Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Flex Hitachi


iahim999

Postări Recomandate

  • 10 luni mai târziu...
  • Răspunsuri 49
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • iahim999

    12

  • almarghi

    4

  • boederyakumo

    4

  • nostrom

    3

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Ca sa nu mai deschid un subiect nou, postez aici o experienta practica pe un flex Eihell, la care nu rotorul pare sa fie vinovat pentru nefunctionare ci statorul. Flexul imi apartine. Este un model 960/125, de 960 W pentru discuri de 125 mm diametru. In imaginea atasament se pot vedea cateva zone, unde conductorii de legatura de la bobinajul statorului, au interactionat (electric) cu acesta. Pentru cei cu ochiul format, se mai poate vedea si aspectul caracteristic al unui bobinaj copt.post-27597-139829295173_thumb.jpgRotorul, pare sa nu aibe nimic la prima vedere. Am sa revin cu amanunte, dupa rebobinarea statorului. Mentionez ca toate simptomele au fost aceleasi cu cele descrise de initiatorul acestui topic.

Link spre comentariu

Hitachi G23MR http://ecx.images-amazon.com/images/I/3 ... AA300_.jpg acesta e modelul si nu l-am facut ca nu am avut timp sa ii cumpar alte perii,apoi o sa incerc sa ii netezesc cumva rotorul si sper sa nu mai faca flama asa mare :dans:

"Focul continuu" de la colector, in principal poate fi cauza unei spire in scurtcircuit din rotor si boala nu are leac.Cazul fericit este cand una din perii sau amandoua , nu calca bine pe lamelele colectorului, asta se poate rezolva.Un alt mare necaz la rotoarele de proasta calitate, este oxidarea in zona de sertizare a conductorului cu lamela colectorului.In cazul asta se priveste cu o lupa starea de imbinare si in cazul fericit se poate cositori zona de sertizare suspectata. Prin "Tehnium" stiu ca se gasea schema unui aparat simplu de depistare a rotoarelor cu spire in scurtcircuit. Poate o gaseste cineva si o posteaza,dispozitivul fiind foarte util.
Link spre comentariu

...Prin "Tehnium" stiu ca se gasea schema unui aparat simplu de depistare a rotoarelor cu spire in scurtcircuit. Poate o gaseste cineva si o posteaza,dispozitivul fiind foarte util.

Eu am construit dupa acea schema, un dispozitiv prin anii '80, care insa nu a dat rezultate. Nu mai stiu insa in ce numar al revistei apare schema, desi am un "cuprins" al Colectiei Tehnium, pe un fisier Excel preluat de pe un alt forum, pe care il atasez aici pentru cei interesati. Lista nu este insa exhaustiva. De aceea, daca este cineva care stie sa localizeze exact acea schema, il rog sa o posteze, sau doar sa precizeze numarul corespunzator al revistei.[attachment=0]Lista articolelor din colectia Tehnium.xls[/attachment]

...nu calca bine pe lamelele colectorului...

Intr-adevar, la o analiza mai atenta, am constatat ca periile nu calcau pe colector in zona centrala. Defectiunea constatata este insa reala si poate fi eventual tocmai din cauza comutarii defectoase intre perii si colector.
Link spre comentariu

O sa pun maine o poza cu un aparat minune simplu cu care puteti depista cand este intrerupt sau in scurt bobinaju unui rotor .Flama prea mare care apare la periile colectorului practic indica o functionare defectuoasa a motorului si include toate defectiunile motorului dar investigarea se face prima data vizuoal daca pare totul in regula se porneste cu verificarea posibilelor defectiuni din cele mai simple adica vezi carbuni in ce stare sant si daca calca pe colector ,daca colectorul nu este prea uzat ,daca colectorul nu are vrio lamela unfleta in sus din cauza temperaturi prea mari ,verifici daca toate sarmele bobinajului de la rotor sant bine prinse pe fiecare lamela a colectorului ,verifici statoru daca nu are vrio bobina in scurt ,verifici rulmentu si suportu de rulment dinspre colector .Daca esti meserias toete aste le faci in 10-20 de minute .

Link spre comentariu
  • 3 luni mai târziu...

O sa pun maine o poza cu un aparat minune simplu cu care puteti depista cand este intrerupt sau in scurt bobinaju unui rotor .Flama prea mare care apare la periile colectorului practic indica o functionare defectuoasa a motorului si include toate defectiunile motorului dar investigarea se face prima data vizuoal daca pare totul in regula se porneste cu verificarea posibilelor defectiuni din cele mai simple adica vezi carbuni in ce stare sant si daca calca pe colector ,daca colectorul nu este prea uzat ,daca colectorul nu are vrio lamela unfleta in sus din cauza temperaturi prea mari ,verifici daca toate sarmele bobinajului de la rotor sant bine prinse pe fiecare lamela a colectorului ,verifici statoru daca nu are vrio bobina in scurt ,verifici rulmentu si suportu de rulment dinspre colector .Daca esti meserias toete aste le faci in 10-20 de minute .

Poza cu aparatul minune nu mai apare? :nas:
Link spre comentariu

Intr-adevar, se pare ca colegul @Adierea, a rarit vizitele pe subiectele sectiunii Masini unelte. Il asteptam sa revina si sa se achite de promisiune. Dispozitivul a carui schema a promis-o, este asteptat de multi useri.

Link spre comentariu
  • 1 an mai târziu...

Pozele promiseSe pune rotorul pe mezul bobinei in partea unde este devupat sub forma de V in partea opusa V-ului se tine o lamela ,tola de transformator la o distanta de cativa milimetri acolo unde incepe sa vibreze lamela este o intrerupere sau bobina in scurt .

post-27640-139829618755_thumb.jpg

post-27640-139829618761_thumb.jpg

post-27640-139829618766_thumb.jpg

post-27640-139829618771_thumb.jpg

Link spre comentariu

In atelierul de reparat motoare electrice acel dispozitiv poarta numele de "BÎZ" si este un simplu electromagnet la 230 v tensiune alternativa . Iar indentificarea bobinei defecte se facea prin asezarea rotorului pe acest dispozitiv iar in partea de deasupra a rotorului se punea o lamela metalica ,la rotoarele mai mari chiar o panza se bomfaier .Daca nu "bazaia" era ok acea infasurare daca da era defecta. Dupa cum spune si colegul AdiereaElectromagnetul se putea obtine si de la releele electromagnetice(contactori) mai mari ,bineinteles cu prelucrarea tolelor in "v". Unghiul "v" se face in functie de rotoarele ce se verifica ,mai deschis pt rotoare de diametre mari mai inchis pt rotoare de diametre mici.Si niciodata "BIzul " nu greseste ! :da

Link spre comentariu

O alta metoda este urmatoarea: Se utilizeaza un redresor/alimentator de 12 V, un bec de far 40/45 W, si un voltmetru/multimetru. O iesire a redresorului se conecteaza la o borna a becului, iar cealalta iesire a redresorului impreuna cu cealalta borna a becului se conecteaza pe doua lamele diametral opuse ale colectorului, ca si cum ar fi carbunii. Apoi cu un voltmetrul se masoara tensiunea intre fiecare doua lamele invecinate. Daca tensiunile masurate sunt cat de cat identice, rotorul e bun. Daca tensiunea masurata e mai mica sau dubla intre doua lamele, atunci infasurararile respective sunt scurtcircuitate, respective intrerupte.

Link spre comentariu

Dispozitivul este alimentat la 220 V, sau prin transformator?

Este alimentat la 12v alternativ ,il pti face si pentru tensiunea retelei de 220 V dar este mai greu sa faci o bobina cu sarma subtire si cu cateva mii de spire .Bobinaju lam calculat cum se calculeaza un transformator obisnuit cu tole de ferosiliciu .Pachetul de tole este de tipul E,I taiat cum se vede ,poate fi cu grosimea si sectiunea diferita nu sant niste dimensiuni critice dar trebue calculat bobinaju pentru mezul respectiv .
Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

...Prin "Tehnium" stiu ca se gasea schema unui aparat simplu de depistare a rotoarelor cu spire in scurtcircuit. Poate o gaseste cineva si o posteaza,dispozitivul fiind foarte util.

Eu am construit dupa acea schema, un dispozitiv prin anii '80, care insa nu a dat rezultate. Nu mai stiu insa in ce numar al revistei apare schema, desi am un "cuprins" al Colectiei Tehnium, pe un fisier Excel preluat de pe un alt forum, pe care il atasez aici pentru cei interesati. Lista nu este insa exhaustiva. De aceea, daca este cineva care stie sa localizeze exact acea schema, il rog sa o posteze, sau doar sa precizeze numarul corespunzator al revistei.
nr8. din '78, pagina 8
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări