iahim999 Postat Mai 18, 2010 Partajează Postat Mai 18, 2010 Salut Sper ca am postat bine Am o problema mare cu o scula mare si buna,dar acum e pe duca :cry: Hitachi G23MR http://ecx.images-amazon.com/images/I/3 ... AA300_.jpg problema este in felul urmator I-am pus perii noi,dar tot nu merge bine(face flama mare) asta din cauza rotorului care este cu denivelari,adica cum a intrat praf,nisip,pilitura...sau format niste canale in rotor Acum vine intrebarea cea mare Pot sa il indrept cumva sa fie uniform??? Merita sa ma obosesc sau altul nou?E tare scump unul nou si as vrea sa il repar VA ROG AJUTOR Link spre comentariu
boederyakumo Postat Mai 18, 2010 Partajează Postat Mai 18, 2010 Posibil rotor in scurt circuit, (incearca si varianta)mergi cu rotorul la un strungar,(atentie)cand face operatia de strunjire sa sprijine axul in chirner pentru o prelucrare uniforma, si sa corectezi colectorul(dupa strunjire sa faca si o slefuire cu smirghel cat mai fin, (tot pe strung).Dupa strunjire curata cu grija intre lamele si mai incearca odata.(carbunii sa fie buni). Link spre comentariu
iahim999 Postat Mai 19, 2010 Autor Partajează Postat Mai 19, 2010 O sa incerc varianta aceasta,dar unde gasesc strungar? Link spre comentariu
boederyakumo Postat Mai 19, 2010 Partajează Postat Mai 19, 2010 O sa incerc varianta aceasta,dar unde gasesc strungar? Incearca la reparatii uz casnic undeva, orienteaza-te si tu pe undeva Link spre comentariu
iahim999 Postat Mai 19, 2010 Autor Partajează Postat Mai 19, 2010 Oare un rotor nou gasesc?Costa mai mult ca flexul? Link spre comentariu
boederyakumo Postat Mai 19, 2010 Partajează Postat Mai 19, 2010 Oare un rotor nou gasesc?Costa mai mult ca flexul? Incearca la reprezentanta , daca vrei sa faci cu inima :speriatFlexul e undeva la 120 euro si aia cred ca o sa i-ti ia 150 cu manopera cu tot. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 19, 2010 Partajează Postat Mai 19, 2010 ...Merita sa ma obosesc sau altul nou?E tare scump unul nou si as vrea sa il reparVA ROG AJUTOR Chiar daca gasesti un strungar, te sfatuiesc sa nu strunjesti jugul rotoric. In mod sigur nu vei rezolva nimic. Tot ceea ce poti incerca, este strunjirea lamelelor colectorului, urmata de o ajustare manuala (cu sabarul sau o alta scula taietoare manuala) pentru inlaturarea eventualelor strapuri (punti intre lamelele colectorului) Daca dupa aceasta operatie, unealta se comporta la fel, teoretic ai mai putea schimba complet colectorul cu unul nou. Dar practic acest lucru este foarte greu de realizat, intrucat nimeni nu produce colectori de schimb pentru motoarele uneltelor electrice. Doar daca il poti face "pe genunchi". Chestiunea este urmatoarea. Fiind motoare de putere mare si volum mic, la nivelul colectorului comuta curenti mari sub tensiuni de varf mari. Asta duce in timp la crearea unor canelicule (semi)conductoare intre lamelele vecine care strabat dielectricul. Nu este de vina praful asa precum presupui. Acesta are intr-adevar un rol destructiv, dar in organele mecanice de rulare (rulmenti) ale uneltei. Un mod de a verifica toate acestea este acela de a combina statorul tau cu un rotor de acelasi tip considerat bun. Daca tot nu merge, este posibila o defectiune statorica. Daca merge, atunci defectiunea este aproape sigur cea expusa de mine mai sus. Oricum, mai devreme sau mai tarziu, iti vei da seama ca cea mai buna solutie este sa cumperi alta unealta. Industria uneltelor electrice manuale este de asa maniera conceputa, incat cea mai ieftina piesa de schimb este o unealta complet noua. Link spre comentariu
nostrom Postat Mai 19, 2010 Partajează Postat Mai 19, 2010 Puteti incerca rectificarea daca santul lasat de perii nu este prea adanc.Strungarul stie mai bine cum sa facaaceasta operatiune. Nu folositi SABARUL cum v-a recomandat D-l OLA folositi o panza de fierastrau deoarece cu sabarul mariti distanta dintre lamele si nu curatati corect fundul canalului. Scanteile apar datorita duritati noilor perii sau elasticitatii arcurilor .Pentru o corecta diagnosticare vizualizati si daca doar o perie scoate scantei sau ambele.Succes Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 19, 2010 Partajează Postat Mai 19, 2010 ...Nu folositi SABARUL ...Un sabar profesional are un varf triunghiular bine ascutit cu care se poate patrunde oriunde. Este totusi posibil ca si o panza de fierastrau pentru metale sa fie utila.Puteti incerca rectificarea...Rectificarea este un procedeu specific otelurilor (de regula celor foarte dure) Materialele moi si indeosebi cuprul incarca piatra si procesul de aschiere devine ineficient in aceste cazuri. Este suficienta o strunjire fina, urmata de o lustruire cu panza abraziva - la turatia cea mai mare a strungului. Link spre comentariu
iahim999 Postat Mai 19, 2010 Autor Partajează Postat Mai 19, 2010 Nu stiu ce sa fac Poate lucrez degeaba si tot nu va merge :cry: Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 19, 2010 Partajează Postat Mai 19, 2010 ...Poate lucrez degeaba si tot nu va merge :cry:Un strungar binevoitor nu te-ar taxa prea mult pentru o asemenea operatie. Ea merita deci facuta, ba chiar este obligatorie - de regula - atunci cand se schimba periile. Restul vei vedea - ce anume ai de facut - dupa ce vei face proba, cu colectorul corectat. Link spre comentariu
PL500 Postat Mai 19, 2010 Partajează Postat Mai 19, 2010 Se mai poate rectifica colectorul rotorului (este adevarat neprofesional, insa metoda da rezultate) folosind chiar turatia rotorului.Daca motorul flexului este o unitate independenta, se poate demonta de pe acesta si prinde intr-o menghina.Se alimenteaza motorul si se poate interveni cu o bucatica de material abraziv (glaspapier pliat in doua, tinut ferm cu un patent cu falci mai subtiri sau chiar o penseta mai zdravana) atingand lamelele colectorului si deplasandu-l de-a lungul axei acestuia (procedeul este oarecum similar strunjirii).Atentie la: - pericolul de electrocutare (atentie la izolarea electrica + manusi electroizolante); - riscul de a sari ,,unealta" si materialul abraziv in cazul in care nu este tinut ferm (purtati ochelari de protectie); Metoda inlatura (garantat) ,,focul circular" aparut numai daca acesta provine din cauza lamelelor colectorului inegal uzate.Daca bobinajul rotorului are spire in scurtcircuit acesta este aproape compromis.Inainte verificati daca periile colectoare (carbunii) gliseaza liber in canalele lor si daca sunt apasate de arcurile acestora. De asemenea, verificati si daca toate terminalele bobinajului rotoric sunt ,,sudate" la lamelele rotorului. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 19, 2010 Partajează Postat Mai 19, 2010 Se mai poate rectifica colectorul rotorului (este adevarat neprofesional, insa metoda da rezultate) folosind chiar turatia rotorului.Daca motorul flexului este o unitate independenta, se poate demonta de pe acesta si prinde intr-o menghina.Se alimenteaza motorul si se poate interveni cu o bucatica de material abraziv (glaspapier pliat in doua, tinut ferm cu un patent cu falci mai subtiri sau chiar o penseta mai zdravana) atingand lamelele colectorului si deplasandu-l de-a lungul axei acestuia (procedeul este oarecum similar strunjirii)...rotorului.Colegului PL500, precum si oricui altcuiva nu ii recomand o asemenea prelucrare "online", indiferent daca la perii este curent de inalta sau joasa tensiune. Dincolo de pericolul de accidente, care este real - inclusiv prin electrocutare - poate fi compromis sistemul prin patrunderea prefului si/sau aschiilor - in zona intrefierului, intre spirele bobinajului atat ale rotorului cat si ale statorului, precum si pe caile de rulare ale rulmentilor. Cu alte cuvinte este cea mai rea solutie care poate fi aleasa. In orice situatie apelati la un strungar, chiar daca va costa ceva. Link spre comentariu
nostrom Postat Mai 19, 2010 Partajează Postat Mai 19, 2010 D-le Ola am specificat ca operatiunea o face un strungar dar vad ca pricepi greu.Cei care lucreazaefectiv la un strung ,masina de rectificat,freza etc cred ca au inteles unde se face operatiunea si de catre cine.Eu inteleg ca vrei sa dai solutii pentru toate intrebarile puse pe acest forum dar cred ca doar partea teoretica o stapanesti mai bine zis stii sa cauti raspunsuri si sa exploatezi calculatorul.Lasa teoria si treci la practica . Link spre comentariu
PL500 Postat Mai 19, 2010 Partajează Postat Mai 19, 2010 Pai rulmentii sunt capsulati, bobinajul in mod cert este deja colmatat cu praf si alte pulberi rezultate din procesul de taiere cu flexul (sa nu uitam ca motorul este strabatut de un curent de aer necesar racirii), intradevar poate nu este o metoda de dat online (gandindu-ma ca poate ajunge sa fie folosita necorespunzator) insa avantajul ei este ca e cu adevarat eficienta.Nu este ideea mea, eu am aplicat-o si functioneaza. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum