Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

6S33S - se


Postări Recomandate

... Miercuri, e auditia de baza, (ultima faza de teste) pe boxe Alexandria X2...

Ziua de miecuri a trecut ,asteptam impresii(sint foarte curios ce ne va spune misa...,oricum lucrarea face parte din "elita SE"...).
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 299
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Sunetul e deosebit pe boxe adevarate si in camera de auditie construita pentru asa ceva. Foarte interesanta comparatia cu amplifurile Krell.Au participat mai multe persoane, unele necunoscute mie, posesori de scule audio "grele". Dupa vreo 2 ore de ascultat lampile, s-a trecut la ascultat siliciu. Dupa aproximativ o ora de siliciu, de mare calitate dealtfel, a aparut propunerea: "Da' nu mai bine ascultam din nou lampile? Suna deosebit!"Concluzie: Amplificatoarele suna foarte bine. Dupa cum am spus, o comparatie relevanta va fi doar cea cu amplificatoare cu lampi, cit mai asemanatoare.Poze o sa pun ceva mai incolo. Deocamdata nu am nici una care se preteaza sa o fac publica. Nu pot face publice poze din casa altcuiva. Va trebui sa asez altfel sculele, special pentru poza. Acum nu am putut.Mai trebuie sa fac citeva mici experimente si citeva auditii. In primul rind vreau sa fac intrari diferentiale (balansate) adevarate nu "pseudo-balanced" cum e acuma si cum e la majoritatea amplifurilor cu lampi. Cred ca am sa incerc abordare unui transformator de intrare, lucrare foarte problematica iar reusita ar fi un mare succes... Pina acum am ajuns la concluzia ca trebuie sa construiesc pentru inceput 2 modele numai pentru experiente.Sunt bucuros oricum ca am ajuns in faza de auditii in afara atelierului meu, in conditii bune.

Link spre comentariu

Cu siguranta virfurile atingeau 40-50W pe canal. (camera destul de mare, izolata fonic, dar nu camera surda) Sunetul basului de lampi si traf mare de iesire a facut "impresie". Nu numai basul dar am accentuat asta pentru ca de asta e responsabil miezul mare si inductanta. Pentru calitatea sunetelor complexe (voce, unele instrumente) e responsabil bobinajul (tehnologia, capacitatile parazite, si multe alte chestii care conteaza putin dar se string.)Nu stiu sa descriu sunetul in termeni audiofili pentru ca nu pot folosi termeni pe care nu-i inteleg.Cu siguranta ajuta banda de tecere foarte mare si raspunsul la semnal dreprunghiular. Cind se intorc amplifurile la mine o sa trasez niste grafice masurate "la singe" ca sa pot face comparatie su situatia cu intrare diferentiala. De asemenea mi s-a cerut sa masor consumul si regimul termic, adica dupa cit timp se stabilzeaza termic totul (inclusiv carcasa si trafurile) si la ce diferenta de temperaturi fata de mediu se ajunge.O chestie ma enerveaza pentru ca nu o inteleg inca. Unul din trafurile de alimentare e foarte silentios. Celalalt, in schimb, scoate un usor bizit, mic dar perceptibil de aproape. Trafurile sunt strinse cam la fel (am verificat), le-am bobinat identic, am folosit aceleasi materiale, debiteaza aceeasi putere... Tolele sunt noi si am fost atent sa fie curate. Poate ca totusi s-a strecurat vreo mizerie intre ele. Trebuie sa rezolv aceasta problema.

Link spre comentariu

Trafo desimetrizor se bobineaza obligatoriu cu minim 6 conductori o data , ( fazate corespunzator vor fi primar balansat + secundar nebalansat + o spira din tabla de cupru ( nu in scurt circuit ) ecran , conectata la mediana primarului si evident la masa , si trebuie dimensionat corespunzator pentru ca miezul sa nu se satureze cu semnalul de la sursa CD sau preu de vinil ( minim 3 cm patrati ) .Are cineva documentatie de realizare a trafo interstage , balansate sau nu ?

Link spre comentariu

Eu nu am gasit nici un fel de documentatie de realizare, numai parametrii si preturi, totul mai mult sau mai putin discutabil. Ideea cam care e: O intrare simetrica (balansata, diferentiala) are proprietatea PRINCIPALA (de aia a fost construita) ca elimina semnalele de mod comun. Problema cu trafurile bobinate multifilar (nu ar fi probleme de realizare) e ca au capacitate mare intre primar si secundar. Asta strica foarte mult acea proprietate principala! Din motivul asta consider ca e o chestie destul de "smechera". Vorbesc de situatia in care doresc sa obtin un traf de intrare PERFORMANT, nu doar un traf de intrare.Tabla de ecranare la ce foloseste in cazul unui bobinaj multifilar? Pune si tu o schita sa ma prind si sa vorbim aceeasi limba.

Link spre comentariu

Buna seara

Spuneti-ne domnule Misa cam care ar fi diferentele percepute de dumneavoastra intre cele doua modele de amplificatoare? Ce va placut la unul si ce la altul sau mai bine spus minusuri si plusuri de o parte si de alta.

Am sa povestesc ceva care are legatura cu 6C33C nicidecum cu ce a construit domnul Misa si il rog sa ne confirme daca si dinsul a perceput acelasi lucru ca si mine in momentul in care am ascultat amplificatorul construit de mine dupa schema lui Borbely.

 

Pina sa pun amplificatorul cu tuburi in functiune eu acasa am ascultat pe diverse amplificatoare toate SS, enumar citeva (Arcam Delta 90.2, Onkyo A-8870, Technics SU A909, Denom PMA 1500, 1560, Yamaha) si multe altele.

Prima data cind am ascultat tuburi a fost in Luxemburg, sistemul era compus din Hornuri Avantgarde, monoblocuri SE cu 300B ceva German nu mai retin numele si un Pick up VPI cu o doza MC foarte scumpa.

Am audiat un vinyl cu Robbie Wiliams Swing When You're Winning, prima mea senzatie a fost ca imi cinta in fata, nu imi venea sa cred cit de detaliat si de natural era sunetul cit de usor puteai urmari fiecare instrument. Bineinteles ca am venit acasa si am incercat sa fac comparatie cu ce am ascultat in Luxemburg dar nu avea nicio treaba sunetul de la mine cu ce ascultasem eu acolo si bineinteles ca am dat imediat vina pe boxe. Intre timp am inceput sa audiez diverse amplificatoare pe tuburi cu fiecare ocazie pe care o aveam, dar ce am ascultat erau facute cu EL84 in configuratie PP. Nu am fost satisfacut de prestatia lor. Este vorba de Un Luxman Neoclasico http://www.onahighernote.com/luxman/?c=5&id=37 si un Armonia de la Nightingale http://www.stereomojo.com/Nightingale%2 ... Review.htm

 

In momentul in care am testat acasa in versiune de test amplificatorul cu 6C33C am ramas impresionat de sunetul lui, am avut aceiasi senzatie ca in Luxemburg ca am in fata orchestra si imi cinta numai mie. In acel moment mi-am schimbat parerea si nu am mai dat vina pe boxe ci pe amplificator. Practic ascultam pe aceleasi boxe dar aveam un sunet complet diferit.

Un bass mult mai corect si profund nu mai era bubuit, contrabasul suna foarte natural

Pe partea de medie in schimb a fost cel mai mare soc, Vocea foarte naturala instrumentele sunau extraordinar nu mai erau agresive in special la instrumentele de suflat, puteai asculta ore in sir fara sa te deranjeze dar cel mai important lucru observat de mine a fost acela ca vocea interpretului era un pic mai prezenta decit partea muzicala a piesei parca simteai cumva ca este un pic in fata lor si ca el este defapt pionul principal in acea inregistrare.

Am ajuns acum la partea de inalte, Cam greu sa descriu dar am sa incerc.Daca pe orice SS ascultat de mine inaltele sunau sasait pe tuburile acestea 6C33C definitia cinelelor era alta foarte naturala si bine definita sesisai foarte bine lovitura batului in cinele.

Percutia suna foarte bine pe amplificatorul acesta cu tuburi.

In concluzie un sunet natural, complet foarte linear si echilibrat.

 

Inca un lucru foarte interesant

In acelasi timp cu mine fratele meu (flancfuster) care de altfel acum are si el un amp SE cu 6C33C lucra la un Nelson Pass de 10W in clasa A daca nu ma insel la Zen4.

A folosit numai componente de foarte buna calitate, iar pe partea de alimentare folosea trei condensatori RIFA de 6800U la 63v pe fiecare canal. Daca la masuratori acel Nelson Pass raspundea la putere maxima intre 5Hz si 60khZ nu se auzea nici pe departe la fel de bine ca cel cu 6C33C nici macar pe partea de joase.

Asa ca pentru mine SE ul cu 6C33C ramine rege pina la audierea altora mai bune.

Cine se teme de consum si caldura sa nu faca nimic cu aceste lampi cine vrea in schimb calitate fara compromisuri le recomand cu placere. Faptul ca este o lampa stabilizatoare nu ma impiedicat sa construiesc un amplificator.

Daca domnul Misa ar dori sa ne impartaseasca din impresiile lui ar fi extraordinar..

Link spre comentariu

Mai! Io'ncep de jos in sus. Nimeni nu se teme de consum si de caldura. N-ai inteles nimic...! Consumul si caldura in lumea audiofila e o lauda!Cu sunetul: Suna bine. Cu parere de rau, nu am cuvinte sa explic cum suna acest amplificator. E chestie de nuanta, de...habar n-am ce. Suna mai bine si mai placut decit ampliful cu care l-am comparat. Nu stiu inca daca e vorba de modelul de lampa sau de modelul de traf de iesire.Intr-adevar am fost surprins de 6s33s atit din punct de vrdere tehnic cit si din punct de vedere al sunetului. Ideea e ca aceasta lampa iti da posibilitatea (care o ai la putine lampi) sa construiesti un traf de iesire deosebit. De fapt inca nu sunt sigur ca ceea ce ne place in sunet, e sunetul lampii sau sunetul trafului de iesire...Pina una alta, banuiesc ca e sunetul trafului...(asta in urma unor experimente). Cel mai bine au sunat amplifurile cu lampile care mi-au permis sa fac transformatoarele cele mai "fara compromis", si trafurile din aceste amplificatoare sunt virful. (pina acum)

Link spre comentariu

Ar putea fi vorba de trei chestiuni : 1.clasaA-SE 2.tub final trioda autentica 3.transformator de iesire de exceptie.(ordinea numerotari nu este intimplatoare in acceptiunea mea ,cu toate ca si 3. are o pondere cruciala in rezultatul final=acest 3. trebuie sa permita chestiuni 1.+ 2. sa se "manifeste").Aceste trei elemente pot conduce la "redarea unui sunet de exceptie"/inconfundabil (desigur daca si restul elementelor din lantul audio permit acest lucru)...

Link spre comentariu

Punctul 2 e esential! Trioda reala! Nu pot accepta pentoda ca trioda. Pentoda are beneficiile ei. Foloseste-te de ele! Trioda de asemenea! (poate fac un amplif cu triode folosite ca pentode... :ras: )(si pentodele suna foarte bine...cel mai bine in pp, zic yo)Si mai e ceva: ai puterea necesara sa auzi muzica in adevaratul sens al cuvintului, nu numai in surdina si cu frica-sin sa nu trezesti pe cineva.

Link spre comentariu

Problema legata de caldura si consum nu era pentru dumneavoastra domnule Misa ci pentru cei care stau pe ginduri si nu sunt hotarati de ce sa se apuce. Foarte multa lume se fereste de aceste tuburi tocmai datorita acestor doi factori. Am fost intrebat de foarte multe ori inainte sa il fac de ce nu folosesc pentode in PP si eu raspundeam vreau SE clasa A minim 15W. Chiar si aici pe forum vad foarte multa lume care este interesata in primul rind de eficienta amplificatorului si dupa aia de calitatea sunetului reprodus. Pentru mine care ascult multa muzica important este sunetul nu randamentul amplificatorului.La ce bun 50W sau 100W daca eu ascult la 2-5W? pe incinte de 95dBEu astept cu nerabdare confruntarea cu Lamm daca aceasta se va produce.Daca ce ati facut dumneavoastra va iesi invingator si nu ma indoiesc de asta imi va demonstra inca o data ca preturile acestor echipamente nu reflecta performantele produse.Cind eu am inceput acest proiect va spun sincer ca a fost mai mult o ambitie. Ma intrebam vazind BAT urile sau LAMM urile cum naiba de costa atitia banii. Eu chiar nu pot face ceva similar? la un pret mult mai mic? Raspunsul este DA se poate face.Nu am pretentia si nici nu vreau sa il compar cu aceste doua marci, mie mi-a placut designul acestei lampi in primul rind dupa care am inceput sa citesc diverse opinii vizavii de 6C33C.

Link spre comentariu

Da dom-le, acum cred ca ne-am inteles corect. Ma bucur. Numai bine si la mai mare. Cu Lamm, astept si eu cu nerabdare. Este unul din putinele amplifiri audiofile pe care le apreciez. In rest aproape numai "spoiala".Preturile mari nu-s materialele si sunetul ci numele, renumele si spoiala. (si numarul mare de snobi)

Link spre comentariu

Trafo desimetrizor se bobineaza obligatoriu cu minim 6 conductori o data , ( fazate corespunzator vor fi primar balansat + secundar nebalansat + o spira din tabla de cupru ( nu in scurt circuit ) ecran , conectata la mediana primarului si evident la masa , si trebuie dimensionat corespunzator pentru ca miezul sa nu se satureze cu semnalul de la sursa CD sau preu de vinil ( minim 3 cm patrati ) .Are cineva documentatie de realizare a trafo interstage , balansate sau nu ?

Da , am sa explic cum sta treaba in curand , dar metoda este descoperita de mine personal , dupa ce am bucatit un trafo mititel , care nu era nici de retea , nici de iesire , si era recuperat de la casari cu barosul dintr-o centrala telefonica de institutie mai de varf ( afli mai multe daca intrebi prietenii comuni ) fabricata in RDG , si care functiona cu curenti purtatori , deci cam mergeau bine la inalte ( nu aveau problema cu capacitatea parazita exagerata ca trafo clasice ) , si m-am minunat destul in perioada aceea , pacat ca nu puteam sa recuperez mai multe , dar macar am vazut tehnologia de bobinare , o sa o puteti comenta......
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări