dorinromeo Postat Mai 21, 2010 Partajează Postat Mai 21, 2010 vreau sa folosesc masina de gaurit pentru frezat. spuneti-mi va rog daca este posibil sa ii micsorez turatia. am o masina fara variator de turatie dar foarte puternica. Link spre comentariu
junior Postat Mai 21, 2010 Partajează Postat Mai 21, 2010 Daca vrei sa o folosesti la frezat atunci ai nevoie de turatie mai mare si deci trebuie sa cresti turatia nu sa o scazi . Link spre comentariu
adi pastor Postat Mai 21, 2010 Partajează Postat Mai 21, 2010 Turatia este in functie de materialul pe care vrei sa-l frezezi Link spre comentariu
TESSLA Postat Mai 21, 2010 Partajează Postat Mai 21, 2010 Incearca schema de variator de tensiune asta.Cauta un triac pentru sarcini inductive, gen BTA-16 BW. Restul pieselor sant urmatoarele:C1=0.1 MicroFaraziR1=4,7 KiloOhmiVR1=500 KiloOhmiDIAC=DB3D1=1N4148/16BSi nu uita sa pui ledul, ca e important! Link spre comentariu
vio2007 Postat Mai 21, 2010 Partajează Postat Mai 21, 2010 vreau sa folosesc masina de gaurit pentru frezat. spuneti-mi va rog daca este posibil sa ii micsorez turatia. am o masina fara variator de turatie dar foarte puternica.Era bine sa dai date despre motor(ca,cc,cu perii colectoare,etc)Schema regulatorului postata de TESSLA este pentru motor de curent alternativ cu perii colectoare , alimentat la 230V. Link spre comentariu
dorinromeo Postat Mai 22, 2010 Autor Partajează Postat Mai 22, 2010 multumesc pentru schema. masina este ruseasca si nu scrie nimic pe ea, nici macar numele sau vre-o serie. vreau sa o folosesc la frezat metal (piesa de fonta) Link spre comentariu
TESSLA Postat Mai 22, 2010 Partajează Postat Mai 22, 2010 multumesc pentru schema. masina este ruseasca si nu scrie nimic pe ea, nici macar numele sau vre-o serie. vreau sa o folosesc la frezat metal (piesa de fonta) Inseamna ce e puternica nu gluma daca vrei sa frezezi fonta, asa ca daca vrei sa utilizezi schema de mai sus, foloseste un triac mai puternic, gen BTA-26 BW! Link spre comentariu
radusa Postat Mai 23, 2010 Partajează Postat Mai 23, 2010 Fiind vorba de un motor, care este o sarcina inductiva, iti trebuie neaparat sincronizare cu reteaua la trecere prin zero. Iti atasez mai multe documente si citeste mai ales 3566.pdf care te lamureste care e treaba cu sarcinile inductive. Link spre comentariu
TESSLA Postat Mai 23, 2010 Partajează Postat Mai 23, 2010 Parerea mea e ca sant prea complicate schemele postate mai sus,de fapt ultimele doua. Asta nu inseamna ca nu sant utile! Dar atata timp cat exista triace snuberless, special construite pentru sarcini inductive, nu vad de ce sa te complici. In unele datasheet-uri de la triace snuberless chiar se specifica ca pot fi folosite pentru controlul turatiei motoarelor asincrone. Link spre comentariu
radusa Postat Mai 23, 2010 Partajează Postat Mai 23, 2010 Triacul "Snubberless" ofera compensare RC pe triac pt sarcini inductive dar nu are nici o legatura cu declansarea triacului sincronizata cu trecerea prin zero. Daca nu exisata aceasta sincronizare motorul primeste niste impulsuri, sa zicem "aleatorii" care pe langa faptul ca duc la lipsa de putere in motor, mai pot duce si la supraincalzirea lui, pana la ardere.Cititi documentul 3566.pdf unde se explica foarte bine, sau cautati pe net, importanta reglarii cu sincronizare pt sarcini inductive. La sarcini inductive nu se pot folosii regulatoarele de tensiune "normale" care se folosesc la becuri. In general controlerele de turatie motor sunt ceva mai complexe, deoarece trebuie sa asigure pastrarea puterii motorului constant (moment forta), in toate regimurile de turatie. Link spre comentariu
davidut5 Postat Mai 23, 2010 Partajează Postat Mai 23, 2010 un var de-al meu i sa stricat butonul de la flex (cu disc max de 26), si avea o bormasina no name arsa cu turatie reglabila, ia frumos butonul de la bormasina si-l pune la flex si voila: flex cu turatie reglabila. Dar nu stiu cat de mult o sa-l tina, flexul fiind mult mai puternic decat bormasina. Link spre comentariu
TESSLA Postat Mai 25, 2010 Partajează Postat Mai 25, 2010 Ceva vesti aveti? Ati reusit sa variati turatia? Link spre comentariu
davidut5 Postat Mai 27, 2010 Partajează Postat Mai 27, 2010 un var de-al meu i sa stricat butonul de la flex (cu disc max de 26), si avea o bormasina no name arsa cu turatie reglabila, ia frumos butonul de la bormasina si-l pune la flex si voila: flex cu turatie reglabila. Dar nu stiu cat de mult o sa-l tina, flexul fiind mult mai puternic decat bormasina.Acum am aflat ca flexul nu mai merge, problema: buton pornire flex sprasubdimensionat Link spre comentariu
dorinromeo Postat Iunie 16, 2010 Autor Partajează Postat Iunie 16, 2010 nu am reusit cu schemele postate, sunt prea complicate pentru un incepator, dar totusi am rezolvat altfel problema. in loc de freza folosesc un dispozitiv pe care prind hartie abraziva si folosesc masina la turatia ei. multumesc pentru idei. apropo, am incercat sa pun buton de la alta masina cu regulator de turatie si a mers vreo 2 ore apoi a iesit fum... e, asta e... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum