Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

se invarte motorasul invers la pick-up Akkopg 201 Cmepeo


guttuso

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 83
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • guttuso

    28

  • miron1947

    16

  • doru3160

    15

  • mișa

    9

Top autori în acest subiect

Nu este relevant pentru acest comportament, singura informatie in modul de legare, este turatia, cca. 1400t/min, la Dvs este ceva defect si trebuie gasit. Acest pick-up, il aveti de mult si doriti sa-l reactivati, sau l-ati cumparat de curand?

Link spre comentariu

il am din 1984nu a fost niciodata desfacutacum vreo 5-6ani in urma am incercat sa ascultam o melodie, dar noroc bun se invartea inversl-am lasat pana acum, cand am intervenit asupra lui

Link spre comentariu

Intrerupeti circuitul unde am notat cu x si masurati rezistenta, intre 1 si 2, respectiv 3 si 4.[attachment=0]scan0005.jpg[/attachment]

Link spre comentariu

Salut,Am avut o mica problema la computer si nu am reusit mai repede sa intervin. Datele pe care le-am scris, le am in urma unor masuratori M-am intalnit cu acest tip de motor de mai multe ori insa in urma cu ceva ani am fost nevoit sa refac doua dintre bobinele alaturate ale unuia , distruse mecanic .Pe scurt , le-am rebobinat cu o suveica din sarma pe care am umplut-o de doua ori pentru fiecare bobina , cantitatea de sarma am stabilit-o prin masurare cu ohmetru ( comparativ cu bobinele bune ) ,asa retin si diametrul sarmei iar numarul de ohmi ( cca 207 ohmi ) corespundea cu numarul de casa al posesorului aparatului .Nu mai intru in amanunte dar am mai intalnit si cazuri cu unul din firele bobinajului rupte . se rupe cam intotdeuna cel de la exterior, de aceea am afirmat ca se pot rezolva in majoritatea cazurilor , intreruperile . Rezistenta ohmica masurata difera cu pana la 10 -20 ohmi de la motor la motor si chiar la acelasi motor poate diferi usor de la bobina la bobina . Nu cunosc numarul de spire pentru ca am pierdut sirul numararii spirelor, tin minte ca rebobinarea a durat mai mult timp . singurul amanunt pe care l-am uitat este cel mentionationat in postul meu anterior , facusem un desen dar nu l-mai am . Deci nu am o alta documentatie , as oferi-o cu placere .chiar un timp am avut si eu acest tip de pick-up ( fara probleme insa ).Asa cum am scris, exista sanse sa am curand un asemenea motor, stiu unde este dar peste vre-o doua zile .(nu stiu in ce stare este in orice caz ,nu arata asa frumos ca acela din poza dar se poate face ) Cu siguranta voi ajuta sincer pe userul cu probleme la motorul in discutie . Adaug ca masuratorile au fost facute cu instrumente total diferite chiar constructiv si la intervale mari de timp .

Link spre comentariu

am masurat r2 nu misca nimicnu imi indica nicio valoarela cati volti merge rezistenta?este destul de mare

Daca R2 e intrerupta,acceptand ideea ca a fost masurata corect,cred ca dupa inlocuire are sanse reale sa mearga,intreruperea lui R2 avand acelasi efect cu intreruperea oricarei dintre cele doua bobine inseriate...
Link spre comentariu

Intrerupeti circuitul unde am notat cu x si masurati rezistenta, intre 1 si 2, respectiv 3 si 4.[attachment=0]scan0005.jpg[/attachment]

am verificat 1-2; 3-4

exista continuitate

Link spre comentariu

exista continuitate

Dar ce valori ati obitnut, cat de apropiate?Daca R2 pe domeniul 2K nu arata 1.000(sau apropiat), acolo este problema.
Link spre comentariu

mai trebuie sa verifici si R2,cred ca e cea verde de langa condensator,tot asa ii decuplezi macar un terminal si masori pe scala pt rezistente pe domeniul 2K si vezi ce spune,poate a oxidat legatura dintre terminal si firul rezistiv,ma indoiesc sa fie arsa la felul cum arata de...sovietic.

In mod normal cam asa ar fi trebuit masurata,dar alte precizari dupa ce a spus ca nu indica nimic nu au mai fost aduse.
Link spre comentariu

exista continuitate

Dar ce valori ati obitnut, cat de apropiate?
426 si 430cand cuplez multimetrul pe 2K apare valoarea 1 (valoarea de stand-by)cand verific R2 multimetrul nu isi schimba aceasta valoare, nici nu creste, nici nu scade
Link spre comentariu

R2 nu indica nimic

Verificati lipiturile, daca nu este crapata(din poza nu pare) si a cedat fiind nefolosit.Puteti incerca sa le refaceti prin incalirea lor cu letconul, pana se fluidizeaza cositorul.
Link spre comentariu

@doru 3160Da, asa este, avand insa aceasta nedorita ocazie de a afla cat de cat datele bobinelor am socotit ca ar fi ceva util in ceea ce priveste numai motorul , dupa cum se zice, orice rau e spre bine.@ miron , da , asa sunt conectate bobinele ,multumesc.

Link spre comentariu

cand cuplez multimetrul pe 2K apare valoarea 1 (valoarea de stand-by)cand verific R2 multimetrul nu isi schimba aceasta valoare, nici nu creste, nici nu scade

La perseverenta pe care o ai,laudabila de altfel,cand masori valori de rezistente,e bine sa-ti faci un obicei din a cupla pe domeniu,cum ai facut deja,si dupa ce iti indica valoarea 1 cu testerele in aer,inainte de a masura e bine sa pui in scurt testerele si sa vezi daca apare 0,... pe afisaj,valoarea depinde de calitatea testerelor,si domeniul stabilit,dar de multe ori risti din cauza unui contact imperfect,sau intrerupere fir,contact banana-fir,banana-borna sa deduci ca piesa masurata e intrerupta,daca nu ai certitudinea ca circuitul de masura e bun...nu spun ca masuratoarea nu e buna,era vorba doar de o precautie de viitor.Acum ca tot ai strigat BINGO pe R2,inlocuieste-o daca nu se poate reconditiona si asteptam confirmarea ca merge.
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări