cristimm Postat Mai 19, 2010 Partajează Postat Mai 19, 2010 M-ar interesa un modul de soft-start pentru electroventilator (cel din botul masinii). De fiecare data cand porneste si masina e la relanti simt o mica trepidatie a motorului.Curentul nominal e de 8A, dar asa cum stiti la pornire poate fi de 4 ori mai mare. Link spre comentariu
cristimm Postat Mai 19, 2010 Autor Partajează Postat Mai 19, 2010 La ceva de genul asta ma gandeam: Ceva opinii si sugestii? Link spre comentariu
Dr.L Postat Mai 19, 2010 Partajează Postat Mai 19, 2010 Poate se defecteaza vre-o componenta si nu mai porneste deloc . Trebuie sa ai si asta in vedere!Ca sa scapi de problema asta,poti pune inca un senzor de temperatura,dar care sa actioneze la o temperatura mai joasa cu ~5 grade,de ex. Si rezistenta aia o sa disipe muult.Vezi ca unele masini au ventilatoare cu mai multe trepte de viteza,vezi cum e facut sistemul lor (daca vitezele sunt date de un montaj electronic/rezistenta sau motorul are mai multe fire de alimentare,pt diferite viteze) Link spre comentariu
cristimm Postat Mai 20, 2010 Autor Partajează Postat Mai 20, 2010 Multumesc pentru raspuns, ai dreptate cu defectarea.Am deja 2 trepte. Deranjant e cand pleaca de la 0 la 1, trecerea de la viteza 1 la viteza 2 nu se simte.Alta varianta: Oare cu un termistor de putere in serie ar fi ok? Link spre comentariu
kinderu56 Postat Mai 20, 2010 Partajează Postat Mai 20, 2010 treaba asta se face forte simplu cauti pe vro masina straina si ai si sa gasesti o rezistenta de sarcina pentru pornire lenta (undeva pe la 10-15 spire cam pe la 1mm diametru sarmei si ar trebui sa aiba cam maxim 5 ohmi) ori cum iti trebuie doi senzori separati de temperatura unu sa porneasaca pe la 91 de grade pe treapta mica iar cea mare la 100 grade Link spre comentariu
remus68 Postat Mai 20, 2010 Partajează Postat Mai 20, 2010 De fiecare data cand porneste si masina e la relanti simt o mica trepidatie a motorului E din cauza alternatorului care intra in functiune intr-o sarccina mai mare! Motorul fiind la relanti nu dezvolta un cuplu prea mare. E normal! La un autoturism cu motor mai mic se aude pina si atunci cind esti cu motorul in relanti si semnalizezi schimbarea directiei de mers. Lasa masina in pace. Link spre comentariu
cristimm Postat Mai 21, 2010 Autor Partajează Postat Mai 21, 2010 E din cauza alternatorului care intra in functiune intr-o sarccina mai mare! Motorul fiind la relanti nu dezvolta un cuplu prea mare. E normal! La un autoturism cu motor mai mic se aude pina si atunci cind esti cu motorul in relanti si semnalizezi schimbarea directiei de mers. Lasa masina in pace. Cauza nu este alternatorul, faptul ca alternatorul este mai solicitat este o consecinta a faptului ca apare un consumator mare. Sa incercam sa gandim corect. Nu este vorba de un motor mic ci de unul de 150cp. La alt consumator nu este aceasta problema (nici la faruri, dezaburire luneta care sunt si ei consumatori mari). As putea sa o las asa dar imi plac lucrurile care functioneaza perfect. Link spre comentariu
cristimm Postat Mai 21, 2010 Autor Partajează Postat Mai 21, 2010 treaba asta se face forte simplu cauti pe vro masina straina si ai si sa gasesti o rezistenta de sarcina pentru pornire lenta (undeva pe la 10-15 spire cam pe la 1mm diametru sarmei si ar trebui sa aiba cam maxim 5 ohmi) ori cum iti trebuie doi senzori separati de temperatura unu sa porneasaca pe la 91 de grade pe treapta mica iar cea mare la 100 gradeAsa cum am spus am deja 2 trepte (termocontact dublu, 2 relee, etc) la ventilator si nu este facut sistemul cu rezistenta ci un motor cu 2 infasurari. Nu vad cum m-ar putea ajuta o rezistenta, aceasta ar limita curentul permanent nu doar la pornire cum vreau eu. Link spre comentariu
Dr.L Postat Mai 21, 2010 Partajează Postat Mai 21, 2010 Pai in schema ta nu este o rezistenta de putere? Si in loc de mos-fet mai bine folosesti un releu auto Link spre comentariu
cristimm Postat Mai 21, 2010 Autor Partajează Postat Mai 21, 2010 Ba da este dar e folosita doar pana cand incepe sa conduca mos-fet-ul.Ideea cu releul e buna. Link spre comentariu
madkat Postat Mai 25, 2010 Partajează Postat Mai 25, 2010 n-ai probleme cu ventilatorul sau alternatorul - iti trepideaza la pornire pentru ca din una sau mai multe cauze (motoras pas-cu pas ralanti, clapeta acc imputzita, bujii proaste sau nepotrivite, ralanti prea mic, avans aiurea, instalatie gaz) sistemul de aprindere/injectie al motorului nu compenseza imediat consumul mai mare de curent. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum