul meu, sa raportez si fiecare aveam loc bine definit la calculator.

A fost un coleg in sala cu copiii si acesta chiar n-a fost atent pentru ca explica ceva la cineva. :freaza: Multumesc tuturor. Mi-ati fost de mare ajutor.abrax
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

• Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări