Vizitator atilacarmen Postat Mai 23, 2010 Partajează Postat Mai 23, 2010 Va salut. Am o mica problema. Am un motor trifazat asincron ( giromotor ) pe care doresc neaparat sa-l invart. Am nevoie de o schema cat mai simla pentru a converti o tensiune continua de 36V in 36V trifazat cu o frecventa variabila de la 0 la 400Hz. Cu speranta ca voi primi un raspuns rapid.... Multumesc anticipat. Link spre comentariu
viopa Postat Mai 23, 2010 Partajează Postat Mai 23, 2010 Nu stiu de ce imi face impresia ca motorul este din echipament de aviatie. Daca este asa, cauta sa faci rostul si de convertizorul ce-l alimenta, sa afli de la ce avion [elicopter] provine.Da , tensiunea este 36v cc si 400 hertz si stiu ca, daca vrei sa o produci prin alte cai este foarte costisitor. Daca gresesc , si este alta cale mai ieftina, sa se posteze [de cunoscatori in domeniu], informatiile necesare.AM UITAT ;ATENTIE CA TREBUIE RESPECTATA FRECVENTA DE 400 HERTZI ! Link spre comentariu
Dr.L Postat Mai 23, 2010 Partajează Postat Mai 23, 2010 Se poate folosi partea ce comanda de la convertizoarele trifazate de 220->380v si la partea de forta se vor folosi tranzistoareSe poate adapta si dintr-o schema de comanda pt motoarele stepper (cred) Link spre comentariu
Vizitator atilacarmen Postat Mai 23, 2010 Partajează Postat Mai 23, 2010 Da. Este un motoras de pe un avion. Consuma cam un amper. Eu nu cred ca nu putem gasi o schema sa alimenteze motorasul asta. Am studiat un pic problema inainte sa postez aici. Ceva idei am, dar mai am nevoie de surse de inspiratie. Link spre comentariu
Vizitator Somnozaur Postat Mai 23, 2010 Partajează Postat Mai 23, 2010 Cautand o sursa de alimentare pentru motoare trifazate asincrone am dat peste asta: http://www.emil.matei.ro/csf.php Problema ar fi obtinerea componentelor. Link spre comentariu
Vizitator atilacarmen Postat Mai 23, 2010 Partajează Postat Mai 23, 2010 Foarte util link-ul dat de tine. Multumesc. Este o sursa de inspiratie. As vrea totusi ceva mai simplu. cu piese indigene... Eu am ceva idei, dar nu functioneaza la parametrii nominali. Link spre comentariu
Vizitator atilacarmen Postat Mai 23, 2010 Partajează Postat Mai 23, 2010 Din cate stiu... Se poate construi un numarator cu frecventa variabila in baza 6. dupa asta se pune o matrice de diode, dupa care vin finalii... 3 pnp si 3npn Dintre emitorii si colectori lor se culege trifazicul. Nu-mi mai aduc aminte montajul electronic. Oricum... O sa-l postez aici pe masura ce il realizez.Cu acel montaj am reusit sa invart motorul.Problema era ca acel montaj imi asigura trifazatul in impulsuri dreptunghiulare. Se incalzeau exagerat si finalii si motorul.As vrea sa obtin un trifazic sinusoidal. Link spre comentariu
Dr.L Postat Mai 23, 2010 Partajează Postat Mai 23, 2010 Finalii se incalzeau din alte cauzeDaca ar fi fost sinusoidal,atunci s-ar fi incalzit bine Link spre comentariu
Vizitator atilacarmen Postat Mai 23, 2010 Partajează Postat Mai 23, 2010 Ei... Ai pus punctul pe I . Aici am eu probleme. Se incalzesc exagerat. Poate nu i-am polarizat bine, poate nu am folosit ce trebuie... Urmeaza sa vin cu o schema detaliata la ce am facut. Poate ma puteti ajuta. Link spre comentariu
blazeu Postat Mai 26, 2010 Partajează Postat Mai 26, 2010 Nu am vazut schema dvs., dar daca se incalzesc la 400Hz in regim "dreptunghiular" exista o greseala in comanda.Functionarea in regim sinus inseamna reducerea randamentului (cresterea pierderilor si incalzirea tranzistoarelor) la aproape 50%Oricum, aplicat unei sarcini inductive, "dreptunghiularul" ala numai dreptunghiular nu mai ramane...Succes! Link spre comentariu
Vizitator atilacarmen Postat Mai 26, 2010 Partajează Postat Mai 26, 2010 Salut. Revin cu o schema prototip de la care am plecat initial. Am lucrat la ea acum 4 ani si nu-mi mai aduc aminte varianta finala. Sunt cam pe fuga in cursul saptamanii. Revin cu detalii sambata cel mai probabil. Sa auzim numai de bine.... Link spre comentariu
Administratori Badman Postat Mai 26, 2010 Administratori Partajează Postat Mai 26, 2010 eu cred ca merge cu un driver de bruslees cum sunt alea de modelism Link spre comentariu
Vizitator atilacarmen Postat Mai 26, 2010 Partajează Postat Mai 26, 2010 E totusi o problema. Eu la motor am doar trei intrari. x,y,z. Habar nu am cum sunt legate infasurarile... Stea-Triunghi. Link spre comentariu
Vizitator atilacarmen Postat Mai 26, 2010 Partajează Postat Mai 26, 2010 Urmand totusi sfatul lui Vasile am gasit schema asta : http://www.freepatentsonline.com/6528968-0-large.jpg Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum