Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Alimentare amplificator pe bicicleta


Vizitator smotocel

Postări Recomandate

Vizitator smotocel

Am nevoie de putin ajutor am pe bicicleta o baterie de 12v 4Ah care imi alimenteaza un sistem 2x22W si nu prea mai vreau sa stau cu redresoru mereu si ma gandeam sa iau un dinam de 6V si cu un dublor de tensiune si sai fac 12V credeti ca ar merge? Sau are cineva alta idee?

 

Dr.L edit: daca viitoare sterg topicul :bataie

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 17
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • cristian_draghiescu

    6

  • lorik199

    5

  • Dr.L

    3

  • teoilca

    1

Top autori în acest subiect

schimba-ti subiectului mesajului daca vrei sa fii ajutanu se poate face ce vrei tu , ai nevoie de un dinam de cativa zeci de wati si o sa iti ingreuneze fffffffffff mult mersul pe bicicleta. poti uita ideea cu dinamul. puneti acumulator mai mare (7Asau 12A)

Link spre comentariu

schimba-ti subiectului mesajului daca vrei sa fii ajutanu se poate face ce vrei tu , ai nevoie de un dinam de cativa zeci de wati si o sa iti ingreuneze fffffffffff mult mersul pe bicicleta. poti uita ideea cu dinamul. puneti acumulator mai mare (7Asau 12A)

ai auzit de fizica?acumulatorii se incarca cu 1/10 din capacitatea lorcum acumulatorul are 4 Ah, trebuie incarcat cu 0,4 A chiaar si mai putincum dinamul scoate CC pulsatoriu, cu adaugarea unui condensator(bateria in sine e un capacitor foarte bun) se v-a ajunge la 14-15 Vdinamuri se gasesc in comert la 12 V, am eu pe bicicleta de 6 W si cumP=U*I; P=14x0,4; P=5,6Wun dinam de 6 W e suficientmai ganditi inainte sa postatidin asta am eu http://produto.mercadolivre.com.br/MLB- ... -12v6w-_JMnu va speriati de pretul de acolo, eu am dat 15 sau 20 lei pe el din bazar
Link spre comentariu

Eu ma indoiesc ca o sa pedaleze 10-12 ore "fara muzica", doar ca sa incarce acumulatorul !

 

lorik199 :

 

Daca tot aveti "obiectul" (acel "dinam") nu s-ar putea sa ne ajutati sa lamurim o dilema mai veche... ? Adica, dinam sau alternator ?

Va adresez aceasta rugaminte deoarece nu stiu decat de alternator, nu sunt la curent cu realizarile astea mai moderne...

Bineinteles ca ar trebui masurat chiar pe bornele lui, acel far daca este pe LED-uri ar falsifica masuratoarea datorita redresarii.

P.S. Cred ca d-nul teoilca se referea la alimentarea directa a amplificatorului din "dinam", de aceea a folosit expresia "ai nevoie de un dinam de cativa zeci de wati".

Link spre comentariu

Eu ma indoiesc ca o sa pedaleze 10-12 ore "fara muzica", doar ca sa incarce acumulatorul !

 

lorik199 :

 

Daca tot aveti "obiectul" (acel "dinam") nu s-ar putea sa ne ajutati sa lamurim o dilema mai veche... ? Adica, dinam sau alternator ?

Va adresez aceasta rugaminte deoarece nu stiu decat de alternator, nu sunt la curent cu realizarile astea mai moderne...

Bineinteles ca ar trebui masurat chiar pe bornele lui, acel far daca este pe LED-uri ar falsifica masuratoarea datorita redresarii.

P.S. Cred ca d-nul teoilca se referea la alimentarea directa a amplificatorului din "dinam", de aceea a folosit expresia "ai nevoie de un dinam de cativa zeci de wati".

este dinam, cu rotorul un magnet permanent, alternatorului trebuie sa i se excite rotorul pt a produce curent electric
Link spre comentariu

lorik199 scrie :

 

"este dinam, cu rotorul un magnet permanent, alternatorului trebuie sa i se excite rotorul pt a produce curent electric"

 

Daca rotorul este magnet permanent, atunci in mod sigur "dinamul" este alternator

O simpla masuratoare ar fi sters orice dubiu...

Link spre comentariu

eu ca altenator il stiu pe ala de pe masini, ce incarca bateria, ce are rotorul excitat de baterie dinamul il stiu pe ala de pe biciclete, de la eoliene etc

Link spre comentariu

Exact, dar la acest tip de generator de cativa W nu s-ar justifica d.p.d.v. economic

si nici energetic un camp magnetic creat de o bobina (deci un consum suplimentar de energie).

Deci rotorul este un magnet care produce un camp magnetic variabil, inducand in stator (o bobina) o tensiune alternativa monofazata.

Daca aveti ocazia sa desfaceti vreodata asa ceva, veti remarca lipsa colectorului care la un dinam adevarat produce redresarea mecanica, rezultand acel curent pulsatoriu.

Prin acest sistem creste si fiabilitatea, lipsind periile colectoare.

Poate ca la acest aspect s-a gandit si cel care a creat topicul, cand s-a referit la redresarea cu dublarea tensiunii, idee continuata apoi de dl. teoilca.

Link spre comentariu

Am postat in acelasi timp@lorik199 Diferenta e asa: Alternatorul scoate curent alternativDinamul scoate curent continuuSi acum sa nu-mi zici ca si alternatorul scoate cc,fiindca are o punte redresoare care transforma ca in ccLa un alternator,rotorul este practic un magnet,ca e electric sau permanent n-are nici o importanta!

Link spre comentariu

am priceput diferenta

Si acum sa nu-mi zici ca si alternatorul scoate cc,fiindca are o punte redresoare care transforma ca in cc

nici chiar asa de :nas: nu-s............. :ciuda:
Link spre comentariu

Ma bucur ca s-au lamurit aceste aspecte, dar totusi cum ramane cu problema pustiului ?Eu personal nu inteleg moda asta cu "bicicleta sonorizata", dar pun pe seama varstei...Pana la urma, alta solutie decat folosirea unei baterii de capacitate mai mare (sau adaugarea alteia suplimentare in paralel) eu nu vad.Poate daca ar mai renunta din puterea amplificatorului, dar cred ca pentru el tocmai asta-i "farmecul" !

Link spre comentariu

oricum cu "generator de curent" din comert bateria aceea se poate incarca in parametrii dati de producator

si in 2-3 ore se va incarca binisor

Link spre comentariu

Imi cer scuze pentru off topic, dar nu ma pot abtine sa nu fac urmatoarea paralela :

In romanul "Toate panzele sus !" a lui Radu Tudoran exista urmatoarea replica :

 

"— Atunci caram mereu ?

— De, Ismaile... Caram !

— Aşa ?... Siktir !"

 

I-as raspunde lui smotocel cam la fel :

 

"— Atunci incarcam mereu ?

— De, smotocel... Incarcam !

— Aşa ?... Siktir !"

Link spre comentariu
Vizitator smotocel

fratilor voi aberati rau de tot in primu rand alternatoru e format din 2 setur de bobine unul pe stator ca sai zic asa si unul pe rotor si cu ajutorul a 2 carbuni care colecteaza c.a este transportat in putea de diode dupa care in releul de incarcare care iti da intre 14.2v 14.4v altfel alternatorul e stricat dinamul iti da c.a el are decat un bobinaj exterior si un magnet pe post de rotor cat de repede se invarte atat produce tensiune variaza si in nici un caz nu este c.c ca ti se aprinde tie becul e alceva un mec merge si la c.c si la c.a pe cand la masina alternatorul incarca bateria si are nevoie de c.c asa ca nu mai ziceti alte prosti am vazut zeci de alternatoare in interior si e exact cum am zis

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări