Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Soft-start pentru electroventilator.


cristimm

Postări Recomandate

M-ar interesa un modul de soft-start pentru electroventilator (cel din botul masinii). De fiecare data cand porneste si masina e la relanti simt o mica trepidatie a motorului.Curentul nominal e de 8A, dar asa cum stiti la pornire poate fi de 4 ori mai mare.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 10
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • cristimm

    6

  • Dr.L

    2

  • kinderu56

    1

  • remus68

    1

Top autori în acest subiect

Poate se defecteaza vre-o componenta si nu mai porneste deloc :speriat . Trebuie sa ai si asta in vedere!Ca sa scapi de problema asta,poti pune inca un senzor de temperatura,dar care sa actioneze la o temperatura mai joasa cu ~5 grade,de ex. Si rezistenta aia o sa disipe muult.Vezi ca unele masini au ventilatoare cu mai multe trepte de viteza,vezi cum e facut sistemul lor (daca vitezele sunt date de un montaj electronic/rezistenta sau motorul are mai multe fire de alimentare,pt diferite viteze)

Link spre comentariu

Multumesc pentru raspuns, ai dreptate cu defectarea.Am deja 2 trepte. Deranjant e cand pleaca de la 0 la 1, trecerea de la viteza 1 la viteza 2 nu se simte.Alta varianta: Oare cu un termistor de putere in serie ar fi ok?

Link spre comentariu

treaba asta se face forte simplu cauti pe vro masina straina si ai si sa gasesti o rezistenta de sarcina pentru pornire lenta (undeva pe la 10-15 spire cam pe la 1mm diametru sarmei si ar trebui sa aiba cam maxim 5 ohmi) ori cum iti trebuie doi senzori separati de temperatura unu sa porneasaca pe la 91 de grade pe treapta mica iar cea mare la 100 grade

Link spre comentariu

De fiecare data cand porneste si masina e la relanti simt o mica trepidatie a motorului

:rade: E din cauza alternatorului care intra in functiune intr-o sarccina mai mare! Motorul fiind la relanti nu dezvolta un cuplu prea mare. E normal! La un autoturism cu motor mai mic se aude pina si atunci cind esti cu motorul in relanti si semnalizezi schimbarea directiei de mers. Lasa masina in pace.
Link spre comentariu

:rade: E din cauza alternatorului care intra in functiune intr-o sarccina mai mare! Motorul fiind la relanti nu dezvolta un cuplu prea mare. E normal! La un autoturism cu motor mai mic se aude pina si atunci cind esti cu motorul in relanti si semnalizezi schimbarea directiei de mers. Lasa masina in pace.

Cauza nu este alternatorul, faptul ca alternatorul este mai solicitat este o consecinta a faptului ca apare un consumator mare. Sa incercam sa gandim corect.

 

Nu este vorba de un motor mic ci de unul de 150cp. La alt consumator nu este aceasta problema (nici la faruri, dezaburire luneta care sunt si ei consumatori mari).

 

As putea sa o las asa dar imi plac lucrurile care functioneaza perfect. :101

Link spre comentariu

treaba asta se face forte simplu cauti pe vro masina straina si ai si sa gasesti o rezistenta de sarcina pentru pornire lenta (undeva pe la 10-15 spire cam pe la 1mm diametru sarmei si ar trebui sa aiba cam maxim 5 ohmi) ori cum iti trebuie doi senzori separati de temperatura unu sa porneasaca pe la 91 de grade pe treapta mica iar cea mare la 100 grade

Asa cum am spus am deja 2 trepte (termocontact dublu, 2 relee, etc) la ventilator si nu este facut sistemul cu rezistenta ci un motor cu 2 infasurari. Nu vad cum m-ar putea ajuta o rezistenta, aceasta ar limita curentul permanent nu doar la pornire cum vreau eu.
Link spre comentariu

n-ai probleme cu ventilatorul sau alternatorul - iti trepideaza la pornire pentru ca din una sau mai multe cauze (motoras pas-cu pas ralanti, clapeta acc imputzita, bujii proaste sau nepotrivite, ralanti prea mic, avans aiurea, instalatie gaz) sistemul de aprindere/injectie al motorului nu compenseza imediat consumul mai mare de curent.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări