Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

stabilizator tensiune dispozitiv avertizare mers inapoi


Vizitator licutza

Postări Recomandate

Vizitator licutza

Salut!Am si eu nevoie de putin ajutor eu nepricepandu-ma prea mult la electronica.De curand mi-am montat pe masina ca avertizare pentru mers un dispozitiv electronic pentru asa ceva care in momentul cand cuplezi treapta de mers inapoi face beep-beep-beep.Eu l-am montat in paralel cu becul de mers inapoi .Problema e ca in momentul in care cuplez merge bine adica se aude bine dar cand incep sa misc de volan(masina are servodirectie electro-hidraulica)probabil din cauza curentului mare luat de pompa electrohidraulica+ sistemul de aprindere al masinii +toti ceilalti consumatori la turatii mici ale motorului(aproape de ralanty) sunetul se intrerupe sau se aude gajait sau distorsionat.Se poate monta un condensator sau altceva pe alimentarea acelui dispozitiv pentru a nu mai fi afectat de aceste lucruri?Multumesc!

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 22
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • cristian_draghiescu

    4

  • XAN77

    2

  • lucione_cip

    2

  • former_Alfred

    1

Vizitator comfel

fa cateva teste cu acel dispozitiv electronic ,conecteazal direct la bateria masinii cu motorul pornit la relanti si vezi daca functioneaza normal daca nu pe alimentarea dispozitivului punei un con elco de cateva sute micro /25 v (ex..470micro /25v).atentie la respectarea polaritatii ,daca functioneaza pozitioneazal in spate cat mai aproape de bec iar minusul montajului este de preferat sa il legi ferm de sasiul masini ...daca nu functioneaza ,schimba montajul :da

Link spre comentariu
Vizitator licutza

fa cateva teste cu acel dispozitiv electronic ,conecteazal direct la bateria masinii cu motorul pornit la relanti si vezi daca functioneaza normal ...............

El functioneaza normal dar e deranjat atunci cand masina consuma mult curent servo+aprindere+toate celelalte si motorul nu e turat.O sa incerc cu acel condensator dar ma gandesc ca daca il pun in paralel cu becul care practic e o rezistenta o sa rezulte un circuit RC paralel dupa cate mai stiu eu si nu stiu ce ar insemna asta pentru acel circuit,sa nu ard ceva prin electronica masinii ca cine stie cum sunt legate acele lampi de mers inapoi in relatie cu instalatia masinii(masina e un vw polo).Credeti ca ar putea aparea o astfel de problema?Cat despre minusul montajului ,daca eu am legat montajul la plusull si minusul becului ,asta nu inseamna ca minusul montajului e legat la masa masinii?
Link spre comentariu
Vizitator comfel

vad ca nu ne intelegem ,ai testat montajul direct pe bateria masinii ....???

condensatorul nu influienteaza cu nimic buna functionare masinii ...( un cond de val mare se regaseste si in radio ca element filtraj )

ai spus;;;daca il pun in paralel cu becul care practic e o rezistenta o sa rezulte un circuit RC paralel masoara rezist unui bec

montajul trebuia legat astfel ....+se ia de la bec iar (-) se leaga la masa -sasiu masina ..

dupa test postezi rezultatul si apoi m/ai discutam ..................... :jytuiyu

Link spre comentariu

O sa incerc cu acel condensator dar ma gandesc ca daca il pun in paralel cu becul care practic e o rezistenta o sa rezulte un circuit RC paralel dupa cate mai stiu eu si nu stiu ce ar insemna asta pentru acel circuit,sa nu ard ceva prin electronica masinii

Nu-ţi face griji, acel circuit RC paralel există deja, prin simpla existenţă a bateriei în circuit :limb:Un condensator electrolitic ar trebui să compenseze efectul rezistenţei interne crescute a bateriei. Când motorul e turat şi alternatorul încarcă, dpdv al circuitului electric se poate vorbi despre o scădere a rezistenţei interne a sursei de tensiune. Condensatorul în paralel face acelaşi lucru, echivalează cu o scădere a rezistenţei interne a sursei de tensiune. Cu cât e mai mare, cu-atât mai bine. 470 uF e chiar puţin, poţi încerca cu 2.200 sau chiar cu 4.700 uF. La 25 V, într-adevăr. Ideal ar fi ca toată energia de care are nevoie montajul pentru a emite un bip să fie deja stocată în condensator, în felul ăsta se va auzi tare şi clar, fără să "gâjâie". Iar până la următorul bip are timp să se încarce din nou.Fizic, condensatorul trebuie conectat în circuit cât mai aproape de montajul electronic, nu cât mai aproape de bec. Aşa beneficiezi şi de rezistenţa serie a firelor (pe toată distanţa de la baterie până la montaj) şi astfel rezultă o celulă de filtraj RC tipică.
Link spre comentariu

Unul din defectele cele mai frecvente ale lampilor de semnalizare de pe automobile e cresterea rezistentei pe traseul de masa. Becurile, prin modul lor de functionare au o variatie mica a luminozitatii intr-un domeniu destul de larg al tensiunii de alimentare. De asta ti-au recomandat colegii sa legi minusul avertizorului DIRECT la o parte metalica a caroseriei. (Nici "beep-aitoarea" ta nu-i asa grozava daca are asemenea sensibilitati). (Ca fapt divers, deoarece imi schimbasem releul de clipire al semnalizarii de directie cu unul complet electronic si mecanismul de revenire a manetei mai dadea rateuri, ca sa nu merg cu semnalizatorul km intregi, i-am atasat un beep-aitor...Prima constructie era un oscilator cu un tranzistor si un transformator de iesire; era foarte caraghios, cand porneam ventilatia scadea tensiunea, si, desi semnalizarea functiona corespunzator, aveam parte de niste "oracaituri" aproape hilare. Rezolvarea a fost o complicatie in sensul ca am construit un oscilator mai complicat, mai putin sensibil la valoarea tensiunii de alimentare...)Succes!PS daca insisti sa incerci solutia propusa de colegi cu condensatorul, se intercaleaza o dioda intre plusul becului si avertizorul tau, legat in paralel cu condensatorul, cu anodul spre bec, care va impiedica descarcarea condensatorului pe bec...

Link spre comentariu
Vizitator licutza

Am legat minusul dispozitivului direct la masa masinii si au aparut niste schimbarii in bine in sensul in care acum nu mai gajaie nu isi mai pierde din putere semnalul acustic cand manevrez volanul sau alte chestii ce iau curent mare :aplauze .Deci functioneaza binisor doar ca acum(ca si inainte) din cand in cand se intrerupe semnalul in mijlocul beep-ului si o ia de la cap ,deci tot e sensibil la caderile de tensiune.Ce sa fac sa incerc si cu condensator plus dioda cum m-ati sfatuit? :scarpin De cat sa fie condensatorul ca cineva spune sa fie mai mic ,altcineva sa fie mai mare,cum sa il aleg?Stiu ca pe diode e o dunga desenata la un capat.Ala e anodul sau catodul?

Link spre comentariu

Condensatorul cu cât mai mare cu atât mai bine, iar la diodä capătul însemnat cu o linie este catodul care se leagă la plus.

Ca sa nu fie confuzii, mai exact la plusul condensatorului (respectiv al alimentarii avertizorului).
Link spre comentariu

Nu este bine !!!

 

Capatul fara dunga al diodei (anodul) trebuie legat la + (la bec), nu la masa !

Ce dioda folositi ?

Link spre comentariu
Vizitator licutza

Nu este bine !!!

 

Capatul fara dunga al diodei (anodul) trebuie legat la + (la bec), nu la masa !

Ce dioda folositi ?

Nu mai inteleg nimic .Mai sus @lucione_cip spune ca se leaga la plus capatul cu dunga,deci care varianta e corecta?Aas cum am desenat acum e bine?

Dioda am de la o punte redresoare ,recuperata de prin radiouri sau tv-uri nu mai stiu exact.

Legat de becurile cu buzzer inclus(a fost prima varianta la care m-am gandit si eu) cred ca nu isi merita banii deoarece se aud foarte incet,fiind inchise ermetic in carcasa triplei si nici lumina care o dau nu e puternica,abia se vede.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări