Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

se invarte motorasul invers la pick-up Akkopg 201 Cmepeo


guttuso

Postări Recomandate

nu am pe nimeni apropiat care sa se priceapa la electronicadefapt nu s-a oprit motorul m-am speriatcand este alimentat nu se mai invarte motorasul, trebuie sa-l ajut putin invartind de rotor, dupa care pleaca usurel in sens invers, nu cred ca are forta sa invarta o placa :)

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 83
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • guttuso

    28

  • miron1947

    16

  • doru3160

    15

  • mișa

    9

Top autori în acest subiect

Are 1K(1000)ohmi,puterea de min 15W dupa cum arata...cum incercam sa-ti explic,fizica,bat-o vina,cade greu,ca si carnea de porc,daca n-o mesteci bine :rade:

Link spre comentariu

pe schema mai sunt rezistente care au tot 1k si anume R13, dar ca si volum sunt mai mici de 10oripe rezistenta cea verde din imagine scrie asa:ПЭВ – 7.5 11831kΩM ±10%

Link spre comentariu

pe schema mai sunt rezistente care au tot 1k si anume R13, dar ca si volum sunt mai mici de 10ori

Aceasta este o rezistenta de putere mare, deaceea este inglobata in ceramica, dar indiferent de wataj, rezistenta acesteia trebuie sa fie de 1K, cum scrie si acolo +/- 10%
Link spre comentariu

Miron are dreptate.Acum, vazind si poza mororului, treaba se complica un pic. (pentru tine, ca vad ca nu prea esti obisnuit cu electonica) Deoarece motorul are 4 bobine, ar fi interesant sa verifici si continuitatea fiecareia. In cazul in care sunt legate 2 cite 2 in paralel, iar una e intrerupta, motorul poate avea un comportament ciudat. (de exemplu sa porneasca invers)Succes

Link spre comentariu

Rezistenta aceea verde este de 1k la 7,5 W. Din cate imi amintesc acele motoare se alimenteaza la 110 V de pe priza transformatorului de retea . Numai doua bobine se alimenteaza prin acea rezistenta .Trebuie verificate cu atentie , se intrerup frecvent imediat langa terminale .( ma refer la bobine).Nu am intalnit cazul de rotatie inversa dar asa cum arata @< misa> e posibil dar majoritatea intreruperilor la bobinaj au putut fi reparate .( rezistenta trebuie sa fie in primul rand buna ca si condensatorul inseriat cu aceasta )

Link spre comentariu

Eu, undeva demult, pe acest forum, am ridicat o problema asemanatoare. Mi s-a parut bizar fenomenul. Oricum, nimeni nu mi-a dat o solutie, ba mai descurajator a fost faptul ca nimeni nu a spus ca a mai patit asa ceva. Intre timp, am mai aflat multe...Chiar se poate intimpla asta.

Link spre comentariu

Nu am un asemena motor , as fi incercat sa obtin aceasta anomalie de functionare , cred ca ar fi cel mai relevant printr-o "simulare " .Ar fi interesant de stiut care dintre bobine produce inversarea sensului ( bineanteles fara modificarea interconectarii acestora)

Link spre comentariu

Simulare pe motoare nu vei obtine curind...Tu nu stii - motoarele sunt ceva mai grozv decit hi-end ul din audio. Pe acolo umbla specialisti adevarati. Nu tot felul de ciocoflendri...

Link spre comentariu

Da asa este ,Depinde cine este specialistul si cine ciocoflender-ul. Fiecare cu... ce poate ( ajuta).Acel motor are patru infasurari identice realizate din conductor Cu Em cu diametrul de 0,15 mm.( cu izolatie cu tot ) .Bobinele sunt legate doua cate doua in serie si in cruce, legarea fiind "inceput"cu "inceput" .Rezistenta ohmica a fiecarei bobine este de cca 207 Ohmi ( intre 204 si 210 Ohmi ).Interconectarea este efectuata in partea superioara a motorului unde este axul de antrenare . Daca motorul are aceste caracteristici si nu prezinta urme de supraincalzire , iar conexiunile sunt asa cum am aratat acesta este bun. Mentionez ca sensul de bobinare , vazut din centrul motorului , este cel orar la toate cele patru bobine .@guttuso , Se vede clar ca la acel motor nu s-a umblat .Comparati cele ce am scris cu motorul din poza .In ceea ce ma priveste , am totusi o neclaritate , nu sunt totusi sigur ca ambele grupuri de bobine sunt legete exact cum am scris, stiu precis ca doua din ele sunt legate "inceput cu inceput"in cruce ( cele in opozitie ) dar nu sunt 100% de celelalte doua ( sunt si eu om si mai uit ) Oricum , daca motorul dv-s nu e bun , sunt sanse reale sa gasim unul .

Link spre comentariu

E putin probabil ca cineva sa fi modificat conexiunile bobinelor. De unde sti Kripton rezistenta bobinelor daca nu ai un asemenea motor? Acest parametru nu e specificat in documentatiile normale de motoare. Poti sa-l afli doar masurind. Aceeasi intrebare referitor la diametrul sirmei de bobinaj. Daca ai o asemenea documentatie pune-o aici, poate reusim sa-l ajutam pe acest domn.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări