guttuso Postat Mai 28, 2010 Autor Partajează Postat Mai 28, 2010 nu am pe nimeni apropiat care sa se priceapa la electronicadefapt nu s-a oprit motorul m-am speriatcand este alimentat nu se mai invarte motorasul, trebuie sa-l ajut putin invartind de rotor, dupa care pleaca usurel in sens invers, nu cred ca are forta sa invarta o placa Link spre comentariu
guttuso Postat Mai 28, 2010 Autor Partajează Postat Mai 28, 2010 nu am masurat R2r1 ce valaore are? Link spre comentariu
miron1947 Postat Mai 28, 2010 Partajează Postat Mai 28, 2010 r1 ce valaore are?47 ohmi. Link spre comentariu
guttuso Postat Mai 28, 2010 Autor Partajează Postat Mai 28, 2010 am masurat r2 nu misca nimicnu imi indica nicio valoarela cati volti merge rezistenta?este destul de mare Link spre comentariu
doru3160 Postat Mai 28, 2010 Partajează Postat Mai 28, 2010 Are 1K(1000)ohmi,puterea de min 15W dupa cum arata...cum incercam sa-ti explic,fizica,bat-o vina,cade greu,ca si carnea de porc,daca n-o mesteci bine Link spre comentariu
guttuso Postat Mai 28, 2010 Autor Partajează Postat Mai 28, 2010 pe schema mai sunt rezistente care au tot 1k si anume R13, dar ca si volum sunt mai mici de 10oripe rezistenta cea verde din imagine scrie asa:ПЭВ – 7.5 11831kΩM ±10% Link spre comentariu
miron1947 Postat Mai 28, 2010 Partajează Postat Mai 28, 2010 pe schema mai sunt rezistente care au tot 1k si anume R13, dar ca si volum sunt mai mici de 10oriAceasta este o rezistenta de putere mare, deaceea este inglobata in ceramica, dar indiferent de wataj, rezistenta acesteia trebuie sa fie de 1K, cum scrie si acolo +/- 10% Link spre comentariu
mișa Postat Mai 28, 2010 Partajează Postat Mai 28, 2010 Miron are dreptate.Acum, vazind si poza mororului, treaba se complica un pic. (pentru tine, ca vad ca nu prea esti obisnuit cu electonica) Deoarece motorul are 4 bobine, ar fi interesant sa verifici si continuitatea fiecareia. In cazul in care sunt legate 2 cite 2 in paralel, iar una e intrerupta, motorul poate avea un comportament ciudat. (de exemplu sa porneasca invers)Succes Link spre comentariu
kripton Postat Mai 28, 2010 Partajează Postat Mai 28, 2010 Rezistenta aceea verde este de 1k la 7,5 W. Din cate imi amintesc acele motoare se alimenteaza la 110 V de pe priza transformatorului de retea . Numai doua bobine se alimenteaza prin acea rezistenta .Trebuie verificate cu atentie , se intrerup frecvent imediat langa terminale .( ma refer la bobine).Nu am intalnit cazul de rotatie inversa dar asa cum arata @< misa> e posibil dar majoritatea intreruperilor la bobinaj au putut fi reparate .( rezistenta trebuie sa fie in primul rand buna ca si condensatorul inseriat cu aceasta ) Link spre comentariu
mișa Postat Mai 28, 2010 Partajează Postat Mai 28, 2010 Eu, undeva demult, pe acest forum, am ridicat o problema asemanatoare. Mi s-a parut bizar fenomenul. Oricum, nimeni nu mi-a dat o solutie, ba mai descurajator a fost faptul ca nimeni nu a spus ca a mai patit asa ceva. Intre timp, am mai aflat multe...Chiar se poate intimpla asta. Link spre comentariu
kripton Postat Mai 28, 2010 Partajează Postat Mai 28, 2010 Nu am un asemena motor , as fi incercat sa obtin aceasta anomalie de functionare , cred ca ar fi cel mai relevant printr-o "simulare " .Ar fi interesant de stiut care dintre bobine produce inversarea sensului ( bineanteles fara modificarea interconectarii acestora) Link spre comentariu
mișa Postat Mai 28, 2010 Partajează Postat Mai 28, 2010 Simulare pe motoare nu vei obtine curind...Tu nu stii - motoarele sunt ceva mai grozv decit hi-end ul din audio. Pe acolo umbla specialisti adevarati. Nu tot felul de ciocoflendri... Link spre comentariu
kripton Postat Mai 29, 2010 Partajează Postat Mai 29, 2010 Da asa este ,Depinde cine este specialistul si cine ciocoflender-ul. Fiecare cu... ce poate ( ajuta).Acel motor are patru infasurari identice realizate din conductor Cu Em cu diametrul de 0,15 mm.( cu izolatie cu tot ) .Bobinele sunt legate doua cate doua in serie si in cruce, legarea fiind "inceput"cu "inceput" .Rezistenta ohmica a fiecarei bobine este de cca 207 Ohmi ( intre 204 si 210 Ohmi ).Interconectarea este efectuata in partea superioara a motorului unde este axul de antrenare . Daca motorul are aceste caracteristici si nu prezinta urme de supraincalzire , iar conexiunile sunt asa cum am aratat acesta este bun. Mentionez ca sensul de bobinare , vazut din centrul motorului , este cel orar la toate cele patru bobine .@guttuso , Se vede clar ca la acel motor nu s-a umblat .Comparati cele ce am scris cu motorul din poza .In ceea ce ma priveste , am totusi o neclaritate , nu sunt totusi sigur ca ambele grupuri de bobine sunt legete exact cum am scris, stiu precis ca doua din ele sunt legate "inceput cu inceput"in cruce ( cele in opozitie ) dar nu sunt 100% de celelalte doua ( sunt si eu om si mai uit ) Oricum , daca motorul dv-s nu e bun , sunt sanse reale sa gasim unul . Link spre comentariu
mișa Postat Mai 29, 2010 Partajează Postat Mai 29, 2010 E putin probabil ca cineva sa fi modificat conexiunile bobinelor. De unde sti Kripton rezistenta bobinelor daca nu ai un asemenea motor? Acest parametru nu e specificat in documentatiile normale de motoare. Poti sa-l afli doar masurind. Aceeasi intrebare referitor la diametrul sirmei de bobinaj. Daca ai o asemenea documentatie pune-o aici, poate reusim sa-l ajutam pe acest domn. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum