Vizitator hanrad Postat Mai 25, 2010 Partajează Postat Mai 25, 2010 Buna ziua inca de la inceput tin sa mentionez ca nu prea am tangente cu electronica , dar mi-ar place sa invat....Sotia mea ma tot bate la cap sa ii duc epilatorul la un electronist sa il faca sa functioneze si atunci cand este conectat la priza (el este cu acumulatori... care cica nu prea tin incarcati) nu functioneaza...Ideia e ca nu prea am timp (sunt prea comod) sa ajung pe la un electronist si plus ca asi vrea si eu sa stiu cum se poate face , daca se poate face .,,atasez niste poze cu jucaria si va rog sa imi purtati mana pentru a deprinde aceasta ""taina a electronicii""merci Link spre comentariu
Mindware Postat Mai 25, 2010 Partajează Postat Mai 25, 2010 Acum nu bag mana-n foc dar nu cred ca e conceput sa mearga direct de la retea.Puterea adaptorului de la retea e prea mica pentru a alimenta un motor cc in regim continuu.Cred ca e conceput doar sa incarce acumulatorii .Perioada de incarcare e mult mai lunga in comparatie cu perioada de descarcare a acumulatorilor si de asemenea necesita mult mai putina putere la incarcare un acumulator.Ai putea sa faci rost de un alimentator de 5v de 1-2 amperi,reali si sa incerci asa,conectandu-l direct la motor,decupland restul de circuit(acumulatori,regulator,etc.) adica sa lasi doar motorul ......Totusi nu bag mana-n foc....Mai asteapta pareri. Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Mai 25, 2010 Partajează Postat Mai 25, 2010 Mindware scrie :"Ai putea sa faci rost de un alimentator de 5v de 1-2 amperi,reali si sa incerci asa,conectandu-l direct la motor"5 V este prea mult, vad in poza ca alimentarea se face cu doi acumulatori Ni-MH,deci tensiunea este de 2,4-2,5 V.De fapt din poza nu-mi dau seama daca sunt inseriati sau in paralel, bornele "+" sunt de aceeasi parte, este posibil sa fie legati in paralel.Masurati tensiunea pe motor si apoi procurati (confectionati) un alimentator pentru acea tensiune. Scheme pretabile pentru asa ceva gasiti cu duiumul pe forum. Link spre comentariu
stefan_k Postat Mai 25, 2010 Partajează Postat Mai 25, 2010 Am mai facut chestii asemanatoare pentru aspiratoarele cu acumulatori ale unor colegi. Se poate face, dar de multe ori nu merita efortul.- alimentatorul actual nu e bun, asa cum a zis si mindware.- ai nevoie de un alimentator de 2.4V / 2A. Cel de 5V e folosit doar pentru a alimenta circuitul de incarcare, dar motorul e alimentat din 2 celule de 1.2V. De fapt scrie si pe carcasa, tensiunea nominala de lucru e de 2.4V. Va merge si cu o tensiune ma mare de 2.4V, dar va uza prematur motorul, cu riscul de a-ti supara sotia.- dupa redresare, aplici tensiunea direct pe motor. Electronica curenta poti sa o scot de tot afara. Ar mai merge pus un condensator de 0.1uF pe bornele motorului (din poze se pare ca nu are, sau daca e prezent o fi pe cablaj).- amperajul e destul de important. Foarte posibil sa nu gasesti transformator de 2.4V/2A. In cazul acesta, pune un transformator mai mare (dar de minim 2A) si tensiunea o aduci la 2.4V cu un regulator gen LM338 pus pe un radiator rezonabil (se va incalzi ceva).later edit: cristian_draghiescu a fost mai rapid. e bine sa masurati si tensiunea curenta, sa va lamuriti daca e nevoie de 2.4 sau de 1.2V. Daca cumva e nevoie de 1.2V, atunci aveti nevoie de curent mult mai mare (2 acumulatori legati in paralel pot da 4Ah lejer). Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Mai 26, 2010 Partajează Postat Mai 26, 2010 Nu este mai usor sa schimbi acumulatorii cu unii de capacitate mai mare? La 1000 mAh (12h X 95 mA) sunt cam mici fata de ceea ce gasesti curent in comert (2000 - 2700 mAh).Pune acuumulatori mai mari ca si capacitate cu marirea intervalului de incarcare (de la 24 h in sus, depinde de placa electronica din epilator, pare sa fie o sursa de curent constant). Daca vrei timp redus de incarcare atunci arunca o privire aici http://users.telenet.be/davshomepage/current-source.htm pentru care calculezi curentul de incarcare sa fie de la 1/10 pana la 1/4 din capacitatea acumulatorilor. Daca vrei neaparat sa alimentezi motorul printr-un montaj exterior atunci foloseste un alimentator capabil sa dea 1-2 A la care adaptezi schema de aici http://www.eleccircuit.com/5v-3a-regula ... by-tip2955 si faci caderea la 2.4V prin 2-3 diode de 3A polarizate direct, in serie intre montaj si motor. Neaparat sa montezi radiator la tranzistor si stabilizator deoarece se vor incalzi destul de tare. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum