Vizitator onicusor Postat Mai 20, 2010 Partajează Postat Mai 20, 2010 Vreau sa leg un motor de masina de cusut de 500w la 220 . A fost legat in stea si l-am legat in triunghi ca in poza atasata . Cum leg firele la comutatorul de pornit oprit pentru a putea sa-l bag in priza? Am facut corect legaturile? mai exista si alta posibilitate?Va rog sa ma ajutati! Link spre comentariu
Vizitator electricistul Postat Mai 20, 2010 Partajează Postat Mai 20, 2010 Nu prea am inteles ce vrei sa faci, motorul a fost legat la 220 si vrei sa-l faci pentru 380 sau invers? In poza ai legat in triunghi eclisele, in cazul asta daca vrei sa-l alimentezi in trifazat 380 pui cele 3 faze cate una pe fiecare eclisa. Link spre comentariu
Vizitator onicusor Postat Mai 20, 2010 Partajează Postat Mai 20, 2010 vreau sa-l leg la 220 Link spre comentariu
Vizitator onicusor Postat Mai 20, 2010 Partajează Postat Mai 20, 2010 Motorul este montat la o masina de cusut juki care a mers la 380 pana acum iar eu vreau sa o folosesc acasa la 220 . Am legat firele asa cum se vede in imagine dar declanseaza comutatorul se opreste . Nu am legat firele bine? Link spre comentariu
miron1947 Postat Mai 20, 2010 Partajează Postat Mai 20, 2010 a mers la 380 pana acum iar eu vreau sa o folosesc acasa la 220 viewtopic.php?f=69&t=33577 Link spre comentariu
gogutu Postat Mai 21, 2010 Partajează Postat Mai 21, 2010 ce putere are motorul?nu se vede prea clar culoarea frelor ,si iti trebue condensator pentru pornire la 220v,fa o poza mai clara cu schema placute motorului ca nu se vede nici ce scrie Link spre comentariu
gogutu Postat Mai 21, 2010 Partajează Postat Mai 21, 2010 uite aici la arhiva cum se leaga Link spre comentariu
radusa Postat Mai 23, 2010 Partajează Postat Mai 23, 2010 Motorul e una, dar ai grije cum legi intrerupatorul. Cred ca ai facut niste scurturi intre faze acolo. Firul galben/verde nu are treaba cu intrerupatorul. Cele doua (G/V) de pe intrare/iesire le legi impreuna si sunt impamantarea pt 220V, dupa aia pe firul albastru e nulul si mai iei unul din celelalte trei, care il folosesti pt faza si pe care le treci prin intrerupator. Mai departe te iei dupa schemele postate mai sus. Link spre comentariu
bassbox Postat Mai 23, 2010 Partajează Postat Mai 23, 2010 Comutatorul pornit-oprit folosit de tine este un releu termic.Nu asa se leaga ,cand se foloseste in monofazat!Se inserieaza doua sectiuni pe un fir(de ex pe faza),iar nulul se leaga la a treia sectiune.Deci ,neaparat se vor folosi toate cele trei sectiuni.Mai explicit :faza intra pe 1, 2 se leaga cu 3, faza iese din 4. Nulul intra pe 5 si iese pe 6.Nu se vede in poza,dar releul termic pt un motor de 500VA monofazat trebuie reglat la cca 2,7A.(1,2xP/U=1,2x500/220)Daca releul folosit de tine nu este in acest domeniu,e pacat de el sa fie pus aici.Aceasi treaba ar face si un intrerupator de .......veioza. Link spre comentariu
radusa Postat Mai 24, 2010 Partajează Postat Mai 24, 2010 Subscriu la ceea ce a spus bassbox, cu o mica rectificare (daca vrem sa fim foarte corecti din punct de vedere exprimare) si anume ca nu termenul corect pt intrerupatorul pe care il ai, si care contine si releu termic, se numeste automat de pornire. Link spre comentariu
lyka Postat Mai 24, 2010 Partajează Postat Mai 24, 2010 onicusor ,in fotografie se vede un intreruptor tripolar echipat cu declansator termic ,seregleaza la 1,2i nominal eu l-as folosi inaintea unui contactor pornirea fiind comandata cu botoni pornit -oprit in acestfel la orice cadere sau lipsa tensiune contactorul deschide circuitul ,tutusi orce electromotor trifazat legat la o retea monofazata pierde 30 %din puterte (aproximativ) Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum