pirvuti Postat Septembrie 3, 2011 Partajează Postat Septembrie 3, 2011 Apropo de "profi", nu poti cositori vreun fel de reductie cu filet in loc de furtun+coliere?Eu am cositorit cu usurinta direct de conducta, la 2 compresoare. Eu am cositorit conducta de frana cu piulita, si am folosit o piesa cu 3 intrari pentru a uni cele 2 compresoare.Inca o chestie, am observat ca la mine cam scoate condens, din aceasta cauza una din conducte s-a infundat, bine ca atunci nu erau cositorite. Cred ca deja era conducta astupata partial si de la condens sa infudat de tot.voi incerca faza cu cositoritul. dar eu ma gandisem la o filetare cu o filiera si folosirea de cuple rapide (sunt fan de cuple rapide)cat despre "profi": am incercat sa fac un compresor frumos pe care sa-l folosesc mult timp de acum incolo. evident, a trebuit sa fac si compromisuri din moment ce nu pot sa fac eu totul (vezi cadrul sudat ce l-as fi vrut din teava rotunda indoita curb)voi incerca pe parcurs sa remediez si asta Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Septembrie 3, 2011 Partajează Postat Septembrie 3, 2011 Sint mai multe probleme cu agregatele frigorifice pt folosirea lor pe post de compresor dar cel mai mare avantaj al lor e ca`s in genere ieftineprovenind din recuperari , compacte si silentioase.Sint perfecte pentru aerografe si scule care cer debit mic de aer.Daca ai nevoie de volum mai mare sint bune cele de clime care au si unitati de 2Kw , cele de peste 18Kbtu .Si acolo necazul e ca sint facute pentru debit mic si presiune mare ,cele pentru refrigerante moderne urca usor peste 20 bari presiune de lucru. Mai este varianta sa pui mai multe in paralel si merge.Problema cu ungerea este ca uleiul trebuie sa ajunga in pompa la intrare si nu la iesrea din pompa asa cum se intimpla daca se scurge de pe furtune.Prin urmare trebuie din cind in cind recomplectat.Alt necaz cu ele e racirea care in circuitul normal se face prin refrigerantul din circuit .Daca tii insa cont de toate astea pina la urma se poate obtine un compresor bun la un pret si mai bun!Succes in constructii !!GrigP.S. Felicitari pentru realizare!Lipitura se poate face cu aliaj cu temperatura de topire pe undeva pe la 800C in mod profesional, asa sint si facute foarte multe dar eu asi incerca cu aliaj pentru instalatiile de incalzire ca si ala e mai rezistent decit fludorul normal Link spre comentariu
nelute8 Postat Septembrie 3, 2011 Partajează Postat Septembrie 3, 2011 Daca tot vorbiti de aliaje de lipit si temperaturi, cu durafix merge excelent, se incalzeste pana-n 400 de grade piesa, temperatura la care se topeste electrodul de durafix. Materialul e dur, se poate folosi si la aluminiu. Eu am lipit la instalatiile de AC auto, jenti auto, piese sparte (pompe vacuum)... Vad ca tendinta e, de descurajare, in a face ceva modest, simplu si util. Pana nu-l faci, nu sti cum merge, dupa care perfectionezi, in functie de necesar si pretentii. Pentru a putea vopsi fara riscul de a improsca si ulei, am pus doua butelii in serie, iar la brau, inainte de pistol am un filtru decantor, cu element de bronz spongios, prin care nu trece nici apa. Dupa vopsirea unei masini, din decantor scurg 200 ml de apa. Uleiul din carterul compresorului, il gasesc in prima butelie. In a doua, apa si ceva ulei. La cel prezentatpe forum, ca fiind silentios, butelia e de maxim 10l, are rijlac (supapa de sens), de suprapresiune (deschide la 1,5 atm.), si manometru. Nimic mai mult. Cu o atmosfera, pot vopsi, antifona si terosona. Stiti ca, terosonul are vascozitatea asemanatoare iaurtului. Deci cu un pistol facut cum trebuie , se poate face treaba buna, numai sa vrei. Cat priveste teoria ca se impune aia sau alta, ca asa trebuie, nu mai e valabil. Fa cum te duce capul, ca e posibil sa faci ceva care sa nu fi facut nimeni. Cine vrea sa vada pistolul, nu-i ceva deosebit, dar e foarte util si cred ca l-am dat pe forum. De altfel, cine vrea putin ajutor si idei, poate sa vina sa le vada, strung artizanal, compresoare , diferite aparate de control in domeniul auto, aparat de sudura autogena cu GPL, electric in aluminiu... Link spre comentariu
icar Postat Septembrie 24, 2011 Partajează Postat Septembrie 24, 2011 Excelenta realizare! In privinta condensului, de ce nu folosesti un filtru de apa/ulei? Link spre comentariu
pirvuti Postat Septembrie 24, 2011 Partajează Postat Septembrie 24, 2011 Excelenta realizare! In privinta condensului, de ce nu folosesti un filtru de apa/ulei?merci de aprecierile pozitive!pe fundul buteliei am un surub de scurgere (cumparat de-a gata, doar 2 ron). pana acum nu am gasit condens/apa/ulei in butelie. e drept ca a fost si vara (umiditate sub 10%) si in plus golesc butelia de aer dupa ce termin. pe iesire folosesc un furtun de 6mm transparent lung de 3 m si nu se vede nici o urma de apa/ulei pe iesire.compresorul il folosesc atat pt. aer comprimat (o automatizare cu pistoane pneumatice) cat si pt. vacuum. Link spre comentariu
TAO Postat Decembrie 12, 2012 Partajează Postat Decembrie 12, 2012 salut !mai fratilor vreau sa-mi sugerati si mie o pompa de aer (piston cu menbrana ) care sa o pot atasa la un motor de compresor auto cu perii. defapt vreau sa inlocuiesc toata partea camasa -piston de la un compresor auto cu ceva mai performant pentru a umple o butelie extinctor de 11.7 litri cu 12-13 atm.(200psi). multumesc mult ! Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Decembrie 12, 2012 Partajează Postat Decembrie 12, 2012 Pt 12atm ai nevoie si de ceva putere la motorul de actionare .Compresoarele de Saviem/Raba sant potrivite ,presiunea din sistem e de 10atm ;pt volum mic si cu un motor potrivit mintenas urca-n 15atm. Link spre comentariu
TAO Postat Decembrie 12, 2012 Partajează Postat Decembrie 12, 2012 ar fi bun unul din asta dar nu vreau sa am probleme cu uleiul de ungere. vtreau ceva pe membrana sau piston fara ungere ulei .multumesc ! Link spre comentariu
TAO Postat Decembrie 14, 2012 Partajează Postat Decembrie 14, 2012 salut!am gasit un compresor de tractor aproape nou. acum ma gandesc ca motorul meu de compresor auto nu ar face fata. aveti idee cam ce putere ( wati, kw) ar trebui sa aiba motorul ca sa nu fie suprasolicitat la 12 atm. ?multumesc ! Link spre comentariu
TAO Postat Decembrie 15, 2012 Partajează Postat Decembrie 15, 2012 am gasit asa ceva .ce spuneti ? de 2 , 1.5 , 1.6 kw / 2800 rot/min.si nici consumul nu e foarte mare : 40, 50 amp.comparativ cu cei de la viair ... la sfarsitul lucrarii tot cam asa as dori sa arate si al meu .ce spuneti ? compresorul lor poate fi tot cu baie de ulei ?multumesc ! Link spre comentariu
Vizitator selariu Postat Decembrie 23, 2012 Partajează Postat Decembrie 23, 2012 am vazut la o cunostinta un compresor de pe Iveco pare-mi-se...actionat de un motor monofazic de 1kw cred!o sa revin cu pozele aferente! Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Decembrie 23, 2012 Partajează Postat Decembrie 23, 2012 Motorul pt oblon e gandit sa functioneze decat cateva secunde ,hai un minut si cu pauze dar la compresor poate functiona minute in sir .De ce nu cumperi un compresor de la supermarket ,cu ulei si daca scuipa ulei inserezi un filtru si ai rezolvat problema? Link spre comentariu
TAO Postat Decembrie 23, 2012 Partajează Postat Decembrie 23, 2012 pentru ca la supermarket nu se gasesc compresoare la 12v asa puternice astfel incat sa-mi bage 12atm. aer intr-o butelie de 10- 12 litri si relativ intr-un timp scurt.am avut unul original al masinii (nemtesc) si dupa vreo 20 umpleri s-a prajit.asa ca in continuare astept parerile dvs. ptr ca sunt interesat de acest proiect .multumesc ! Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Decembrie 27, 2012 Partajează Postat Decembrie 27, 2012 Pt a evita prajelile viitoare,cupleaza compresorul la motorul termic . Link spre comentariu
alli 51 Postat August 8, 2013 Partajează Postat August 8, 2013 Salut domnilor ! Stie cineva care ar trebui sa fie raportul de transmitere între motor și compresor cu piston de Saviem pt. a avea un randament cat mai bun ? Multumesc Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum