lorik199 Postat Mai 22, 2010 Partajează Postat Mai 22, 2010 Inainte de toate :STIU CA CE FAC E ILEGAL, ROG A NU MI SE ATRAGE ATENTIA CU PRIVINTA LA ASA CEVA Am gasit acum ceva timp pe internet o schema de emitator, simpla, si astazi avand ceva timp liber am zis s-o testez am cautat toate piesele, ce le-am gasit pe toate mai putin condensatorul de 8,8pF care l-am inlocuit cu unul diy din 2 sarme rasucite din CuEm care pe capacimetru ar da valoarea ok si dioda BB106, care le-am inlocuit-o cu BB139 bobinele le-am facut din sarma de 1 mm, cu pas de aprox 4 mm, si le-am bagat una in alta, tot montajul l-am bagat intr-o cutie de selector de canale de la un TV A/N bobinele si trimerii le-am pus intr-un compartimemt separat din pacate n-am apucat s-o testez, c-a intervenit altceva mai important dar nu prea am tutusi crezarea ca ar fi functionala schema in primul rand c-am observat ca in schema G3 figureaza ca si cand ar fi separata, dar de fapt ea in tub e legata la catod, si implicit rezistenta de 3K3 e inutila intreb pe cei mai experimentati daca imi pot da niste sfaturi, eventual o alta schema, cu tuburi prefer, relativ simplista [attachment=0]el84.gif[/attachment] L.E : am gasit o schema asemanatoare cu alt tip de tub, pana la urma ar avea un "sambure de adevar" schema Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Mai 23, 2010 Partajează Postat Mai 23, 2010 In prima schema este o greseala de desen. La EL84, atat pinul 1 cat si pinul 2 sunt legati la G1. Deci conexiunea pe care scrie 2 este tot G1, nu G3 asa cum se arata in desen. In plus, trimerul de 30pF este logic sa mearga la G1 fiind calea de reactie pozitiva prin care se aduce in stare de oscilatie etajul.G3 este legata la catod in interior si nu ai treaba cu ea. Doar EL83 are grila3 libera si e conectata la pinul 6, in nici un caz la 2.Incearca schema, dar sa nu te astepti la o stabilitate prea buna de frecventa, poate daca stabilizezi anodica si negativarea (cam complicat). Montajul sa fie cat mai rigid dpdv mecanic. Link spre comentariu
lorik199 Postat Mai 23, 2010 Autor Partajează Postat Mai 23, 2010 In prima schema este o greseala de desen. La EL84, atat pinul 1 cat si pinul 2 sunt legati la G1. Deci conexiunea pe care scrie 2 este tot G1, nu G3 asa cum se arata in desen. In plus, trimerul de 30pF este logic sa mearga la G1 fiind calea de reactie pozitiva prin care se aduce in stare de oscilatie etajul.G3 este legata la catod in interior si nu ai treaba cu ea. Doar EL83 are grila3 libera si e conectata la pinul 6, in nici un caz la 2.Incearca schema, dar sa nu te astepti la o stabilitate prea buna de frecventa, poate daca stabilizezi anodica si negativarea (cam complicat). Montajul sa fie cat mai rigid dpdv mecanic.deci daca respect schema, practic folosind numerotarea pinilor si nu conectez dupa simbolul grafic al tubului schema-i functionala cat de cato sa aduc micile modificari montajului si revin cu rezultate Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Mai 23, 2010 Partajează Postat Mai 23, 2010 Exact. Foloseste doar numerotarea pinilor care este corecta pentru EL84. Atentie insa in caz ca vei folosi vreun 6P14P, asta are conectata grila1 doar la pinul 2, nu si la pinul 1 ca la EL84 ! La 6P14P pinul 1 este liber (neconectat). Desi sunt lampi echivalente si interschimbabile, iata ca sunt unele mici diferente la modul de conectare care in majoritatea cazurilor nu afecteaza dar in cazul de fata trebuie sa tii cont de ele.Sarma emailata a bobinei L2 trebuie sa fie izolata suplimentar inainte de a o introduce printre spirele bobinei L1. Altfel exista pericolul de strapungere a emailului si te trezesti cu 300V pe borna de antena, sau mai rau, se strapunge si trimerul de 30pF serie cu L2 si se lasa cu artificii Preferabil ar fi sa folosesti niste trimeri cu aer care rezista la tensiuni mari, dar s-ar putea sa reziste si cei ceramici, depinde de tip.Am facut o eroare in primul mesaj, am avut impresia ca tensiunea continua din dreapta schemei (Audio in) e pt negativare insa pe acolo zic ei ca se introduce semnalul audio de fapt. Normal ar fi sa existe o tensiune continua (polarizare dioda varicap) peste care sa se introduca semnalul audio printr-un condensator si un soc de RF. Link spre comentariu
Th3_uN1Qu3 Postat Mai 23, 2010 Partajează Postat Mai 23, 2010 Eu zic sa faci ceva pe el de trimer, pune'l fix si joaca frecventa doar din bobina despartind/apropiind spirele cu un instrument de plastic. Mie nici la 300mW pe care ii are emitatorul cu care ma mai joc cate 2-3 zile pe luna nu imi convine sa se plimbe frecventa cum vrea basca trimerului, dar la 3W... Am busit vreo 4 trimere pana cand am ajuns la concluzia ca mai bine fac reglajul doar din bobina. Link spre comentariu
lorik199 Postat Mai 24, 2010 Autor Partajează Postat Mai 24, 2010 Am facut o eroare in primul mesaj, am avut impresia ca tensiunea continua din dreapta schemei (Audio in) e pt negativare insa pe acolo zic ei ca se introduce semnalul audio de fapt. Normal ar fi sa existe o tensiune continua (polarizare dioda varicap) peste care sa se introduca semnalul audio printr-un condensator si un soc de RF.dioda varicap exista acolo,pusa cu anodul la mas ca si in schema nr2, nu si socul RFar trebui si un soc pus?basca, chiar 6p14p am pus, tre sa mut grilaEu zic sa faci ceva pe el de trimer, pune'l fix si joaca frecventa doar din bobina despartind/apropiind spirele cu un instrument de plastic.trimerul de pe L2? Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Mai 24, 2010 Partajează Postat Mai 24, 2010 Eu as face montajul din schema de mai jos, dar mai ai nevoie de o tensiune continua de 13 ... 18V pentru polarizarea diodei. Astfel as avea si acord din potentiometru, fara sa mai fie necesar trimerul paralel cu L1. In locul lui se poate pune un C de valoare fixa (15 ... 20pF de ex). Acordul brut (intrarea in banda) se face prin alungirea sau strangerea bobinei L1 iar acordul fin din potentiometrul de 20k liniar.E bine sa mai pui o rezistenta de 3...5k intre capatul rece al potentiometrului si masa, am uitat sa o desenez, ca sa nu scurtcircuitezi sursa audio in cazul cand cursorul pot de acord e catre masa.SRF are 70 +70 spire CuEm 0.1mm pe o rezistenta arsa sau mai mare de 1M la 0.5W.Condensatorul de 5uF nepolarizat il faci din doua de 10uF legate in serie lipind plusurile impreuna.Trimerul serie cu L2 ar trebui totusi pus pentru a putea acorda corect antena.Trimerul dintre rez de 3k3 si L1 dozeaza reactia. Intrucat are 300V pe un cap si celalalt cap la masa prin 3k3 este obligatoriu sa reziste la tensiuni mari. Cel din poza de mai jos e cu aer si are distanta intre armaturi de 1mm, cam asa ceva ar trebui acolo. Dar daca nu ai poti incerca cu valori fixe, pune un 10pF si vezi cum merge.La 6P14P grila1 este conectata doar la pinul 2, acolo lipesti si trimerul de 30pF si rez de 3k3 si C-ul de 8.8pF din circuitul diodei varicap. Link spre comentariu
lorik199 Postat Mai 24, 2010 Autor Partajează Postat Mai 24, 2010 cred ca maine (sa vad cum stau cu timpul) voi face modificarile precizateva tin a curent cu rezultatele obtinute Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum